• Topic 33! duurde ook lang ;o. Ik moet bekennen dat ik al een tijdje niet meer op Quizlet ben geweest..
    Ok!, maar de uitslag van de vorige poll: In welke volgorde kijk/lees je iets?
    Antwoorden 38,7% van de mensen dat het verschilde.
    22,6% stemde dat ze alleen de anime keken en 22,6% stemde dat ze eerst de anime keken en dat pas de manga.

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    28 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    29 - Pugno (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    31 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    32 - Jibrill (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 19
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Corona (Tesla) - 17 - MAL
    36 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    37 - Setsunai (Amparo) - 17
    38 - Miyano (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    39 - Hajime (Romy) - 13 - MAL
    40 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    41 - RayLaVie (Sam) - 16
    42 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    43 - Yoruichi (Latanya) - 15
    44 - Lovelydemon (Amber) - 18
    45 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    46 - RUSO4 (Kelly) - 13
    47 - Yatogami (Eline) - 16 - Q-List
    48 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    49 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    50 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    1- Sablier (Dirkje) - 18 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Decim (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Sugasu (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Fukoro (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Ilunga_ (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 17 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:

    Dinsdag:

    Woensdag:

    Donderdag:
    Naruto

    Vrijdag:

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season

    Zondag:
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger






    Rechtsboven: Death Parade
    Linksboven: Guilty Crown: Lost Christmas
    Rechtsonder: Hal
    Linksonder: Katawa Shoujo (Visual Novel)

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 20:21 ]

    Hoeveel episodes per anime heb je liever?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Sablier schreef:
    (...)

    Hahahaha. XD Ik had gewoon echt intense haat voor Oikawa doordat hij zo gemeen en creepy tegen Kageyama is. XD En dat is onnatuurlijk want zijn stem. Zijn stem heeft zo veel personages waar ik veel van hou (o.a. Fai) en nu doet hij zo'n vreselijk kind en ik kan het gewoon niet aanhoren. ;w;
    Ik vond het eigenlijk wel een hele mooie laatste episode... Want het was niet voorspelbaar. En het deed pijn dus de feels werkten goed. :'D En het gaf mij hoop in een tweede seizoen, want wie laat in godsnaam nou zo een sportsanime eindigen? Maar het was teleurstellend op dat moment, yep. ><


    Inderdaaaaad :'s En ja, zo kan je het niet eindigen. Ik wil dat 2e seizoen, NU *^*


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Corona schreef:
    (...)

    Inderdaaaaad :'s En ja, zo kan je het niet eindigen. Ik wil dat 2e seizoen, NU *^*


    JA IK OOK AFOEAHFADLFJA
    Give it to me. *^*


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Sablier schreef:
    (...)

    JA IK OOK AFOEAHFADLFJA
    Give it to me. *^*


    *^*

    ...

    *lacht echt veel te hard om dit*


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Corona schreef:
    (...)

    *^*

    ...

    *lacht echt veel te hard om dit*



    *kreeg een spontane lachbui*
    Oh my god dat ja omg. XD Ik heb daar zo hard om gelachen.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)



    Wat bedoel je was niet wat er gebeurde? Ik geloof je totaal niet Ik heb een zwak voor deze for gods sake ship. En het is erger dan Kagehina. En ik voel me zo slecht.

    Ik kan ook niet wachten op seizoen twee. Meer Kurotsuki. Mijn favoriete scene wordt geanimeerd. Ik krijg mijn Seako en Yachi. Ik krijg meer Lev. Ik krijg alles meer! Sorry ik ben te hyped voor het tweede seizoen. Ik wil het nu ;_; Nou ja. Ik heb nog altijd de manga...

    Ik ben nog altijd niet over de laatste twee chapters heen.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Miyano schreef:



    Wat bedoel je was niet wat er gebeurde? Ik geloof je totaal niet Ik heb een zwak voor deze for gods sake ship. En het is erger dan Kagehina. En ik voel me zo slecht.

    Ik kan ook niet wachten op seizoen twee. Meer Kurotsuki. Mijn favoriete scene wordt geanimeerd. Ik krijg mijn Seako en Yachi. Ik krijg meer Lev. Ik krijg alles meer! Sorry ik ben te hyped voor het tweede seizoen. Ik wil het nu ;_; Nou ja. Ik heb nog altijd de manga...

    Ik ben nog altijd niet over de laatste twee chapters heen.


    Ik lees de manga niet want ik vind de spanning van de Haikyuu!! anime veel te awesome om het voor mezelf te spoilen. :')
    Er zijn momenten waarop ik me echt moet inhouden, maar ik heb dan écht dat ik de anime voor mezelf verpest als ik het nu ga lezen. So yeah. :c
    Ik ben wel enorm benieuwd naar Yachi tho. Ik heb veel over haar gehoord. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Sablier schreef:
    (...)

    Ik lees de manga niet want ik vind de spanning van de Haikyuu!! anime veel te awesome om het voor mezelf te spoilen. :')
    Er zijn momenten waarop ik me echt moet inhouden, maar ik heb dan écht dat ik de anime voor mezelf verpest als ik het nu ga lezen. So yeah. :c
    Ik ben wel enorm benieuwd naar Yachi tho. Ik heb veel over haar gehoord. :3


    Haha, ik ben zo een diehard die zich niks aantrekt van spoilers voor 95% van de tijd. Af en toe handig maar af en toe ook dodelijk irritant aangezien ik dus sommige dingen niet zie als spoilers. maar het wel spoilers zijn.Yachi krijgen we volgens mij gelijk bij een van de eerste episodes. Aangezien ze is bij mijn favoriete arc en die komt vlak na waar de anime stopte. Dus tja. Je krijgt haar best wel snel. Yachi is niet mijn favoriete vrouwlijke karakter maar ze staat wel op de tweede plaats en heel erg dicht achter de eerste.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Hai hai! Damn ik ben hier echt niet vaak ofzo. Im sorry D:


    They were never in fact homeless

    Miyano schreef:
    (...)

    Haha, ik ben zo een diehard die zich niks aantrekt van spoilers voor 95% van de tijd. Af en toe handig maar af en toe ook dodelijk irritant aangezien ik dus sommige dingen niet zie als spoilers. maar het wel spoilers zijn.Yachi krijgen we volgens mij gelijk bij een van de eerste episodes. Aangezien ze is bij mijn favoriete arc en die komt vlak na waar de anime stopte. Dus tja. Je krijgt haar best wel snel. Yachi is niet mijn favoriete vrouwlijke karakter maar ze staat wel op de tweede plaats en heel erg dicht achter de eerste.


    Wie staat er op de eerste plaats? c:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    WinchestersBros schreef:
    Hai hai! Damn ik ben hier echt niet vaak ofzo. Im sorry D:

    Welkom terug Lisa-Chan !


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Lol ik heb starry sky afgekeken Nice nice !

    Ben nu bezig met Show of Rock ! , Hello! Kiniro Mosaic En Pokemon xy ben ik weer mee begonnen blijf Pokemon fan en Eureka en Serena zijn zo awesome want in Pokemon best wishes had ik zo een hekel aan Iris. Verder proberen nog wat upcoming anime te kijken. Ik wil graag nog Yamada-kun and the seven witches, urawa no usagi-Chan en ore monogatari van yamada en Ore monogatari lees ik ook de manga al dus ben benieuwd na de anime !

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 17:31 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 17:31 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Minna-san konnichiwa !

    Al weer een tijdje geleden dat ik op dit topic was! Een hoop nieuwe mensje Nice nice !
    Heb ik nog dingen gemist ?
    Ik hoorde van Shirley dat Dirkje nu in Japan is in Kyoto voor haar studie veel succes daar!
    Verder heb ik het de laatste tijd heel druk gehad en heb ik vrij weinig anime gekeken . Rot school en stage en werk !

    Nog ff wat gifs plaatsen [o^-^o]


    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 18:06 ]


    Kawaii ^w^

    Sablier schreef:
    (...)

    Wie staat er op de eerste plaats? c:


    Seako. She is my Queen. En dan hebben we het over Haikyuu alleen. In mijn top 5 van vrouwelijke personages uit anime staat ze op 4 :')


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Miyano schreef:
    (...)

    Seako. She is my Queen. En dan hebben we het over Haikyuu alleen. In mijn top 5 van vrouwelijke personages uit anime staat ze op 4 :')


    Ik denk dat ik haar ook nog niet ken, kan dat kloppen? O____o
    Je maakt me nu wel nieuwsgierig met al die personages. :3
    En stiekem wil ik nu je hele top 5 weten. Ik heb te weinig vrouwelijke personages waar ik van hou tbh. Mijn aandacht gaat teveel maar de guys. XD Al heb ik er wel een aantal die echt precious em belangrijk zijn enzo.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)