• Topic 33! duurde ook lang ;o. Ik moet bekennen dat ik al een tijdje niet meer op Quizlet ben geweest..
    Ok!, maar de uitslag van de vorige poll: In welke volgorde kijk/lees je iets?
    Antwoorden 38,7% van de mensen dat het verschilde.
    22,6% stemde dat ze alleen de anime keken en 22,6% stemde dat ze eerst de anime keken en dat pas de manga.

    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 17 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 16 - MAL
    28 - HalfBloodPrince (Sharon) - 20 - MAL
    29 - Pugno (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 21
    31 - Aire (Fanny) - 15 - MAL
    32 - Jibrill (Lenox) - 17 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 19
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Corona (Tesla) - 17 - MAL
    36 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    37 - Setsunai (Amparo) - 17
    38 - Miyano (Samantha) - 15 - MAL - Hummingbird
    39 - Hajime (Romy) - 13 - MAL
    40 - Briarcliff (Myke) - 17 - animeplanet
    41 - RayLaVie (Sam) - 16
    42 - Matata (Joyce) - 18 - MAL
    43 - Yoruichi (Latanya) - 15
    44 - Lovelydemon (Amber) - 18
    45 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    46 - RUSO4 (Kelly) - 13
    47 - Yatogami (Eline) - 16 - Q-List
    48 - MeOrYou (Laurien) - 18 - MAL
    49 - WolfieBlackfire (Cheyenne) - 14
    50 - Jigoku (Fleur) - 14 - MAL
    1- Sablier (Dirkje) - 18 - MAL
    2- Iwasawa (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 17 - MAL
    5- Decim (Sem) - 19 - MAL
    6- Nigiri (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 20
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Sugasu (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 19
    11- Mayfly (Lilian) - 18 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Fukoro (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 20 - MAL
    15- Poems(?) (Michelle) - 13 (Deze user is niet meer actief!)
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 17 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 17 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 17 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 19
    22- Puffin_ (Sarah) - 18 - MAL
    23- Ilunga_ (Karin) - 20 - Animeplanet - Hummingbird
    24 - Ayano (Iris) - 17 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 17 -



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:

    Dinsdag:

    Woensdag:

    Donderdag:
    Naruto

    Vrijdag:

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Kuroko no Basket 3rd Season

    Zondag:
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger






    Rechtsboven: Death Parade
    Linksboven: Guilty Crown: Lost Christmas
    Rechtsonder: Hal
    Linksonder: Katawa Shoujo (Visual Novel)

    [ bericht aangepast op 30 maart 2015 - 20:21 ]

    Hoeveel episodes per anime heb je liever?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hoiiii, ik speel de game ook. Ik ben nogal... Ik wil niet opscheppen, maar ik ben er goed in? Hahah.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Yoooo!
    [Dit is gewoon een my topics bericht, maar ik weet niet goed wat ik erin moet zetten xd]

    Hier gifs! :D




    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Hajime schreef:
    Hoiiii, ik speel de game ook. Ik ben nogal... Ik wil niet opscheppen, maar ik ben er goed in? Hahah.


    Haha, awesome! ^,^


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Aire schreef:
    (...)

    Met een zelfgemaakt karakter. Maar anders met Jean, omdat die zich uit de klauwen van een titan kan snijden en ik nog wel eens wordt opgepakt. :')


    Ik wordt veel vaker platgestampt tbh. 8D

    Hajime schreef:
    Hoiiii, ik speel de game ook. Ik ben nogal... Ik wil niet opscheppen, maar ik ben er goed in? Hahah.


    Hoe...doe je dat X'D Wat is je tactiek? :')


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Corona schreef:
    (...)

    Hoe...doe je dat X'D Wat is je tactiek? :')


    Mijn tactiek... Ik heb er geen. Gewoon vermoorden en 1000+ krijgen, hahah. Mijn hoogste ooit was 2142, of zo.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Hajime schreef:
    (...)

    Mijn tactiek... Ik heb er geen. Gewoon vermoorden en 1000+ krijgen, hahah. Mijn hoogste ooit was 2142, of zo.


    1, wel 1 keer is het me gelukt :'D Nou, oefenen dan maar ^^'


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Corona schreef:
    (...)

    1, wel 1 keer is het me gelukt :'D Nou, oefenen dan maar ^^'


    Ik speel ook al misschien een jaar, hè! Dus gewoon oefenen. Ik haalde vroeger alleen maar onder de 200.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Hajime schreef:
    (...)

    Ik speel ook al misschien een jaar, hè! Dus gewoon oefenen. Ik haalde vroeger alleen maar onder de 200.


    Oh, oke. Ik speel het sinds maandag.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Al weer een nieuw topic werd weer eens tijd.
    Ik heb 24 gestemd ik vind 12 en 24 tot 26 het fijnste qua episode meer is zo lang ook al heb ik wel 50 en 50+ episode anime gezien. Maar ik zal er nu ik minder tijd heb niet zo snel meer aan beginnen.
    Syll snel nieuwe gif A.u.b. ! Kijk smekend (A)

    Lol zelf wat gif plaatsen:



    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Sinds vandaag is gogoanime.com uit de lucht ook goodrama dramajoy en dramago en anime44 zijn gestopt. Ze zijn ook niet verplan terug te komen. Dit las ik vanmorgen. ik keek voornamelijk op deze Site anime en Drama. Balen dus dat ze nu zijn gestopt. Meer mensen hier die hier ook last van hadden ??


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Fukoro schreef:
    Sinds vandaag is gogoanime.com uit de lucht ook goodrama dramajoy en dramago en anime44 zijn gestopt. Ze zijn ook niet verplan terug te komen. Dit las ik vanmorgen. ik keek voornamelijk op deze Site anime en Drama. Balen dus dat ze nu zijn gestopt. Meer mensen hier die hier ook last van hadden ??


    Godsamme, gogoanime gebruikte ik heel vaak ><


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Fukoro schreef:
    Sinds vandaag is gogoanime.com uit de lucht ook goodrama dramajoy en dramago en anime44 zijn gestopt. Ze zijn ook niet verplan terug te komen. Dit las ik vanmorgen. ik keek voornamelijk op deze Site anime en Drama. Balen dus dat ze nu zijn gestopt. Meer mensen hier die hier ook last van hadden ??


    Ik gebruik kissanime, maar dat is best wel balen inderdaad.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Fukoro schreef:
    Sinds vandaag is gogoanime.com uit de lucht ook goodrama dramajoy en dramago en anime44 zijn gestopt. Ze zijn ook niet verplan terug te komen. Dit las ik vanmorgen. ik keek voornamelijk op deze Site anime en Drama. Balen dus dat ze nu zijn gestopt. Meer mensen hier die hier ook last van hadden ??


    Yeah ik had het ook al gezien. Gelukkig zijn er nog zat andere sites waar anime op te kijken is =3


    "We need to make books cool again. If you go home with somebody and they don't have books, don't f*** them."

    Sablier schreef:
    (...)

    'Stage play' tho. Hoe moet ik dat nou weer voor me zien. XD
    Ik kijk zo erg uit naar het tweede seizoen omg. *^*


    Een volleybal op een stok, veel gespring. Hoogstwaarschijnlijk een paar dansjes. Kleine veranderingen kwa anime & manga. Karakters die niet belangrijk zijn worden gespeeld door andere karakters. Pruiken voor bepaalde karakters. Karakters spelen achtergrond objecten. Sorry daarvan ben ik de naam kwijt. En je kan een hoop lachen. Jup dat is het wel een beetje. Van de stage plays die ik heb gezien -dit zijn er 8 in totaal- hebben allemaal ongeveer zulke dingen. Natuurlijk heb je stage plays die anders uitgevoerd worden maar meestal hebben ze wil een van zulke dingen. Ik praat over pruiken, karakters die niet belangrijk zijn. Niet over de volleybal op een stok.


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ik weet niet of het nuttig is voor iemand, maar ik gebruik animehere om anime te kijken ^^


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.