• Ik heb een idee voor een rpg, maar ik wil eerst even weten of er mensen zijn die zouden willen doen (anders zou het nogal zinloos zijn om het op te starten).

    Een perfecte stad/land/wereld bestaat het?
    In het jaar 3100 bestaat het wel degelijk. Of lijkt dat alleen maar zo?
    Stel je voor, geen arme mensen, genoeg voedsel, geen gevechten, geen ziektes.
    Het probleem is dat er vragen zijn. Er zijn enorm veel vragen maar geen antwoorden.
    Eigenlijk weten de mensen van het gebied helemaal niets.
    Ze weten niet eens of er buiten hun gebied nog iets anders is.

    En dat is er wel degelijk.
    Rond het gebied is er een tweede gebied met verschillende onderdelen. Er is een deel voor de zieke mensen, een deel voor de onruststokers,...
    Wat de mensen in het perfecte gebied niet weten is dat zij gezond zijn omdat alle ziektes overgegeven worden op die mensen buiten.

    Natuurlijk is het nog niet helemaal uitgewerkt.
    Maar zoiets ongeveer had ik in gedachten.
    En dan als rollen mensen in het ene gebied en andere (desnoods nog meer indelingen) en ook een aantal politie-achtigen,...

    Dus zou hier interesse in zijn?

    Update!
    Ik heb een begin van de rpg geplaatst.
    Is het duidelijk zo of niet?

    [ bericht aangepast op 8 april 2015 - 15:03 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Is het een soort reis wat die mensen van het 'perfecte' gebied mee maken?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    HUNGERFOX schreef:
    Is het een soort reis wat die mensen van het 'perfecte' gebied mee maken?


    Hoe bedoel je een reis?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik zou hier denk ik wel aan meedoen, maar inderdaad vraag ik me ook af of het om een soort reis gaat. Als in, zeg maar, dat de perfecte mensen ontdekken dat daar iets is, erheen gaan en dan ontdekken wat daar is door in steeds weer nieuwe delen te komen of blijven ze gewoon in het gebied waar ze hun hele leven al zijn geweest?


    don't believe me, I'm a liar

    Melville schreef:
    Ik zou hier denk ik wel aan meedoen, maar inderdaad vraag ik me ook af of het om een soort reis gaat. Als in, zeg maar, dat de perfecte mensen ontdekken dat daar iets is, erheen gaan en dan ontdekken wat daar is door in steeds weer nieuwe delen te komen of blijven ze gewoon in het gebied waar ze hun hele leven al zijn geweest?


    Ah zo wel ja dan kan je het wel een soort reis noemen.
    Ik was van plan om inderdaad een aantal mensen van het perfecte gebied en het andere "op zoek" te laten gaan naar nieuwe dingen en naar antwoorden.
    Ik ben er nog niet helemaal uit hoe alles in deze rpg zal verlopen.
    Maar als mensen liever willen kunnen ze natuurlijk ook gewoon inwoners zijn van een van de gebieden (en dus niet mee op ontdekking gaan) dat hangt een beetje af van wat de mensen die mee willen doen, graag hebben.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    (...)

    Ah zo wel ja dan kan je het wel een soort reis noemen.
    Ik was van plan om inderdaad een aantal mensen van het perfecte gebied en het andere "op zoek" te laten gaan naar nieuwe dingen en naar antwoorden.
    Ik ben er nog niet helemaal uit hoe alles in deze rpg zal verlopen.
    Maar als mensen liever willen kunnen ze natuurlijk ook gewoon inwoners zijn van een van de gebieden (en dus niet mee op ontdekking gaan) dat hangt een beetje af van wat de mensen die mee willen doen, graag hebben.


    Worden de bewoners van de slechtere gebieden ook gespeeld of zijn het gewoon personages die door iedereen bestuurd zullen worden?


    don't believe me, I'm a liar

    Melville schreef:
    (...)

    Worden de bewoners van de slechtere gebieden ook gespeeld of zijn het gewoon personages die door iedereen bestuurd zullen worden?


    Normaal worden die ook gespeeld tenzij natuurlijk niemand ze wil spelen, maar dat was wel de bedoeling ja


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Wat voor verhaal wil je dan maken? Want op dit moment heb je een situatieschets. Over wat zal het gaan? De ontdekking? De opstand?
    Wie regelt dit allemaal?

    Ik zou zeker wel meedoen, als zieke of zo :'D.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Uptown schreef:
    Wat voor verhaal wil je dan maken? Want op dit moment heb je een situatieschets. Over wat zal het gaan? De ontdekking? De opstand?
    Wie regelt dit allemaal?

    Ik zou zeker wel meedoen, als zieke of zo :'D.


    Leuk om te horen dat je mee zou willen doen (:
    Op zich vind ik het een best lastige keuze aangezien de ontdekking op zich wel nodig is om tot de opstand te kunnen leiden.
    Misschien beginnen met de ontdekking en dan kunnen we de opstand nog steeds er in verwerking (als het gewoon automatisch loopt of wanneer het dreigt dood te vallen).

    Ik ben van plan om wel regelmatig een soort van richtlijnen of situatieschetsen te geven waardoor er geen onduidelijkheid kan zijn.
    Ik was er ook nog over aan het nadenken om eventueel te werken met een soort van leider of zo die ik dan aanmaak die ik er tussen zet waardoor je weet wat er aan de hand is.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    (...)

    Leuk om te horen dat je mee zou willen doen (:
    Op zich vind ik het een best lastige keuze aangezien de ontdekking op zich wel nodig is om tot de opstand te kunnen leiden.
    Misschien beginnen met de ontdekking en dan kunnen we de opstand nog steeds er in verwerking (als het gewoon automatisch loopt of wanneer het dreigt dood te vallen).

    Ik ben van plan om wel regelmatig een soort van richtlijnen of situatieschetsen te geven waardoor er geen onduidelijkheid kan zijn.
    Ik was er ook nog over aan het nadenken om eventueel te werken met een soort van leider of zo die ik dan aanmaak die ik er tussen zet waardoor je weet wat er aan de hand is.


    Nog veel uitwerken, een RPG opstarten is niet simpel, zeker OP's. Ik denk wel dat ik je verhaallijn kan volgen. (: Ik heb er net een RPG opgestart en het is best wel veel werk :'D dus als je tips/hulp nodig hebt, stuur me maar een bericht.
    Zo'n persoon is wel handig, het lastige is aan een RPG dat je niets kan voorspellen. Dus als alles in het begin afgesproken is, gaat het veel gemakkelijker, anders kan er verwarring ontstaan, omdat iedereen er een ander beeld van heeft. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Uptown schreef:
    (...)

    Nog veel uitwerken, een RPG opstarten is niet simpel, zeker OP's. Ik denk wel dat ik je verhaallijn kan volgen. (: Ik heb er net een RPG opgestart en het is best wel veel werk :'D dus als je tips/hulp nodig hebt, stuur me maar een bericht.
    Zo'n persoon is wel handig, het lastige is aan een RPG dat je niets kan voorspellen. Dus als alles in het begin afgesproken is, gaat het veel gemakkelijker, anders kan er verwarring ontstaan, omdat iedereen er een ander beeld van heeft. (:


    Ja ik weet het, ik ben ook van plan om het nog verder uit te werken, maar nu weet ik dat er een aantal mensen zijn die het idee wel goed vinden. Het zou zonde zijn moest ik het volledig uitgewerkt hebben en moest niemand mee willen doen (:


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    (...)

    Ja ik weet het, ik ben ook van plan om het nog verder uit te werken, maar nu weet ik dat er een aantal mensen zijn die het idee wel goed vinden. Het zou zonde zijn moest ik het volledig uitgewerkt hebben en moest niemand mee willen doen (:


    Helemaal waar, het is natuurlijk een risico dat je neemt. Moest er 'niemand' op reageren, open het dan weer een maand later. Slecht kan het nooit zijn, als het goed is uitgewerkt, dan trekt dat altijd wel interesse.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Uptown schreef:
    (...)

    Helemaal waar, het is natuurlijk een risico dat je neemt. Moest er 'niemand' op reageren, open het dan weer een maand later. Slecht kan het nooit zijn, als het goed is uitgewerkt, dan trekt dat altijd wel interesse.


    Inderdaad wel een goed idee.
    Ik ga me er alleszins een tijdje mee bezig houden om het zo goed mogelijk uit te werken


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    GusWaters schreef:
    (...)

    Inderdaad wel een goed idee.
    Ik ga me er alleszins een tijdje mee bezig houden om het zo goed mogelijk uit te werken


    Ik ben er zelf zo'n drie uur mee bzig geweest. :'D Good luck! En je mag me een bericht sturen wanneer het topic er is. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Uptown schreef:
    (...)

    Ik ben er zelf zo'n drie uur mee bzig geweest. :'D Good luck! En je mag me een bericht sturen wanneer het topic er is. (:


    Mij ook! ^^ Als je iemand zoekt om je ermee te helpen of het samen mee wil doen, kan je me ook een berichtje sturen.


    don't believe me, I'm a liar

    Uptown schreef:
    (...)

    Ik ben er zelf zo'n drie uur mee bzig geweest. :'D Good luck! En je mag me een bericht sturen wanneer het topic er is. (:


    Zal ik zeker doen (:


    Ik wil vrij zijn zoals de wind