• Hallo allemaal!

    Wij zijn de laatste tijd veel bezig met stellingen op school, en voor inspiratie ga ik altijd even langs het forum over stellingen hier op Q, dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag. Het is namelijk zo dat we voor Engels een soort 'verkooppraatje' moeten gaan houden; een betoog van 2 minuten over een bepaalde stelling. In mijn geval is die stelling "Teachers should not be counting on the students to work for school in their holidays".
    Op zich een goede stelling denk ik, maar ik heb nogal moeite met het vinden van argumenten hierover. Daarom zou ik heel graag jullie mening hierover willen horen!
    Bij voorbaat dank :3


    Argumenten
    1. Vakanties zijn gemaakt zodat leerlingen kunnen uitrusten van hun werk. Op het moment dat ze door blijven werken kunnen hun hersenen geen pauze nemen en gaan hun prestaties langzaam maar zeker omlaag.
    2. Sommige mensen gaan op vakantie en kunnen hierdoor niet aan school werken. Op deze manier komen ze zelfs achter te lopen met hun werk vergeleken met anderen en moeten ze extra hard aan de bak om dit in te halen. En dit terwijl het vakantie is.

    [ bericht aangepast op 19 april 2015 - 14:09 ]

    Ik zou argumenten aandragen over de druk en stress die leerlingen op de middelbare school over het algemeen ervaren. Dan hebben ze de vakantie nodig om even uit te rusten en bij te komen. Altijd maar doorwerken is meestal ook niet goed voor de schoolprestaties. Heb je daar misschien iets aan?
    En ik weet niet of het bij jullie op school ook zo is, maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat leraren bijvoorbeeld een toets niet nagekeken hadden 'omdat het vakantie was'. Als leraren hun werk niet hoeven te doen tijdens de vakantie, dan zouden leerlingen dat ook niet moeten, toch? Maar ik weet niet of dat echt een goed argument is.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Het is niet voor niets vakantie, toch? Tenminste, in mijn beleving is vakantie er om tot rust te komen en niet zodat je extra tijd hebt om voor school bezig te zijn. Dat sluit natuurlijk niet uit dat je dan niet kán werken, maar dat moet niet van je worden verwacht.

    Bedankt! Ik zal trouwens even een lijstje met wat ik al heb aan de beginpost toevoegen voor de duidelijkheid haha

    Ik heb je titel even aangepast (:


    I am an idiot, I move.

    Ik zag het, thanks! ^^

    periode van een aantal dagen waarin je vrij bent en niet hoeft te werken


    Dit is volgens encyclo.nl de definitie van vakantie. Zegt genoeg, denk ik?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Amidala schreef:
    (...)

    Dit is volgens encyclo.nl de definitie van vakantie. Zegt genoeg, denk ik?



    Hahahah goeie! Helaas moet ik drie argumenten hebben, en valt deze eigenlijk al onder de eerste :3

    Leerkrachten zadelen zichzelf op met onnodig werk.(cat)


    Queer zijn is gewoon alles

    Hoe bedoel je dat Debbaut?

    LakeTown schreef:
    Hoe bedoel je dat Debbaut?


    Ze moeten dat huiswerk toch opstellen en verbeteren?(:
    + De vragen van leerlingen die iets niet begrijpen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Hmmm, daar heb ik wel wat aan haha, thank you :Y)

    LakeTown schreef:
    Hmmm, daar heb ik wel wat aan haha, thank you :Y)


    Fijn dat ik je van dienst kon zijn.:Y)


    Queer zijn is gewoon alles

    Heb je ook tegenargumenten nodig? Want daar kan ik je wel aan helpen. :Y)


    Big girls cry when their hearts are breaking