• Uit het Analyse topic is gebleken dat er veel irritaties bestaan in de MSV/RPG gemeenschap op Q, vooral over het snel vastlopen van de MSVen/RPGs.

    Uit dit topic zijn een boel irritaties gekomen, maar ook een boel ideeën om dit mogelijk op te lossen. Een van deze ideeën is het limiteren van users in het eindeloos aanmaken van MSVen/RPGs.

    Het is vrij simpel. Een limiet van de hoeveelheid MSVen/RPGs die je per maand mag aanmaken, bijvoorbeeld 1 per maand. Dit is vooral gekomenom te zorgen dat TSen eerst nadenken voor ze een MSV/RPG aanmaken. Zo zal hopelijk de hoeveelheid MSVen/RPGs iets minder worden, en worden users ook minder overweldigd door de grote hoeveelheid, soms erg gelijkende, MSVen/RPGs. Zo is het hopelijk makkelijker om zeker een maand actief te blijven, voor zowel TS als speler, en zo dus ook trouw te blijven aan een MSV/RPG en zo ook na de maand, als er weer een nieuw topic geopend mag worden, te blijven spelen.

    Zie HIER voor de poll over de hoeveelheid RPGs/MSVen per persoon per maand in het aanmaaklimiet.

    Suggesties
    Lothbrok schreef: [Hoort niet bij dit onderwerp]

    Misschien ergens je rpg aanmelden voordat je begint. Als een regel en dat je anders niet mag starten, een beetje zoals bij de wedstrijden maar dan zonder een wachtlijst.

    Zo ontstaat er meteen een overzicht van de rpgs en kun je als bedenker meteen kijken of er niet al een soortgelijk idee bestaat.


    Assassin schreef:
    Voor. :Y) Ik denk gewoon dat het een algemene regel moet worden en dat users moeten opletten om te kijken of mensen niet meer RPG's aanmaken. Als ze zien dat het gebeurd, kunnen ze het topic melden bij de mods die er dan iets aan kunnen doen (waarschuwing, topic sluiten).


    Tywin schreef:
    Ik ben eigenlijk tegen, maar ik ben lastig, geloof ik. Ik zou enkel voor zijn als de limiet op twee lag (dat vind ik een degelijker getal). Als je leden niet actief zijn en het dus niet jouw fout is, kun je altijd opnieuw proberen.


    TonyTurtlePerry schreef:
    Laten we dit zo min mogelijk rond de mods centreren. Het lijkt me een goed plan om zelf de controle te houden, maar het te melden als de regels neit worden nageleefd, zoals met zoveel dingen.


    Florrie schreef:
    Ik ben voor als de limiet op twee of drie ligt.
    Misschien kan er iets ingesteld worden dat als je dan bv. een vierde RPG wil aanmaken je een foutmelding krijgt waardoor het niet lukt? Zoals je bv. in je gastenboek een melding soms krijgt dat je maar vijf berichten per vijf minuten kan plaatsen? En dat dan na een maand die melding niet meer op je scherm komt omdat die limiet voorbij is?

    EgoTerreo schreef:
    Dit. Misschien moet je ook een beetje kijken naar hoeveel mensen rpg's aanmaken want niet rpg spreekt je aan en als iedereen er maar 1 mag wordt de keuze wel heel beperkt. Ik zou dus beginnen met 2 en aan de hand van hoeveel rpg's er dan nog komen etc. kijken of het aantal omhoog of omlaag moet.


    TonyTurtlePerry schreef:
    Wat als het limiet niet geld voor ideeën topics, maar alleen op rollen/speel topics? Zo kan je toch eerst testen of je idee t waardig is om je maand aan op te verbruiken, voor je het echt aanmaakt. Is er geen animo voor, dan heb je nogsteeds dat ene volwaardige topic in je broekzak zitten.

    [ bericht aangepast op 1 april 2015 - 13:19 ]

    Ben je voor of tegen dit idee?


    Bowties were never Cooler

    Helemaal voor. Ik kan hier niets op tegen bedenken. Maar hoe zouden we dat bijhouden?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    Helemaal voor. Ik kan hier niets op tegen bedenken. Maar hoe zouden we dat bijhouden?


    Dat is dus een gevalletje: Hier moeten we dit idee nog echt goed uitwerken.


    Bowties were never Cooler

    Misschien ergens je rpg aanmelden voordat je begint. Als een regel en dat je anders niet mag starten, een beetje zoals bij de wedstrijden maar dan zonder een wachtlijst.

    Zo ontstaat er meteen een overzicht van de rpgs en kun je als bedenker meteen kijken of er niet al een soortgelijk idee bestaat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dan heb je alleen wel het probleem dat je een idee mogelijk niet aanmaakt, ookal is het andere topic al maanden voorheen doodgelopen. Daarbij is zo'n topic veel werk. Er was ooit zo'n topic, maar dat is al lang overleden, vooral omdat er eigenlijk niemand aan meedeed.


    Bowties were never Cooler

    Voor. :Y) Ik denk gewoon dat het een algemene regel moet worden en dat users moeten opletten om te kijken of mensen niet meer RPG's aanmaken. Als ze zien dat het gebeurd, kunnen ze het topic melden bij de mods die er dan iets aan kunnen doen (waarschuwing, topic sluiten).


    Your make-up is terrible

    Dat is een heel goed idee!! Ik zal het zoizo er boven bijzetten.


    Bowties were never Cooler

    Assassin schreef:
    Voor. :Y) Ik denk gewoon dat het een algemene regel moet worden en dat users moeten opletten om te kijken of mensen niet meer RPG's aanmaken. Als ze zien dat het gebeurd, kunnen ze het topic melden bij de mods die er dan iets aan kunnen doen (waarschuwing, topic sluiten).


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Assassin schreef:
    Voor. :Y) Ik denk gewoon dat het een algemene regel moet worden en dat users moeten opletten om te kijken of mensen niet meer RPG's aanmaken. Als ze zien dat het gebeurd, kunnen ze het topic melden bij de mods die er dan iets aan kunnen doen (waarschuwing, topic sluiten).

    Ja dat kan natuurlijk ook.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben eigenlijk tegen, maar ik ben lastig, geloof ik. Ik zou enkel voor zijn als de limiet op twee lag (dat vind ik een degelijker getal). Als je leden niet actief zijn en het dus niet jouw fout is, kun je altijd opnieuw proberen.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Tywin schreef:
    Ik ben eigenlijk tegen, maar ik ben lastig, geloof ik. Ik zou enkel voor zijn als de limiet op twee lag (dat vind ik een degelijker getal). Als je leden niet actief zijn en het dus niet jouw fout is, kun je altijd opnieuw proberen.

    Dit is zeker ook een puntje en daar heb je helemaal gelijk in. De hoeveelheid RPG's die in het limiet vallen stond en staat nogsteeds helemaal niet vast, maar 1 was voor nu een werk in uitvoering idee.


    Bowties were never Cooler

    Tywin schreef:
    Ik ben eigenlijk tegen, maar ik ben lastig, geloof ik. Ik zou enkel voor zijn als de limiet op twee lag (dat vind ik een degelijker getal). Als je leden niet actief zijn en het dus niet jouw fout is, kun je altijd opnieuw proberen.


    Nou ja, tegen de tijd de de RPG echt gestart is en je kunt zeggen dat helemaal niemand actief is, is de maand doorgaans al weer om. :'D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Nou ja, tegen de tijd de de RPG echt gestart is en je kunt zeggen dat helemaal niemand actief is, is de maand doorgaans al weer om. :'D


    Feit, ja. Maar pak dat überhaupt niemand zich aanmeldt, of niet genoeg mensen, dan mag je de rest van de maand niets starten.
    Hoe doe je het overigens met gedeelde topics? RPG's die door twee mensen worden gerund? Ik vind het wel een goed plan, maar er zijn genoeg zijwegen om die te ontwijken. Nieuw account, met twee een RPG starten, ...
    Bovendien ben ik nog steeds tegen het aanvragen, want ik bedoel: Wie bepaalt of iets origineel is? Je hebt een 1D RPG en er zijn er al tienduizend, maar deze is iets anders dan de anderen. Wie bepaalt dat? Wie bepaalt of een plot sterk genoeg is en hoe ga je vriendjespolitiek tegen?


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Tywin schreef:
    (...)

    Feit, ja. Maar pak dat überhaupt niemand zich aanmeldt, of niet genoeg mensen, dan mag je de rest van de maand niets starten.
    Hoe doe je het overigens met gedeelde topics? RPG's die door twee mensen worden gerund? Ik vind het wel een goed plan, maar er zijn genoeg zijwegen om die te ontwijken. Nieuw account, met twee een RPG starten, ...
    Bovendien ben ik nog steeds tegen het aanvragen, want ik bedoel: Wie bepaalt of iets origineel is? Je hebt een 1D RPG en er zijn er al tienduizend, maar deze is iets anders dan de anderen. Wie bepaalt dat? Wie bepaalt of een plot sterk genoeg is en hoe ga je vriendjespolitiek tegen?


    Er wordt hier volgens mij helemaal niet gesproken over aanvragen die beoordeeld moeten worden.
    Verder bestaat er gewoon een subforum waar je je idee kunt aanprijzen, dus dan merk je vanzelf wel of er mensen willen meedoen voordat je er weer een speciaal topic voor gaat maken.

    Gedeelde topics vallen gewoon onder degene die hem aanmaakt, zou ik zelf zeggen en een nieuw account is natuurlijk lastig, maar er zijn ook speciale RPG-mods die dat desnoods in de gaten zouden kunnen houden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tywin schreef:
    (...)

    Feit, ja. Maar pak dat überhaupt niemand zich aanmeldt, of niet genoeg mensen, dan mag je de rest van de maand niets starten.
    Hoe doe je het overigens met gedeelde topics? RPG's die door twee mensen worden gerund? Ik vind het wel een goed plan, maar er zijn genoeg zijwegen om die te ontwijken. Nieuw account, met twee een RPG starten, ...
    Bovendien ben ik nog steeds tegen het aanvragen, want ik bedoel: Wie bepaalt of iets origineel is? Je hebt een 1D RPG en er zijn er al tienduizend, maar deze is iets anders dan de anderen. Wie bepaalt dat? Wie bepaalt of een plot sterk genoeg is en hoe ga je vriendjespolitiek tegen?


    Er zijn altijd zijwegen, daar kom je nooit omheen, maar het grootste deel zal hierdoor hopelijk selectiever worden tijdens het uitwerken van zijn/haar RPGs.

    Dit topic gaat niet over aanvragen. Ik ben ook geheel tegen aanvragen precies omdat het zo subjectief is en vriendjespolitiek erg makkelijk voor zal komen. Dit is gewoon echt alleen een stop op het eindeloze aanmaken van vastlopende RPGs en alles iets meer ademruimte en tijd te geven om te ontwikkelen.

    Als je een idee hebt, maar je die maand je limiet al hebt berijkt, kan je je idee bijvoorbeeld in een blog of je GB zetten om te bewaren tot je weer mag posten.


    Bowties were never Cooler

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Er wordt hier volgens mij helemaal niet gesproken over aanvragen die beoordeeld moeten worden.
    Verder bestaat er gewoon een subforum waar je je idee kunt aanprijzen, dus dan merk je vanzelf wel of er mensen willen meedoen voordat je er weer een speciaal topic voor gaat maken.

    Gedeelde topics vallen gewoon onder degene die hem aanmaakt, zou ik zelf zeggen en een nieuw account is natuurlijk lastig, maar er zijn ook speciale RPG-mods die dat desnoods in de gaten zouden kunnen houden.


    Misschien ergens je rpg aanmelden voordat je begint. Als een regel en dat je anders niet mag starten, een beetje zoals bij de wedstrijden maar dan zonder een wachtlijst.


    Dit gaat er volgens mij wel over, daar speelde ik daarnet op in. Dat stuk van die RPG mods lijkt me wel wat, maar volgens mij hebben de mods het zo al druk genoeg zonde dat er ook nog eens bij te krijgen. :'D


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.