• Omdat ik een verhaal wil schrijven met een kermissetting, ben ik op zoek naar jullie kermisverhalen.
    Wat zijn jullie beste herinneringen aan de kermis, je favoriete attracties, waar kijk je naar uit als de kermis bij jou in de stad komt, wat is onmisbaar in een verhaal dat zich afspeelt rond een kermis, wat vind je irritant aan de kermis, hoe voelt het voor jou om op een achtbaan te zitten...?
    Ik ben benieuwd. x

    [ bericht aangepast op 6 april 2015 - 11:02 ]


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Bier. Bier in je haar. Bier op je kleding. Bier in je gezicht. Bier op de zitplaatsen in attracties. Kots. Maar ik woon in West-Friesland :[.


    i put the fun in funeral

    Doof door de harde muziek en een adrenalinekick door de attracties. Bij ons waren de attracties nooit echt smerig van kots of iets dergelijks. Er liepen echter wel een hoop mensen die wat teveel op hadden.


    26 - 02 - '16

    Mijn favo attractie is een funhouse. Al die gekke bewegende platen en draai-dingen. Dat vond ik altijd erg leuk.
    Wat irritant is is dat de kansen om iets te winnen erg klein zijn, en het personeel doet zijn best je niet te laten winnen. Door bijvoorbeeld scheve dingen in de pistolen, het neerleggen van de munten en prijzen in de bulldozers..

    Mijn favoriete attractie is toch echt de botsauto. Wauw, ik had altijd zo'n lol daar. Ondanks dat ik daar niemand kende, want ik had nooit vrienden om mee te nemen naar de kermis.


    26 - 02 - '16

    Verslaafd zijn aan die grijpmachines, en echt nooit zo een verschrikkelijke knuffel winnen


    Can't control my second personality

    Overkill schreef:
    Bier. Bier in je haar. Bier op je kleding. Bier in je gezicht. Bier op de zitplaatsen in attracties. Kots. Maar ik woon in West-Friesland :[.


    Haha, hier is het geen zo'n biergelegenheid, maar inderdaad, de kermis trekt dronkaards aan.

    Ocelot schreef:
    Mijn favoriete attractie is toch echt de botsauto. Wauw, ik had altijd zo'n lol daar. Ondanks dat ik daar niemand kende, want ik had nooit vrienden om mee te nemen naar de kermis.


    Botsauto's zijn awesome! Ik was laatst op de kermis (vandaar dat ik het idee gekregen heb) en ik wilde zo graag op de botsauto's met mijn broer maar ik heb in september een operatie gehad en mag nog steeds geen schokken hebben, dus geen attracties deze keer. :/ Echt jammer, want de botsauto's zijn vet leuk.

    Dullahan schreef:
    Mijn favo attractie is een funhouse. Al die gekke bewegende platen en draai-dingen. Dat vond ik altijd erg leuk.
    Wat irritant is is dat de kansen om iets te winnen erg klein zijn, en het personeel doet zijn best je niet te laten winnen. Door bijvoorbeeld scheve dingen in de pistolen, het neerleggen van de munten en prijzen in de bulldozers..


    Ah, het goeie ouwe kermisbedrog. :') Deze week nog hadden ik en mijn broer en neefjes 90 tickets gewonnen of zo, en dan denk je dat dat vet veel is en dat je een coole prijs kunt kiezen, maar ga je toch nog met een sleutelhanger of een misvormde miniteddybeer naar huis. xD


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Oh dit is handig! Ik had laatst ook een idee voor een horror/thriller verhaal dat zich deels op de kermis afspeelt. Ik liep echter vast bij het kermisgedeelde aangezien ik er zelf niet zo van houd. Ik zet dit topic wel even in de spot! Altijd leuk om gekke en leuke kermisverhalen te lezen! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Fereale schreef:
    Oh dit is handig! Ik had laatst ook een idee voor een horror/thriller verhaal dat zich deels op de kermis afspeelt. Ik liep echter vast bij het kermisgedeelde aangezien ik er zelf niet zo van houd. Ik zet dit topic wel even in de spot! Altijd leuk om gekke en leuke kermisverhalen te lezen! (:


    Bedankt, wat lief van je! Ik ben echt op zoek naar wat mensen ervaren op een kermis, aangezien ik een coming-of-age roman probeer te schrijven vanuit verschillende perspectieven, dus is het fijn om te lezen wat iedereen aangenaam/hatelijk vindt aan de kermis.
    Leuk dat ik er iemand mee kan helpen! x


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ten eerste heb ik echt een gruwelijke hekel aan botsauto's. Die dingen zijn hel. Ga erin zitten en je wordt van alle kanten door de auto geramd. Not fun. Wat ik wel echt heel erg lekker vind zijn Churros, maar daarvan had ik er een beetje teveel op :x. Ik vind zo een funhouse echt geweldig, zelfs nu nog. Dingen weten te winnen enzo doe ik nooit meer, aangezien ik toch nooit wat win, haha. Geldverspilling, en het is heel verslavend. Ooit heb ik volgens mij 20 euro aan zo een grijp ding spel besteedt, en heb ik helemaal niets gekregen :c. Dus nu probeer ik die een beetje te ontwijken. Achtbanen - als die er zijn, je weet maar nooit - vind ik ook echt geweldig, alhoewel ik altijd wel wat banger ben dan met achtbanen in een pretpark. Maar toch kan ik het nooit laten om er toch een paar keer in te gaan, haha. Voor de rest houd ik echt van het eerste halfuur gratis op de aller eerste dag, dan ben ik altijd aanwezig. En 's avonds in de atractie gaan die het aller hoogst gaat, en dan de hele donkere stad zien met lichtjes, echt een mooi uitzicht.


    “A queen will always turn pain into power.”

    DeIevingne schreef:
    Ten eerste heb ik echt een gruwelijke hekel aan botsauto's. Die dingen zijn hel. Ga erin zitten en je wordt van alle kanten door de auto geramd. Not fun. Wat ik wel echt heel erg lekker vind zijn Churros, maar daarvan had ik er een beetje teveel op :x. Ik vind zo een funhouse echt geweldig, zelfs nu nog. Dingen weten te winnen enzo doe ik nooit meer, aangezien ik toch nooit wat win, haha. Geldverspilling, en het is heel verslavend. Ooit heb ik volgens mij 20 euro aan zo een grijp ding spel besteedt, en heb ik helemaal niets gekregen :c. Dus nu probeer ik die een beetje te ontwijken. Achtbanen - als die er zijn, je weet maar nooit - vind ik ook echt geweldig, alhoewel ik altijd wel wat banger ben dan met achtbanen in een pretpark. Maar toch kan ik het nooit laten om er toch een paar keer in te gaan, haha. Voor de rest houd ik echt van het eerste halfuur gratis op de aller eerste dag, dan ben ik altijd aanwezig. En 's avonds in de atractie gaan die het aller hoogst gaat, en dan de hele donkere stad zien met lichtjes, echt een mooi uitzicht.


    Oeh, dat met die lichtjes is echt mooi, dat ga ik zeker gebruiken. Bedankt voor alle reactie btw x


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Okee er zijn een paar attracties nodig om een kermis echt goed te maken voor mij. 1) Een zweefmolen, waarbij de werknemers aan je zitje gaat hangen en dan loslaat zodat dat ding tien keer zo hard gaat 2) een rups die voor en achteruit gaat 3) een octopus met rookmachines die naar suikerspin ruiken.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Op de kermis heb ik mijn crush voor het eerst churros laten eten :'D


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Quatrefoil schreef:
    Okee er zijn een paar attracties nodig om een kermis echt goed te maken voor mij. 1) Een zweefmolen, waarbij de werknemers aan je zitje gaat hangen en dan loslaat zodat dat ding tien keer zo hard gaat 2) een rups die voor en achteruit gaat 3) een octopus met rookmachines die naar suikerspin ruiken.


    O, god, wat klinkt dat mooi allemaal, jullie doen mijn inspiratie overstromen. Bedankt! x


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Ik ga echt altijd in zo'n ronddraaiend bank geval, dat is een echte gewoonte geworden :'D Oeh, en er was een keer een zweefmolen die echt belachelijk hoog de lucht inging. Mijn favoriete moment was toch wel die ene keer dat ik twintig euro kreeg van mijn moeder voor de kermis. Toen had ik zo'n 15 euro opgemaakt aan attracties en 5 euro aan zo'n gok-iets. Volgens mij was het met die muntjes. Ik mocht dat nooit doen omdat je toch nooit zou winnen, maar toen kwam ik terug met een V.I.P. konijn knuffel. :'D Ik mocht het daarna nog steeds niet doen, tho...


    El Diablo.

    Oh, daar weet ik amper nog wat van. Alleen nog dat ze het hele apparaat van de boksauto's hebben moeten afzetten, omdat mijn broer ineens heel hard aan het huilen ging. :Y)


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.