• Hi there!

    Even een belangrijke mededeling voor mensen die ook een account hebben op AO3 (een fanfiction site) en daar wel eens iets op posten/daar iets gepost hebben. Ik las ineens dit bericht op mijn Tumblr dash, waar dus in staat dat er een aantal fanfictions van AO3 zijn gestolen en worden verkocht als E-books. Ik was eerst van naaah, dat zal wel niet, maar ik ben dus gaan zoeken op de desbetreffende website. (zoek op je username van AO3, niet de titel van je fanfictions) en wat vond ik daar? Juist, een fanfic van mij. Mijn meest onpopulaire fanfic die nooit wordt gelezen. :'D Dus ik wil iedereen die ook maar één werk erop heeft staan, al is het 1 keer gelezen, aanraden om toch even te zoeken op de website. Ik heb hierna deze instructies gevolgd. Ik moet nog even afwachten wat er verder gaat gebeuren en of het helpt, maar AO3 schijnt er al van te weten en enorm veel mensen hebben al zo'n klacht ingediend, dus ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt.
    Maar ik wilde dit even met jullie delen, aangezien het een vrij serieus iets is.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik was wel van plan om daar in de nabije toekomst ook fanficties op te zetten, maar daar wacht ik nu wel even mee! :')
    Wel vervelend zeg, voor degenen wiens werk is gekopieerd. Goed dat je het deelt!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wow dat kunnen ze toch niet maken? Hoe zijn de daar zo lang mee weggekomen?


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Wow dat kunnen ze toch niet maken? Hoe zijn de daar zo lang mee weggekomen?


    De fout ligt hier geheel bij die E-book site/de mensen die het van AO3 gehaald hebben, niet bij Archive, die hebben zelf niks met de fanfics gedaan.
    Maar ja, ik ben ook best wel geschokt. Al zit het natuurlijk wel altijd in je achterhoofd dat zoiets zou kunnen gebeuren. Ik ben allang blij dat het een fanfic is (en ook nog een niet zo'n hele goede XD) en niet een origineel verhaal van me tbh. ><


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Dat iemand zo laag kan zijn om dat te doen. Ben blij dat ik daar nog niks op had geplaatst.

    Noir schreef:
    (...)

    De fout ligt hier geheel bij die E-book site/de mensen die het van AO3 gehaald hebben, niet bij Archive, die hebben zelf niks met de fanfics gedaan.
    Maar ja, ik ben ook best wel geschokt. Al zit het natuurlijk wel altijd in je achterhoofd dat zoiets zou kunnen gebeuren. Ik ben allang blij dat het een fanfic is (en ook nog een niet zo'n hele goede XD) en niet een origineel verhaal van me tbh. ><


    Ja dat snapte ik, maar ik vind dat ze er so last achter zijn gekomen want het gaat hier niet om maar vijf verhalen ofzo.ö Ja blij dat ik alleen hier zit.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ja dat snapte ik, maar ik vind dat ze er so last achter zijn gekomen want het gaat hier niet om maar vijf verhalen ofzo.ö Ja blij dat ik alleen hier zit.


    Aaaaah oké, ik was niet helemaal zeker of dat duidelijk was uit mijn verhaal, vandaar. XD
    Maar yep, het zijn écht enorm veel verhalen. Er zijn echt mensen waarvan like 17 fanfics zijn gejat... Ik vraag me echt af hoeveel het er in totaal zijn...


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Noir schreef:
    (...)

    Aaaaah oké, ik was niet helemaal zeker of dat duidelijk was uit mijn verhaal, vandaar. XD
    Maar yep, het zijn écht enorm veel verhalen. Er zijn echt mensen waarvan like 17 fanfics zijn gejat... Ik vraag me echt af hoeveel het er in totaal zijn...

    Ik denk echt erg veel, want ik las dat AO3 helemaal plat lag bij het downloaden van de fanfics. Al weet ik niet hoeveel AO3 aankan.

    Wauw, wat vervelend! Ik ken de site idd wel, ik snap niet waarom mensen zoiets doen...


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Wow, het lef van sommige mensen!

    Bedankt voor het delen. Ik heb zelf net even gezocht en gelukkig is er niks van mij gestolen.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Deadshot schreef:
    Ik was wel van plan om daar in de nabije toekomst ook fanficties op te zetten, maar daar wacht ik nu wel even mee! :')
    Wel vervelend zeg, voor degenen wiens werk is gekopieerd. Goed dat je het deelt!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Oh, wat naar. :c
    Ik had hier op Tumblr al wel iets over gezien, maar meestal gaat het in dit soort gevallen om populaire, lange fics, dus ik heb er verder niet al te veel aandacht aan besteed. Misschien moet ik toch maar eens gaan kijken of ze niet iets van mij hebben overgenomen.
    En hé, fy-merlinxarthur. :9~


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Okay, da's nu het eerste wat ik erover zie. Niet dat ik zelf fanfic schrijf, maar het is toch wel goed dat te weten.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Square schreef:
    Oh, wat naar. :c
    Ik had hier op Tumblr al wel iets over gezien, maar meestal gaat het in dit soort gevallen om populaire, lange fics, dus ik heb er verder niet al te veel aandacht aan besteed. Misschien moet ik toch maar eens gaan kijken of ze niet iets van mij hebben overgenomen.
    En hé, fy-merlinxarthur. :9~


    Zeker even doen! Dat van mij was serieus een one shot waar ik geen reacties op heb en niet eens heel trots op ben. Sowieso de minste fanfic die ik erop heb staan. :')
    Ghehehe woooh. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Deadshot schreef:
    Ik was wel van plan om daar in de nabije toekomst ook fanficties op te zetten, maar daar wacht ik nu wel even mee! :')
    Wel vervelend zeg, voor degenen wiens werk is gekopieerd. Goed dat je het deelt!


    † Love? I want to sleep.

    Ik heb gekeken en van mij staat er niets op, gelukkig.
    Maar dat is inderdaad wel echt belachelijk, dat ze dat zomaar kunnen doen (mag niet, maar de mogelijkheid is er)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis