• Mijn mechelse herder van 11 jaar is ziek, goed ziek. Ze eet niet meer of met veel moeite en ze is aan de diarree en moet spugen.
    We zijn er al mee naar de dierenarts geweest en die vermoed ouderdom nier en lever falen... Ze heeft tabletten tegen misselijk zijn en maagzuur remmers maar tot nu toe (sinds dinsdag) hebben ze geen effect gehad.
    Terug gaan heeft geen zin, want de dierenarts kon niks meer doen als ze aan het einde van de week nog niet at. Het enige wat ze nog kan doen is de zwaarste beslissing die wij moeten maken voor onze lieve schat.

    Als het aan mijn moeder ligt wordt ze vandaag nog ingeslapen. Maar ik vind ondanks dat ze (bijna) niet eet ze nog vrolijk naar je toe komt, lekker Door het grasveld rolt, blaft naar andere honden en nog graag met de bal speelt het nog geen tijd is. Anderzijds is Iris een taaie, en laat ze niet snel zien hoeveel pijn ze werkelijk heeft, ook dit kan de rede zijn dat ze nog altijd lekker speelt....

    ik weet gewoon niet wat de juiste beslissing is, en ja ik weet dat jullie dat niet kunnen beslissen. Maar ik vind het gewoon moeilijk om niet aan mezelf te denken maar aan de hond vooral dus omdat ze nog speelt etc. Maar niet eet.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik snap dat dit een hele moeilijke beslissing is. Maar zo te lezen is jou hond er erg aan toe. Ik denk dat je jezelf moet afvragen dat als jij om haar positie zou zitten, jij zou willen wat ze zouden doen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik vraag me af of je dierenarts het dan wel goed heeft, als ze nog lekker speelt en rondrent, maar het kan ook een opleving zijn en dan kan het erna erger worden.

    Als jullie van mening zijn dat Iris veel pijn heeft, ook al zie je het niet, zou ik voor de hond kiezen en haar helpen. Een hond kan zelf niet zeggen: 'Baasje, verlos me uit de pijn,' dus dat moet zelf ingeschat worden.

    Ik hoop echt dat jullie tot een beslissing kunnen komen en dat jullie nog even van Iris mogen genieten. (flower)

    P.s. Had de dierenarts iets over een maagtorsie gezegd?

    [ bericht aangepast op 16 april 2015 - 8:14 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nou ik zou voor niet kiezen, maargoed het is jou keus. Misschien is er wel een kans dat ze beter word? En zeker als ze vrolijk door het gras rolt en blaft.

    [ bericht aangepast op 16 april 2015 - 7:59 ]

    Het lijkt me handig een andere dierenarts te bezoeken en kijken wat die zegt.

    Sterkte als jullie haar toch moeten laten inslapen (flower)

    Het is echt sneu,

    Dit kan ook een fase zijn (spelen doen ze tot dat het tijd is om de wereld te verlaten), we hadden het ook met de kat. Hij at niet, gaf telkens over, maar kwam er wel weer bovenop. Het beste is om het te laten rusten. Let vooral op dat ze niet ergens gaat verstoppen. (Dit doen honden ook.)
    maar de beslissing ligt echt wat jullie het prettigst vinden en naar de dierenarts kan geen kwaad als het erger wordt.

    Heel veel sterkte, hoop niet dat dit hard overkomt.


    Vampire + Servant = Servamp

    Eerlijk gezegd zou ik voor het inslapen kiezen, want dit klinkt niet goed. En hoezeer je ook zegt dat ze nog vrolijk kan rondrennen, etc, daarvoor heb je ook energie nodig en dat krijg je mede door te eten. Nu zeg je dat ze niet eet, dus ik zou even alles goed overkijken maar ook in het belang van het diertje denken.


    † Love? I want to sleep.

    Poisoning schreef:
    Eerlijk gezegd zou ik voor het inslapen kiezen, want dit klinkt niet goed. En hoezeer je ook zegt dat ze nog vrolijk kan rondrennen, etc, daarvoor heb je ook energie nodig en dat krijg je mede door te eten. Nu zeg je dat ze niet eet, dus ik zou even alles goed overkijken maar ook in het belang van het diertje denken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Zo'n keuze is altijd heel moeilijk, een van de moeilijkste beslissingen.. je weet niet hoe het dier zich precies voelt.. ze laten niet alles zien. Wij hebben ook voor het punt gestaan onze huidige hond in te slapen na een 2e breuk op dezelfde plek, maar een hele positieve chirurg heeft gezegd dat het echt de moeite waard was en nu hebben we een super blije hond.

    Maar bij jou hond klinkt het wel goed mis, nier of lever falen worden niet meer beter als dat het geval is.. Ik zou het overleggen met je dierenarts en goed op je hond letten, als je zegt dat ze nog blij is, graag uit gaat en nog leuk speelt zonder moeite of pijn zou je het nog kunnen uitstellen.. maar als je echt duidelijk merkt dat ze futloos en niet lekker is of pijn heeft.. Afhangend van haar gedrag zou ik het aankijken of ze misschien toch weer gaat eten
    Iig succes en sterkte met de keuze die je maakt!


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Royce schreef:
    Zo'n keuze is altijd heel moeilijk, een van de moeilijkste beslissingen.. je weet niet hoe het dier zich precies voelt.. ze laten niet alles zien. Wij hebben ook voor het punt gestaan onze huidige hond in te slapen na een 2e breuk op dezelfde plek, maar een hele positieve chirurg heeft gezegd dat het echt de moeite waard was en nu hebben we een super blije hond.

    Maar bij jou hond klinkt het wel goed mis, nier of lever falen worden niet meer beter als dat het geval is.. Ik zou het overleggen met je dierenarts en goed op je hond letten, als je zegt dat ze nog blij is, graag uit gaat en nog leuk speelt zonder moeite of pijn zou je het nog kunnen uitstellen.. maar als je echt duidelijk merkt dat ze futloos en niet lekker is of pijn heeft.. Afhangend van haar gedrag zou ik het aankijken of ze misschien toch weer gaat eten
    Iig succes en sterkte met de keuze die je maakt!


    Dankjewel, nouj a ze heeft nog helemaal niks gegeten vandaag, en ligt alleen maar in de mand. Het gaat een stuk slechter. Waarschijnlijk laten we haar morgen inslapen...


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Blackthorn schreef:
    Ik snap dat dit een hele moeilijke beslissing is. Maar zo te lezen is jou hond er erg aan toe. Ik denk dat je jezelf moet afvragen dat als jij om haar positie zou zitten, jij zou willen wat ze zouden doen.


    Can't control my second personality

    Elros schreef:
    (...)

    Dankjewel, nouj a ze heeft nog helemaal niks gegeten vandaag, en ligt alleen maar in de mand. Het gaat een stuk slechter. Waarschijnlijk laten we haar morgen inslapen...

    Echt jammer, maar je verlost haar uit haar lijden. Veel sterkte toegewenst!


    Ik wil een tuin vol egels

    Elros schreef:
    (...)

    Dankjewel, nouj a ze heeft nog helemaal niks gegeten vandaag, en ligt alleen maar in de mand. Het gaat een stuk slechter. Waarschijnlijk laten we haar morgen inslapen...


    Ik wens je heel veel sterkte. Geniet nog van haar en maak het haar gemakkelijk. Jullie zijn de beste baasjes voor haar geweest, sorry, jullie ZIJN die. Geef haar een dikke knuffel van mij en mijn honden. Ik geloof in de Rainbow Bridge en dat ze op jullie zal wachten tot het jullie tijd is en met jullie meegaat. Honden houden meer van ons dan we waarschijnlijk ooit zullen weten en ik weet zeker dat jouw hond van jullie allemaal zielsveel houdt. Koester haar nog even en geef haar die liefde die ze altijd al kreeg. Nogmaals, heel veel sterkte. :c


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik begrijp heel goed waar je nu doorheen gaat, wij hebben in 2013 onze hond ook in moeten slapen. Mijn moeder kon echt geen afscheid nemen, waardoor we haar nog een weekend langer hebben gehouden, maar het was eigenlijk geen doen. Soms is dit de beste beslissing. Ik wens je echt enorm veel sterkte, *knuffel*


    "I hope one day you're as happy as you're pretending to be"

    Eerst even een second opinion halen bij een andere dierenarts. Als hij zegt "inslapen", dan zal ik dat doen. Is voor het beestje ook het beste op dat moment.
    Maar misschien zegt deze dierenarts wel iets heel anders. Dus: Second opinion kan is in dit geval niet verkeerd!


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Ik denk om eerlijk te zijn dat laten inslapen de beste keuze is, hoe pijnlijk die keuze ook is. Ik wens je echt heel, heel veel sterkte.


    Insanity is all around us.