• Wat vinden jullie fijner lezen als je een verhaal leest?

    En waarom?

    Verleden tijd of tegenwoordige tijd?

    76.7% (23 stemmen)
     
    Verleden tijd

    23.3% (7 stemmen)
     
    Tegenwoordige tijd


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Waarin de schrijver het best schrijft. Je kan wel in VT schrijven omdat anderen dat willen, maar als je beter bent in TT, leest dat gewoon sowieso prettiger.


    Your make-up is terrible

    Ik lees het liefst in tt. (:

    Ik heb op verleden tijd gestemd, omdat ik zelf ook in de verleden tijd schrijf. Op de één of andere manier leest dat toch net iets vlotter, maar als een verhaal goed geschreven is, kan ik de tegenwoordige tijd ook wel waarderen. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Het kost mij persoonlijk altijd eventjes om te wennen aan tegenwoordige tijd, maar uiteindelijk hangt het echt van het verhaal en de schrijver af wat beter werkt. De Hunger Games zijn in tegenwoordige tijd en ik-perspectief geschreven, wat vaak wordt gezien als de meest "kinderlijke" manier van schrijven, maar de trilogie is nu wereldberoemd en er worden films van gemaakt.
    Schrijf gewoon wat jij fijn vindt, dan komt je verhaal ook het beste tot zijn recht. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Vaak lees ik het liefst in de verleden tijd, maar ligt eraan hoe het geschreven word. :)


    The goal isn't to live forever, The goal is to create something that will.

    Meestal heb ik niet eens door of het VT of TT is :'D ik let er niet zo op. Al erger ik me wel voor aan de dt-fouten bij TT, dus als je daar slecht in bent, raad ik je aan om VT te gebruiken :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Rhaella schreef:
    Ik heb op verleden tijd gestemd, omdat ik zelf ook in de verleden tijd schrijf. Op de één of andere manier leest dat toch net iets vlotter, maar als een verhaal goed geschreven is, kan ik de tegenwoordige tijd ook wel waarderen. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Maakt over het algemeen niet zoveel uit, maar als ik moest kiezen zou ik voor verleden tijd gaan.


    † Love? I want to sleep.

    Verleden tijd om te lezen, hoewel ik de laatste tijd zelf in tegenwoordige tijd schrijf.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Dank jullie wel voor het stemmen!


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Rhaella schreef:
    Ik heb op verleden tijd gestemd, omdat ik zelf ook in de verleden tijd schrijf. Op de één of andere manier leest dat toch net iets vlotter, maar als een verhaal goed geschreven is, kan ik de tegenwoordige tijd ook wel waarderen. (:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik schrijf en lees in beide tijden, hoewel ik met schrijven toch wel vaak ietsje naar de verleden tijd neig.
    Het zal mij echter niet belemmeren in het lezen van een verhaal, ik vind de schrijfstijl en de inhoud veel belangrijker dan de tijd waarin het is geschreven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhaella schreef:
    Ik heb op verleden tijd gestemd, omdat ik zelf ook in de verleden tijd schrijf. Op de één of andere manier leest dat toch net iets vlotter, maar als een verhaal goed geschreven is, kan ik de tegenwoordige tijd ook wel waarderen. (:


    16 - 09 - '17

    Ik schrijf verleden tijd, maar ik vind het beiden prima lezen.


    oh darling