• De meeste zullen het wel al kunnen raden door de titel, maar ik zit met een 'bloederig probleempje' aka ongesteldheid. Dit was absoluut niet de bedoeling want ik slik normaal de pil door tot aan de vakanties (anders kan ik niet naar school, zo shit ga ik me er door voelen), maar gisteravond heb ik hem dus niet gehad. Mijn moeder herinnerd pakt onze pil altijd en geeft die aan mij, maar zij heeft dit dus vergeten.
    Nu ben ik dus binnen een dag ongesteld geworden, voel ik me kut en het ergste is nog dat ik donderdag gala heb....in een LICHT OUD ROZE JURK. Ik ben dus ten einde raad want ik lek soms door terwijl ik een extra lang maandverband in heb met daarachter nog eens drie inlegkruisjes naast elkaar. Ik heb vanavond dus wel weer de pil geslikt en ik vroeg me dus af of iemand er ervaring mee heeft hoe snel het dan weer weg gaat? OF weet iemand wat ik kan doen om het sneller weg te laten gaan? Ik ben bang dat ik niet naar mijn gala durf te gaan als ik donderdag nog ongesteld ben en dat terwijl ik 180 euro heb uitgegeven uit eigen zak.=(


    You were born original, don't die as a copy.

    Misschien een tip voor de volgende keer: de applicatie Lady Pill Reminder. Helpt je herinneren de pil te nemen op jouw eigen tijdstip en blijft je daaraan herinneren. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ga voor zo'n lekker brede nachtmaandverband. Die van always zijn echt een aanrader op dat vlak. Draag eveneens een stevig shortje onder je jurk zodat je slib geen vrij leven heeft. Zo heb je minder kans op doorlekken. Ik heb geen ervaring met hoe je lichaam reageert als je hem nu alweer hebt genomen. Mss moet je een wekker in je gsm zetten zodat je het zelf nooit vergeet?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ah, vervelend. Maar door de pil weer te gaan slikken nadat je ongesteld bent is het natuurlijk niet in 1x over. Het wordt er wel minder van.
    Wel raar dat je er binnen 1 dag al ongesteld door bent geraakt! Als ik een pil vergeet, raak ik nooit meteen ongesteld, zelfs na de laatste voor de stopweek duurt het nog 5 dagen voordat ik er last van ga krijgen.

    Vervelend dat je er zoveel last van krijgt, ik zou als ik jou was gaan oefenen met tampons, vroeg of laat is dat toch een betere optie. Je kan met de mini proberen, maar als die te weinig beschermd kan je ook ob light days proberen. Die is net zo dun als de mini, maar net zo lang als een normal. Ideaal. Maar als jij dat niet fijn vindt dan is dat begrijpelijk, zeker voor de eerste keer zijn tampons ontzettende rotdingen.

    Heel veel succes!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Als het echt heel hevig is, kun je van die oranje tampons van Tampax gebruiken. Die zijn ... heel dik en heel absorberend. Daarnaast zijn ze vrij makkelijk in te brengen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ah. Das kut zeg. Doet me denken aan een schoolfeest die ik had.
    Kort wit broekje. Werd 1 uur voor ik weg zou moeten, ongesteld. Hele broekje rood inclusief witte onderbroek x)
    Water, föhn, magentron. Uiteindelijk was het er uit. Thank god xd


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Anencephalous schreef:
    Ah. Das kut zeg. Doet me denken aan een schoolfeest die ik had.
    Kort wit broekje. Werd 1 uur voor ik weg zou moeten, ongesteld. Hele broekje rood inclusief witte onderbroek x)
    Water, föhn, magentron. Uiteindelijk was het er uit. Thank god xd

    Wait, magnetron? :')

    OT: zoals al word gezegd, tampon of een kort broekje, misschien dat als je de pil nu niet meer vergeet je niet meer ongesteld bent, bij mij duurt het als ik ongesteld ben geworden en ik slik de pil dan gelijk zo'n 3 dagen tot ik het niet meer ben, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat met jou is..


    Life is a beautiful struggle

    Mocht het nou niet lukken met een tampon, dan kan je kraamverband halen. Als je dan nog een extra onderbroek aan trekt over je onderbroek heen, dan zit je goed. Kraamverband kan aardig wat hebben qua bloed.

    Maar ik hoop dat je donderdag niet meer ongesteld bent en je daar geen zorgen om hoeft te maken.


    Physics is awesome

    Heb je al eens een zwaardere pil geprobeerd? Want dit is toch best abnormaal.


    Your make-up is terrible

    Tampon + maandverband. But damn, dan is dat bij jou ook erg als je dan doorlekt.

    [ bericht aangepast op 21 april 2015 - 10:46 ]


    † Love? I want to sleep.

    BlueJays schreef:
    Gebruik een tampon én maandverband, dan is de kans echt heel klein dat je nog doorlekt.
    Tampons zijn misschien lastig als je er niet aan gewend bent, maar als je ze eenmaal vaker gebruikt hebt, is het naar mijn mening veel fijner dan maandverband.
    En er is op zich toch best kans dat je ongesteldheid donderdag alweer minder is?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Vedere schreef:
    (...)
    Wait, magnetron? :')

    OT: zoals al word gezegd, tampon of een kort broekje, misschien dat als je de pil nu niet meer vergeet je niet meer ongesteld bent, bij mij duurt het als ik ongesteld ben geworden en ik slik de pil dan gelijk zo'n 3 dagen tot ik het niet meer ben, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat met jou is..


    Ja. Magnetron xd
    Want we hadden al het bloed uit het broekje gekregen. Maar die wilde niet drogen. Dus hebben m een paar minuten in de magnetron gelegd.
    Het werkte wel x)


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Qua tips kan ik niet veel meer zeggen, de rest heeft al veel nuttige dingen verteld.
    Maar gek dat dat zo snel reageert bij jou! Bij mij duurt het altijd verschillende dagen. Misschien heeft het er mee te maken dat je het normaal zo lang doorneemt? Ik heb het een keer lang door genomen en toen begon het vanzelf, zonder dat ik met de pil was gestopt. Dus misschien moet je toch wat meer pauzes nemen. Al is het ook lastig als je dan niet aar school kan. Dus eigenlijk zou ik er toch eens met een dokter over gaan praten om daar tips over te krijgen! :')


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Zoals hierboven al gezegd, ik zou naar de dokter gaan en een andere pil vragen. Bij de juiste pil heb je normaal ook minder pijn, en zou je dan wel naar school kunnen gaan en hoef je de pil niet door te nemen, want elke keer ik het eens doorneem heb ik ze de keer erop wel heviger.

    Maar dat lost jou probleem nu niet echt op, maar hopelijk ga je naar je gala. En oefenen met tampons kan geen kwaad, het is echt super handig voor later (:


    We are only a moment.

    Assassin schreef:
    Heb je al eens een zwaardere pil geprobeerd? Want dit is toch best abnormaal.
    De eerste keer dat ik stopte met de pil had ik dat eerlijk gezegd ook. Nu duurt het meestal wel 4 dagen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik neem zelf de pil niet, en de zwaarte van je bloedverlies neemt snel af hoor. Het hangt natuurlijk van persoon tot persoon af, maar sowieso denk ik niet dat je bang moet zijn, dat het na 4 dagen nog door je maandverband + jurk kan komen, dan is het normaal al zo goed als voorbij, neem gewoon zeker maandverband mee en ga af en toe eens naar het toilet als je je niet veilig voelt, en het niet ziet zitten om een tampon te gebruiken. Dat moet normaal toch gewoon lukken? (:

    [ bericht aangepast op 21 april 2015 - 18:18 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.