• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:18 ]

    Ik kan al meer dan een half jaar geen baan vinden. Ik denk dat het bij mij komt omdat ik verlegen ben en bijna 18. Ik ben nu ook gewoon te oud voor vakken vullen. Ook heb ik regelmatig te horen gekregen dat ik niet wordt aangenomen vanwege mijn schooltijden (want blijkbaar is werk belangrijker dan school :/). Ik ben nu gewoon gestopt met zoeken. Ik vind mijn examen belangrijker.


    Seasons will change, but I shall remain

    Dat klinkt heel frustrerend. Ik heb er geen ervaring mee dus kan zo ook niet zeggen waar het aan zou kunnen liggen...
    Ik werk nu bij de Intertoys en dat is heel erg leuk. Ik hoefde niet eens te soliciteren, omdat we de eigenaar van het filiaal kennen en zij mij meteen aan wilden nemen nadat mijn moeder ze een berichtje had gestuurd. Maar ik denk dat ik daar ook gewoon wel heel veel geluk mee heb gehad.

    Echt heel herkenbaar dit. Ik werk nu bij een schoonmaakbedrijf, maar mijn 2e contract wordt niet verlengd. Ik heb al 6 sollicitaties verstuurd en ik hoor niks, of ik krijg terug dat ik ben afgewezen. Mega frustrerend. Ik snap ook niet waarom ze me niet willen. Ze vragen altijd voor koopavonden, zaterdagen, eventueel koopzondagen en schoolvakanties, dan kan ik, maar toch moeten ze me niet op een of andere manier.


    "I hope one day you're as happy as you're pretending to be"

    Wat vervelend! Ik ken de situatie wel, afgelopen zomer ben ik ook lang op zoek geweest naar een baan. Tientallen brieven gestuurd, in sommige gevallen ook gebeld of zelfs persoonlijk langs geweest, maar heel weinig reacties en als er al iets kwam, was het een afwijzing. Ik ben uiteindelijk bij McDonalds terecht gekomen, en daar werk ik nu bijna een jaar. Ondertussen ben ik wel aan het kijken voor iets anders, omdat het niet heel dichtbij is en ik altijd afhankelijk ben van mijn ouders auto. Maar goed, een andere baan vinden schiet nog niet erg op. Er zijn heel weinig vacatures (hoewel dat nu richting de zomer weer aantrekt), dus er valt ook weinig te solliciteren.
    Wat ik me herinner van afgelopen zomer is dat er vooral vacatures beschikbaar komen voor fastfood restaurants (zoals McDonalds), drogisterijen (Etos, Kruidvat, etc.), Blokker en Hotels en Bed & Breakfast.
    Heel veel succes met zoeken, ik hoop dat je gauw iets vindt!


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Woodhouse schreef:
    Wat vervelend! Ik ken de situatie wel, afgelopen zomer ben ik ook lang op zoek geweest naar een baan. Tientallen brieven gestuurd, in sommige gevallen ook gebeld of zelfs persoonlijk langs geweest, maar heel weinig reacties en als er al iets kwam, was het een afwijzing. Ik ben uiteindelijk bij McDonalds terecht gekomen, en daar werk ik nu bijna een jaar. Ondertussen ben ik wel aan het kijken voor iets anders, omdat het niet heel dichtbij is en ik altijd afhankelijk ben van mijn ouders auto. Maar goed, een andere baan vinden schiet nog niet erg op. Er zijn heel weinig vacatures (hoewel dat nu richting de zomer weer aantrekt), dus er valt ook weinig te solliciteren.
    Wat ik me herinner van afgelopen zomer is dat er vooral vacatures beschikbaar komen voor fastfood restaurants (zoals McDonalds), drogisterijen (Etos, Kruidvat, etc.), Blokker en Hotels en Bed & Breakfast.
    Heel veel succes met zoeken, ik hoop dat je gauw iets vindt!


    Ik heb ook een jaar bij McDonalds gewerkt, maar ik ben daar toen weggegaan omdat ik problemen had met een van mijn managers. Nu had ik wel bij een andere McDonalds gesolliciteerd, maar nadat ik gemaild werd dat ik op gesprek kon komen heb ik niets meer gehoord.

    Andria schreef:
    (...)

    Ik heb ook een jaar bij McDonalds gewerkt, maar ik ben daar toen weggegaan omdat ik problemen had met een van mijn managers. Nu had ik wel bij een andere McDonalds gesolliciteerd, maar nadat ik gemaild werd dat ik op gesprek kon komen heb ik niets meer gehoord.


    Hm, vreemd. Misschien moet je zelf eens bellen dan, of anders even langs gaan om te vragen hoe het zit.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Bedrijven waarderen dat vaak wel, dat je er zelf nog even achteraan belt. Zo laat je zien dat je echt interesse hebt etc.


    I am an idiot, I move.

    Houd vol! Ik heb ook pas na lang zoeken iets gevonden. Vraag ook vrienden en familie, dat levert je nog wel eens tips en aanbevelingen op.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik ken de frustratie. Ik heb bijna een jaar lang zitten zoeken naar werk. Heel veel bedrijven leggen de lat hoog voor personeel, waardoor het al moeilijker wordt voor ons. Soms vinden ze je dan ook weer te jong of te oud, er is altijd één of ander excuus. Geef de moed echter niet op, want ik wilde het ook opgeven, tot ik eindelijk ergens werd aangenomen. Ik werk nu voor bijna een week als kassierster in een supermarkt. Als het mij gelukt is, lukt het jou ook. Gewoon blijven doorzetten, er zal heus wel iemand zijn die je wil aannemen. Heel veel succes nog!


    16 - 09 - '17

    Ik ken de frustraties niet (omdat ik nog niet gewerkt heb ^^ maar vanaf juli mag ik beginnen :3)
    Ik heb wel veel anderen gehoord die ook geen werk vinden. Hier in België werkt het met een interimsysteem. Wat je dan ook vooral moet doen is blijven bellen en steeds terugkeren. De hoop niet opgeven.

    Vanaf deze zomer mag ik studentjob doen en ik werk in een apotheek. Ik ben er erg blij mee ^^ Het is me viavia aangeboden gekregen, anders zou ik als vijftienjarige nooit zoiets al kunnen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Homan schreef:
    Dat klinkt heel frustrerend. Ik heb er geen ervaring mee dus kan zo ook niet zeggen waar het aan zou kunnen liggen...
    Ik werk nu bij de Intertoys en dat is heel erg leuk. Ik hoefde niet eens te soliciteren, omdat we de eigenaar van het filiaal kennen en zij mij meteen aan wilden nemen nadat mijn moeder ze een berichtje had gestuurd. Maar ik denk dat ik daar ook gewoon wel heel veel geluk mee heb gehad.


    Aah, dan zijn wij concurrenten.

    Nouja, ik liep stage bij de Toys XL - en nu werk ik dus daar met een 0 uren contract als vormgever! (:


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Echt heel frustrerend, zeg. :/
    Ik ben via mijn moeder in het ziekenhuis gaan werken als typiste en heb mezelf gewoon alles aangeleerd, maar dat is ook niet heel gebruikelijk. Ik zou zoveel mogelijk mensen laten weten dat je werkt zoekt, want meestal komen mensen toch via via aan een baan. Ik neem aan dat je al bij alle uitzendbureaus ingeschreven bent in de buurt?

    [ bericht aangepast op 8 mei 2015 - 9:30 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bronn schreef:
    Echt heel frustrerend, zeg. :/
    Ik ben via mijn moeder in het ziekenhuis gaan werken als typiste en heb mezelf gewoon alles aangeleerd, maar dat is ook niet heel gebruikelijk. Ik zou zoveel mogelijk mensen laten weten dat je werkt zoekt, want meestal komen mensen toch via via aan een baan. Ik neem aan dat je al bij alle uitzendbureaus ingeschreven bent in de buurt?


    Ik ben 17, dus uitzendbureaus helpen nog niet echt... Daar krijg ik alleen maar dingen binnen over het werk wat ik nu ook al heb, maar ik ben juist op zoek naar ander werk.

    Hmm ja. Daar krijg je alles inderdaad voorgeschoteld, maar als je echt wilt werken dan kun je daar in elk geval wel wat krijgen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik werk momenteel bij een bioscoop. Wat ik misschien nog als tip mee kan geven is dat je niet alleen op vacatures moet reageren, maar ook vooral veel open sollicitaties moet sturen. Voor zover je dat nog niet doet. Alle banen die ik ooit heb gehad heb ik namelijk door open sollicitaties verkregen.

    Verder snap ik de logica van sommige bedrijven ook niet. Ik heb meerdere malen op iets gesolliciteerd samen met een vriendin. Zij had amper werkervaring en ik veel. En dan werd zij aangenomen en ik mocht niet eens op gesprek. Ik snap zelf ook niet waar dat aan ligt. Succes in ieder geval!


    Tell me about it, stud.