• Hallo allemaal,
    Mijn katertje Bram had gisteren een arm baby vogeltje gevonden, en door het "gezellige" samenzijn met Bram kan het niet meer vliegen.
    We hebben het diertje gepakt en Bram weggehouden. Mama en ik zijn om 18:10 nog een tuincentrum gaan zoeken, onze tuincentrum was net 10 minuten dicht toen we aankwamen! Eigenlijk waren alle tuincentrums toen dicht....
    Maar net optijd vond ik er een in Hilversum, een stukje verder rijden voor ons, en ook niet zulke mooie vogelkooien.. Maar we hebben er gewoon dapper een grote kooi gekocht, vogelzand, vogelvoer, dode wormen, eieren, paneermeel, melk, watten voor in te slapen, en babyvogelvoer. We zijn naar huis gereden, we hebben de vogel water gegeven, voer gegeven, we hebben een bedje gemaakt, zand op de bodem gedaan, en het vogeltje erin gedaan. Toen hebben we de eieren gekookt, het tot het fijnste prak geprakt, paneermeel bijgedaan en melk. Dit is volgens vogelbabys super lekker, en ja hoor, alsof hij al eerder uit het nest gevallen was (wat we ook stiekem denken) we voeren het hem met een klein stokje.
    Toen zijn we op internet gaan zoeken wat het voor jong is, ik dacht eerst een spreeuw of een merel, maar het was een merel.
    Nu heb ik het jong op mijn kamer gezet zodat hij mij kan wekken als hij honger heeft. Hij gaat dan namelijk tjiepen.
    Doe ik dit wel allemaal juist? Of is het toch beter dit arme jong weer terug in de tuin te zetten in de hoop dat haar ouders haar komen ophalen? Bram is dan binnen als we dat doen, maar zou de vogel niet proberen om te vliegen en helemaal verdwalen en opgegeten worden door andere vogeljagers?
    Ik ben niet van plan het beestje voor altijd te verzorgen, in de tijd dat hij weer opgeknapt is laten we hem los, merels horen namelijk niet in een kooi!

    [ bericht aangepast op 8 mei 2015 - 7:24 ]


    You dare to gaze upon me?

    zandkit schreef:
    (...)


    Ze zouden roken pas moeten verboden.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2015 - 21:42 ]

    Wat lief dat je dit doet!
    Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt met een kauw en heb hem opgevoed.
    Hij kwam steeds naar me toe gesprongen en ging op mijn schouder zitten. Echt lief.
    Hij is goed opgegroeid en uit zichzelf uitgevlogen.

    Onder de spoiler een paar foto's waarin je de 'vooruitgang' ziet ;)



    Apache schreef:
    Wat lief dat je dit doet!
    Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt met een kauw en heb hem opgevoed.
    Hij kwam steeds naar me toe gesprongen en ging op mijn schouder zitten. Echt lief.
    Hij is goed opgegroeid en uit zichzelf uitgevlogen.

    Onder de spoiler een paar foto's waarin je de 'vooruitgang' ziet ;)





    Oke, dat ziet er gewoon echt super cool uit :'D Hier zijn ook al een paar vogeltjes gered die tegen een ruit vlogen, maar echt langer dan een nachtje zijn ze nooit moeten blijven. Kon de kauw ook nog gewoon vliegen en terug naar het wild?


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    (...)

    Oke, dat ziet er gewoon echt super cool uit :'D Hier zijn ook al een paar vogeltjes gered die tegen een ruit vlogen, maar echt langer dan een nachtje zijn ze nooit moeten blijven. Kon de kauw ook nog gewoon vliegen en terug naar het wild?


    Haha bedankt! Het was ook echt een super coole ervaring!
    Hij is echt een week of twee gebleven denk ik. Redelijk lang in ieder geval.
    Yup, hij kon vliegen. Ik heb hem dat een beetje geprobeerd te leren xd

    Apache schreef:
    Wat lief dat je dit doet!
    Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt met een kauw en heb hem opgevoed.
    Hij kwam steeds naar me toe gesprongen en ging op mijn schouder zitten. Echt lief.
    Hij is goed opgegroeid en uit zichzelf uitgevlogen.

    Onder de spoiler een paar foto's waarin je de 'vooruitgang' ziet ;)





    Oh my bap, dat is té schattig!! (H)


    You dare to gaze upon me?

    Wat goed dat je dat doet! Er zijn zat mensen die zo'n klein vogeltje aan z'n lot zouden overlaten namelijk.


    26 - 02 - '16

    Apache schreef:
    Wat lief dat je dit doet!
    Ik heb vorig jaar ongeveer hetzelfde meegemaakt met een kauw en heb hem opgevoed.
    Hij kwam steeds naar me toe gesprongen en ging op mijn schouder zitten. Echt lief.
    Hij is goed opgegroeid en uit zichzelf uitgevlogen.

    Onder de spoiler een paar foto's waarin je de 'vooruitgang' ziet ;)





    Damn, dat vogeltje lijkt op Blue Eye.
    (Okay, maar Blue Eye was ook een kauw kom ik net achter, met hele mooie blauwe ogen)

    Een keer had ik afgesproken met twee vriendinnen en onderweg naar een van hun huizen kwamen we een vogeltje tegen met een afgescheurde vleugel dat steeds opgehitst werd door kinderen. We hebben hem toen voorzichtig met een jas opgepakt (we wisten niet of ie ziektes had ofzo) en in de krat van een fiets gezet. De moeder van een van die vriendinnen werkt bij de dierenambulance en die hadden we dus gebeld "Neem maar mee naar huis, we hebben nog wel een kooi staan". Dus toen hadden we hem meegenomen en een man in die straat was vogelkenner en die had hem geringd "zodat we hem konden herkennen als hij weer opgeknapt is en zijn eigen leventje leidt" en we hadden speciaal vogelvoer gehaald enzo, speeltjes geknutseld, maar na twee dagen was het vogeltje dood :c


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    zandkit schreef:
    (...)

    Oh my bap, dat is té schattig!! (H)


    Bedankt! :)

    Elefant schreef:
    (...)

    Damn, dat vogeltje lijkt op Blue Eye.
    (Okay, maar Blue Eye was ook een kauw kom ik net achter, met hele mooie blauwe ogen)

    Een keer had ik afgesproken met twee vriendinnen en onderweg naar een van hun huizen kwamen we een vogeltje tegen met een afgescheurde vleugel dat steeds opgehitst werd door kinderen. We hebben hem toen voorzichtig met een jas opgepakt (we wisten niet of ie ziektes had ofzo) en in de krat van een fiets gezet. De moeder van een van die vriendinnen werkt bij de dierenambulance en die hadden we dus gebeld "Neem maar mee naar huis, we hebben nog wel een kooi staan". Dus toen hadden we hem meegenomen en een man in die straat was vogelkenner en die had hem geringd "zodat we hem konden herkennen als hij weer opgeknapt is en zijn eigen leventje leidt" en we hadden speciaal vogelvoer gehaald enzo, speeltjes geknutseld, maar na twee dagen was het vogeltje dood :c


    Toevallig!
    En wat lief van jullie! :)