• Goededag,

    Laat ik maar meteen ter sprake komen.

    Ik ben dit jaar begonnen met de opleiding doktersassistente. Het is een erg leuke opleiding waar ik tot nu toe veel aan gehad heb.
    En net zoals de meeste opleidingen, moeten we stage gaan lopen in het tweede leerjaar.
    Dit zou geen probleem zijn geweest als mijn school een stageplek voor mij had geregeld. Iedereen in de klas, 25 leerlingen ongeveer, hoopte op een stage. Uiteindelijk zou school een stageplek proberen te regelen voor iedereen, dat is wat ze zeiden.

    Eind maart werd ik door mijn studieloopbaanbegeleider naar voren gehaald. Ik, en een paar andere, werden uitgenodigd op een stagegesprek voor een stageplek. Na een week gewacht te hebben op de uitslag, bleek dat ik niet aangenomen werd. Een paar dagen later kreeg de hele klas, behalve ik en de paar andere leerlingen, een mail waarin stond dat ze contact op moesten nemen met een aangewezen stageplek. Een deel van de leerlingen heeft al een stageplek, en dat is met zekerheid vastgesteld.

    Aangezien school zegt dat ze ''er alles aan doen'' om een stageplek te regelen en ik dit niet geloofde, ben ik begonnen met zelf te zoeken. Na heel mijn woonplaats plus de omringende dorpjes er omheen gebeld te hebben, kwam ik nog steeds uit op niks.

    Ik zou dit allemaal niet erg vinden als de mensen met goede cijfers en een goed gedrag, de stageplekken toegewezen hadden gekregen. Maar het merendeel van de leerlingen heeft een grote mond, slechte beroepshouding, onvoldoendes. Terwijl ik me goed gedraag, geen één onvoldoende heb, goed meedoe in de les etc etc (niet om arrogant te doen, maar dit is mij meerdere malen verteld door meerdere docenten).

    Dus ik vroeg mij af, is er iemand in de omgeving van Den Haag die een plekje heeft? Of contacten heeft?
    En is dit ook zo gegaan bij jouw (eerdere) opleiding? Hoe heb je dat opgelost?

    Alvast bedankt voor jullie tijd!

    Sorry als dit in het verkeerde forum/topic zit.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Kijk even op www.stagemarkt.nl. Hier worden ook stage's aangeboden en misschien zit er wat tussen voor je.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Net zoals hierboven is gezegd, kan je kijken bij www.stagemarkt.nl. Daar heb ik vorig jaar ook mijn stageplek gevonden.
    Aankomende november moet ik opnieuw een stage lopen van 720 uur en een docent bij mij op school kent vrij veel bedrijven waar ze stagiaires aannemen. Daardoor gaat het vinden van een stageplek ook wat makkelijker.
    Ik woon trouwens niet in de buurt van Den Haag en ik ben een mediavormgeving in opleiding. Dus ik heb geen andere contacten voor je.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."