• In dit topic ga ik het niet hebben over mijn vriendje ofzo, want dat is onbestaand. Het gaat nu over het vriendje van een vriendin van me and boy... ik begin zo'n hekel aan die gast te krijgen. Het is ook niet mijn bedoeling om advies hierover te krijgen, maar ik wil het gewoon even kwijt omdat ik deze domheid en stoerdoenerij niet aankan.

    Om de situatie even te schetsen. Ik heb een vriendin (laten we haar even Laura noemen. Dit is een fictieve naam) en zij is op dit moment 9 maanden samen met een jongen. Wij zijn dus langer bevriend dan dat zij samen is met die gast en wij lachen nogal wat wanneer we uitgaan. We hebben altijd veel lol en doen wat gek. Naar mijn gevoel is dat normaal wanneer je weggaat met een vriendin.

    Nu krijg ik al een paar maanden te horen dat haar vriendje mij helemaal niet mag en dat hij mij een onderkruiper vindt. Hij denkt dat ik stiekem met haar samen ben en dat we dus meer zijn dan alleen vrienden. Wat belachelijk is, want ik val op jongens. Dat weet hij en volgens mij is dat ook wel duidelijk. Ik gedraag mij misschien niet altijd heel flamboyant, maar als je vaak met me weggaat, dan merk je het wel. Alleen wil hij maar niet geloven dat ik op jongens val, want je zou het volgens hem niet aan mij zien. Nou, geen probleem. Als je dat denkt, goed voor mij. Mij irriteert dat niet.
    Maar nu hoorde ik echter van Laura dat haar vriendje met een vriend van hem besproken heeft om mij in elkaar te gaan slagen omdat hij denkt dat ik in een relatie ben met Laura end at ik lieg over mijn geaardheid. Die gast bedreigt mij al een paar maanden dat hij mij in elkaar zal slagen wanneer het uitkomt dat ik en Laura meer hebben dan alleen maar vriendschap. Ik heb het toen maar over me heen laten gaan, want ik denk dat het alleen maar stoere praat is. Ik heb op dit moment niet echt bang van hem, maar het begint mij steeds meer te irriteren dat hij steeds maar weer moet gaan dreigen met op de vuist gaan.

    Die gast heeft zijn relatie te danken aan mij. Ik wil niet uit de hoogte doen, maar ik moest ervoor zorgen dat hij en Laura op date gingen, ik heb haar aangemoedigd voor de eerste kus en al dat gezeik. Daarnaast probeer ik de laatste acht maanden ervoor te zorgen dat Laura niet vreemd gaat. Ik heb haar preken moeten geven en probeerde haar altijd duidelijk te maken dat ze aan haar vriend moet denken. En last but not least, ik val op jongens. Waar the fuck moet hij bang voor zijn? Niet voor mij, want terwijl hij zich druk maakt om mij en mij in elkaar wilt slagen, zit zijn vriendin naaktfoto's uit te wisselen met een andere gast die ze leren kennen heeft. Als hij dan nog steeds denkt dat ik de slechte persoon ben in dit verhaal, mij goed. Het interesseert mij allemaal niet meer wat Laura nu allemaal zit te doen. Voor mijn part bedriegt ze haar vriend met de eerste man die ze tegenkomt, ik zeg er niks meer van. Want blijkbaar ben ik toch een leugenaar en duik ik met zijn vriendin het bed in.

    En als klap op de vuurpijl heb ik nu ruzie met Laura omdat ik nog weiger met haar weg te gaan als haar vriend meegaat. Sorry, maar ik ben die bedreigingen meer dan zat van hem. Ik wil hem niet meer zien. Mij kan het niks schelen dat ze in een relatie is met die gozer, zolang ik hem naar niet meer zie.

    Rant over. Ik weet niet of mijn zinnen nog wat steek houden, maar ik ben nu te lui om ze na te kijken.

    [ bericht aangepast op 13 mei 2015 - 0:04 ]


    Take me to wonderland

    Deel twee is deze avond ook weer van start gegaan.
    Zoals verwacht had ze niet geluisterd naar wat ik van haar vroeg en is ze komen opdagen met haar vriendje. Ik wees heer er weer maar eens op dat ik er niet bij wil zijn als haar vriendje meegaat. Hierop had ze een heel leuk antwoord: "Maar hij heeft je vergeven."
    Ik dacht dat ik het niet goed hoorde. Heb dan maar gevraagd wat hij me net vergeven heeft.. Haar antwoord was gewoon: "Dat hij je een onderkruiper vindt."
    Like what? Ik ga gewoon met haar on? Ben ik daarom opeens een onderkruiper? Zij gaat daar blijkbaar gewoon mee akkoord en vindt dat het dan maar goed moet gaan. Ik heb haar dan maar nog eens duidelijk gezegd waarom ik precies niet meer met hem weg wil gaan.
    Hier had ze geen oren naar en probeerde mij over te halen dat ik dit maar moet pikken omdat ze toevallig een vriendin van me is. Toen kwam kwam haar vriendje er tussen dat ik kinderachtig reageer omdat ik moet weten dat hij zoiets nooit echt zou gaan doen en zijn vrienden ook niet. Ik weet heel goed dat hij het ook niet echt zou gaan doen. Dat zie ik ook aan hem. Grote woorden, maar als het erop aankomt...
    Het gaat me niet zozeer om het feit dat hij het nu wel of niet doet, het kan er bij mij gewoon niet in dat je met je vrienden gaat bespreken om mij in elkaar te slaan.

    Later heeft hij mij schuldgevoelens willen aanspreken door het feit dat ik Laura pijn doe en dat ik laat blijken dat ze tussen mij en haar vriendje moet kiezen. Wat overigens ook niet waar is, want ik heb haar gezegd dat ze me hem mag afspreken en dpoen wat ze wil, zolang ik er maar niet bij ben. Het enige dat ik vraag is dat ik hem niet meer hoef te zien. Dan nog wat gezever dat ik met dit gedrag hem niet raak, maar alleen Laura.
    Hebben die twee er misschien ooit bij stil gestaan dat zowel Laura als haar vriendje mij gekwetst hebben? Zijn vriendje omdat hij mij in elkaar wil slagen, maar voor dat is mijn woede in principe al lang bekoeld. Het kwetst mij meer dat Laura enkel met haar gevoelens bezig is en dat zij de enige die gekwetst wordt. Wanneer ik vertel wat dit mij allemaal doet, dan wordt er niet geluisterd en moet ik het maar slikken omdat zij zo nodig een vriendin is en dat hij haar vriendje is. Ik snap heel goed dat dit haar kwetst. Daarom verbied ik haar niet om met die jongen om te gaan. Ik wil alleen geen deel uit maken van dat joch zijn leven.

    Uiteindelijk zijn ik en een andere vriendin maar vertrokken omdat het toch niets uithaalde om er nog over te praten. Ik zal het maar laten rusten, want er is geen beginnen aan en ze verwacht toch dat ik diegene ben die zijn fout moet inzien.

    Einde van het gezeur.


    Take me to wonderland

    God, wat een gezeur en wat een bullshit allemaal. Natuurlijk doet het je iets als iemand dreigt om je in elkaar te slaan en zijn vriendin dat gewoon helemaal okay vindt. Heel raar, maar waar. -sarcasme- Het is niet te geloven dat die vriendin zo.. kan zijn en die dingen niet kan zien. Ondertussen beginnen mijn handen er zelf een beetje van te jeuken. Kun je haar niet zeggen dat je het egoïstisch van haar vindt dat ze zo reageert en doet tegenover jou en het uitleggen waarom je het niet leuk vindt ofzo? Met daarachter er dan aan toegevoegd dat zij het zelf ook niet fijn zou vinden dat als een vriend haar zo zou behandelen.


    † Love? I want to sleep.

    Gelezen. Kort en bondig gezegd: ik vind haar niet bepaald een goede vriendin. Dan zou ze ook aan jouw gevoelens moeten denken i.p.v. je zowat te dwingen mee te gaan. Net zoals die vriend trouwens, maar dat is een ander verhaal. Dat is gewoonweg een klootzak.


    Quiet the mind, and the soul will speak.