• De 5-jarige Josiah Duncan is voor een dakloze man in Prattville de held van de dag. De jongen zag de man in de buurt van een filiaal van de Waffle House-keten in de Amerikaanse staat Alabama en stond er op dat zijn moeder wat te eten voor hem kocht.
    De kleine Josiah zat in het wafelhuis te eten met zijn moeder, Ava Faulk, toen zijn oog viel op een wat smerig uitziende man met een tas. Daar wilde hij het fijne van weten. ,,Een dakloze", legde zijn moeder uit. Maar dat was niet voldoende voor Josiah: ,,Hoezo?"


    ,,Dat betekent dat hij geen huis heeft", antwoordde Ava Faulk. De kleuter vond het vreselijk dat de man geen familie of vrienden had bij wie hij terechtkon. Maar vooral dat hij geen eten had. Daarom wilde Josiah hem wat te eten aanbieden. Zijn moeder vond dat gelukkig een goed idee.

    Menukaart
    De dakloze man liep het restaurant binnen, maar werd niet bediend. Daarop nam Josiah weer het heft in eigen handen. De kleuter liep naar de man en vroeg of hij de menukaart wilde zien, ,,omdat je zonder niet kan bestellen", vertelt Faulk aan WFSA-TV. Josiah en zijn moeder lieten de dakloze kiezen wat hij maar wenste. Het werd een hamburger met spek.

    Voordat de dakloze zijn eerste hap nam moest er van Duncan nog iets gebeuren. ,, Ik wilde met hem bidden.'', vertelt de jongen. Midden in het restaurant, met elf klanten die toekeken zong Duncan een liedje als gebed. ,, De man huilde. Ik huilde. Iedereen huilde.", aldus Ava over de acties van haar zoon. ,,Toekijken hoe mijn zoon elf mensen raakte in dat restaurant is één van de mooiste dingen die ik kan bereiken als ouder."

    Bron: AD.nl

    Filmpje:


    26 - 02 - '16

    Awh, wat een geweldig jongetje (:

    Dit is zo lief!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oh, ik was dat artikel maandagochtend tegengekomen. Echt zo lief van hem. ^^


    Ik wil een tuin vol egels

    Awh, zo lief! (bloos)


    -

    Awilix schreef:
    Awh, wat een geweldig jongetje (:


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Daar zouden we er op de wereld nog wel een paar van kunnen gebruiken c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Blackthorn schreef:
    Dit is zo lief!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dat kind heeft een hart van goud

    Hier word ik echt blij van. c:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    EgoTerreo schreef:
    Daar zouden we er op de wereld nog wel een paar van kunnen gebruiken c:


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.