• Hi,

    Ik had het er laatst met mijn moeder over dat ik de laatste tijd niet lekker in mijn vel zit omdat ik niet zo blij met mezelf ben.
    Dit komt vooral omdat ik het gevoel heb dat ik me (bv. op school) moet voordoen als een persoon die ik helemaal niet ben.
    Namelijk een fake en ongevoelige bitch, die haar mondje wel open durft te trekken.

    Toen had zij het erover dat ik mijn gevoel moet laten zien,
    maar ik heb het idee dat wanneer je je gevoelens uit mensen daar zo slecht mee om kunnen gaan, als een zwakke plek.
    En dat je nu een beetje een bitch moet ZIJN om te 'overleven' op school.
    Het klink misschien heel overdreven maar dat als je niet laat zien dat jij het bent, ze over je heen walsen.


    Nou vroeg ik me af of mensen dit gevoel met mij delen.


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Ik ben een open boek. Letterlijk. Dus ik uit mijn gevoelens regelmatig, maar niet zo vaak op school hoor. Maar ik merkte wel, dat als ik het een keer deed, en ik vertelde waar ik mee zat, mensen er juist heel open voor staan. Veel mensen doen inderdaad alsof het zwak is als je je gevoelens toont, maar stiekem ben je juist heel sterk als je dat doet.
    En ja, er zijn mensen die geen idee hebben hoe ze er mee om moeten gaan, nu ze deze kant ineens van jou zien.
    Maar dat is hun probleem.
    Niemand zegt tegen jou dat je de bitch uit moet gaan hangen. Je echte vrienden willen gewoon dat jij jezelf bent.
    Dus wees lekker jezelf, en je gevoelens uiten hoort daar ook bij ;]


    “I like nonsense, it wakes up the brain cells. Fantasy is a necessary ingredient in living.” Dr. Seuss