• phoeni & MaxiIena


    Hoe zou jij het vinden om in een soap te spelen? Geweldig of juist enorm vervelend? Het eerste, leek de meesten uit de cast van Bluegrass Plaza, maar na even op televisie geweest te zijn, kan hun mening enorm veranderd zijn. De spotlights, red carpets, pers en roddels; kunnen ze zich staande houden in het drukke en zware leven van de showbizz? Liegen zij voor hen imago of zijn ze helemaal eerlijk over hun (liefdes)leven?
    Deze rpg volgt het leven van een aantal acteurs en actrices die in de bekende televisieserie - spelen. Hierin kunnen ze spelen dat ze elkaar erg graag mogen, terwijl dat in het echte leven juist het tegenovergestelde is. Genieten ze van het leven of is de geweldigheid van de showbizz enkel schijn?
    Het speelt zich af op de set van Bluegrass Plaza waar beroemde met minder beroemde acteurs en actrices samenspelen om iedere maandag, woensdag en vrijdag avond een geweldige en razendpopulaire aflevering op de buis te brengen.


    regels van de serie
    - verklap geen spoilers aan de pers.
    - geen relaties met de crew.
    - zorg niet voor negatieve reclame voor de serie.
    - houd een positieve relatie met iedereen van de cast en crew.
    - doe wat je pers-assistent van je vraagt.
    Overtreding van deze regels kan leiden tot een waarschuwing tot een uitschrijving van de serie. De hevigheid van je straf ligt aan de hevigheid van je daad.


    regels van de rpg
    - Je moet het leuk vinden om mee te doen en dus blijven schrijven. Ik wil geen ongemotiveerde rpg'ers die al erg snel stoppen.
    - Post stukjes van minstens 200 woorden.
    - Schrijf in abn.
    - Bestuur geen personages van anderen(, behalve als zo is afgesproken.)
    - Geen Mary Sues of Gary Stu's, iedereen heeft zo zijn mankementjes.
    - Maximaal twee rollen per persoon
    - Reserveringen blijven 3 dagen.
    - Wees aardig tegen elkaar (A)


    invullijstje
    Naam:
    Leeftijd:
    Cast of crew:
    Rol in de serie/ functie (dit is pas in te vullen wanneer duidelijk is waarover de serie zal gaan):
    Uiterlijk [+ foto]:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Relaties:
    Extra (imago voor de pers, extra banen):


    Extra info
    Er zal een appartement worden geregeld voor ieder castlid, maar iedereen die beter betalen kan, doet dat natuurlijk. Het appartement dat de castleden van de serie als woonplaats krijgen aangeboden dat de serie wordt opgenomen, is aardig luxe. Het is voorzien van één slaapkamer, woonkamer en badkamer met de nodige luxigheden. Ze delen het huis met alle castleden die geen andere leefvoorziening gereld hebben en delen samen een dakterras met zwembad en drie sauna's.

    Doordat de serie nogal populair is, verdienen de personages zeker wat geld, dus een ander huis zoeken is ook mogelijk. Deze wordt dan echter niet door de serie vergoedt.
    Eigen huis
    • Jayden
    • Clary
    • Rebecca
    • Tesla
    • Anthony
    • Tyler
    • Melissa
    Appartementencomplex
    • Alasca
    • Nolan
    • George
    • Tesla
    • Rose
    • Charlie
    • Luna
    • Benjamin
    • Douglas
    • Liv


    De regisseur zal geen rol zijn, maar zal wel door mij bestuurd worden. Dit doe ik om nog een beetje orde en leiding in de rpg te houden.

    In deze rpg gaan we gebruik maken van social media tussen de rollen. Om te beginnen heeft iedere personage zijn eigen twitteraccount, waarop hij kan communiceren met zijn 'fans' en natuurlijk medecast of crew. Dit idee komt van de rpg modern marauders van animagi. Ik heb toestemming van haar gekregen om het ook in deze rpg te gebruiken.

    Twitteraccounts
    Luna Ainsley - @LunaAinsley
    America Devine - @AmericaCDevine
    Taylor Brown - @Teabag_Taylor
    Olivia Brown - @OliviaBrown367
    Isaac Harris - @IsaacGabe_H
    Jayden Johnson - @JaydenJ_
    Clary Romanov - @ClaryRomanov
    Rebecca Jordan - @RebecsKJ
    Tyler Boschetto - @TylerBoschetto
    Charlie West - @CharWest_
    Alasca Devine - @AlascaDevine
    Tesla Camper - @Tesla_Camper
    Nolan Parker - NolanKP_88

    Rollen in Bluegrass Plaza
    2 BROKE GIRLS
    America Devine als Max Black
    Tesla Camper als Caroline Channing
    Charlie West als Cece Manning

    NEW GIRL
    Melissa Cortese als Jessica Day
    Kyle Dickinson als Nicholas Miller
    ??? ??? als Schmidt
    Douglas Purcell als Winston Bischop
    Noah Frazier als Claire Day
    Raven Moret als Kayla Roberts

    YOUNG AND HUNGRY
    Clary Romanov als Gabi Diamond
    Tyler Boschetto als Josh Kaminski
    ??? ??? als Victoria Manning

    BABY DADDY
    Jayden Johnson als Ben Wheeler
    Nolan Parker als Tucker Dobbs
    Isaac Harris als Danny Wheeler
    Roselynn Dakota als Riley Perrin

    SWITCHED AT BIRTH
    Luna Ainsley als Bay Kennish
    Alasca Devine als Toby Kennish
    Olivia Brown als Daphne Vasquez


    topics
    praattopic


    HET BEGIN
    Het is een dag voordat de opnames beginnen en de castleden komen in het appartementcomplex aan. De andere maken zich klaar voor het openingsfeest voor de cast en crew van het nieuwe seizoen. De datum van vandaag is 31 mei (zondag).

    [ bericht aangepast op 2 juni 2015 - 17:32 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman


    MARQ HUNNAM


    Ik geef Nolan en Benjamin een handdruk. "Wederzijds, je ziet er goed uit man," reageert Benjamin op mijn begroeting. Ik lach even kort. "Dankje, vakantie doet goed voor een man," grijns ik. Nolan knikt naar mijn drankje. "Verstandige keuze, ik ga ook zo wat halen. Jij ook iets, Benji?" vraagt hij Benjamin die naast hem staat. Benjamin lijkt even na te denken. "Graag, doe maar iets sterks," antwoordt hij dan en hij zet een onschuldig gezicht op. Ik schud lachend mijn hoofd. Zuiplap. "Dus, wat hebben jullie van de vakantie gemaakt?" vraagt Benjamin dan. "Ik heb mijn vakantie doorgebracht terug in Las Vegas, maar dat kon je vast al wel raden" beantwoordde ik zijn vraag. Ik was geboren en getogen in Las Vegas en verliefd op de stad. Elk vrij moment dat ik had, zat ik in Vegas. Hij zat aan zijn ring, terwijl hij ons aankeek. "Wat is geld hebben toch heerlijk. Het heeft mijn vakantie in ieder geval een stuk opgepept," lachte hij. Weer schudde ik lachend mijn hoofd. "En waar heb jij je geld dan wel niet aan uitgegeven?" vroeg ik met een kleine glimlach. "En wat heeft Nolan gedaan?" vroeg ik, terwijl ik Nolan aankeek. Ik nam een laatste slok van mijn Jack Daniels en zette hem op een willekeurig plekje neer. "Zijn jullie weer klaar van het grote werk?" vroeg Benjamin. Ik knikte. "Het zal wel moeten."


    The goal isn't to live forever, The goal is to create something that will.


    Olivia Lucy Brown


    Voor ze het wist hing Alasca al weer om haar hals, als bedankje voor het aanbieden van haar hulp bij het opruimen van zijn appartement. “Dan kun je me gauw verwachten.” zei hij toen. Liv knikte, “Ja dat verwachtte ik al, maar dat is oké,” lachte ze naar de jongen.

    "Nee, nee het is mijn plicht het eerste drankje voor je te betalen." Na wat tegenstribbelen om ervoor te zorgen dat hij haar drankje niet zou betalen gaf ze het op, het had geen zin en dat was goed te merken ook. Liv keek stil toe hoe hij snel zijn portomonee had gepakt en zo snel de drankjes had betaald, ze glimlachte. “Bedankt voor het drankje,” glimlachte ze toen naar de jongen. Liv nam een slok van haar rode wijn en keek kort de zaal rond.

    “Ik vind het echt geweldig dat ik een soort van je broer ga zijn in de serie, ook ben ik wel benieuwd naar de meid die mijn ‘nep’ zusje wordt. Hopelijk klikt dat gauw.” gaf Alasca als antwoord op haar vraag. Liv knikte instemmend. In de serie ging Liv een meisje spelen dat verwisseld is bij haar geboorte, Alasca speelt haar biologische broer en een nieuwe actrice zou de andere spelen die is verwisseld. “Het klikt vast snel,” glimlachte ze, zij hoopte het natuurlijk ook, anders gingen het nog lange opnames worden. “Ik moet wel zeggen dat ik het vreselijk vindt dat ik weer met die prothese moet, niet dat het anders kan maar toch,” lachte Liv naar Alasca.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2015 - 16:23 ]


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light


    Tyler Gianluca Boschetto


    Ik zag een lichte grijns op haar lippen verschijnen waardoor de mijne alleen maar groter werd. Het duurde me niet lang voor ze me mee sleurde naar de bar waardoor ik een klein lachje liet ontsnappen. Ze gaat wel gelijk naar een van de belangrijkste dingen hier.. "Vier shots wodka graag." Wenkte ze naar de barman en ik knik goedkeurend. 'Je hebt plannen hoor ik.' grijns ik en ik neem voor nu even plaats op een van de stoelen die er stond.
    "Heb je eigenlijk nog leuke meiden gezien?" Vroeg ze toen aan mij en ze hield haar hoofd wat schuin. Nonchalant haal ik mijn schouders op en kijk haar aan. 'Donnie wordt nieuwsgierig eh?' zeg ik en ik geef haar een knipoog. Daarna kijk ik de club snel rond, maar mijn blik beland al snel weer op haar. 'Mwah.. Sommigen lagen wel leuk op het oog. Daar ga ik niet over liegen.' zeg ik en een lichte grijns verschijnt op mijn lippen als ik eraan terug denk. 'En sommigen zagen er ook heel leuk uit in mijn bed.' zeg ik met een brede grijns en ik kijk naar de barman die de shotjes voor ons neer zet.
    'En Donnie... Hoe zit het met jou? Nog jochies gezien die mijn geweldigheid kunnen overtreffen?' plaag ik en ik wacht af op haar antwoord.


    El Diablo.

    CLARDONNAE AMELIA ROMANOVA
    'CLARY ROMANOV'
    ''When people raise their voices, I simply raise my intelligence.''
    • Outfit •



          ''Je hebt plannen, hoor ik.'' grijnsde hij, waarna ik even lachte. ''Wanneer niet?'' grijnsde ik en kruiste mijn benen, voorzichtig zodat ik niemand zou laten schrikken sinds ik een jurkje aanhad. Tyler haalde nonchalant zijn schouders op toen ik over zijn liefdesleven vroeg en keek me daarna aan. ''Donnie wordt nieuwsgierig eh?'' Ik liet mijn wenkbrauwen wiebelen en glimlachte. Sappige roddels had ik altijd al leuk gevonden, sinds mijn tienerjaren al en ik wilde graag elke hoek ervan weten. Dat kwam er nou van als je nieuwsgierig was geboren.
          ''Mwah.. Sommigen lagen wel leuk op het oog. Daar ga ik niet over liegen.'' zei hij met een lichte grijns. Ik rolde mijn ogen even en luisterde geïnteresseerd door. ''En sommigen zagen er ook heel leuk uit in mijn bed.'' zei hij met een brede grijns. ''Too much information.'' zei ik en pakte een shot van de bar, die de barman zojuist op de bar had gelegd. ''Soms ben je echt té open, Boschetto.'' zei ik hoofdschuddend.
          ''En Donnie… Hoe zit het met jou? Nog jochies gezien die mijn geweldigheid kunnen overtreffen?'' vroeg ik hij plagend en ik schudde mijn hoofd even, goot het shotje achterover en maakte een zuur gezicht door de alcoholgehalte. Het glaasje zette ik weer neer en keek Tyler daarna weer aan. ''Nah, mijn standards zijn hoog. Plus, ik zat de hele vakantie achter mijn vader aan, ik had geen tijd om überhaupt leuke jongens te spotten.'' mompelde ik. ''Dus, als ik echt alleen blijf –– heb ik jou altijd als mijn plan Z.'' zei ik sarcastisch en grijnsde even. ''Want even realistisch, wie wilt met dit?'' lachte ik en pakte een ander glaasje op.


    I don't want you to die, I want you to suffer.


    Tyler Gianluca Boschetto


    ''Too much information. Soms ben je echt té open, Boschetto.'' zei ze hoofdschuddend en ik lach even. Ik keek toe hoe het shotje achterover ging en grijns bij haar zure gezicht, waarna ik ook een van de shotjes pak. ''Nah, mijn standards zijn hoog. Plus, ik zat de hele vakantie achter mijn vader aan, ik had geen tijd om überhaupt leuke jongens te spotten.'' mompelde ze en ik knik even licht. ''Dus, als ik echt alleen blijf –– heb ik jou altijd als mijn plan Z.'' zei ze sarcastisch en met een grijns. ''Want even realistisch, wie wilt met dit?'' lachte ze. Kort rol ik met mijn ogen maar grijns toch. 'Ach, ik zit tenminste bij de plannen. Betekent dat ik net in je standards pas.' grijns ik en ik gooi het shotje achterover. Het brand even in mijn keel en langzaam zet ik het kleine glaasje neer.
    'En... Hoe wordt ik uiteindelijk plan A?' zeg ik en pak nog een glaasje. Ik blijf haar aankijken terwijl ik het aan mijn lippen zet en heb het dan in een slok weg. Ik zet het glaasje weer neer en hou mijn hoofd ietwat schuin. 'Als je wil neem ik je mee op een date?' zeg ik en ik wiebel even grijnzend met mijn wenkbrauwen.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 20:20 ]


    El Diablo.

    LUNA AINSLEY


    Gelukkig vat Isaac mijn luchtige opmerking goed op en reageert hij erop met een een grapje, waarna hij me laat weten dat hij een Aston Martin rijdt. Veel verstand van auto's heb ik niet, maar ik begrijp meteen dat dit een zeer gewaardeerde auto moet zijn, dus ik doe alsof ik erg onder de indruk ben.
    Om mijn geratel moet hij even lachen, waardoor ik mezelf echt een mental facepalm kan geven. Hij laat me dan wel weten dat het niets uitmaakt en dat hij me begrijp, maar nog steeds voel ik me niet echt heel erg comfortabel bij wat ik even daarvoor deed.
    "Maar ik weet het niet, ik verwacht van wel, hoewel er natuurlijk altijd dingen kunnen gebeuren waardoor mensen worden verhinderd" beantwoordt hij mijn vraag op een manier die ik zou bestempelen als nonchalant, waarna hij zijn concentratie richt op de auto's en wegen om zich heen.
    • • •

    Als Isaac even later de auto stopt, kijk ik hem even vragend aan. Dan concludeer ik dat we er waarschijnlijk zijn, waarna Isaacs blik zich ook naar mij richt. "Nou, we zijn er. Een kleine tip: let niet teveel op de paparazzi, gewoon doorlopen," legt hij me dan uit. Ik had er van te voren niet echt over nagedacht of er paparazzi aanwezig zou zijn vanavond, maar eigenlijk had ik het wel kunnen weten. Toch verwacht ik ook nu niet dat ze echt op mij zullen letten. Waarschijnlijk gaat al hun aandacht naar Isaac; hij is immers de celeb hier, niet ik.
    De deur aan mijn kant gaat open en Isaac helpt me uit de auto. Niet dat ik er zelf niet uit had kunnen komen, maar als een man voor gentleman speelt, laat ik hem dat maar al te graag doen en zeker bij deze man.
    "Nou let's go," zegt hij dan, waarna we naar de club toe lopen. Tenminste, dat neem ik aan. Zelf ben ik nog nooit bij deze club geweest, dus als hij me zou willen ontvoeren zou dat hem lukken met twee vingers in zijn neus. Toch vertrouw ik hem. Waarom weet ik niet echt; ik ken hem pas ongeveer een half uur, maar toch loop ik gewoon met hem mee.
    Als we bij de club aankomen merk ik al snel dat de paparazzi inderdaad erg geïnteresseerd is in Isaac. Ze roepen naar hem, maken foto's en stellen allerlei vragen. Ook hoor ik ze vragen wie ik ben en of we een stelletje zijn. Zoals Isaac van te voren aan had geraden negeer ik ze en loop ik gewoon door. Vanaf hier is de club te zien en zo snel als ik kan loop ik erheen.
    Plots zak ik, zo ongeveer vijftig meter voor de club door mijn been; mijn hak is gebroken. "Shit" schiet er uit mijn mond en voor ik het weet word ik weer omringd door camera's en mensen. Weer probeer ik ze allemaal te negeren en door te lopen, maar dan merk ik dat ik Isaac niet meer zie. Ik roep hem een beetje paniekerig en kijk zoekend om me heen. Ik wil geen slechte indruk maken, maar op dit moment weet ik gewoon niet zo goed wat anders te doen.


    [ bericht aangepast op 6 juni 2015 - 22:19 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    ISAAC 'ZAC' GABRIEL HARRIS
    Surprised • Cast • Danny Wheeler • Youtuber • 24
    • Car •

          Terwijl we samen richting de club komen, worden we gelijk bestormt door de paparazzi die het beroemd zijnde een stuk minder leuk maken. Zuchtend probeer ik alle flitsen te negeren en wend ik mijn blik af naar de grond, want ik heb dan wel een zonnebril op, toch heb ik liever niet dat ze een foto kunnen maken van mijn gezicht. De kans dat dan 'die ene gênante foto' ertussen zit is groot en ik wil niet morgen wakker worden en dat dan heel twitter volstaat met allemaal onzin. Geïrriteerd hoor ik ook hun vragen aan over Luna en ze vragen gelijk of ze mijn vriendinnetje is, ik negeer de vragen en in mijn hoofd maak ik er een beetje grapjes over. Ik bedoel, wij een stelletje, ze is wel knap en aardig enzo, maar tot nu toe heb ik echt nog niet 'vlinders' gevoeld, maar ik ken haar dan ook maar slechts een klein uurtje, misschien wel minder. Ik kijk snel Luna's kant op en zie dat ze, zoals ik had geadviseerd, de camera's en microfoons probeert te negeren en stug doorloopt. Ze begint sneller te lopen, net zoals ik en de paparazzi blijft maar aan ons kleven, sterker nog er lijken er steeds meer bij te komen alsof we ze aantrekken, net zoals een bloem een bij aantrekt. Net wanneer we bijna bij de club zijn gebeurt er opeens heel veel tegelijk.
    'Shit,' hoor ik iemand roepen, Luna. Vervolgens verlies ik haar uit het oog en word ik opgeslokt door de paparazzi die ons uit elkaar drijven. Ik hoor hoe iemand, volgens mij Luna, paniekerig mijn naam gilt en mijn gezicht betrekt even, shit, nu denken de paparazzi al helemaal dat we iets hebben, dat staat morgen wel all over the internet. Zuchtend probeer ik me los te beuken uit de menigte mensen die om mijn aandacht zeuren. Na heel wat mensen omver geduwd te hebben kom ik dan toch door de levende muur heen en zie ik Luna op de grond liggen, zitten whatever, helemaal in paniek zich werend van de camera's die als een gek blijven flitsen. Ik kuch even en roep met nogal een mislukt vervormde stem: 'Hey ik zag Rihanna om de hoek zonder make-up uit een melk pak drinkend,' verzin ik ter plekken en onmiddellijk rent de groep paparazzi als een stel kuddedieren van ons weg. Onmiddellijk kom ik in actie en til Luna op en loop met haar de club in waar ik haar weer terug op de grond neerzet.
    'Zo hier komen de paparazzi niet, kan ik wat voor je doen?' glimlach ik geruststellend en kijk vervolgens bedenkelijk naar haar afgebroken hak en blijf haar maar ondersteunen.


    I just caught the wave in your eyes

    CLARDONNAE AMELIA ROMANOVA
    'CLARY ROMANOV'
    ''When people raise their voices, I simply raise my intelligence.''
    • Outfit •



          Tyler rolde even mijn zijn ogen na mijn opmerking, maar grijnsde daarna toch. Soms vroeg ik me echt af hoe ik een decennia met hem heb overleefd, maar dat was misschien omdat we vrij veel op elkaar leken. ''Ach, ik zit tenminste bij de plannen. Betekent dat ik net in je standards pas.'' Ik lachte even en pakte een ander glaasje beet, waarna ik er even mee speelde door die heen en weer te wiegen. Wodka was mijn favoriete sterke drank, samen met Bacardi waarschijnlijk.
          ''En... Hoe word ik uiteindelijk plan A?'' Zei hij nadat hij zijn shot achterover had geslagen. Ik keek hem geamuseerd aan en grijnsde even. Tyler keek me aan en sloeg daarna zijn volgende glas achterover. Hij keek me schuin aan en een lichte lach verliet mijn lippen schammeltjes. ''Als je wil neem ik je mee op een date?'' Zei hij en wiebelde zijn wenkbrauwen grijnzend. Ik schudde lachend mijn hoofd en goot het glaasje achterover. Een brandend gevoel ging door mijn keel, iets wat verslavend was en aan de andere kant fijn. "Ben je nu al aangeschoten?" Grijnsde ik en keek hem met een schuin hoofd aan. "Of meen je dit echt?" Vroeg ik met opgetrokken wenkbrauwen. Net toen ik een ander glaasje wilde pakken, realiseerde ik dat de shotjes op waren en vouwde daarna mijn handen samen terwijl ik hem geïnteresseerd aankeek.


    I don't want you to die, I want you to suffer.


    Douglas William Purcell

    Raven draaide zich om en haar norse, nieuwsgierige gezicht veranderde in een glimlach. Ze gaf een lieflijke lach. Douglas keek haar even afwachtend aan.
    "Hallo, hmm," begon ze. "Meneer' zou erg oud klinken, vind je niet, als ik je zo zou noemen?" klonk er, gevolgd door een zachte lach. Ik knikte. "Doe dat maar niet." ".. tegenspeler?" maakte ze uiteindelijk haar begroeting af. Douglas lachte even kort om zijn collega, die duidelijk moeite had met haar woordkeuze. Hij zag hoe haar blik ergens anders heen ging en Douglas keek mee, maar kon zo gauw niet zien wat haar afleidde. Veel tijd om daar achter te komen had hij ook niet, want Raven begon weer te praten. "Ik ben erg benieuwd wat voor nieuws de serie zich weer met zich meebrengt." Douglas knikte. Daar was hij ook benieuwd naar. Raven zou zijn vriendin spelen, iets waar hij benieuwd naar was. In het echt hadden twee niet veel contact, althans, alleen oppervlakkig. Hij kende haar niet goed. Raven bestelde een whiskey. "Laten we dan maar direct proosten voor de succes van de serie," stelde ze voor en daar stemde Douglas mee in. Hij hief zijn glas, terwijl hij de dame met een scheve glimlach aankeek. Hij wist dat ze de laatste tijd nogal was lastig gevallen door alles en iedereen, sinds ze een slippertje met Nolan was begaan. Douglas beoordeelde haar daar verder niet op, dat moest ze zelf weten. Hij was wel benieuwd hoe het nu zo gekomen was. Nolan en Raven waren nu niet de eerste twee die hij zelf bij elkaar gedacht zou hebben. Om een ongemakkelijke stilte te voorkomen, stelde hij dan maar een van de meest voorspelbare vragen van deze avond. Hij liet zijn ene arm tegen de bar aanleunen, terwijl hij met de andere zijn biertje beet hield. Met een schuin gezicht keek hij Raven aan. "Hoe was je vakantie?" vroeg hij.


    Tell me about it, stud.




    Alasca Nicolas James Devine


    “Het klikt vast snel,” knikte Liv me toe waardoor ik glimlachte ik hoopte het maar, het liefst kwam ik met iedereen goed overeen van de crew en cast maar dat was te mooi om waar te zijn. Ik nam een slokje van de bubbels terwijl ik naar Olivia luisterde “Ik moet wel zeggen dat ik het vreselijk vindt dat ik weer met die prothese moet, niet dat het anders kan maar toch,” mompelde en ik lachte zachtjes. "Nou nou wees blij dat je been er niet echt af moet." grijnsde ik en haalde dan even kort mijn schouders op. "Toch bewonder ik wel hoe je met zo'n ding kunt acteren, ook hoe de visagisten, decormakers en editors alles zo mooi op het beelscherm kunnen krijgen want het lijkt wel echt alsof je been er van is." zei ik bedenkelijk en keek dan even naar de zaal waar het eigenlijk best saai was. Ik dronk vlug lijn glas leeg en keek Liv dan vragend aan. "Zin om wat leven erin te brengen? Het lijkt hier wel een dooie boel op de dansvloer." zei ik ietswat verbaasd. Ik haalde nog vlug een hand door mijn witte haren zodat ze wat beter zaten en trok Liv dan mee naar de dansvloer.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Jayden Michael Johnson




    ‘Is het goed als ik eerst even ga douchen?’ vraagt ze twijfelend en blozend doet ze mijn jasje uit. Ik knik en ze glimlacht dankbaar. Ze geeft mijn jasje terug en loopt vervolgens richting de badkamer. Ik hang mijn jasje op de kapstok die naast de deur staat en plof vervolgens met een glas water in mijn hand op de bank. Met de afstandsbediening zet ik de tv aan en ik zapp wat rond. Uiteindelijk beland de zender op een film die al een uur bezig is. Ik pak mijn telefoon uit mijn broekzak en open Twitter. Ik zie een paar tweets van Taylor voorbij komen die klaagt over de afloop van het feest. So much for the pre-season party.. is wat ik de wereld instuur. Vervolgens gooi ik mijn telefoon naast me op de bank.
          Na een paar minuten naar de film te hebben gekeken en nog steeds geen idee te hebben waar het over gaat hoor ik de badkamerdeur open gaan. Ik draai automatisch met mijn hoofd die kant op en zie Taylor staan. Haar haren in een knot boven op haar hoofd en haar lichaam in een handdoek gewikkeld. Haar wangen hebben een knalrode kleur, alhoewel ik niet weet of dit door de warmte van de douche komt, of omdat ze zich schaamt dat ze in enkel een handdoek in mijn woonkamer staat. ‘Uhm Jay, ik heb dus geen schone kleren, zou ik wat van jou mogen lenen?’ vraagt ze terwijl haar wangen nog wat roder worden.
          Ik grinnik even en zet mijn glas op de tafel die voor me staat. ‘Loop maar mee.’ zeg ik waarna ik haar voor ga naar mijn slaapkamer. Ik open de grote kast die tegen de muur staat en pak er een sweater en een voetbalbroekje uit. ‘Is dit goed?’ vraag ik terwijl ik de spullen op mijn bed leg. ‘Als je iets anders wilt mag je het uit de kast pakken.’ zeg ik waarna ik glimlach en me omdraai naar de deur. ‘Ik zie je zo.’ zeg ik en ik loop de kamer uit en neem weer plaats op de bank waar ik wacht tot Taylor klaar is met omkleden.


    Don't judge my choices without understanding my reasons.

    TAYLOR 'TEABAG' SCARLETT BROWN
    Embarrassed • Crew • Set-manager • Musician and designer • 27
    Outfit

          Blozend hoor ik hoe hij grinnikt en zie hoe hij zijn glas met water – of vodka kan natuurlijk ook – neerzet op het tafeltje voor hem en opstaat.
    'Loop maar mee,' zegt hij vervolgens en gaat me voor richting zijn slaapkamer en braaf volg ik hem. Vervolgens opent hij zijn grote klerenkast en zoekt er wat kleding uit voordat hij er een sweater en een voetbalbroekje uittrekt.
    'Is dit goed?' vraagt hij dan en ik knik dankbaar. 'Als je iets anders wilt mag je het uit de kast pakken.' glimlacht hij dan en draait zich om.
    'Ik zie je zo,' zegt hij dan en ik glimlach naar hem 'Zie je zo.' roep ik hem na en zie hoe hij dan wegloopt, terug richting de badkamer neem ik aan. Ik laat de handdoek vallen en trek de trui over mijn hoofd heen, hij is nogal groot maar wel lekker zacht en zit voor de rest gewoon prima. Bij het broekje heb ik een probleem, hij valt namelijk een beetje van mijn heupen af, de kans dat ik dan dadelijk zo opsta of een dergelijke scenario en dat hij dan op de grond ligt is groot, dat wordt dan maar een andere broek. Bovendien kan ik hem ook niet aantrekken met een koortje dus nee. Twijfelend open ik zijn kast en begin te zoeken naar een broek met een koortje. Ik vind een grijze joggingbroek en die besluit ik maar aan te doen. Deze zit inderdaad beter en het voetbal broekje vouw ik weer netjes op en leg ik op een stapel met andere voetbalbroekjes. Met de handdoek loop ik weer terug naar de badkamer die ik daar in de wasmand dump voordat ik terug naar de woonkamer kom lopen waar Jayden een beetje afwezig naar een film zit te staren.
    'Hey super bedankt Jay,' kom ik glimlachend aanlopen. 'Ik moest trouwens deze broek even pakken, die andere zakte af.' bloos ik lichtjes en plof naast hem neer op de bank.
    'Dus waar kijk je naar?' vraag ik dan en kijk vervolgens naar het scherm waar zich een vage scene afspeelt en het ziet er allemaal ontzettend nep uit. Ik trek mijn voeten op en nestel me op zijn bank – die bijzonder lekker zit.


    I just caught the wave in your eyes


    Michael Owen O'Donnel


    Met mijn spiegelbeeld voor me legde ik nog de laatste handjes aan mijn haren en spoot ik nog wat deo op voordat ik mijn vest aantrok. Ik was weer eens verschrikkelijk te laat, maar je weet wat ze zeggen het beste volk komt laatst. Of tenminste dat zeiden we toch in Europa. Gezien het al laat op de avond was heb ik dan toch een taxi gehuurd die me zou voeren, ondanks dat ik een man was die liever het openbaar vervoer had of gewoon op de ouderwetste manier met de fiets, maar eens in een auto was nu ook geen ramp. Ik nam mijn mobiel en geld nog vlug mee waarna ik mijn studio uitliep en vervolgens de taxi instapte en de man vertelde waar ik moest zijn. Het feest was waarschijnlijk al zo'n uur begonnen en ik zou met moeite de pers kunnen wijken. Alhoewel zo belangrijk was ik ook weer niet als geluidsman. De hele rit had ik naar buiten gekeken en wat zitten dagdromen maar die droom werd bruusk verstoord toen de auto remde en er een heleboel flitsen me verblinden. Ik haf het fooi aan de man en stapte dan uit, proberen de paparzi te negeren die zich al weer op iemand anders hadden gefocust. Ik trok mijn hand nog even goed en ging naar binnen waar ik al gauw enkele bekende gezichten zag en iedereen met een vriendelijk knikte begroette. Ik nam een drankje en keek even rustig rond, het was momenteel nogal kalmpjes hier.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Jayden Michael Johnson




    Ik staar naar de enorm vage film op televisie als ik voetstappen in de kamer hoor. ‘Hey super bedankt Jay.’ hoor ik Taylor’s stem. ‘Ik moest trouwens deze broek even pakken, die andere zakte af.’ zegt ze terwijl ze naast me op de bank neerploft. Ik zie dat ze mijn zwarte voetbalbroekje heeft verwisseld voor mijn grijze joggingbroek en glimlach licht terug. ‘Geen probleem Tay.’ zeg ik.
          ‘Dus, waar kijk je naar?’ vraagt ze en ook Taylor richt haar gezicht op de televisie. ‘Ik heb geen idee.’ beken ik eerlijk. ‘Eén of andere vage vrouwenfilm waar ik niks van snap.’ zucht ik waarna ik de afstandsbediening van de tafel af pak. Nog voordat ik begin te zappen kijk ik naar Taylor die naast me zit.
    ‘Sorry van net Tay. Ik had misschien niet zo los moeten gaan op die kerel.’ zeg ik terwijl ik wat beschaamd aan de knopjes van de afstandsbediening frunnik. ‘Het spijt me echt dat het feestje zo af moest lopen.’ vervolg ik en ik leg mijn hand even kort op haar bovenbeen als soort van troost of blijk van medelijden.
    Al snel haal ik mijn hand weer weg en alsof er niets is gebeurt druk ik op de knopjes op de zwarte afstandsbediening in mijn hand. De zenders verspringen maar zoals verwacht is er niets interessant genoeg.
          ‘So, how about pizza and Netflix?’ praat ik snel over het vorige onderwerp heen terwijl ik haar even grijnzend aankijk.


    Don't judge my choices without understanding my reasons.

    TAYLOR 'TEABAG' SCARLETT BROWN
    With her best friend • Crew • Set-manager • Musician and designer • 27

          Breed glimlachend zie ik hoe hij lichtjes naar me terug glimlacht.
    'Geen probleem Tay,' zegt hij waardoor ik grinnik. Dan vraag ik hem waar hij naar kijkt als ik zie hoe schaapachtig hij naar de televisie staart en ik moet even lachen, het heeft wel iets... schattig.
    'Ik heb geen idee,' biecht hij op en ik grinnik even. 'Eén of andere vage vrouwenfilm waar ik niks van snap.' voegt hij er zuchtend aan toe waardoor ik giechel en hem in zijn zij por. Hij besluit dat hij de film veel te vaag vindt en pakt de afstandsbediening van het salonttafeltje maar richt zich eerst nog tot mij voordat hij wilt gaan zappen.
    'Sorry van net Tay. Ik had misschien niet zo los moeten gaan op die kerel,' zegt hij dan en begint aan de knoppen van de afstandsbediening te frunniken, ik denk een spoor van schaamte te bespeuren, wacht... schaamte?! 'Het spijt me echt dat het feestje zo af moest lopen.' voegt hij daar ook nog aan toe, kan het nog gekker worden? Ik voel hoe hij kort zijn hand op mijn bovenbeen legt waardoor ik even moet blozen, hij bedoelt er vast niets mee dan alleen een goed gebaar maar toch voel ik hoe mijn kaken rood worden, lekker Tay. De kleur trekt gelukkig weg als hij zijn hand terugtrekt en begint te zappen en het ene programma na het ander springt voorbij maar er zit niets interessants tussen, en Jayden vindt dat kennelijk ook want hij dropt de afstandsbediening al gauw weer.
    'So, how about pizza and Netflix?' zegt hij dan haastig en kijkt me grijnzend aan. Ik beweeg even wat zodat ik me tot hem kan keren en kruip wat naar hem toe om hem te omhelzen en een klapzoen op zijn wang te drukken voordat ik weer normaal ga zitten maar nog steeds naar hem toegedraaid.
    'Ten eerste Jay, jij hoeft echt nergens sorry voor te zeggen,' ik schud verzekerd mijn hoofd. 'Ik ben je alleen maar dankbaar dat je die gast heb weggeduwt, echt waar.' glimlach ik geruststellend,
    'Bovendien, ik ben degene die zich moet verontschuldigen, ik heb immers je avond verpest door je — je feestje af te nemen, zeker weten dat je niet terugwilt?' vraag ik ergens een beetje onzeker en kijk hem vragend aan. 'Maar... pizza en Netflix klinken echt geweldig.' zeg ik erachteraan en begin ook te grijnzen.


    I just caught the wave in your eyes