• phoeni & MaxiIena


    Hoe zou jij het vinden om in een soap te spelen? Geweldig of juist enorm vervelend? Het eerste, leek de meesten uit de cast van Bluegrass Plaza, maar na even op televisie geweest te zijn, kan hun mening enorm veranderd zijn. De spotlights, red carpets, pers en roddels; kunnen ze zich staande houden in het drukke en zware leven van de showbizz? Liegen zij voor hen imago of zijn ze helemaal eerlijk over hun (liefdes)leven?
    Deze rpg volgt het leven van een aantal acteurs en actrices die in de bekende televisieserie - spelen. Hierin kunnen ze spelen dat ze elkaar erg graag mogen, terwijl dat in het echte leven juist het tegenovergestelde is. Genieten ze van het leven of is de geweldigheid van de showbizz enkel schijn?
    Het speelt zich af op de set van Bluegrass Plaza waar beroemde met minder beroemde acteurs en actrices samenspelen om iedere maandag, woensdag en vrijdag avond een geweldige en razendpopulaire aflevering op de buis te brengen.


    regels van de serie
    - verklap geen spoilers aan de pers.
    - geen relaties met de crew.
    - zorg niet voor negatieve reclame voor de serie.
    - houd een positieve relatie met iedereen van de cast en crew.
    - doe wat je pers-assistent van je vraagt.
    Overtreding van deze regels kan leiden tot een waarschuwing tot een uitschrijving van de serie. De hevigheid van je straf ligt aan de hevigheid van je daad.


    regels van de rpg
    - Je moet het leuk vinden om mee te doen en dus blijven schrijven. Ik wil geen ongemotiveerde rpg'ers die al erg snel stoppen.
    - Post stukjes van minstens 200 woorden.
    - Schrijf in abn.
    - Bestuur geen personages van anderen(, behalve als zo is afgesproken.)
    - Geen Mary Sues of Gary Stu's, iedereen heeft zo zijn mankementjes.
    - Maximaal twee rollen per persoon
    - Reserveringen blijven 3 dagen.
    - Wees aardig tegen elkaar (A)


    invullijstje
    Naam:
    Leeftijd:
    Cast of crew:
    Rol in de serie/ functie (dit is pas in te vullen wanneer duidelijk is waarover de serie zal gaan):
    Uiterlijk [+ foto]:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Relaties:
    Extra (imago voor de pers, extra banen):


    Extra info
    Er zal een appartement worden geregeld voor ieder castlid, maar iedereen die beter betalen kan, doet dat natuurlijk. Het appartement dat de castleden van de serie als woonplaats krijgen aangeboden dat de serie wordt opgenomen, is aardig luxe. Het is voorzien van één slaapkamer, woonkamer en badkamer met de nodige luxigheden. Ze delen het huis met alle castleden die geen andere leefvoorziening gereld hebben en delen samen een dakterras met zwembad en drie sauna's.

    Doordat de serie nogal populair is, verdienen de personages zeker wat geld, dus een ander huis zoeken is ook mogelijk. Deze wordt dan echter niet door de serie vergoedt.
    Eigen huis
    • Jayden
    • Clary
    • Rebecca
    • Tesla
    • Anthony
    • Tyler
    • Melissa
    Appartementencomplex
    • Alasca
    • Nolan
    • George
    • Tesla
    • Rose
    • Charlie
    • Luna
    • Benjamin
    • Douglas
    • Liv


    De regisseur zal geen rol zijn, maar zal wel door mij bestuurd worden. Dit doe ik om nog een beetje orde en leiding in de rpg te houden.

    In deze rpg gaan we gebruik maken van social media tussen de rollen. Om te beginnen heeft iedere personage zijn eigen twitteraccount, waarop hij kan communiceren met zijn 'fans' en natuurlijk medecast of crew. Dit idee komt van de rpg modern marauders van animagi. Ik heb toestemming van haar gekregen om het ook in deze rpg te gebruiken.

    Twitteraccounts
    Luna Ainsley - @LunaAinsley
    America Devine - @AmericaCDevine
    Taylor Brown - @Teabag_Taylor
    Olivia Brown - @OliviaBrown367
    Isaac Harris - @IsaacGabe_H
    Jayden Johnson - @JaydenJ_
    Clary Romanov - @ClaryRomanov
    Rebecca Jordan - @RebecsKJ
    Tyler Boschetto - @TylerBoschetto
    Charlie West - @CharWest_
    Alasca Devine - @AlascaDevine
    Tesla Camper - @Tesla_Camper
    Nolan Parker - NolanKP_88

    Rollen in Bluegrass Plaza
    2 BROKE GIRLS
    America Devine als Max Black
    Tesla Camper als Caroline Channing
    Charlie West als Cece Manning

    NEW GIRL
    Melissa Cortese als Jessica Day
    Kyle Dickinson als Nicholas Miller
    ??? ??? als Schmidt
    Douglas Purcell als Winston Bischop
    Noah Frazier als Claire Day
    Raven Moret als Kayla Roberts

    YOUNG AND HUNGRY
    Clary Romanov als Gabi Diamond
    Tyler Boschetto als Josh Kaminski
    ??? ??? als Victoria Manning

    BABY DADDY
    Jayden Johnson als Ben Wheeler
    Nolan Parker als Tucker Dobbs
    Isaac Harris als Danny Wheeler
    Roselynn Dakota als Riley Perrin

    SWITCHED AT BIRTH
    Luna Ainsley als Bay Kennish
    Alasca Devine als Toby Kennish
    Olivia Brown als Daphne Vasquez


    topics
    praattopic


    HET BEGIN
    Het is een dag voordat de opnames beginnen en de castleden komen in het appartementcomplex aan. De andere maken zich klaar voor het openingsfeest voor de cast en crew van het nieuwe seizoen. De datum van vandaag is 31 mei (zondag).

    [ bericht aangepast op 2 juni 2015 - 17:32 ]


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman


    Olivia Lucy Brown


    “Nou wees blij dat je been er niet echt af moet,” grijnsde Alasca naar haar. Ze lachte even kort en keek hem glimlachend aan. “Ach, het acteren is denk ik nog niet eens het lastige deel, ik denk dat de visagisten, editors en decormakers het nog veel moeilijker hebben.” Glimlachte ze toen naar Alasca en haalde ook even haar schouders op. “Het ziet er blijkbaar heel erg echt uit, je wil niet weten hoe vaak ik de vraag heb gehad of ik echt een deel van mijn been miste,” grinnikte ze en keek vrolijk rond. Liv dronk rustig haar rode wijn op en zette het lege glas op de bar waarna ze weer even rond keek.
    “Zin om wat leven erin te brengen? Het lijkt wel hier een dooie boel op de dansvloer.” de verbaasde toon in Alasca’s stem ontging Liv niet. Ze keek even naar de dansvloer en knikte toen. Voordat ze überhaupt antwoord had kunnen geven werd Liv al meegesleurd naar de dansvloer. “Ehh, ja natuurlijk,” grinnikte ze als antwoord naar Alasca toen ze op de dansvloer stonden. “Je weet dat je normaal toch wacht tot iemand antwoord heeft gegeven,” ze lachte vrolijk en keek even rond. Gelukkig kon ze dansen, anders zou het een gênante vertoning worden. Liv en Alasca waren beide ook danser van beroep, het was dus ook niet zo vreemd dat zij degenen waren die de dansvloer tot leven zouden brengen. Liv luisterde naar de maat van de muziek en begon toen rustig te bewegen. Haar heupen wiegden op de maat van de muziek, naarmate de muziek harder werd en het ritme sneller gooide ze haar armen in de lucht en danste vrolijk verder.



    .

    [ bericht aangepast op 8 juni 2015 - 11:53 ]


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Jayden Michael Johnson




    Taylor draait zich wat naar me toe en slaat haar armen om me heen. Op mijn wang drukt ze een klapzoen waarna ze snel weer normaal gaat zitten. Ik kijk even grijnzend naar het meisje naast me, maar nog voordat ik kan vragen waar ik die klapzoen aan verdiend heb begint zij weer te praten. ‘Ten eerste Jay, jij hoeft echt nergens sorry voor te zeggen, ik ben alleen maar dankbaar dat je die gast heb weg geduwd, echt waar.’ zegt ze waarna ze me een geruststellende glimlach toewerpt. ‘Bovendien, ik ben degene die zich moet verontschuldigen, ik heb immers je avond verpest door je – je feestje af te nemen, zeker weten dat je niet terug wilt?’ vraagt ze terwijl ze me vragend aankijkt. ‘Maar, pizza en Netflix klinken echt geweldig.’ zegt ze er snel achteraan terwijl ze me grijnzend aankijkt.
          ‘Nee, ik zit hier net zo lief met jou als dat ik in die club ben.’ zeg ik waarna ik voorover buig om mijn MacBook uit de la van de salontafel te pakken. Ik leg het ding in de schoot van Taylor en sta zelf op. ‘Ik ga ook even wat anders aantrekken.’ zeg ik. ‘Zoek jij maar alvast een leuke film.’
          Ik draai me om en loop naar mijn slaapkamer. Uit mijn kast pak ik wat makkelijke kleding en trek deze aan. Mijn oude kleding hang ik netjes over de stoel in de hoek van de slaapkamer en op blote voeten loop ik terug naar de woonkamer waar Taylor is.
          ‘Heb je al wat leuks gevonden?’ vraag ik terwijl ik naast haar op de bank neer plof. Ik neem mijn telefoon in mijn hand en zoek snel het nummer van de dichtstbijzijnde pizzeria. ‘Vind je pizza Margarita goed trouwens?’

    [ bericht aangepast op 8 juni 2015 - 18:43 ]


    Don't judge my choices without understanding my reasons.

    TAYLOR 'TEABAG' SCARLETT BROWN
    With her best friend • Crew • Set-manager • Musician and designer • 27

          'Nee, ik zit hier net zo lief met jou als dat ik in die club ben,' antwoordt hij mijn vraag of hij echt niet terug wilt en een 'N'aww' geluidje verlaat mijn lippen terwijl ik zie hoe hij zijn Macbook uit de la van zijn salontafel tovert en hem daarna in mijn schoot legt.
    'Ik ga ook even wat anders aantrekken,' zegt hij dan, ik knik en zie hem opstaan van de bank. 'Zoek jij maar alvast een leuke film.' voegt hij eraan toe en verdwijnt dan richting zijn slaapkamer en ondertussen ga ik naar Netflix en begin tussen de comedies te neuzen en stuit dan op 'Chef' en 'Love Actually' en weet dat dat een van de twee hem wordt, als Jayden er tenminste mee instemt. Over Jayden gesproken, hij komt net de woonkamer inwandelen op blote voeten en glimlach naar hem.
    'Ik miste je al, zat hier zo alleen,' zei ik klagend – als grapje natuurlijk – en trok een heuse pruillip.
    'Heb je al wat leuks gevonden?' vraagt hij dan terwijl hij naast me neerploft en ik knik enthousiast en draai het beeldscherm wat naar hem toe.
    'Ja zeker! Ik hoop dat je akkoord gaat met Chef of Love Actually, sorry not sorry,' zeg ik met een speelse blik en glimlach breed.
    'Vind je pizza Margarita goed trouwens?' vraagt hij dan en ik knik
    'Natuurlijk, als het maar pizza is en eetbaar vind ik het prima,' grinnik en zie hoe hij zijn telefoon naar zijn oor bengt om – waarschijnlijk – een pizzeria te bellen.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 11:42 ]


    I just caught the wave in your eyes

    LUNA AINSLEY


    Ik voel en hoor de camera's flitsen en de paparazzi neemt zijn voordeel aan dit moment door nog meer vragen op me af te vuren. Nog steeds probeer ik deze steevast te negeren.
    Na ongeveer een minuut rent de paparazzi en verschijnt Isaac weer in mijn blikveld. Meteen komt er een rode blos op mijn wangen. Ik schaam me op het moment best voor alles wat er gebeurt. Ik moet nu wel echt een dom en zwak meisje lijken ofzoiets.
    Als Isaac me optilt, wordt het gevoel echter nog meer versterkt. Hij tilt me helemaal op naar de club en voordat ik kan tegensputteren heeft hij me daar alweer neergezet. Ik sta een beetje ongemakkelijk op die afgebroken hak, dus daarvoor vind ik het zeer fijn dat hij me ondersteunt, maar voor mijn gevoelens en schaamtelijkheid heeft het juist een negatieve werking.
    "Zo hier komen de paparazzi niet, kan ik wat voor je doen?" vraagt hij me dan. Hij glimlacht geruststellend en kijkt daarna bedenkelijk naar de plaats waar een hak had moeten zitten.
    Na deze vraag maak ik me los uit zijn ondersteuning. Ik vind het allemaal heel aardig, maar ik voel me er zo zwak bij; niet echt bepaald hoe ik het fijn vind om me te voelen. Ik trek mijn hakken uit. Met die gebroken hak had ik niet meer normaal kunnen lopen, dus dan leek op blote voeten me maar de beste oplossing.
    Toch glimlach ik wel dankbaar naar hem. Ik wil geen ondankbare zijn, want hij heeft me zeker een enorme gunst bewezen.
    "Heel erg bedankt." bedank ik hem dus maar, terwijl een glimlach mijn gezicht nog steeds siert. "Maar ik denk dat je genoeg gedaan hebt. Of ik nog iets voor jou kan doen lijkt me een betere vraag, want ik ben je zeker nog wat verschuldigd."
    Mijn blik gaat onbewust door de zaal en zie veel mensen die ik herken van de show op televisie. Ik sta stiekem echt te popelen om hun te ontmoeten, maar toch vind ik het ook best wel spannend.
    Voorzichtig kijk ik weer Isaacs kant uit. "Zou je" begin ik voorzichtig. "Zou je het erg vinden als ik even wat andere mensen ging ontmoeten?" Ik wilde niet dat hij dacht dat ik niet meer met hem wilde, maar een stem in mijn achterhoofd zij ook dat hij wel iets beters te doen zou hebben dan zo'n onbekend meisje als ik, dat hem bovendien ook nog een boel roddels had opgeleverd, achterna lopen en helpen, een hele avond lang.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman


    Tyler Gianluca Boschetto


    Ze schudde lachend haar hoofd waardoor mijn grijns alleen maar breder werd. Ik wacht af, mijn blik verlaat voor geen moment haar gezicht.
    "Ben je nu al aangeschoten?" Grijnsde ze en ze keek me met een schuin hoofd aan. "Of meen je dit echt?" Vroeg ze vervolgens met opgetrokken wenkbrauwen. Ik haal nonchalant mijn schouders op en wenk de barman hierheen. 'Mag ik twee glazen....' begin ik en ik denk even na. Ik werp een blik op Clary en dan weer naar de barman. 'Eh.. Bourbon moet goed zijn.' grijns ik en hij knikt waarna hij meteen aan de slag gaat.
    'En waarom zou ik het niet menen.. Sweetheart?' zeg ik en ik richt me weer op Clary. 'Het is nou eenmaal geen nachtmerrie om met jou op een date te gaan.' grijns ik en ik geef haar een speelse knipoog. Ik neem de twee glazen aan van de barman en betaal hem snel. 'We kunnen alles doen... Restaurant, Bioscoop... Of we gaan heel lui doen.. En veel te veel eten bij mij thuis tijdens een Netflix marathon.' grijns ik en ik hef mijn glas wat op. 'Cheers.' zeg ik en ik neem een slok. Het brand wat in mijn keel, maar dat maakt het alleen maar beter naar mijn mening. 'Tenzij je me afwijst natuurlijk.' zeg ik met een pruillipje en ik kijk haar weer aan.


    El Diablo.

    CLARDONNAE AMELIA ROMANOVA
    'CLARY ROMANOV'
    ''When people raise their voices, I simply raise my intelligence.''
    Outfit



          Tyler haalde nonchalant zijn schouders op en wenkte naar de barman. ''Mag ik twee glazen….'' Hij keek me even aan en richtte zich toen weer naar de barman. ''Eh.. Bourbon moet goed zijn.'' grijnsde hij daarna. Ik rolde even mijn ogen en haalde mijn haar uit mijn gezicht weg. ''En waarom zou ik het niet menen.. Sweetheart?'' zei hij en richtte zich weer op mij. ''Het is nou eenmaal geen nachtmerrie om met jou op een date te gaan.'' grijnsde hij en gaf me een speelse knipoog. ''Maar natuurlijk,'' lachte ik en schudde mijn hoofd.
          Ik pakte een glas aan en draaide de vloeistof even –– een raak tikje van me. ''We kunnen alles doen.. Restaurant, bioscoop.. Of we gaan heel lui doen.. En veel te veel eten bij thuis tijdens een Netflix marathon.'' grijnsde hij. Hij hief zijn glas op en proostte. ''Cheers,'' –– ''Cheers.'' glimlachte ik en nam een kleine slok van de Bourbon. Het brandde even, maar dat negeerde ik –– dat was het leuke van alcohol. ''Tenzij je me afwijst natuurlijk.'' zei hij met een pruillipje en keek me daarna weer aan. Ik lachte even en schudde mijn hoofd, waarna ik het glas op de bar neerzette en hem weer aankeek. ''Een date met jou lijkt me wel leuk,'' zei ik hield mijn hoofd ietwat schuin. ''Maar niks formeel alsjeblieft. Een Netflix marathon met teveel eten is perfect.'' glimlachte ik en pakte het glas weer op om een slokje ervan te nemen. ''Een date, met mij. Ben je wel honderd procent zeker, Boschetto?'' vroeg ik met een lichte lach terwijl ik hem aankeek.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 16:17 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    ISAAC 'ZAC' GABRIEL HARRIS
    Surprised • Cast • Danny Wheeler • Youtuber • 24
    Car

          Ik voel he zich losmaakt uit mijn ondersteunende greep om haar arm waardoor ik haar even raar aankijk maar mijn gezicht alweer snel in de plooi. Ik zie hoe ze haar hakken uittrekt, wat wel logisch is, op een hak rondlopen de hele avond lijkt me niet erg comfortabel. Vervolgens glimlacht ze toch wel even naar me met een dankbare blik waardoor ik ook wel even moet glimlachen.
    'Heel erg bedankt,' zegt ze dan en ik haal even mijn schouders op en grijns even scheef.
    'Ach geen probleem, nu je bij de Bluegrass Plaza familie hoort moet ik je wel helpen als het op de paparazzi aankomt,' grijns ik en voeg er nog 'Trouwens, daar moet je wel aan gaan wennen, dat ze als bijen rond je hangen.' aan toe, iet wat spijtig.
    'Maar ik denk dat je genoeg gedaan hebt. Of ik nog iets voor jou kan doen lijkt me een betere vraag, want ik ben je zeker nog wat verschuldig,' slaat ze mijn aanbod af en ik schud mijn hoofd.
    'Nee hoor, zoals ik al zei, je bent nu deel van de Bluegrass Plaza familie,' glimlach ik, wederom schouderophalend. Dan zie ik hoe ze de zaal rond kijkt, alle mensen van de cast en crew bekijkend en dan kijkt ze weer naar mij.
    'Zou je,' begint ze dan voorzichtig en ik wacht af. 'Zou je het erg vinden als ik even wat andere mensen ging ontmoeten?' vraagt ze dan en ik knik.
    'Tuurlijk, als je iets nodig hebt ofzo, je kunt me altijd roepen, en als je wilt kan ik je ook weer terugrijden,' ik glimlach voordat ik haar nog een keer aankijk en dan wegloop en bedenk wie ik het eerste ga begroeten. Dan zie ik onze geluidsman, Michael, staan met een drankje in zijn hand en ik stap op hem af met een brede grijns.
    'Aye Michael,' begroet ik hem uitbundig en sla hem even tegen zijn arm aan als ware het een begroeting.


    I just caught the wave in your eyes

    Jayden Michael Johnson




    ‘Ik hoop dat je akkoord gaat met Chef of Love Actually, sorry not sorry.’ zegt ze met een speelse blik waarna ze knikt op mijn vraag over de pizza. ‘Natuurlijk, als het maar pizza is en eetbaar vind ik het prima.’ zegt ze waarna ik grinnik en de telefoon naar mijn oor breng.
          ‘Antonio!’ roep ik blij als ik hoor dat één van mijn vrienden oppakt. Aan de andere kant van de lijn begint Antonio te lachen waarna hij me liefkozend een voedselverslaafde gek noemt. Ik lach even en bestel dan een pizza Margarita, zoals ik Taylor beloofd had. Antonio beloofd er snel te zijn en daarmee word de lijn verbroken. Ik leg mijn telefoon weer naast me neer en richt me op Taylor.
          ‘Love Actually dan maar.’ zeg ik grijnzend waarna ik onderuit zak in de grote bank waar ik op zat. ‘Die moet je één keer in je leven hebben gezien zeggen ze toch?’ vraag ik als ik mijn handen achter mijn hoofd plaats en mijn gezicht even naar Taylor draai. Voor een paar seconden bestudeer ik haar gezicht. Make-up-loos als ze is en met haar haren slordig gedraaid in een knot boven op haar hoofd is ze nog steeds een mooi meisje om te zien. Als ze onze set-manager niet was geweest dan had ik het wel geweten. Bang om betrapt te worden draai ik mijn gezicht weer weg en richt me op het televisiescherm dat verderop in de kamer op een kastje staat.
          Al snel gaat de bel en staat Antonio voor de deur. ‘1 pizza Margarita.’ zegt hij grijnzend terwijl ik de deur open doe. Ik pak de warme doos aan en ik zie hoe Antonio even naar binnen gluurt. ‘Alweer een ander?’ vraagt hij lachend waarna ik hem een speelse stomp in zijn buik geef. Ik duw een briefje van 10 dollar in zijn hand en na een kort gedag sluit ik de deur weer.
          ‘I’m ready!’ zeg ik vrolijk tegen Taylor als ik de pizza op de salontafel zet en weer neerplof op de bank.


    Don't judge my choices without understanding my reasons.

    TAYLOR 'TEABAG' SCARLETT BROWN
    With her best friend • Crew • Set-manager • Musician and designer • 27

          Hij grinnikt ook om mijn opmerking voordat hij de telefoon aan zijn oor brengt om te bellen.
    'Antonio!' roept hij blij uit en ik schrik even maar herstel mijn geschrokken gezicht en kijk hem even glimlachend aan. Ik hoor hoe hij lacht en ik voel dat ik het fijn vind om hem te horen lachen, hij heeft immers een aanstekelijke lach en ik moet mijn best doen zelf niet te gaan lachen, want zodra ik echt hard moet lachen... laten we het erop houden dat ik mijn lach nogal apart vind, hoewel mensen me vaak genoeg hebben proberen wijs te maken dat hij "schattig" is. Vervolgens bestelt Jayden een pizza Margarita voordat hij bedankt en ophangt. Ik kijk hem enthousiast aan, deze avond wordt sowieso leuk, feestje of geen feestje.
    'Love Actually dan maar,' zegt hij dan grijnzend waardoor ik breed moet glimlachen en zie hoe hij onderuitzakt op zijn bank. 'Die moet je één keer in je leven hebben gezien zeggen ze toch?'
    'Jaaa sowieso!' kir ik blij en start de film op terwijl ik vanuit mijn ooghoek zie hoe Jayden zijn handen achter zijn hoofd plaatst. Terwijl ik gefocust naar het beeldscherm staar voel ik me bekeken en ik frons even, hoe kan dat nou, de enige in deze kamer zijn ik en... Jayden. Nieuwsgierig kijk ik zijn kant op maar zie net dat hij zijn hoofd richting de televisie draai en ik giechel even, zat hij me nou te bekijken? Of heb ik me dat gewoon verbeeld? Ach ja, het maakt ook niet echt uit. Dan valt mijn blik opeens op zijn buik, doordat hij onderuit is gezakt is zijn shirt een beetje omhoog gekropen en heb ik nu de privilege een deel van zijn gespierde buik te zien en ik voel dat ik begin te blozen – waarom bloos ik zoveel deze avond?! Wanneer de bel gaat ruk ik mijn blik gauw los van hem en richt me gauw weer op de laptop die nog steeds op mijn schoot ligt. Jayden staat op en opent de deur voor de bezorger.
    '1 pizza Margarita,' hoor ik dan en ik hoor mijn maag rommelen. 'Alweer een ander?' hoor ik hem vaag dan lachend zeggen en ik word geloof ik nogal wit en begin te blozen – alwéér. Vervolgens hoor ik het geluid van een deur die in het slot valt en zie ik Jayden weer terugkomen met een pizzadoos in zijn hand. De geur dringt mijn neus gaten binnen en ik sluit even genietend mijn ogen, ja, ik ben nogal een vreetzak, maar daarvoor heb je de sportschool.
    'I’m ready!' zegt hij dan vrolijk en ploft dan naast me neer op de bank terwijl hij de doos op de tafel zet. Dan bedenk ik me opeens dat we wel even netjes moeten zijn dus besluit ik wat borden te pakken en wat servetten. Ik pak de laptop en zet hem op zijn schoot.
    'Nog heel even wachten,' knipoog ik naar hem wanneer ik overeind kom en even naar hem glimlach. Vervolgens trippel ik op mijn blote voeten naar zijn keuken en trek alle laden en deurtjes open voor borden en servetten en wanneer ik deze heb gevonden doe ik alle deurtjes en laden weer dicht voordat ik met twee borden en een stapeltje servetten in mijn handen terug kom lopen en deze ook op het tafeltje zet.
    'We moeten immers wel netjes blijven,' grinnik ik en buk even om op de twee borden twee voorgesneden pizza stukken te leggen. Eentje geef ik aan Jayden en de ander houd ik zelf wanneer ik naast hem neerplof en in een mislukte versie van een kleermakerszit tegen hem aan ga zitten en de film op "play" zet. Ondertussen neem ik een hap van de nog warme pizza en een genietende kreun verlaat mijn lippen even.
    'Wauw dit is echt heel lekker,' mompel ik tegen niemand in het bijzonder.


    I just caught the wave in your eyes

    Jayden Michael Johnson




    ‘Nog heel even wachten.’ zegt Taylor en ze zet de laptop op mijn schoot. Ik zet het ding op de salontafel en kijk haar na wanneer ze op haar blote voeten naar de keuken loopt. Ik grinnik even als ze alle deurtjes en vervolgens alle laden open trekt om iets te zoeken. Ik draai me weer om als ik zie dat ze terugkomt met twee borden en een stapel servetten in haar handen. ‘We moeten immers wel netjes blijven.’ grinnikt ze waarna ik haar met opgetrokken wenkbrauwen aankijk.
          ‘Dan had ik misschien geen joggingbroek aan moeten trekken, maar hier in een driedelig pak moeten zitten.’ reageer ik. Taylor bukt voorover en legt op allebei de borden een stuk pizza. Eentje geeft ze aan mij en de ander houdt ze zelf. Ze gaat weer naast me zitten in kleermakerszit en leunt met haar hoofd op mijn schouder. De film begint weer te spelen als ze op ‘play’ drukt. Tegelijkertijd nemen we een hap van de pizza en ik merk hoe ze hoorbaar geniet doordat er een kreun over haar lippen glijdt.
          ‘Wauw, dit is echt heel lekker.’ mompelt ze waarna ik knik. De hap warme pizza zat nog in mijn mond en mijn ouders hadden me altijd geleerd dat praten met een volle mond onbeleefd was. Terwijl ik naar de film kijk eet ik in stilte mijn deel van de pizza op.
          Taylor leunt nog steeds tegen me aan en het zorgt ervoor dat ik me niet heel erg kan concentreren op de film. Een warm gevoel vult mijn schouder en mijn bovenarm. Als de directeur van de serie erachter zou komen dat ik hier nu zat met Taylor, zou ik zeker problemen krijgen. Alle vormen van relaties tussen cast en crew waren nou eenmaal verboden. Kun je je voorstellen wat hij zou denken als hij ons in joggingkleding tegen elkaar aan zou zien zitten. Ik zucht even om de gedachtes uit mijn hoofd te zetten en probeer me te concentreren op de film die zich afspeelt op het scherm voor me.
          Er speelt een scéne, die zelfs ik, als anti-romanticus, vertederend en hartverwarmend vind om te zien. ‘Wat lief.’ komt er zacht uit mijn mond waarna ik mijn gezicht even naar Taylor draai.
          Nog voordat ik het door heb en voordat ik mezelf tegen kan houden, sla ik mijn arm om haar heen en druk ik een kus op haar haren. Ik verbaas me over mijn eigen actie en snel richt ik mijn gezicht weer op het scherm en trek mijn arm weg. Gewoon doen alsof er niets is gebeurt Jay, denk ik terwijl ik voel hoe het bloed naar mijn wangen stijgt. Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan. Mijn handen zoeken als automatisch naar de onderkant van mijn shirt waar ik wat zenuwachtig aan priegel. Alsof ik ineens van een stoere 23 jarige man ben veranderd in een klein jongetje van 14.


    Don't judge my choices without understanding my reasons.

    TAYLOR 'TEABAG' SCARLETT BROWN
    With her best friend • Crew • Set-manager • Musician and designer • 27

          Wanneer ik een opmerking maak over netjes blijven terwijl ik borden en servetjes op de salontafel zet, kijkt hij me met opgetrokken wenkbrauwen aan.
    'Dan had ik misschien geen joggingbroek aan moeten trekken, maar hier in een driedelig pak moeten zitten,' zegt hij dan waardoor ik even lach.
    'Dat kan altijd nog,' knipoog ik naar hem. 'Ik ben benieuwd hoe dat jou staat, vast geweldig.' plaag ik en ga vervolgens zitten als ik ons beide heb gefaciliteerd met een pizza stuk. 'Gezien ik ook geen rode avond jurk aan heb houden we het dan maar bij servetten en borden.' voeg ik er dan nog grappend aan toe terwijl ik op "play" druk en met mijn hoofd op Jayden's schouder leun en een hap neem van de pizza tegelijk met hem.
    'Wauw, dit is echt lekker,' mompel ik dan en ik voel hoe hij knikt, gezien hij ook zijn mond vol heeft. Terwijl de film doorgaat eten we allebei onze pizza in no-time op en ik leg mijn bord weer op het tafeltje voor me voordat ik een servet pak en hiermee even mijn mond schoonveeg, anders voel ik me zo onelegant.
    In stilte kijken we naar de film, hoewel ik kan zeggen dat dit een fijne stilte is, geen ongemakkelijke, zenuwslopende stilte. Wanneer mijn favoriete scène eraan komt kruip ik nog wat dichter tegen Jayden aan en kijk gefocust naar het scherm.
    'Nu komt het,' fluister ik en kijk vertederd naar het beeldscherm terwijl er een 'Ahw' geluidje mijn mond verlaat.
    'Wat lief,' hoor ik Jayden zacht zeggen terwijl ik hem voel bewegen en ik knik instemmend.
    'Ja inderdaad, als iemand zoiets voor me zou doen,' fluister ik lichtelijk in de wolken – ja ik ben een beetje een romanticus. Ik schrik op wanneer ik opeens Jayden's arm om mijn lichaam voel maar ontspan weer even en kruip nog wat dichter tegen hem aan. Ik probeer me te bedenken hoe dit eruit moet zien, een man en een vrouw die samen film kijken met pizza en dicht tegen elkaar zitten, als je niet beter wist zou je denken dat we iets hadden. Maar dat is natuurlijk niet waar, sowieso is een relatie tussen cast en crew steng verboden en kan me dit mijn baan kosten als we niet oppassen. Ik word uit mijn gedachten gehaald door een stel zachte lippen die een kus op mijn kruin drukken. Zo snel als hij zijn arm om mij heen had geslagen – haalt hij hem ook weer weg en kijkt weer verder naar de film. Opeens voel me heel erg alleen nu hij zijn arm niet meer om me heen heeft geslagen en nog lichtelijk verbaasd draai ik mijn hoofd wat aan en staar ik hem aan. Ik kijk naar de zijkant van zijn gezicht – waarom had hij dat nou gedaan? Vanuit mijn ooghoek merk ik op hoe hij aan zijn shirt begint te frunniken en ik blijf naar hem kijken, de film even vergetend. Dan doe ik iets wat ik zelf nooit had verwacht wat ik zou doen en voor ik mezelf kan tegenhouden buig ik me wat meer naar hem toe en druk ik mijn lippen op de zijne. Ik blijf hem kussen totdat mijn onderbewustzijn mijzelf een mentale klap verkoopt in mijn gezicht en me weer terug op aarde terecht laat komen. Mijn ogen die ik dicht had gedaan schieten open en haastig trek ik me terug – shit, ik heb mijn beste vriend net gezoend, help, wat denkt hij nu wel niet?! Gauw trek ik me terug en ga ik gauw weer normaal rechtop zitten en richt me weer op de film terwijl ik voel hoe ik knalrood word.


    I just caught the wave in your eyes

    LUNA AINSLEY




    Isaac knikt. "Tuurlijk, als je iets nodig hebt ofzo, je kunt me altijd roepen, en als je wilt kan ik je ook weer terugrijden," biedt hij me aan. Hierop antwoord ik echter nog niet. Ik heb nog geen idee hoe de avond zal gaan lopen en bovendien heeft hij al zoveel voor me gedaan.
    Hij glimlacht nog voor een laatste keer naar me, waarna hij wegloopt om vervolgens naar een andere man toe te gaan die ik zo één twee drie niet herken. Misschien is hij iemand van de crew of een nieuw iemand in de cast of ziet hij er gewoon heel anders uit in real life.
    Ik kijk nog een keer om me heen om eens te bedenken naar wie ik toe zal gaan. Ik zie mensen die ik herken, maar ook mensen die ik nog nooit gezien heb. Er wordt gedanst, gedronken, gepraat, maar ik weet nog steeds niet zo goed naar wie ik toe kan gaan.
    Stiekem vind ik het wel een beetje eng. Deze mensen zijn zo bekend en zo succesvol. Stel je voor dat ze helemaal niet met me willen praten of dat ze me uitlachen. Die ervaring zou me echt trauma's opleveren waardoor ik nooit meer enig sociaal contact met wie dan ook zal gaan maken.
    Oke, nu overdrijf ik, maar het is in ieder geval iets wat ik niet wil meemaken.
    Ik bestel een drankje - non-alcoholisch, om er vervolgens maar een beetje aan te nippen en rond te kijken door de zaal. Wat ik nu ga doen weet ik nog niet echt, maar voorlopig kan ik me wel vermaken met het kijken naar de mensen om me heen, want dat is oh zo leuk, not.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Jayden Michael Johnson




    Ik voel hoe Taylor’s ogen in de zijkant van mijn hoofd branden maar ik weiger om mijn blik op haar te richten. Ik schaamde me dood voor mijn actie van net, maar tot nu toe had ik nog geen reactie gehad van Taylor. Misschien was het ook maar beter om net te doen of er niks gebeurt was. Ik probeer me te richten op de film als ik ineens Taylor dichterbij zie komen en haar lippen op de mijne voel.
          Duizenden gedachtes schieten door mijn hoofd en ik weet niet wat ik moet doen. Moet ik haar terug kussen? Wilde ze dit misschien helemaal niet? Wat moet ik met mijn handen doen? Nog voordat ik kon beslissen wat ik zou doen haalde ze haar lippen van de mijne af. Ze gaat rechtop zitten en neemt een beetje afstand. Ik kijk even naar haar en zie hoe haar wangen knalrood kleuren.
          Mijn gedachtes draaien overuren en mijn hart klopt in mijn keel. Mijn handen frunniken nog steeds ongemakkelijk aan mijn shirt en mijn blik is strak op Taylor gericht.
          ‘Tay,’ komt er zacht uit mijn mond. Mijn stem klinkt schor en droog. ‘Wat was dat?’ vraag ik haar terwijl mijn handen zich eindelijk losmaken van mijn shirt. Ik draai me wat meer naar haar toe en met mijn twee handen pak ik één van haar handen vast en speel even met haar dunne vingers. ‘Niet dat ik het heel erg vond.’ zeg ik terwijl ik even zachtjes lach.


    Don't judge my choices without understanding my reasons.

    TAYLOR 'TEABAG' SCARLETT BROWN
    With her best friend • Crew • Set-manager • Musician and designer • 27

          Nog ongemakkelijk dan het nu is kan echt niet en ik schaam me dood, wat heb je nu weer gedaan Tay? Ik sla mezelf voor mijn hoofd, en niet alleen mentaal, ook in het echt geef ik mezelf een harde face palm. Ergens zou dat er waarschijnlijk uitgezien hebben, als de situatie niet zo gênant was geweest zoals het nu is. Ik merk hoe Jayden naar me staart en blijft frunniken aan zijn t-shirt terwijl het stil blijft, afgezien van de film die nog steeds door blijft spelen. Dan is hij degene die besluit de stilte tussen ons te verbreken.
    'Tay,' hoor ik hem zachtjes en schor zeggen, wat ik, ondanks de gespannen atmosfeer best wel schattig vind klinken. Ik wil wat zeggen, laten merken dat ik hem heb gehoord maar het enige wat eruit komt is een vaag geluidje gezien mijn stembanden weigeren mee te werken. 'Wat was dat?' voegt hij er nog aan toe en ik weet niet wat ik moet zeggen, alles wat ik bedenk om deze vraag te beantwoorden klinkt fout, of te wanhopig, of te droog, niks is passend dus haal ik maar mijn schouders op, waar ik later ook spijt van heb – ik zie er nu wel heel erg harteloos uit. Ik kijk Jayden nog steeds niet aan maar zie vanuit mijn ooghoek hoe zijn handen zich eindelijk losmaken van zijn shirt en stoppen met frunniken. Gespannen wacht ik af of hij nog meer gaat zeggen, of me gewoon simpel weg het huis uit gooit, kan ik me prima voorstellen, ik bedoel, waarschijnlijk denkt hij nu dat ik seniel ben. Geschrokken voel ik hij een van mijn handen dan opeens vastpakt en mijn lichaam spant zich een tel flink aan voordat het zich weer ontspant wanneer hij met mijn vingers begint te spelen. Ondertussen is hij iets meer naar me toegedraaid en voel ik hoe hij nog steeds naar me kijkt. Nog steeds kijk ik hem niet aan terwijl ik voel hoe zijn twee warme handen met de mijne speelt en het ontspant me. het voelt, haast vertrouwt.
    'Niet dat ik het heel erg vond,' zegt hij dan en ik hoor hem zachtjes lachen waardoor de rode kleur op mijn wangen nog een diepere kleur krijgt en ik weet nog steeds niet wat ik moet zeggen, ik ben zo verward, en voor een groot deel door mezelf. Ik probeer me te concentreren op de film maar dat kan ik simpel weg niet. Na een lange stilte en zijn blik ontwijken toon ik toch weer een teken van mijn leven door hem aan te kijken en nog wat dichter naar hem toe te kruipen en naar zijn oor toe te buigen.
    'Ik ook niet,' fluister ik schor in zijn oor voordat ik een kus op zijn wang druk en vervolgens weer mijn lippen op de zijne. Mijn hoofd vertelt me dat dit niet kan maar ik druk dat idee weg en blijf mijn lippen op de zijne drukken, hopend dat hij me niet wegduwt maar terugkust, anders kan ik hem nooit meer normaal aankijken.


    I just caught the wave in your eyes






    Michael Owen O'Donnel


    Ik nipte even van mijn drankje en keek rustig rond, de meeste mensen waren met elkaar aan het praten, zowel aan de bar of gewoon ergens rond, al merkte ik wel dat er een aantal bekende gezichten te kort waren en een aantal nieuwe erbij. Vanuit mijn ooghoeken zag ik iemand op me afkomen en zodra ik merkte dat het Isaac was grijnsde ik. 'Aye Michael,' begroette hij me en sloeg even vriendschappelijk tegen mijn arm. "Yo Isaac, tijd geleden man." zei ik vrolijk, blij om hem weer te zien . We kwamen goed overeen met elkaar en hij was aangenaam gezeldschap. "Zeg, is dat niet het nieuwe gezicht van Bluegrass Plaza?" vroeg ik hem terwijl ik naar het meisje knikte die zonet nog bij hem stond. "Ze lijkt me geen misse." zei ik en haf hem een ellenboog stootje als hint en trok even een wenkbrauw op naar hem. Ik had hen net zien praten met elkaar en ze zouden er niet mis uitzien als stelletje. "Hoe was je vakantie trouwens?" vroeg ik hem vervolgens en dronk mijn glas daarna uit. De meeste cast leden waren ver weg getrokken ook sommige Crew leden waren teruggekeerd naar hun land van herkomst maar ik ben toch hier gebleven om te werken aan een nieuw project die rond december te zien zou zijn.



















    Alasca Nicolas James Devine


    “Ehh, ja natuurlijk,” grinnikte Liv terwijl we eigenlijk al op de dansvloer waren. “Je weet dat je normaal toch wacht tot iemand antwoord heeft gegeven,” lachte ze en ik keek haar onschuldig aan en pruilde even. "Maar ik wist sowieso je antwoord al, maar goed de volgende keer wacht ik wel." grinnikte ik en zag hoe ze begon te bewegen op het ritme van de muziek. Ook ik begon met dansen en schudde de spanning van me af, even niet denken aan de paparazzi of het feit dat ik bekend ben...Even het gevoel hebben dat ik gewoon ben. Een spontane glimlach sierde mijn lippen toen ik zag dat Liv er vrolijk van werd en ook ik voelde me meteen weer een stuk actiever. Zachtjes humde ik mee op de muziek terwijl ik zat te dansen. "Dit moeten we vaker doen, nog eens naar dansclubs gaan wat bijkletsen, ik mis deze dingen wel." zuchtte ik en zag een onbekend meisje staan en blikte even kort naar Liv. "Zeg zou dat niet onze nieuw familie lid zijn?" vroeg ik Live opgewonden en liep in de richting van het meisje (Luna) toe en wenkte Liv. "Hello!" zei ik vrolijk en deels ook enthousiast, ze zag er me een leuke meid uit. "Ik ben Alasca, maar als je wilt mag je me Al noemen." stelde ik me voor en keek haar nieuwsgierig en deels onderzoekend aan.


    (Sorry, ik ben inspoloos :c )

    [ bericht aangepast op 12 juni 2015 - 21:15 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH