• Na even te hebben gezocht via de zoekfunctie zag ik dat er geen recente topics over de Grijze Jager boeken waren. En aangezien ik de komende dagen die boeken ga lezen als het goed is, omdat ik ze ga kopen (tweedehands), vroeg ik mij af wat jullie ervan vinden. Volgens mij ben ik hartstikke laat met deze serie ontdekken, maar dat maakt mij niks uit. Ik heb de serie ontdekt dankzij een andere boekenserie van dezelfde schrijver namelijk Broederband.

    Ik heb er trouwens al wel over gelezen op internet, maar samenvattingen heb ik bewust niet gelezen. Want dan weet ik het halve verhaal en dat bederft toch een beetje de pret.

    Dus wie heeft deze serie gelezen?


    Physics is awesome

    Ik ben nu bezig in het eerste boek en ik vind het tot nu toe wel leuk. ;3


    Your make-up is terrible

    Ik niet, maar ik overweeg het wel omdat ik er zoveel goede dingen over hoor. Ik ga ze dan wel in het Engels lezen (Ranger's Apprentice) en ga ze downloaden, want holy shit twaalf boeken.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb ze ooit geprobeerd om te lezen, maar ik vind ze niets aan. Volgens mij ben ik echt één van de weinige mensen die ze niet leuk vinden :')


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik vons de eerste 3 wel oké, maar de volgende boeken die ik las vond ik maar niks, dus ben ik maar gestopt :')
    De eerste Broederband vond ik nog wel leuk tho ^-^


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Het is een goede MG serie maar ik stopte met lezen bij boek 8? Heb wel boek 12 gelezen maar ik durfde daarna niet meer de serie te lezen omdat boek 12 mij een feels trip van hier tot Tokio gaf. :')


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Ik heb alle Grijze Jager boeken en drie delen van Broederband. Groot fan! Ik vind het verhaal en de karakters geweldig, maar de hoeveelheid spel- en stijlfouten die in de boeken staan, is eigenlijk teveel voor een professioneel vertaald boek. Ik heb me er een soort van overheen weten te zetten, omdat ik de leefstijl van Grijze Jagers heel interessant vind en de karakters geweldig uitgewerkt. Ik neem de boeken altijd mee op vakanties om ze voor de zoveelste keer te lezen. Als je Broederband al leuk vond, kan het haast niet anders dan dat je de Grijze Jager boeken ook leuk vindt. (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    Ik heb alle Grijze Jager boeken en drie delen van Broederband. Groot fan! Ik vind het verhaal en de karakters geweldig, maar de hoeveelheid spel- en stijlfouten die in de boeken staan, is eigenlijk teveel voor een professioneel vertaald boek. Ik heb me er een soort van overheen weten te zetten, omdat ik de leefstijl van Grijze Jagers heel interessant vind en de karakters geweldig uitgewerkt. Ik neem de boeken altijd mee op vakanties om ze voor de zoveelste keer te lezen. Als je Broederband al leuk vond, kan het haast niet anders dan dat je de Grijze Jager boeken ook leuk vindt. (:


    Bij Broederband heb ik ook wel eens gehad dat ik dacht, volgens mij heeft er iemand niet op gelet.

    Dat klinkt goed, want aan Broederband ben ik wel verknocht. Waarom heb je nog niet deel vier en vijf gelezen?


    Physics is awesome

    Furiosa schreef:
    Ik ben nu bezig in het eerste boek en ik vind het tot nu toe wel leuk. ;3


    Dat is leuk om te lezen. Heb je ook andere delen al?


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Dat is leuk om te lezen. Heb je ook andere delen al?


    Ik heb ze allemaal als e-book, ghehe. 8D


    Your make-up is terrible

    Arianne schreef:
    Ik niet, maar ik overweeg het wel omdat ik er zoveel goede dingen over hoor. Ik ga ze dan wel in het Engels lezen (Ranger's Apprentice) en ga ze downloaden, want holy shit twaalf boeken.


    Ik lees ze dan liever in het Nederlands, dan begrijp ik er toch meer van. En het zijn wel veel boeken, ja. Vijf boeken meer dan HP. Maar dan heb ik even genoeg leesvoer.


    Physics is awesome

    Serenata schreef:
    Ik heb ze ooit geprobeerd om te lezen, maar ik vind ze niets aan. Volgens mij ben ik echt één van de weinige mensen die ze niet leuk vinden :')


    Dat kan ook. Dat een boekenserie door veel mensen wordt gelezen, hoeft niet te betekenen dat iedereen de boeken goed of leuk vindt. Zelf heb ik de boekenserie vijftig tinten grijs over geslagen.


    Physics is awesome

    Furiosa schreef:
    (...)

    Ik heb ze allemaal als e-book, ghehe. 8D


    Handig, want twaalf boeken nemen anders wel veel ruimte in beslag.

    Ik heb toch liever echte boeken hoewel ik wel een e-reader heb.


    Physics is awesome

    Meraxes schreef:
    Ik vons de eerste 3 wel oké, maar de volgende boeken die ik las vond ik maar niks, dus ben ik maar gestopt :')
    De eerste Broederband vond ik nog wel leuk tho ^-^


    Dat is jammer. De rest van broederband vind ik ook wel leuk, maar je merkt wel dat ze ouder worden hoewel dat niet snel gaat.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Ik lees ze dan liever in het Nederlands, dan begrijp ik er toch meer van. En het zijn wel veel boeken, ja. Vijf boeken meer dan HP. Maar dan heb ik even genoeg leesvoer.

    Snap ik hoor. En heb ik niks tegen veel leesvoer (integendeel), maar twaalf boeken van 300 pagina's vind ik gewoon zonde. Doe er dan zes van 600. :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik ben op dit moment op de helft. De rest staat nog netjes in de boekenkast te wachten (zij het wel geleend, dus ik moet er wel echt weer in verder gaan 8D)


    Every villain is a hero in his own mind.