• Na even te hebben gezocht via de zoekfunctie zag ik dat er geen recente topics over de Grijze Jager boeken waren. En aangezien ik de komende dagen die boeken ga lezen als het goed is, omdat ik ze ga kopen (tweedehands), vroeg ik mij af wat jullie ervan vinden. Volgens mij ben ik hartstikke laat met deze serie ontdekken, maar dat maakt mij niks uit. Ik heb de serie ontdekt dankzij een andere boekenserie van dezelfde schrijver namelijk Broederband.

    Ik heb er trouwens al wel over gelezen op internet, maar samenvattingen heb ik bewust niet gelezen. Want dan weet ik het halve verhaal en dat bederft toch een beetje de pret.

    Dus wie heeft deze serie gelezen?


    Physics is awesome

    Ik heb het eerste boek gelezen maar ben in de helft vane tweede gestopt omdat ik een ander boek eerst wou lezen maar wat ik al gelezen had was best leuk en innteressant, aanradertje(;

    [ bericht aangepast op 8 juni 2015 - 11:36 ]


    made a list of my regrets and you were the first, love

    Littlefinger schreef:
    Ik heb het eerste boek gelezen maar ben in de helft vane tweede gestopt omdat ik een ander boek eerst wou lezen maar wat ik al gelezen had was best leuk en innteressant, aanradertje(;


    Ik ben blij om te lezen dat het boek leuk en interessant vind, dat vond ik namelijk zelf ook. Ik moest even nadenken en opzoeken wat het tweede boek nou ook alweer was en ik zal niks verklappen.


    Physics is awesome

    Ik vind de serie erg leuk, maar soms wat te simpel. Ik raad hem je zeker aan.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    xClaudiaaa schreef:
    Ik vind de serie erg leuk, maar soms wat te simpel. Ik raad hem je zeker aan.


    En wat vind je dan te simpel? Het woordgebruik, beschrijving van de omgeving, beschrijving van de gevechten of iets anders?

    Aangezien ik nog drie boeken moet gaan, kan ik wel raden waarom jij mij de serie aanraad.


    Physics is awesome

    Ik heb alle boeken gelezen, meerdere keren. Echter deel 12 niet, omdat ik de vrouwelijke personage daarin meh vind. Ik vind Halt geweldig though, hij is mijn favoriet. Broederband is ook wel goed, maar minder. Sowieso komen deze boeken wel op mijn lijstje met favorieten.

    Ik was zo bang dat die dood zou gaan in de woestijn, ik hoop niet dat die dood gaat in deel 12, lol.


    I long for this feeling to not feel at all.



    Ik raad jullie ook echt deze aan, het is hetzelfde als de grijze jager stijl. De humor zit er echt in.

    hier een beschrijving:
    De zoon van de koning is vermist, en het koninkrijk Carthya is in chaos. In het grootste geheim gaat regent Connor op zoek naar een jongen die de rol van de verdwenen prins kan vervullen.
    Vier weesjongens nemen het tegen elkaar op. Sage is één van hen. Hij leert zwaardvechten als de beste, maar wil hij eigenlijk wel de prins worden? Zijn leven hangt aan een zijden draadje, want de jongens die niet worden uitgekozen, zullen sterven.
    Wie kan hij nog vertrouwen? Zijn de bedoelingen van Connor wel zuiver? En welke duistere motieven hebben de rivalen van Sage?


    Vampire + Servant = Servamp

    Quokka schreef:
    (...)

    En wat vind je dan te simpel? Het woordgebruik, beschrijving van de omgeving, beschrijving van de gevechten of iets anders?

    Aangezien ik nog drie boeken moet gaan, kan ik wel raden waarom jij mij de serie aanraad.


    Woordgebruik. Ik vind dat je duidelijk kan merken dat het op jongere kinderen is gericht. Van 10 tot 13 geloof ik.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Penta schreef:
    Ik heb alle boeken gelezen, meerdere keren. Echter deel 12 niet, omdat ik de vrouwelijke personage daarin meh vind. Ik vind Halt geweldig though, hij is mijn favoriet. Broederband is ook wel goed, maar minder. Sowieso komen deze boeken wel op mijn lijstje met favorieten.

    Ik was zo bang dat die dood zou gaan in de woestijn, ik hoop niet dat die dood gaat in deel 12, lol.


    Sst, ik moet deel 12 nog lezen. Ik heb niet echt een favoriet hoewel ik meestal geen zorgen maak om Halt.


    Physics is awesome

    SleepyAsh schreef:



    Ik raad jullie ook echt deze aan, het is hetzelfde als de grijze jager stijl. De humor zit er echt in.

    hier een beschrijving:
    De zoon van de koning is vermist, en het koninkrijk Carthya is in chaos. In het grootste geheim gaat regent Connor op zoek naar een jongen die de rol van de verdwenen prins kan vervullen.
    Vier weesjongens nemen het tegen elkaar op. Sage is één van hen. Hij leert zwaardvechten als de beste, maar wil hij eigenlijk wel de prins worden? Zijn leven hangt aan een zijden draadje, want de jongens die niet worden uitgekozen, zullen sterven.
    Wie kan hij nog vertrouwen? Zijn de bedoelingen van Connor wel zuiver? En welke duistere motieven hebben de rivalen van Sage?


    Ik geloof je meteen als er humor in zit, maar de beschrijving spreekt mij niet aan. En bij het eerste Grijze Jager boek sprak de beschrijving mij wel aan.


    Physics is awesome

    Ik ben bij boek 11 geloof ik, als ik weer tijd heb, ga ik proberen uit te lezen ^^


    It's never gonna happen, Guys.