• Sorry als dit fout staat maar dit leek me het logische subforum.

    Al sinds mijn 13de/ 14de zit ik met een krankzinnig idee om een eigen café. op mijn 16de heb ik dit uitgewerkt en is het idee gekomen om een thema café te openen. Meer zeg maar een fandom café met de bekenste fandoms erin verwerkt.

    Ik weet zo'n beetje wat hierbij komt kijken en ben sws van plan om me nog meer te verdiepen hierin, ook qua de financiële kant. En ja ik heb ook horeca ervaring ( gelukkig).
    Maar ik twijfel enorm omdat de eerste 5 jaar voor een startende bedrijf sws riskant is en ik ben echt bang dat het een enorme flop wordt en dat andere gelijk krijgen dat ik toch niks kan ( ja sorry minderwaardigheidscomplex vooral op dit soort gebieden).

    wat denken jullie?

    [ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 13:18 ]


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik vind 't nogal moeilijk om te zeggen, vooral omdat ik geen verstand van heb van dit soort dingen. Is LaMuerte niet eigenaresse van een horeca gelegenheid? Misschien weet zij iets?

    [ bericht aangepast op 8 juni 2015 - 22:36 ]


    26 - 02 - '16

    Aatrox schreef:
    Ik vind 't nogal moeilijk om te zeggen, vooral omdat ik geen verstand van heb van dit soort dingen. Is LaMuerte niet eigenaresse van een horeca gelegenheid? Misschien weet zij iets?


    Ik zal even een berichtje sturen, bedankt


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    SamWinchester schreef:
    (...)

    Ik zal even een berichtje sturen, bedankt


    Graag gedaan ^^


    26 - 02 - '16

    Aatrox schreef:
    (...)

    Graag gedaan ^^


    Maar meningen van andere zijn nog steeds welkom^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Als je dat echt wil doen, doe dat dan vooral, maar informeer je altijd eerst goed en zo. Ik heb bedrijfsbeheer gestudeerd en weet dus genoeg over het opstarten van een bedrijf, als je ooit hulp kan gebruiken, dan laat je maar iets weten!


    16 - 09 - '17

    Dylazing schreef:
    Als je dat echt wil doen, doe dat dan vooral, maar informeer je altijd eerst goed en zo. Ik heb bedrijfsbeheer gestudeerd en weet dus genoeg over het opstarten van een bedrijf, als je ooit hulp kan gebruiken, dan laat je maar iets weten!


    I know sylvie, dankjewel! als ik met dit idee doorga, zal ik zeker jouw inschakelen


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    SamWinchester schreef:
    (...)

    I know sylvie, dankjewel! als ik met dit idee doorga, zal ik zeker jouw inschakelen


    Dat is goed. Oh ja, mijn papa zijn nicht, die haar zoon, die heeft onlangs ook een eigen café geopend. Ik spreek hem alleen niet echt, maar zie zijn statussen wel altijd op Facebook. Hij heeft het ook gewoon geprobeerd omdat het een droom is, tot nu loopt blijkbaar alles goed. Je zal hier waarschijnlijk weinig aan hebben, maar goed.


    16 - 09 - '17

    Dylazing schreef:
    (...)

    Dat is goed. Oh ja, mijn papa zijn nicht, die haar zoon, die heeft onlangs ook een eigen café geopend. Ik spreek hem alleen niet echt, maar zie zijn statussen wel altijd op Facebook. Hij heeft het ook gewoon geprobeerd omdat het een droom is, tot nu loopt blijkbaar alles goed. Je zal hier waarschijnlijk weinig aan hebben, maar goed.


    Nee inderdaad aangezien mijn idee niet standaard is :W


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Maar even een vraagje, op welke manier wil je die fandoms dan laten terug komen in je café?


    16 - 09 - '17

    Het belangrijkste is de financiële kant en op zich klinkt het echt als een leuk idee. Maar echt verdiep he goed in de financiën, wat als je het niet goed regeld en het gaat mis.

    Voor de rest echt heel erg benieuwd wat je plan is/ hoe je de fandoms gaat verwerken ^^


    Can't control my second personality

    Als je dat al zo lang wilt, was het dan niet een beter idee om een opleiding op dit gebied te gaan volgen?


    Your make-up is terrible

    Ik heb een restaurant, geen café, dus ik kan je maar een aantal tips geven.

    -Onderzoek vooral wat je wil gaan doen, fandoms richten zich eigenlijk voornamelijk op jongeren, maar je mag geen alcohol schenken aan mensen onder de achttien, dus die doelgroepen zijn nu al tegenstrijdig.
    -Is er animo voor?
    -hoeveel moet je verdienen om he schulden te kunnen aflossen?
    -hoe ziet het pand eruit waar je wil gaan zitten, zijn er al andere horecagelegenheden, hoe ziet die concurrentie eruit? Hier in Enschede heeft Grolsch alle grote cafés opgekocht en die gelegenheden zijn ook verplicht om daar een x aantal vaten per week te kopen, let goed op zulk soort zaken.
    -denk eraan dat banken over het algemeen geen horeca willen financieren, een microkrediet kun je nog ergens krijgen, maar dat is maximaal 50.000 euro, dus je moet hoe dan ook daaronder blijven, ALS je dat al krijgt. Dus pas je complete plan aan op de financiën.

    Succes!

    LaMuerte schreef:
    Ik heb een restaurant, geen café, dus ik kan je maar een aantal tips geven.

    -Onderzoek vooral wat je wil gaan doen, fandoms richten zich eigenlijk voornamelijk op jongeren, maar je mag geen alcohol schenken aan mensen onder de achttien, dus die doelgroepen zijn nu al tegenstrijdig.
    -Is er animo voor?
    -hoeveel moet je verdienen om he schulden te kunnen aflossen?
    -hoe ziet het pand eruit waar je wil gaan zitten, zijn er al andere horecagelegenheden, hoe ziet die concurrentie eruit? Hier in Enschede heeft Grolsch alle grote cafés opgekocht en die gelegenheden zijn ook verplicht om daar een x aantal vaten per week te kopen, let goed op zulk soort zaken.
    -denk eraan dat banken over het algemeen geen horeca willen financieren, een microkrediet kun je nog ergens krijgen, maar dat is maximaal 50.000 euro, dus je moet hoe dan ook daaronder blijven, ALS je dat al krijgt. Dus pas je complete plan aan op de financiën.

    Succes!


    Op je eerste punt heb ik al oplossingen voor
    tweede punt ja en nee en daar begin ik enorm te twijfelen.
    Van punt 4 wist ik niks dat je die verplichtingen had.
    Ik zal er nog eens goed naar kijken bedankt voor deze tips al wist ik het meeste al.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Furiosa schreef:
    Als je dat al zo lang wilt, was het dan niet een beter idee om een opleiding op dit gebied te gaan volgen?


    Dat ben ik van plan na deze opleiding te doen.
    Maar ik heb nog wat meer ideeën met dit café.

    [ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 13:02 ]


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Er stond over het laatst iets in de krant over wurgcontracten. Dat wil zeggen dat je alleen een bepaalde bier of drank mag serveren. Ik weet er het fijne niet van, maar ik zou het wel eens opzoeken. Dat is het vierde puntje van LaMuerte trouwens. Ik raad je aan daar niet mee te beginnen, maar ik ken er natuurlijk ook niet veel van.
    En misschien is het een goed idee een cursus te volgen voor beginnende zaken en zo.

    In ieder geval, het lijkt me een heel leuk idee, maar zie dat je zeker goed geïnformeerd bent! :)

    [ bericht aangepast op 9 juni 2015 - 13:13 ]


    What would Emma do?