• cover made/edited by Lolicia


    In 1954 worden een paar mensen die elkaar niet kennen uitgenodigd op een feestje in een landhuis in New England. Daar worden ze opgewacht door de butler, Wadsworth, die hen elk een pseudoniem geeft om hun ware identiteit te verbergen.

    Na het diner onthult Wadsworth de ware reden van het feestje; elke gast heeft een aantal geheimen waar Wadsworth van op de hoogte is, en wordt hiermee gechanteerd.
    Wadsworth is zelf ook slachtoffer van chantage. Hij weet echter dat Mr. Black de man is die hen allemaal chanteert. Mr. Black herinnert hen er echter allemaal aan dat hij hun geheimen makkelijk kan onthullen, ook in de gevangenis. Hij geeft elk van de gasten een wapen en nodigt hen uit om Wadsworth te vermoorden. Dan zal hij hun geheimen niet prijsgeven. Hij doet vervolgens het licht uit, maar wanneer het licht weer aangaat, blijkt niet Wadsworth maar Mr. Black zelf te zijn gedood. Alle gasten ontkennen dit op hun geweten te hebben. In plaats daarvan proberen ze allemaal te achterhalen wie de ware dader is.


    Hoeveel deelnemers zoek je?
          Omdat dit een Cluedo-gerelateerde Weerwolven van Wakkerdam is, is het nog onzeker hoe dit alles zal uitvallen. Daarom hebben we ook voor 6 deelnemers gekozen, echter kan ik dit ook uitbreiden tot 20 deelnemers als er genoeg interesse is.
    Vallen er deelnemers af of blijft iedereen meedoen gedurende de hele wedstrijd?
          Deelnemers vallen af. Het is net in Weerwolven van Wakkerdam dat de moordenaar mag kiezen wie hij/zij vermoordt. Als er uiteindelijk èèn iemand overblijft is diegene de winnaar. Ik heb zelf geen credits om uit te delen, dus het is meer een spel voor de lol dan om echt iets te winnen.
    Organiseer je het met iemand of zoek je nog juryleden?
          Ik organiseer het samen met Maia/Morticia.
    Hoeveel rondes zijn er? Hoe lang duurt één ronde?
          Dit gaat net zoals Weerwolven van Wakkerdam. Overdag stemmen, maar 's nachts wordt er gemoord. Er wordt niet met uitstel gewerkt. Degenen die dus niet hebben gestemd met de deadline aangebroken is, zitten nog wel in de wedstrijd. Echter als het meerdere keren voorkomt dat je niet stemt, zal ik overleggen met Maia of we je eruit halen.
    Elke dag en nacht duurt 3 dagen. Dan hebben jullie genoeg tijd om te stemmen en theorieën te verzinnen.


    Moordenaars: (De hoeveelheid laten we over hoeveel er meedoen.) Deze mensen komen 's nachts tevoorschijn en maken slachtoffers in het landhuis door met elkaar te overleggen. Tijdens de eerste nacht kiezen ze wie de oppermoordenaar wordt, deze staat rechtstreeks in contact met de organisator om steeds het slachtoffer door te geven.
    Arts (1): De arts heeft twee drankjes die ze kan gebruiken, ze is niet verplicht ze te gebruiken. Het levenselixer om slachtoffers weer tot leven te wekken en het dodelijk gif om iemand te vermoorden. Ze kan beide maar één keer gebruiken.
    Dominee (1): Tijdens de eerste nacht kiest de Dominee twee mensen die hij/zij samen vindt horen en deelt dit mee aan de organisator. Sterft het koppel, dan mag de Dominee een nieuw koppel aanduiden en moet hij/zij deze opnieuw doorgeven aan de organisator. Er mogen niet telkens dezelfde gekozen worden.
    Detective (1): De detective is 's nachts het meest waakzaam. Hij/zij mag de organisator elke avond contacteren met welke rol hij/zij wil inkijken, hij/zij mag een rol niet tweemaal inkijken.
    Slet (2-3): De sletten sluipen 's nachts bij iemand anders in bed. Als de persoon waar zij die avond zijn het slachtoffer is, wordt de slet zelf ook een slachtoffer.
    Burgers: Deze personen hebben geen speciale rol, zij kunnen enkel speculeren over wie de moordenaar(s) kunnen zijn.
    Waarom geen burgemeester? Omdat ik die in dit spel de butler maak en niemand die rol op zich zal krijgen, Maia en ikzelf zullen de burgemeester zijn, deze kan dan ook niet sterven doorheen het spel.


    STORY

    Vol!
    Deelnemers:
    StephenFry • Stephen
    Sublatti • Lisanna
    Phxntasia • Jo-Anne Moordenaar
    Marijsel • Annemarije
    Runescript
    FAYZ • Fay Moordenaar
    Furiosa • Nikki Burger
    Evanel • Ruskow
    Athenalove Slet
    Scribe • Tialda
    Complexes • Britt
    Kishimoto • Sarita Burger
    Painkiller • Qing
    Bluck • Julia
    Asil98 • Lisa
    Edilio • Ness
    Spotgaai • Marlies
    Magnus • Fleur
    Orvieto • Melissa
    Khronos • Savannah

    Regels:
    • Aan de huisregels van Quizlet houden. Dit houdt in dat schelden, pesten, ruzie maken en elkaar bedreigen ten strengste verboden is.
    • Rollen mogen niet doorgegeven worden. Houdt deze voor jezelf.
    • Geef naamsveranderingen en afwezigheden alsjeblieft door.

    Beste Lolicia,

    Hierbij geef ik je toestemming om te beginnen met je Weerwolven van Wakkerdam wedstrijd. Erg leuk dat je het over Cluedo doet! Heel origineel. Mijn complimenten. Ik wens je veel plezier met het organiseren van de wedstrijd.

    Met vriendelijke groet,
    Marijsel
    Wedstrijdmoderator

    [ bericht aangepast op 7 juli 2015 - 23:19 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Painkiller schreef:
    (...)

    I agree with that. Als ik al dan niet de arts zelf ben (wbw) of de ziener (wbw) Who knows.


    Daar heb ik mijn theorieën over, maar ik wil niemand belangrijk het leven kosten :')


    What would Emma do?

    Sublatti schreef:
    (...)

    Waarom vindt je me verdacht als ik mag vragen?


    Mijn vinger is gebroken kidding Maar ik kan het er dus niet letterlijk opleggen :/ Het is gewoon zoals bij Fay. Mijn gevoel zegt dat de twee moordenaars rood of oranje zijn. Zo niet, zijn ze erg goed in sneaken, maar is het ook een enorm risico voor hen en bewonder ik hen ook wel ^^ :') Over de groene heb ik quasi geen twijfels en over de doorstreepte absoluut niet... Dusja, moeten het wel de anderen zijn, 'cause Sherlock Holmes once said: "Eliminate all other factors, and the one which remains must be the truth."


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    StephenFry schreef:
    (...)

    Daar heb ik mijn theorieën over, maar ik wil niemand belangrijk het leven kosten :')


    I feel honoured.

    -- Met Edilio wil ik eerst nog even wachten, though, ze staat in het rood, maar alsnog. Ik vind Lisanna verdachter en zelfs een paar oranje. Jaja, ze staat in het rood, maar dat is omdat ik nog twijfel.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    I feel honoured.

    -- Met Edilio wil ik eerst nog even wachten, though, ze staat in het rood, maar alsnog. Ik vind Lisanna verdachter en zelfs een paar oranje. Jaja, ze staat in het rood, maar dat is omdat ik nog twijfel.


    Ik kan je met zekerheid zeggen dat ik onschuldig ben en als je me niet gelooft, dan zie je vanzelf dat ik zo onschuldig als een konijn ben (:

    [ bericht aangepast op 6 juli 2015 - 21:14 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Sublatti schreef:
    (...)

    Ik kan je met zekerheid zeggen dat ik onschuldig ben en als je me niet gelooft, dan zie je vanzelf dat ik zo onschuldig als een konijn ben :)


    Konijnen zijn niet altijd onschuldig :Y)


    What would Emma do?

    StephenFry schreef:
    (...)

    Konijnen zijn niet altijd onschuldig :Y)


    Maar deze wel (baby)


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    StephenFry schreef:
    (...)

    Konijnen zijn niet altijd onschuldig :Y)


    Ze jeweetwelwat als een gek. Sorry, moest er meteen aan denken :')

    @Lisanne: Dat zei ik ook bij jouw wvw en toen was ik de badste wolf, though. :') Nogal obvious dat ik je niet geloof :/


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Ze jeweetwelwat als een gek. Sorry, moest er meteen aan denken :')

    @Lisanne: Dat zei ik ook bij jouw wvw en toen was ik de badste wolf, though. :') Nogal obvious dat ik je niet geloof :/


    Clove was niet de leider van de beroeps slimmerd ;)

    En je zal maar zien dat ik onschuldig ben en dat ik stiekem een handig geval kon zijn voor mijn dood.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Painkiller schreef:
    (...)
    Het was gemeen omdat je de link er gewoon al dropte. (cat)

    @Maia: 10/10

    I uploaded it though. Stiekem had het hoofdstuk zelf een idee dat jullie het niet aan konden ^^


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sublatti schreef:
    (...)

    Clove was niet de leider van de beroeps slimmerd ;)

    En je zal maar zien dat ik onschuldig ben en dat ik stiekem een handig geval kon zijn voor mijn dood.


    Wel, ik vind Edilio persoonlijk de meest verdachte op de moment, maar het zal aan de rest liggen ;)


    What would Emma do?

    Sublatti schreef:
    (...)

    Clove was niet de leider van de beroeps slimmerd ;)

    En je zal maar zien dat ik onschuldig ben en dat ik stiekem een handig geval kon zijn voor mijn dood.


    Ik zeg toch niet de leider? :') Gewoon de badste. (cat)

    @Stephen: Dunno, want Ness zei net zoals Fay dat ze ging wachten, dat is nogal :/ vaag. Maar wacht, hé, ik ga nog wat dingen uitzoeken.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    StephenFry schreef:
    (...)

    Wel, ik vind Edilio persoonlijk de meest verdachte op de moment, maar het zal aan de rest liggen ;)


    Ik heb momenteel geen hoofdverdachte dus als er geen theorieën komen moet ik alweer stemmen via randomizer wat mij verdacht maakt.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Wel, ik ga nog even wachten op Painkillers nieuwe dingen :')


    What would Emma do?

    Mag ik weten waarom ik verdacht ben?
    En ik heb een theorie, nja feeling, maar die wou ik liever vertellen na de nacht omdat ik anders bang ben dood te gaan..


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    De meest verdachte even onder de loep:

    Sublatti:
    - Dag 1: Beschuldigd door Evanel (Geen verdachte)
    - Dag 1: Stemt op AthenaLove (random)
    - Dag 2: Beschuldigd door /
    - Dag 2: Stemt op Spotgaai (Geen verdachte)
    Bluck:
    - Dag 1: Beschuldigd door Furiosa (Dood)
    - Dag 1: Stemt op Furiosa (Dood)
    - Dag 2: Beschuldigd door Larkin (Geen verdachte), Magnus (Verdachte!), Khronos (Geen verdachte)
    - Dag 2: Stemt op FAYZ (Wolf) (Als laatste!)
    Edilio:
    - Dag 1: Beschuldigd door /
    - Dag 1: Stemt op Furiosa (Dood)
    - Dag 2: Beschuldigd door Stephenfry (Geen verdachte)
    - Dag 2: Stemt op Painkiller (Ik)
    Magnus:
    - Dag 1: Beschuldigd door Asil98 (Geen verdachte)
    - Dag 1: Stemt op AthenaLove (Dood)
    - Dag 2: Beschuldigd door /
    - Dag 2: Stemt op Bluck (Verdachte!)

    Besluiten: Als Magnus een wolf is, is de kans klein dat Bluck een wolf is is en andersom.
    Als Magnus een wolf is, is de kans groot dat Lisanne een wolf is en andersom.

    [ bericht aangepast op 6 juli 2015 - 21:37 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys