• De stelling van deze week luidt:
    Als examens worden kwijtgespeeld door het schoolpersoneel moeten alle studenten die dit examen hebben ingevuld automatisch een voldoende krijgen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Barrow schreef:
    Eens en oneens. Docenten moeten gewoon ervoor zorgen dat die fout niet gemaakt kan worden en dat de examens niet op een plaats liggen waar ze zouden kunnen weggegooid worden.

    Dit, plus het is wel belangrijk om te weten of de leerling de lesstof wel goed beheerst. Als het examen kwijt raakt is dat vaak moeilijk in te schatten, terwijl het wel belangrijk is dat alles duidelijk en begrepen is.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Wiarda schreef:
    Oneens. Zoals meerderen al hebben gezegd, kan deze voldoende dan ontzettend afwijken van het cijfer dat je anders had gehaald en daarmee je gemiddelde heel erg beïnvloeden. Het examen zou dan ingehaald moeten worden, maar iets als een bonuspunt vind ik wel op z'n plek.


    I just caught the wave in your eyes

    Hazy schreef:
    Hehe, de enige stelling over school die ik nog wel interessant vond uit dat topic.

    Ik ben oneens ermee, maar vind het ook maar rot dat de leerlingen een 2de keer het examen moeten afleggen. Leerkrachten moeten erop letten dat de examens niet per ongeluk kan worden verward met andere documenten. Ze moeten de examens meteen op de juiste plaats bewaren.

    Laatst was dit dus in een hogeschool in Leuven gebeurd. Het poetspersoneel had het per ongeluk weggegooid. Ik snap het niet, keken ze dan niet na waarover dat stapel ging? Of het moet een heel dun stapeltje zijn geweest, dat dan op papier leek dat mocht worden weggegooid.. Ik zou het poetspersoneel er dus ook op wijzen erop te letten, maar het is niet geheel hun fout. Want zij zouden er niet eens aan mogen kunnen komen. :s Horen de examens niet in een kast bewaard waar niemand anders aankan?


    Al vind ik niet dat de leerlingen hun examens opnieuw moeten maken doordat de leerkrachten een fout maakten, ik zie dat toch als enige oplossing. Het voordeel voor de leerlingen is dat ze het nu beter kunnen doen. Dat vind ik beter dan dat je iedereen meteen een voldoende geeft, maar het moet wel exact hetzelfde examen zijn.

    Bij ons zijn een keer de kweken weggegooid :/ Het gebeurt, helaas. We moesten dus zelf maar bedenken wat voor een bacterie we er mogelijk hadden ingestopt en wat de kenmerken er van waren. Was wel teleurstellend.
    Jouw oplossing is ook wel een goede, al helemaal als er mensen eerst niet bij waren, want dan worden de spijbelaars die een tweede kans krijgen om hem toch te maken (terwijl zij er dus tussendoor zijn geglipt) benadeeld. Leerlingen die goed hadden geleerd de eerste keer zullen dan weer goed halen omdat het herinneringen triggert, en degenen die er moeite voor doen om er net wat beter van af te komen, die werken er uiteindelijk ook hard voor :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Qingsel schreef:
    Mhh, eens en oneens. Ik weet het niet. Gewoon niet kwijtspelen? :') Want meteen voldoende geven lijkt me zo... Oneerlijk.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Oneens.

    Qingsel schreef:
    Dat is die van Jarne! :'D

    Mhh, eens en oneens. Ik weet het niet. Gewoon niet kwijtspelen? :') Want meteen voldoende geven lijkt me zo... Oneerlijk.

    Dit.

    Ik vind automatisch een voldoende geven niet een goede oplossing. Wat wel een goede oplossing is, verschilt per situatie. Misschien bijvoorbeeld een wat minder strenge puntentelling hanteren bij de herkansing?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik vind het kwijt raken van examens, menselijk. Want vergeet niet. Docenten zijn mensen. Ja echt waar. Maar de normale ook al is het niet leuk voor de leeling, is gewoon een herhaal examen. Als 'ie 't toen wist, weet 'ie 't nu ook nog.


    If I had you, life would be a party it'd be ecstasy.

    Doos schreef:
    Ik vind het kwijt raken van examens, menselijk. Want vergeet niet. Docenten zijn mensen. Ja echt waar. Maar de normale ook al is het niet leuk voor de leeling, is gewoon een herhaal examen. Als 'ie 't toen wist, weet 'ie 't nu ook nog.

    Nee, echt waar? D: Sorry, just joking.

    Dat het menselijk is zeker waar, maar het kwijtraken van examens is ook wel behoorlijk stom (of staat dat dan gelijk aan menselijk?). Hoe dan ook, ik vind wel dat je gelijk hebt met je laatste zin, al is het aan de andere kant ook wel kut als het bij de herkansing minder goed gaat. Dan voel je je toch wel genaaid. (En daarom vind ik dus, zoals ik eerder heb gezegd, het het beste om de puntentelling bij de herkansing iets minder streng te maken.)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    puntentelling bij herkansing minder streng vind ik wel een goeie!


    If I had you, life would be a party it'd be ecstasy.

    Hazy schreef:

    Al vind ik niet dat de leerlingen hun examens opnieuw moeten maken doordat de leerkrachten een fout maakten, ik zie dat toch als enige oplossing. Het voordeel voor de leerlingen is dat ze het nu beter kunnen doen. Dat vind ik beter dan dat je iedereen meteen een voldoende geeft, maar het moet wel exact hetzelfde examen zijn.


    You can't start the next chapter of your life if you keep re-reading the last one.

    Arsyn schreef:
    Oneens. Stel dat dit een officiële regel zou zijn, dan zie ik het al voor me dat een leerling probeert een examen mee te smokkelen zodat die achteraf kan zeggen dat de docent het is kwijtgeraakt. Of misschien denkt iemand anders wel "och die arme leerlingen, als ik ze meeneem krijgen ze gewoon een voldoende". Het is misschien extreem, maar ik zou het best een keer zien gebeuren. Kijk, het is superstom als een examen kwijt raakt, ik heb ook een keer een toets opnieuw moeten maken, maar anders kunnen de resultaten ook ineens heel anders zijn. Ik zou zeggen laat het ze nog een keer over doen, maar geef dan een examen dat bijna hetzelfde is.

    Wiarda schreef:
    Oneens. Zoals meerderen al hebben gezegd, kan deze voldoende dan ontzettend afwijken van het cijfer dat je anders had gehaald en daarmee je gemiddelde heel erg beïnvloeden. Het examen zou dan ingehaald moeten worden, maar iets als een bonuspunt vind ik wel op z'n plek.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oneens, ze moeten maar zorgen dat ze de examens goed in het oog houden.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Oeens; het kwijt geraken moet gewoon vermeden worden


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    Wiarda schreef:
    Oneens. Zoals meerderen al hebben gezegd, kan deze voldoende dan ontzettend afwijken van het cijfer dat je anders had gehaald en daarmee je gemiddelde heel erg beïnvloeden. Het examen zou dan ingehaald moeten worden, maar iets als een bonuspunt vind ik wel op z'n plek.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik zeg half half, bij mij was het zo dat de docent ze kwijt was, hij hand ze niet in de kast gedaan maar open en bloot in een lokaal laten liggen dat niet op slot was. Ik
    Moest toen herren. Ik vond dat niet grappig, nu bleek het dat ik zelfs zonder herren geslaag was maar ik vond het alsnog een rotstreek, zeker omdat ze een week later weer gevonden werden maar nietig waren verklaard.
    (De docent is wel ontslagen geloof ik, omdat hij ze al die tijd gewoon bleek te hebben ofzo iets, dat heb ik niet helemaal goed meegekregen) maar om door zo een verhaal direct een voldoende te geven direct gaat me ook te ver want dan kan er niet goed worden gekeken of je met dat vak op een goed niveau zit of dat je hulp nodig hebt met dingen. Ik vind herren daarom beter. Zeker als je goed bent in het vak, straks is die onvoldoende wel lager dan dat je zou halen op de her....

    O wow hee verhaal hier... Sorry als je alles heb gelezen.... (^~^)'>


    BAZINGA!!!!