• Lieve users!
    Het is eindelijk weer zover; Quizlet is op zoek naar nieuwe bemiddelaars!

    Net zoals de vorige keer zal de verkiezing uit twee delen bestaan. Eerst wordt je door de moderators en de bemiddelaars gescreend op basis van je aanmelding. Vervolgens wordt een top tien samen gesteld en krijgen de users de kans om kennis te maken met deze tien kandidaten. Deze kandidaten krijgen dan 2 weken de tijd om al jullie vragen te beantwoorden (deze kunnen gaan over bemiddelingszaken tot je leeftijd).
    Iedereen krijgt de kans om zich in te schrijven, hoe jong of oud je ook bent. Zelf de kandidaten die door zijn naar de tweede ronde van de bètaverkiezing mogen een kansje wagen. De deadline voor deze verkiezing blijft namelijk open tot na de bekendmaking van de nieuwe bèta’s. Wij raden je wel aan je kandidatuur pas in te dienen nadat de uitslag is bekendgemaakt zodat een nieuwe bètareader plots geen bemiddelaar wordt.

    Ben je al enthousiast? Mooi zo, maar weet je wel wat deze taak precies inhoudt? Neem snel een kijkje onder de spoilerknop zodat je formulier zeker met de nodige musts is ingevuld.

    Positie van bemiddelaars in de crew
    Bemiddelaars werken veel samen met de moderators maar maken geen deel uit van het modteam en zijn onafhankelijk van hen. We kunnen modtopics zien en daarop reageren maar mod taken kunnen wij niet uitvoeren. Bemiddelaars zorgen dat moderators onpartijdig blijven en adviseren hen. Met betareaders hebben bemiddelaars daarentegen weinig te maken.
    Bemiddelaars zijn een stuk vrijer dan moderators maar hebben ook slechts een adviserende functie ipv een wethoudende functie. Doordat we onafhankelijk zijn maar toch op het modforum kunnen komen zijn de bemiddelaars degene die zowel interne als externe enquetes en dergelijke over de mods inzamelen wanneer ze gehouden worden. Verder houden we ook een oogje in het zeil bij de verkiezingen of die wel eerlijk verlopen.

    Functie van de bemiddelaars
    Bemiddelaars bemiddelen bij ruzie, indien beide partijen ermee instemmen. Als twee mensen zodanig ruzie hebben dat een melding binnenkomt bij de moderators dan geven zij dit aan ons door en nemen wij contact op met de ruziemakers. Soms komen users met ruzie zelf naar ons toe. Als beide partijen instemmen met bemiddeling dan proberen we de ruziemakers rond de tafel te zetten en te begeleiden bij het uitpraten van hun ruzie.
    Let wel: Als er ruzie wordt gemaakt in een topic grijpen wij niet in maar doen de moderators dat. Wij sturen vervolgens wel een berichtje om te kijken of de betrokken partijen gediend zijn van bemiddeling.
    We hebben eenzelfde rol bij conflicten tussen users en het moderatorteam: Aangezien users niet op het modforum kunnen en het gehele moderator team als geheel verantwoordelijk is voor hun beslissingen is het lastig om direct te communiceren tussen de twee partijen. In dat geval spelen wij de vertegenwoordiger van de user.
    Tot slot kunnen de bemiddelaars ook nog helpen als vertrouwenspersoon met een luisterend oor en wellicht met advies.

    Bemiddeling
    Bemiddeling vindt plaats tussen de twee partijen. De bemiddelaar is hierbij slechts een begeleider: Een bemiddelaar lost geen ruzies op maar helpt de twee partijen om samen tot een oplossing te komen. Het is belangrijk dat beide partijen willen bemiddelen. Als een niet wil dan houdt het op. We kunnen iemand proberen te overtuigen maar dwingen gaat niet. Bemiddelen is ook altijd vrijblijvend en vind los van eventuele inmenging van de moderators.

    Bemiddeling aanvragen
    Als je ruzie hebt met een user of om een andere reden denkt een bemiddelaar nodig te hebben kun je een berichtje sturen naar een van ons drieën. De bemiddelaars zijn te herkennen aan de blauwe naam. We staan ook bovenaan bij het tabje "Overige" bij de crew.


    Indien jij denkt dat je de geschikte kandidaat bent voor deze functie, dan kan je inschrijven door op de link hier onder te klikken. Denk goed na over hoe je je formulier invult, want je krijgt maar één kans om eentje in te dienen!

    Indienen kan tot 7 juli om 23:59 uur

    Welke vragen stel je jezelf best tijdens het schrijven van je kandidatuur?
    - Wat motiveert je om bemiddelaar te worden?
    - Waarom vind jij jezelf geschikt voor deze functie?
    - Wat wil je graag bereiken als bemiddelaar?
    - Wat zie je onder de taak van bemiddelaar?


    Indien je nog vragen hebt, voel je vrij ze te stellen.

    Veel succes en wie weet ben jij binnenkort een nieuw crewlid van Quizlet.

    Liefs,
    Krull
    Administrator
    Namens de bemiddelaars

    PS: Het is misschien interessant om tijdens je inschrijving eens stil te staan over hoe jij jezelf naar de users toe zou promoten voor deze functie in maximum 100 woorden. Dit wordt namelijk verwacht van de tien geselecteerde kandidaten voor de tweede ronde.

    Het zou een beetje jammer zijn moest iemand van jullie de kans laten schieten juist omdat je op vakantie gaat. Indien je toch graag wilt deelnemen, maar met een overlap zit tijdens de vragenronde door vakantie raad ik je aan Krull of iemand van de bemiddelaars te contacteren. We zoeken dan samen naar een alternatief.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2015 - 20:07 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 juli 2015 - 10:34 ]

    Avandra schreef:
    (...)Dat is iets waar alleen jij over kan beslissen. Het is geen die hard functie, Als je op een normale wijze op Q komt (niet te veel en niet te weinig), dan heb je zeker genoeg tijd om de functie uit te voeren naast school, maar het hangt natuurlijk van je persoonlijkheid af. Als je sowieso niet vaak op Q zit, dan heeft het geen zin je in te schrijven. Als je heel heel veel op Q zit en je wilt minderen naar 1 uur per dag, dan is het zeker haalbaar.


    Hmm dan overweeg ik het nog wel, gezien ik eigenlijk al heel lang heb zitten wachten op de bemiddelaars verkiezingen is het eigenlijk ontzettend zonde als ik ze laat varen... Nou gelukkig heb ik nog even, je ziet mijn inzending wel of niet verschijnen!


    I just caught the wave in your eyes

    Ik ben al een tijdje aan het werken aan mijn inschrijving, maar ook ik ga nog even wachten tot ik hem opstuur. (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ook ik heb het maar gewaagd, en me aangemeld.. Ben benieuwd :)

    Ik had mijn inschrijving af en toen klikte ik hem met mijn domme hoofd weg.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kishimoto schreef:
    Ik had mijn inschrijving af en toen klikte ik hem met mijn domme hoofd weg.


    Heb je geen browser waarmee je hem terug kan halen?


    26 - 02 - '16

    Glynne schreef:
    (...)

    Heb je geen browser waarmee je hem terug kan halen?


    Dat is zeg maar het punt. Ik had hem af en heb hem toen open laten staan zodat ik er later nog eens na kon kijken. Toen begon ik aan school te werken en heb ik alles wat met niet met school te maken had weg geklikt. En ik weet niet meer wanneer hij dus weg geklikt is.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kishimoto schreef:
    Ik had mijn inschrijving af en toen klikte ik hem met mijn domme hoofd weg.


    Dat is vervelend. :c Werkt ctrl + shift + T niet?
    Edit: Oké, dan dus waarschijnlijk niet, tenzij je het heel vaak probeert te gebruiken.

    [ bericht aangepast op 30 juni 2015 - 21:11 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Kishimoto schreef:
    (...)

    Dat is zeg maar het punt. Ik had hem af en heb hem toen open laten staan zodat ik er later nog eens na kon kijken. Toen begon ik aan school te werken en heb ik alles wat met niet met school te maken had weg geklikt. En ik weet niet meer wanneer hij dus weg geklikt is.


    Bij Opera heb je namelijk, geloof ik, dat je gesloten taps weer kan openen. En je history? Staat het daar misschien tussen? c;


    26 - 02 - '16

    Ik had eindelijk het vertrouwen om me aan te melden, bedenk ik me dat ik binnenkort 3 maanden lang moet revalideren dus dan heb ik geen tijd (no_chears)
    Dan maar wachten tot er weer nieuwe bemiddelaars worden gezocht, dus bij deze: iedereen die wel mee doet heel veel succes! *O*


    Life is a beautiful struggle

    Jammer dat ik geen tijd meer heb hiervoor.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Oke, ik heb het gewoon gedaan. Ik heb me eindelijk ingeschreven nadat ik mijn aanmelding tig keer overgelezen heb en verbeterd totdat ik het er helemaal mee eens was.
    Ieeee, dit vind ik nu eigenlijk best wel spannend. Ik heb al zo lang gewacht op de bemiddelaarsverkiezingen! _O_


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Palinoia schreef:
    Oke, ik heb het gewoon gedaan. Ik heb me eindelijk ingeschreven nadat ik mijn aanmelding tig keer overgelezen heb en verbeterd totdat ik het er helemaal mee eens was.
    Ieeee, dit vind ik nu eigenlijk best wel spannend. Ik heb al zo lang gewacht op de bemiddelaarsverkiezingen! _O_
    Kan ik inkomen. Het is al bijna 3 jaar geleden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avandra schreef:
    (...)Kan ik inkomen. Het is al bijna 3 jaar geleden.


    Haha poeh, als je het nu zo opnoemt klinkt het nog langer. x) hahaha


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Palinoia schreef:
    (...)

    Haha poeh, als je het nu zo opnoemt klinkt het nog langer. x) hahaha
    Gelukkig is het einde nu in zicht en wie weet hoef je zo lang niet meer te wachten. :p


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avandra schreef:
    (...)Gelukkig is het einde nu in zicht en wie weet hoef je zo lang niet meer te wachten. :p


    Haha true. We shall see what will happen. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •