• Lieve users!
    Het is eindelijk weer zover; Quizlet is op zoek naar nieuwe bemiddelaars!

    Net zoals de vorige keer zal de verkiezing uit twee delen bestaan. Eerst wordt je door de moderators en de bemiddelaars gescreend op basis van je aanmelding. Vervolgens wordt een top tien samen gesteld en krijgen de users de kans om kennis te maken met deze tien kandidaten. Deze kandidaten krijgen dan 2 weken de tijd om al jullie vragen te beantwoorden (deze kunnen gaan over bemiddelingszaken tot je leeftijd).
    Iedereen krijgt de kans om zich in te schrijven, hoe jong of oud je ook bent. Zelf de kandidaten die door zijn naar de tweede ronde van de bètaverkiezing mogen een kansje wagen. De deadline voor deze verkiezing blijft namelijk open tot na de bekendmaking van de nieuwe bèta’s. Wij raden je wel aan je kandidatuur pas in te dienen nadat de uitslag is bekendgemaakt zodat een nieuwe bètareader plots geen bemiddelaar wordt.

    Ben je al enthousiast? Mooi zo, maar weet je wel wat deze taak precies inhoudt? Neem snel een kijkje onder de spoilerknop zodat je formulier zeker met de nodige musts is ingevuld.

    Positie van bemiddelaars in de crew
    Bemiddelaars werken veel samen met de moderators maar maken geen deel uit van het modteam en zijn onafhankelijk van hen. We kunnen modtopics zien en daarop reageren maar mod taken kunnen wij niet uitvoeren. Bemiddelaars zorgen dat moderators onpartijdig blijven en adviseren hen. Met betareaders hebben bemiddelaars daarentegen weinig te maken.
    Bemiddelaars zijn een stuk vrijer dan moderators maar hebben ook slechts een adviserende functie ipv een wethoudende functie. Doordat we onafhankelijk zijn maar toch op het modforum kunnen komen zijn de bemiddelaars degene die zowel interne als externe enquetes en dergelijke over de mods inzamelen wanneer ze gehouden worden. Verder houden we ook een oogje in het zeil bij de verkiezingen of die wel eerlijk verlopen.

    Functie van de bemiddelaars
    Bemiddelaars bemiddelen bij ruzie, indien beide partijen ermee instemmen. Als twee mensen zodanig ruzie hebben dat een melding binnenkomt bij de moderators dan geven zij dit aan ons door en nemen wij contact op met de ruziemakers. Soms komen users met ruzie zelf naar ons toe. Als beide partijen instemmen met bemiddeling dan proberen we de ruziemakers rond de tafel te zetten en te begeleiden bij het uitpraten van hun ruzie.
    Let wel: Als er ruzie wordt gemaakt in een topic grijpen wij niet in maar doen de moderators dat. Wij sturen vervolgens wel een berichtje om te kijken of de betrokken partijen gediend zijn van bemiddeling.
    We hebben eenzelfde rol bij conflicten tussen users en het moderatorteam: Aangezien users niet op het modforum kunnen en het gehele moderator team als geheel verantwoordelijk is voor hun beslissingen is het lastig om direct te communiceren tussen de twee partijen. In dat geval spelen wij de vertegenwoordiger van de user.
    Tot slot kunnen de bemiddelaars ook nog helpen als vertrouwenspersoon met een luisterend oor en wellicht met advies.

    Bemiddeling
    Bemiddeling vindt plaats tussen de twee partijen. De bemiddelaar is hierbij slechts een begeleider: Een bemiddelaar lost geen ruzies op maar helpt de twee partijen om samen tot een oplossing te komen. Het is belangrijk dat beide partijen willen bemiddelen. Als een niet wil dan houdt het op. We kunnen iemand proberen te overtuigen maar dwingen gaat niet. Bemiddelen is ook altijd vrijblijvend en vind los van eventuele inmenging van de moderators.

    Bemiddeling aanvragen
    Als je ruzie hebt met een user of om een andere reden denkt een bemiddelaar nodig te hebben kun je een berichtje sturen naar een van ons drieën. De bemiddelaars zijn te herkennen aan de blauwe naam. We staan ook bovenaan bij het tabje "Overige" bij de crew.


    Indien jij denkt dat je de geschikte kandidaat bent voor deze functie, dan kan je inschrijven door op de link hier onder te klikken. Denk goed na over hoe je je formulier invult, want je krijgt maar één kans om eentje in te dienen!

    Indienen kan tot 7 juli om 23:59 uur

    Welke vragen stel je jezelf best tijdens het schrijven van je kandidatuur?
    - Wat motiveert je om bemiddelaar te worden?
    - Waarom vind jij jezelf geschikt voor deze functie?
    - Wat wil je graag bereiken als bemiddelaar?
    - Wat zie je onder de taak van bemiddelaar?


    Indien je nog vragen hebt, voel je vrij ze te stellen.

    Veel succes en wie weet ben jij binnenkort een nieuw crewlid van Quizlet.

    Liefs,
    Krull
    Administrator
    Namens de bemiddelaars

    PS: Het is misschien interessant om tijdens je inschrijving eens stil te staan over hoe jij jezelf naar de users toe zou promoten voor deze functie in maximum 100 woorden. Dit wordt namelijk verwacht van de tien geselecteerde kandidaten voor de tweede ronde.

    Het zou een beetje jammer zijn moest iemand van jullie de kans laten schieten juist omdat je op vakantie gaat. Indien je toch graag wilt deelnemen, maar met een overlap zit tijdens de vragenronde door vakantie raad ik je aan Krull of iemand van de bemiddelaars te contacteren. We zoeken dan samen naar een alternatief.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2015 - 20:07 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 juli 2015 - 10:34 ]

    Ik heb me aangemeld ! Succes iedereen die zich ook heeft aangemeld ^^


    Seasons will change, but I shall remain

    Sublatti schreef:
    Ik denk dat ze bedoelt dat ze weinig kans denkt te hebben om kans te maken, ik heb dat gevoel voor mezelf ook.


    We kiezen de nieuwe bemiddelaars op basis van hun inzending. Kansen hebben er weinig mee te maken. Het is geen loterij. Dat plus wat Naoko zegt: Als je nu al roept dat je het niet gaat halen moet je je niet inschrijven, want ik vind het zonde om tijd te spenderen met een inzending doorlezen van iemand die alleen wat instuurt om wat in te sturen. Bemiddelaar zijn is niet bijzonder veeleisend of een heel drukke taak of iets dergelijks, maar je moet er wel achter staan en zeker weten dat je het wilt doen als je je inschrijft en bovenal er vertrouwen in hebben.

    De eerstvolgende die iets zegt wat met kansen te maken heeft krijgt een bak rode verf over zich heen gekieperd :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    ^Beloofd?

    Nou, bij deze dan:

    Ik heb me ingeschreven, en ik ga het halen ook ^^. Zo. Lekker voor jullie.

    Kidding ik vind jullie wel lief maar ik wil dit heel graag, en ik kan het imo ook goed c:

    [ bericht aangepast op 24 juni 2015 - 18:02 ]


    Spinning around, I'm weightless.

    DrDashy schreef:
    (...)

    We kiezen de nieuwe bemiddelaars op basis van hun inzending. Kansen hebben er weinig mee te maken. Het is geen loterij. Dat plus wat Naoko zegt: Als je nu al roept dat je het niet gaat halen moet je je niet inschrijven, want ik vind het zonde om tijd te spenderen met een inzending doorlezen van iemand die alleen wat instuurt om wat in te sturen. Bemiddelaar zijn is niet bijzonder veeleisend of een heel drukke taak of iets dergelijks, maar je moet er wel achter staan en zeker weten dat je het wilt doen als je je inschrijft en bovenal er vertrouwen in hebben.

    De eerstvolgende die iets zegt wat met kansen te maken heeft krijgt een bak rode verf over zich heen gekieperd :Y)


    Maar dan zijn ze mod. Dat is helemaal verwarrend. D:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    "3 goede en 3 slechte eigenschappen."

    Ehmm, slechte eigenschap, ik ben slecht in het bedenken van goede eigenschappen van mezelf x) Aargh, ik loop hierop vast x)



    En ehm.. Dan doe je toch gewoon roze verf met rode glittertjes? Probleem opgelost : D

    [ bericht aangepast op 24 juni 2015 - 18:10 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Zo. Ik heb mijn aanmeldingsformulier af. :Y)
    Maar ik stuur 'm nog even niet op, zodat ik eventueel nog aanpassingen kan maken. Ik ben er nog niet 100% tevreden over. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Nou: Ik sta er helemaal achter, ik ga even rustig de tijd nemen voor dit formulier, gezien ik erg slecht ben in mijzelf "ophemelen" maar wel heel erg graag iets goeds in wil sturen gezien ik altijd al bemiddelaar heb willen zijn. Al sinds ik op Q zit (wat zo'n drie jaar is of iets, inclusief dit account.)


    I just caught the wave in your eyes

    Ik wil iedereen heel veel succes wensen en vragen om inderdaad een positieve instelling te behouden. Zelfs toen ik de vorige keer naar de tweede ronde toe was en merkte dat ik niet favoriet was, bleef ik toch gewoon positief denken. Helaas ben ik het toen ook niet geworden, maar dat is iets anders.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb de knoop doorgehakt, ik doe mee!
    Good luck aan de rest en keep that smile!


    Queer zijn is gewoon alles

    Een klein vraagje, aangezien bemiddelaars modtopics kunnen zien, mogen zij dan ook reageren op topics waar de organisatie wordt besproken, bijvoorbeeld bij tien jaar Q, mochten bemiddelaars toen hun mening geven?


    Queer zijn is gewoon alles

    Drones schreef:
    Ik wil iedereen heel veel succes wensen en vragen om inderdaad een positieve instelling te behouden. Zelfs toen ik de vorige keer naar de tweede ronde toe was en merkte dat ik niet favoriet was, bleef ik toch gewoon positief denken. Helaas ben ik het toen ook niet geworden, maar dat is iets anders.
    Om eerlijk te zijn zag ik mezelf ook niet meteen als favoriet, maar je bent uiteindelijk wel lekker mod geworden, dus dat is ook niet niks. :)
    De users laten ook echt niet blijken wie hun favoriet is tijdens de tweede ronde, dus dat was wel lekker spannend.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik vind het overigens wel hel leuk dat de users mogen meebleslissen! Natuurlijk moeten het mensen zijn die we vertrouwen -- maar ik vind het heel leuk!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Is er een max. aantal woorden waaraan moet worden gehouden?


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    Is er een max. aantal woorden waaraan moet worden gehouden?
    Nope.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Naoko schreef:
    Ik vind het overigens wel hel leuk dat de users mogen meebleslissen! Natuurlijk moeten het mensen zijn die we vertrouwen -- maar ik vind het heel leuk!
    Ik vond dat een zeer goed initiatief de vorige keer en omdat de bemiddelaars zowel voor de crew als voor de users een vertrouwenspersoon moet zijn, lijkt het me dan ook meer dan logisch dat we die manier van werken behouden. In het verleden heeft het goed gewerkt, dus hopelijk is dat deze keer ook zo.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?