• Na de zomer start ik met mijn hbo studie. Daarvoor moet ik naar een andere stad. Dat ga ik met de trein doen. Alleen heb ik pas recht op een studentenreisproduct vanaf 1 oktober! Terwijl het schooljaar begint op 1 september. De reiskosten zijn echt super veel (€400-€500). Nou lijkt het mij dat ik niet de enige ben met dit probleem en hoe lossen jullie dit op?


    ©1998

    Dat had ik ook. Ik had het geluk dat ik familie in die stad heb wonen en dat ik daar doordeweeks mocht wonen en eten. Misschien kun je proberen bij familie/vrienden in de buurt te slapen en met studenten te reizen waardoor je 40% korting krijgt? Ik word heel vaak gevraagd of iemand met me mee mag reizen voor die korting.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb nu nog een bus abonnement aangezien een trein abonnement inderdaad €400,- kostte. Het gierige is dat ik pas in oktober jarig ben dus mijn studenten ov pas in januari krijg...


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kan je niet een maand abonnement kopen?


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik herken het probleem, ik heb er ook last van gehad. Je kan kijken naar een soort traject abonnement? Ik weet ingeval dat je die maand gewoon moet betalen voor het ov, daar valt niks aan te doen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Dan kun je vergoeding vragen bij jou op school volgens mij - een vriendin van mij had het ook..


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Ik werd 18 in het tweede jaar van mijn opleiding en ik reis al sinds de eerste schooldag met de bus.
    Mijn beste vriendin van school had elke maand een maandabonnement op haar ov-chipkaart staan, waarmee ze 30 dagen gratis met de bus kon. Ik had een abonnement van het busbedrijf waarvan de bussen in mijn woonplaats rijden. Dat was een heel jaar geldig.
    Dus ik denk dat jij het beste ook een maandabonnement kan kopen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Oh god, ik wist niet dat het zoveel kostte. Na de zomervakantie zit ik in de vijfde en ik heb al een paar scholen op het oog waar ik naartoe wil en al die scholen zijn in andere steden. Het probleem bij mij is dat ik pas 16 ben op het HBO (tot ik verjaar net voor de zomervakantie) en ik heb pas op mijn achttiende rechts op studenten-ov (dus twee jaar ov-kosten die ik zelf moet betalen).


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Had ik ook, ben er uiteindelijk zo'n 300 euro mee kwijt geweest. Ik had een maandtrajectkaart en een abo voor de bus. Niks aan te doen, helaas.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    FYI, iedereen op het HBO en WO heeft recht op studentenov per 1 oktober, leeftijd maakt niet uit.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Manderly schreef:
    FYI, iedereen op het HBO en WO heeft recht op studentenov per 1 oktober, leeftijd maakt niet uit.


    Echt? Het was toch pas vanaf je achttiende?


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Kit schreef:
    (...)

    Echt? Het was toch pas vanaf je achttiende?

    Alleen op het MBO, tenzij ze de regels veranderd hebben, en ik dacht van niet.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Kit schreef:
    (...)

    Echt? Het was toch pas vanaf je achttiende?


    Volgens mij is dat alleen op het mbo ja. Althans, mijn zusje is pas net 18, maar heeft wel gewoon een studenten-ov gehad het afgelopen jaar.


    Tell me about it, stud.

    Manderly schreef:
    FYI, iedereen op het HBO en WO heeft recht op studentenov per 1 oktober, leeftijd maakt niet uit.


    Iedereen in mijn klas op de 3 zeventienjarige na reisden vanaf september al gratis, of hebben ze dat dit jaar ineens veranderd?

    Anyway, ik hoef maar 15/20 minuten met de bus dus ik zou niet echt advies voor je hebben :/

    [ bericht aangepast op 23 juli 2015 - 9:13 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Manderly schreef:
    FYI, iedereen op het HBO en WO heeft recht op studentenov per 1 oktober, leeftijd maakt niet uit.

    Dat is een grapje zeker. Als je al achttien bent (of negentien in mijn geval), gaat je studentenov in op de vijftiende van de maand voordat je recht hebt op je lening/stufi. Voor mij geldt dat dus vanaf 15 augustus. Dat kreeg ik per mail toegestuurd.

    Voor de topicmaakster: ik weet dat het misschien een beetje last minute is, maar is het geen idee om op kamers te gaan?

    [ bericht aangepast op 23 juli 2015 - 9:33 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Spotgaai schreef:
    (...)

    Iedereen in mijn klas op de 3 zeventienjarige na reisden vanaf september al gratis, of hebben ze dat dit jaar ineens veranderd?

    Anyway, ik hoef maar 15/20 minuten met de bus dus ik zou niet echt advies voor je hebben :/

    Ja, ik bedoel ook de zeventienjarigen en jonger. Vanaf achttien kan je gewoon in september al gratis reizen. Had ik misschien wat duidelijker moeten zeggen. :Y)

    @Ethan, lekker aardig joh. :') Ik probeer ook maar te helpen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."