• Hoi! Ik maak me vrij zorgen over iets, en ik wil er gewoon even over vragen wat jullie er van vinden.
    Ik praat al een tijdje met een jongen, we hebben vrij veel gemeen (en ook een aantal dingen niet maar dat is oke) en ik vind hem oprecht heel aardig... maar de laatste tijd gaan onze gesprekken een beetje de flirtirige richting op.
    Nu is het niet dat ik denk dat het iets zal worden ofzo, hij komt namelijk uit een ander land en zal waarschijnlijk nooit een voet in nederland zetten, maar hij heeft wel aangegeven mij leuk te vinden. Ik vind hem ook best leuk, maar ik vraag me af of ik dit als een rode vlag moet zijn.
    Buiten illegaal om gezien, vinden jullie 19 te oud voor 16 of valt dat wel mee? Zou ik het contact moeten verbreken nu hij heeft aangegeven me leuk te vinden (niet omdat ik hem niet leuk vind maar omdat hij ouder is dan ik) of valt dat leeftijsverschil wel mee?

    Alvast bedankt!


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Het is een leeftijdsverschil van drie jaar, dat is echt niet iets waar je je druk om moet maken. Zolang jullie dezelfde behoeftes hebben en op één lijn zitten, is het leeftijdsverschil in deze situatie niet van belang.


    everything, in time

    Ik vind het niet zo'n groot leeftijdsverschil eigenlijk. Ik kende iemand van 21 die samen was met een 15-jarige. Stelde me toen ook niet echt vragen bij het leeftijdsverschil, maar eerder in het verschil van leefwereld. Ach, als het voor beide werkt en er niks wordt gedaan wat de ander niet wil, dan zie ik er geen probleem in. 16 en 19 valt nog goed mee.


    Take me to wonderland

    Ik vind het leeftijdsverschil niet zo groot. Ik kreeg wat met mijn ex toen ik 17 was en hij 24 dat ging ook prima. Zolang je inderdaad maar op een lijn zit samen. (:


    The truth is out there.

    Ik was 15 en mijn vriend 21. Ondertussen ben ik 19 en hij 25, we zijn al 4 jaar samen en wonen al ruim 2 jaar samen!
    Ik vind het leeftijdsverschil dus niet te groot!


    Stop holding me under and let me breathe.

    Ik vind leeftijd niet zo erg belangrijk. Al begrijp ik wel dat jij je hier zorgen over maakt, maar 3 jaar is erg weinig verschil.


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    3 jaar? Lijkt mij niet zo'n heel groot probleem eigenlijk.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik was ook zestien toen mijn ex-vriend negentien was, en dat ging allemaal heel goed. Het leeftijdsverschil valt echt wel mee, hoor. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik kan me voorstellen dat je je er zorgen over maakt, maar zo'n leeftijdsverschil vind ik in ieder geval niet heel groot.
    Ik weet het trouwens niet zeker, maar als ik het me goed herinner, is een relatie met een meerderjarig iemand niet meer illegaal vanaf je zestiende.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Volgens mij is het niet illegaal, nee, en al was het dat wel dan kun je pas gestraft worden als een voogd vanuit jouw kant aangifte doet (maar dat kan ook zijn met 15-jarig, dat weet ik niet. En dat geldt geloof ik ook alleen als er seksueel contact is.). Maar zoals je al zei, hij komt waarschijnlijk nooit in Nederland, dus ik ga er niet vanuit dat dat gebeurt.

    Mijn ex-vriend was ook 18 en 19 toen ik 15 was, zolang je zelf maar een beetje volwassen bent is het helemaal niet zo raar.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2015 - 10:04 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Iedereen praat over leeftijdsverschil maar bijna iedereen leest over dit heen?
    "hij komt namelijk uit een ander land en zal waarschijnlijk nooit een voet in nederland zetten"

    Trek dan even een logische conclusie, want ga jij je school/studie/alles opgeven voor een jongen verder weg?
    Geniet van je leven en laat deze gast lekker zitten, andere jongens zijn ook leuk :Y)


    Sarah = ongewoon sexy

    Ik heb dit gehad met mijn ex we kregen wat en uiteindelijk maakte hij me zwanger en is er van door gegaan hij zit nu in de problemen want je mag geen realtie aan gezien jij minderjarig bent Je hoeft niet gelijk contact te verbreken maar ik zou wel oppassen of alleen vrienden blijven.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Duivelsgebroed schreef:
    Iedereen praat over leeftijdsverschil maar bijna iedereen leest over dit heen?
    "hij komt namelijk uit een ander land en zal waarschijnlijk nooit een voet in nederland zetten"

    Trek dan even een logische conclusie, want ga jij je school/studie/alles opgeven voor een jongen verder weg?
    Geniet van je leven en laat deze gast lekker zitten, andere jongens zijn ook leuk :Y)


    Ik was niet van plan iets met hem te beginnen, ik vroeg me alleen af of het een rode vlag is als iemand van 19 iemand van 16 leuk vind.

    Anyway, thanks voor alle antwoorden peops ik maak me een stuk minder zorgen nu ;)


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    The_End schreef:
    (...)

    Ik was niet van plan iets met hem te beginnen, ik vroeg me alleen af of het een rode vlag is als iemand van 19 iemand van 16 leuk vind.

    Anyway, thanks voor alle antwoorden peops ik maak me een stuk minder zorgen nu ;)


    Ik ging maar even uit van de volgende stap, voor je hem wel echt heel leuk gaat vinden. Het zou gewoon zonde zijn dat je je jaren 'reserveert' voor iemand, terwijl dit juist de leukste vrije jaren zijn.

    Over het leeftijdsverschil dan nog: Nee niet erg, al vind ik leeftijdsverschil binnen een vriendengroep (aanhang van vrienden) wel soms wat storend, als vrienden merk je dat leeftijdsverschil wel vaak (A). Bovendien denk ik vaak: "Gast, kan je niet iemand van wat meer je eigen leeftijd vinden?!".
    Maar toch, het kan best ^^


    Sarah = ongewoon sexy

    Meraki schreef:
    Het is een leeftijdsverschil van drie jaar, dat is echt niet iets waar je je druk om moet maken. Zolang jullie dezelfde behoeftes hebben en op één lijn zitten, is het leeftijdsverschil in deze situatie niet van belang.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Meraki schreef:
    Het is een leeftijdsverschil van drie jaar, dat is echt niet iets waar je je druk om moet maken. Zolang jullie dezelfde behoeftes hebben en op één lijn zitten, is het leeftijdsverschil in deze situatie niet van belang.


    +
    Het leeftijdsverschil is geen probleem, maar het feit dat jullie in andere landen wonen waarschijnlijk wel. Je kunt er het beste met hem over praten wat zijn bedoelingen zijn en scherp aangeven wat jou bedoelingen zijn.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2015 - 12:03 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt