• Lieve users!
    Het is eindelijk weer zover; Quizlet is op zoek naar nieuwe bemiddelaars!

    Net zoals de vorige keer zal de verkiezing uit twee delen bestaan. Eerst wordt je door de moderators en de bemiddelaars gescreend op basis van je aanmelding. Vervolgens wordt een top tien samen gesteld en krijgen de users de kans om kennis te maken met deze tien kandidaten. Deze kandidaten krijgen dan 2 weken de tijd om al jullie vragen te beantwoorden (deze kunnen gaan over bemiddelingszaken tot je leeftijd).
    Iedereen krijgt de kans om zich in te schrijven, hoe jong of oud je ook bent. Zelf de kandidaten die door zijn naar de tweede ronde van de bètaverkiezing mogen een kansje wagen. De deadline voor deze verkiezing blijft namelijk open tot na de bekendmaking van de nieuwe bèta’s. Wij raden je wel aan je kandidatuur pas in te dienen nadat de uitslag is bekendgemaakt zodat een nieuwe bètareader plots geen bemiddelaar wordt.

    Ben je al enthousiast? Mooi zo, maar weet je wel wat deze taak precies inhoudt? Neem snel een kijkje onder de spoilerknop zodat je formulier zeker met de nodige musts is ingevuld.

    Positie van bemiddelaars in de crew
    Bemiddelaars werken veel samen met de moderators maar maken geen deel uit van het modteam en zijn onafhankelijk van hen. We kunnen modtopics zien en daarop reageren maar mod taken kunnen wij niet uitvoeren. Bemiddelaars zorgen dat moderators onpartijdig blijven en adviseren hen. Met betareaders hebben bemiddelaars daarentegen weinig te maken.
    Bemiddelaars zijn een stuk vrijer dan moderators maar hebben ook slechts een adviserende functie ipv een wethoudende functie. Doordat we onafhankelijk zijn maar toch op het modforum kunnen komen zijn de bemiddelaars degene die zowel interne als externe enquetes en dergelijke over de mods inzamelen wanneer ze gehouden worden. Verder houden we ook een oogje in het zeil bij de verkiezingen of die wel eerlijk verlopen.

    Functie van de bemiddelaars
    Bemiddelaars bemiddelen bij ruzie, indien beide partijen ermee instemmen. Als twee mensen zodanig ruzie hebben dat een melding binnenkomt bij de moderators dan geven zij dit aan ons door en nemen wij contact op met de ruziemakers. Soms komen users met ruzie zelf naar ons toe. Als beide partijen instemmen met bemiddeling dan proberen we de ruziemakers rond de tafel te zetten en te begeleiden bij het uitpraten van hun ruzie.
    Let wel: Als er ruzie wordt gemaakt in een topic grijpen wij niet in maar doen de moderators dat. Wij sturen vervolgens wel een berichtje om te kijken of de betrokken partijen gediend zijn van bemiddeling.
    We hebben eenzelfde rol bij conflicten tussen users en het moderatorteam: Aangezien users niet op het modforum kunnen en het gehele moderator team als geheel verantwoordelijk is voor hun beslissingen is het lastig om direct te communiceren tussen de twee partijen. In dat geval spelen wij de vertegenwoordiger van de user.
    Tot slot kunnen de bemiddelaars ook nog helpen als vertrouwenspersoon met een luisterend oor en wellicht met advies.

    Bemiddeling
    Bemiddeling vindt plaats tussen de twee partijen. De bemiddelaar is hierbij slechts een begeleider: Een bemiddelaar lost geen ruzies op maar helpt de twee partijen om samen tot een oplossing te komen. Het is belangrijk dat beide partijen willen bemiddelen. Als een niet wil dan houdt het op. We kunnen iemand proberen te overtuigen maar dwingen gaat niet. Bemiddelen is ook altijd vrijblijvend en vind los van eventuele inmenging van de moderators.

    Bemiddeling aanvragen
    Als je ruzie hebt met een user of om een andere reden denkt een bemiddelaar nodig te hebben kun je een berichtje sturen naar een van ons drieën. De bemiddelaars zijn te herkennen aan de blauwe naam. We staan ook bovenaan bij het tabje "Overige" bij de crew.


    Indien jij denkt dat je de geschikte kandidaat bent voor deze functie, dan kan je inschrijven door op de link hier onder te klikken. Denk goed na over hoe je je formulier invult, want je krijgt maar één kans om eentje in te dienen!

    Indienen kan tot 7 juli om 23:59 uur

    Welke vragen stel je jezelf best tijdens het schrijven van je kandidatuur?
    - Wat motiveert je om bemiddelaar te worden?
    - Waarom vind jij jezelf geschikt voor deze functie?
    - Wat wil je graag bereiken als bemiddelaar?
    - Wat zie je onder de taak van bemiddelaar?


    Indien je nog vragen hebt, voel je vrij ze te stellen.

    Veel succes en wie weet ben jij binnenkort een nieuw crewlid van Quizlet.

    Liefs,
    Krull
    Administrator
    Namens de bemiddelaars

    PS: Het is misschien interessant om tijdens je inschrijving eens stil te staan over hoe jij jezelf naar de users toe zou promoten voor deze functie in maximum 100 woorden. Dit wordt namelijk verwacht van de tien geselecteerde kandidaten voor de tweede ronde.

    Het zou een beetje jammer zijn moest iemand van jullie de kans laten schieten juist omdat je op vakantie gaat. Indien je toch graag wilt deelnemen, maar met een overlap zit tijdens de vragenronde door vakantie raad ik je aan Krull of iemand van de bemiddelaars te contacteren. We zoeken dan samen naar een alternatief.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2015 - 20:07 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 juli 2015 - 10:34 ]

    Woh, het is acht juli. Laat ik maar eens gaan nakijken.. (wbw)


    Pretty is just a pretty word.

    En ik ben klaar met nakijken! *O*


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Spannendddd... c;


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    wat gaat dat altijd rap bij jou, Fabienne. :o


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    wat gaat dat altijd rap bij jou, Fabienne. :o


    Haha, het was nachtwerk, dus dat valt nog wel mee. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tigresse schreef:
    En ik ben klaar met nakijken! *O*

    Wat een doorzettingsvermogen, in een nacht. :Y)
    Dan heb je dat toch snel gedaan!


    Marijsel schreef:
    Woh, het is acht juli. Laat ik maar eens gaan nakijken.. (wbw)

    Ik ben benieuwd.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Tigresse schreef:
    (...)

    Haha, het was nachtwerk, dus dat valt nog wel mee. :')


    Dan nog had je kunnen zeggen: 'Ik wacht wel tot morgen.' ^^ Het viel me gewoon op dat je altijd als een van de eersten klaar bent.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben ook klaar ^^


    I am an idiot, I move.

    Super! Mogen we weten hoeveel aanmeldingen er waren? (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    sorry heb ik iets gemist haha xD Omdat Fisher en Tigresse zeggen dat ze klaar zijn? xD

    Als er nu al twee mensen klaar zijn, is de rest dan ook allemaal morgen al klaar en overmorgen de uitslag voor de 2e ronde? :Y)
    Oke, beetje ver gezocht. Maar ik mag fantaseren, nietwaar? c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik ben ook klaar met nakijken! *O*


    Pretty is just a pretty word.

    Dat gaat best snel o.o


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    O, de inschrijvingen zijn al gesloten en er wordt al nagekeken. Ik heb het zo druk gehad dat ik dat niets eens door had :'D


    Seasons will change, but I shall remain

    Palinoia schreef:
    Als er nu al twee mensen klaar zijn, is de rest dan ook allemaal morgen al klaar en overmorgen de uitslag voor de 2e ronde? :Y)
    Oke, beetje ver gezocht. Maar ik mag fantaseren, nietwaar? c:

    Ik weet niet hoeveel er moeten nakijken, maar als het in dit tempo gaat, gaat dit snel, en hebben we misschien morgen de uitslag voor de 2e ronde?