• Lieve users!
    Het is eindelijk weer zover; Quizlet is op zoek naar nieuwe bemiddelaars!

    Net zoals de vorige keer zal de verkiezing uit twee delen bestaan. Eerst wordt je door de moderators en de bemiddelaars gescreend op basis van je aanmelding. Vervolgens wordt een top tien samen gesteld en krijgen de users de kans om kennis te maken met deze tien kandidaten. Deze kandidaten krijgen dan 2 weken de tijd om al jullie vragen te beantwoorden (deze kunnen gaan over bemiddelingszaken tot je leeftijd).
    Iedereen krijgt de kans om zich in te schrijven, hoe jong of oud je ook bent. Zelf de kandidaten die door zijn naar de tweede ronde van de bètaverkiezing mogen een kansje wagen. De deadline voor deze verkiezing blijft namelijk open tot na de bekendmaking van de nieuwe bèta’s. Wij raden je wel aan je kandidatuur pas in te dienen nadat de uitslag is bekendgemaakt zodat een nieuwe bètareader plots geen bemiddelaar wordt.

    Ben je al enthousiast? Mooi zo, maar weet je wel wat deze taak precies inhoudt? Neem snel een kijkje onder de spoilerknop zodat je formulier zeker met de nodige musts is ingevuld.

    Positie van bemiddelaars in de crew
    Bemiddelaars werken veel samen met de moderators maar maken geen deel uit van het modteam en zijn onafhankelijk van hen. We kunnen modtopics zien en daarop reageren maar mod taken kunnen wij niet uitvoeren. Bemiddelaars zorgen dat moderators onpartijdig blijven en adviseren hen. Met betareaders hebben bemiddelaars daarentegen weinig te maken.
    Bemiddelaars zijn een stuk vrijer dan moderators maar hebben ook slechts een adviserende functie ipv een wethoudende functie. Doordat we onafhankelijk zijn maar toch op het modforum kunnen komen zijn de bemiddelaars degene die zowel interne als externe enquetes en dergelijke over de mods inzamelen wanneer ze gehouden worden. Verder houden we ook een oogje in het zeil bij de verkiezingen of die wel eerlijk verlopen.

    Functie van de bemiddelaars
    Bemiddelaars bemiddelen bij ruzie, indien beide partijen ermee instemmen. Als twee mensen zodanig ruzie hebben dat een melding binnenkomt bij de moderators dan geven zij dit aan ons door en nemen wij contact op met de ruziemakers. Soms komen users met ruzie zelf naar ons toe. Als beide partijen instemmen met bemiddeling dan proberen we de ruziemakers rond de tafel te zetten en te begeleiden bij het uitpraten van hun ruzie.
    Let wel: Als er ruzie wordt gemaakt in een topic grijpen wij niet in maar doen de moderators dat. Wij sturen vervolgens wel een berichtje om te kijken of de betrokken partijen gediend zijn van bemiddeling.
    We hebben eenzelfde rol bij conflicten tussen users en het moderatorteam: Aangezien users niet op het modforum kunnen en het gehele moderator team als geheel verantwoordelijk is voor hun beslissingen is het lastig om direct te communiceren tussen de twee partijen. In dat geval spelen wij de vertegenwoordiger van de user.
    Tot slot kunnen de bemiddelaars ook nog helpen als vertrouwenspersoon met een luisterend oor en wellicht met advies.

    Bemiddeling
    Bemiddeling vindt plaats tussen de twee partijen. De bemiddelaar is hierbij slechts een begeleider: Een bemiddelaar lost geen ruzies op maar helpt de twee partijen om samen tot een oplossing te komen. Het is belangrijk dat beide partijen willen bemiddelen. Als een niet wil dan houdt het op. We kunnen iemand proberen te overtuigen maar dwingen gaat niet. Bemiddelen is ook altijd vrijblijvend en vind los van eventuele inmenging van de moderators.

    Bemiddeling aanvragen
    Als je ruzie hebt met een user of om een andere reden denkt een bemiddelaar nodig te hebben kun je een berichtje sturen naar een van ons drieën. De bemiddelaars zijn te herkennen aan de blauwe naam. We staan ook bovenaan bij het tabje "Overige" bij de crew.


    Indien jij denkt dat je de geschikte kandidaat bent voor deze functie, dan kan je inschrijven door op de link hier onder te klikken. Denk goed na over hoe je je formulier invult, want je krijgt maar één kans om eentje in te dienen!

    Indienen kan tot 7 juli om 23:59 uur

    Welke vragen stel je jezelf best tijdens het schrijven van je kandidatuur?
    - Wat motiveert je om bemiddelaar te worden?
    - Waarom vind jij jezelf geschikt voor deze functie?
    - Wat wil je graag bereiken als bemiddelaar?
    - Wat zie je onder de taak van bemiddelaar?


    Indien je nog vragen hebt, voel je vrij ze te stellen.

    Veel succes en wie weet ben jij binnenkort een nieuw crewlid van Quizlet.

    Liefs,
    Krull
    Administrator
    Namens de bemiddelaars

    PS: Het is misschien interessant om tijdens je inschrijving eens stil te staan over hoe jij jezelf naar de users toe zou promoten voor deze functie in maximum 100 woorden. Dit wordt namelijk verwacht van de tien geselecteerde kandidaten voor de tweede ronde.

    Het zou een beetje jammer zijn moest iemand van jullie de kans laten schieten juist omdat je op vakantie gaat. Indien je toch graag wilt deelnemen, maar met een overlap zit tijdens de vragenronde door vakantie raad ik je aan Krull of iemand van de bemiddelaars te contacteren. We zoeken dan samen naar een alternatief.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2015 - 20:07 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 juli 2015 - 10:34 ]

    Avandra schreef:
    ^ Mooie woorden Qingsel. Ik kan ze alleen maar beamen.


    :Y) Ik heb al veel gelezen in voorgaande topics dat deelnemers spijt hebben van hun inzending omdat ze nog op ideeën of toevoegingen zijn gekomen.

    Square schreef:
    (...)

    Ik snap dat je dat zo leest, maar nope, helaas niet. Indien mogelijk natuurlijk wel, maar we hebben geen idee hoelang het nog zal duren. Pin ons daar dus alsjeblieft niet op vast. :p


    Sorry :'D Was niet mijn bedoeling, ik vond het al zo raar klinken in de beginpost, maar ik dacht: laten we hen ook eens even 'pesten' door dat even te melden. (A)


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    ^ Het is niet dat je iedere dag een conflict moet gaan oplossen. Soms heb je eens 3 taken in een weekend en andere keren krijg je een maand lang geen bericht van users of crewleden. Het is maar hoe graag je je er voor open stelt om de tussenpersoon te zijn.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Klein MT'tje om er over na te denken. (:


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Zou ik trouwens wel mogen vragen waarom er opeens weer verkiezingen zijn terwijl er de voorbije drie jaar niemand is weggegaan en er eigenlijk altijd gezegd werd dat het nog een tijd kon duren - en ze er nu dus opeens wel zijn? Of is dat ook geheimhoudingsplicht?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    Zou ik trouwens wel mogen vragen waarom er opeens weer verkiezingen zijn terwijl er de voorbije drie jaar niemand is weggegaan en er eigenlijk altijd gezegd werd dat het nog een tijd kon duren - en ze er nu dus opeens wel zijn? Of is dat ook geheimhoudingsplicht?
    We gaan er niet om liegen, de huidige drie bemiddelaars willen graag stoppen met de functie. Vandaar dat deze verkiezing ook zo kort/tijdens de bètaverkiezing komt.
    Vermoedelijk zullen omwille van die reden ook drie nieuwe bemiddelaars komen, maar daar kunnen we jammer genoeg nog geen vast getal op kleven. Alles hangt natuurlijk ook af van de stemming.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avandra schreef:
    (...)We gaan er niet om liegen, de huidige drie bemiddelaars willen graag stoppen met de functie. Vandaar dat deze verkiezing ook zo kort/tijdens de bètaverkiezing komt.
    Vermoedelijk zullen omwille van die reden ook drie nieuwe bemiddelaars komen, maar daar kunnen we jammer genoeg nog geen vast getal op kleven. Alles hangt natuurlijk ook af van de stemming.


    Mag ik vragen waarom jullie willen stoppen?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Deze zag ik niet aankomen. :'D + Dat zal enórm wennen worden.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Avandra schreef:
    (...)We gaan er niet om liegen, de huidige drie bemiddelaars willen graag stoppen met de functie. Vandaar dat deze verkiezing ook zo kort/tijdens de bètaverkiezing komt.
    Vermoedelijk zullen omwille van die reden ook drie nieuwe bemiddelaars komen, maar daar kunnen we jammer genoeg nog geen vast getal op kleven. Alles hangt natuurlijk ook af van de stemming.


    Ah... Die zag ik niet aankomen ;c


    26 - 02 - '16

    Avandra schreef:
    (...)We gaan er niet om liegen, de huidige drie bemiddelaars willen graag stoppen met de functie. Vandaar dat deze verkiezing ook zo kort/tijdens de bètaverkiezing komt.
    Vermoedelijk zullen omwille van die reden ook drie nieuwe bemiddelaars komen, maar daar kunnen we jammer genoeg nog geen vast getal op kleven. Alles hangt natuurlijk ook af van de stemming.


    Ik ben heel blij dat er geen doekjes om gewonden worden, en er direct een klaar en duidelijk antwoord gegeven wordt, bedankt daarvoor. (: Dat snap ik dan wel - geen bemiddelaars zijn inderdaad niet zo handig.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    JBarakat schreef:
    (...)

    Mag ik vragen waarom jullie willen stoppen?
    Ik kan daar alleen maar mijn kant van het verhaal bij vertellen. Ik ben de feeling met Q kwijt aan het geraken. Ik ken niet zoveel mensen meer en ik snap de humor van de jongere generatie niet meer zo goed. Dat klinkt misschien ontzettend dom, maar zo is het wel. Ik ben nu ook afgestudeerd en ben werkzoekende, dus ik denk dat Quizlet sowieso mijn prioriteit niet meer is. De laatste maanden heb ik ook gemerkt dat ik heel vaak moest zeggen tegen users: 'ik heb even geen tijd, maar probeer er zo snel mogelijk werk van te maken' en dat is een ingesteldheid die eigenlijk niet zo mogen. Ik had moeten zeggen: 'ik begin er meteen aan', maar dat kon ik jammer genoeg niet doen, en dat was voor mij de druppel. Ik blijf dan ook nog om de verkiezing te begeleiden, maar vanaf de nieuwe bemiddelaars mooi zijn ingelopen, verdwijn ik als crewlid en misschien als users. Ik geef liever een ander de kans om voor 100 % een bemiddelaar te zijn dan dat ik nog maar halftijds bezig ben met deze functie.

    [ bericht aangepast op 23 juni 2015 - 21:39 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avandra schreef:
    (...)Ik kan daar alleen maar mijn kant van het verhaal bij vertellen. Ik ben de feeling met Q kwijt aan het geraken. Ik ken niet zoveel mensen meer en ik snap de humor van de jongere generatie niet meer zo goed. Dat klinkt misschien ontzettend dom, maar zo is het wel. Ik ben nu ook afgestudeerd en ben werkzoekende, dus ik denk dat Quizlet sowieso mijn prioriteit niet meer is. De laatste maanden heb ik ook gemerkt dat ik heel vaak moest zeggen tegen users: 'ik heb even geen tijd, maar probeer er zo snel mogelijk werk van te maken' en dat is een ingesteldheid die eigenlijk niet zo mogen. Ik had moeten zeggen: 'ik begin er meteen aan', maar dat kon ik jammer genoeg niet doen, en dat was voor mij de druppel. Ik blijf dan ook nog om de verkiezing te begeleiden, maar vanaf de nieuwe bemiddelaars mooi zijn ingelopen, verdwijn ik als crewlid en misschien als users. Ik geef liever een ander de kans om voor 100 % een bemiddelaar te zijn dan dat ik nog maar halftijds bezig ben met deze functie.


    Bedankt dat je zo eerlijk antwoord hebt gegeven op mijn vraag. Dat is fijn want ik dacht eerst dat het misschien aan het werk lag dat je moest doen als betá. Vandaar mijn vraag zodat ik zeker weet of ik dit wel zou willen.
    Ik vind het jammer om te horen dat je misschien als user weg gaat maar ik snap het wel. Ooit komt er een tijd dat je eenmaal ouder wordt en je tijd bij Q erop zit.


    "Ignite, my love. Ignite."

    JBarakat schreef:
    (...)

    Mag ik vragen waarom jullie willen stoppen?


    Ik heb per dag ongeveer 2-3 uur voor mezelf plus nog eens 6 uur om te slapen. Geen tijd of puf om dan nog bemiddelaarstaken te doen. Plus ik kan niet echt veel begrip meer opbrengen voor de gemiddelde puberale ruzie. Dat wordt toch wat lastiger naarmate je ouder wordt en is wat lastig als bemiddelaar op een forum voor pubers 8D

    Ken ook niemand meer, lees geen quizlet, doe geen quizzen, topics zijn niet interessant voor me en wat ik schrijf zet ik niet meer online. Er is hier niet echt iets voor me. Eigenlijk al langere tijd niet. Sinds Yoda/Sam weg is heb ik eigenlijk ook niet zo heel veel interesse meer voor het modforum en de topics daar. Ik weet eerlijk gezegd ook niet eens meer wie op dit moment mod is, ken de betas niet etcetera. Ben al een tijdje 'weg' en geen bemiddelaar meer, wordt tijd dat ik het officieel maak zodat een ander mijn plaats in kan nemen en het op kan nemen voor de users.


    quidquid excusatio prandium pro

    JBarakat schreef:
    (...)

    Bedankt dat je zo eerlijk antwoord hebt gegeven op mijn vraag. Dat is fijn want ik dacht eerst dat het misschien aan het werk lag dat je moest doen als betá. Vandaar mijn vraag zodat ik zeker weet of ik dit wel zou willen.
    Ik vind het jammer om te horen dat je misschien als user weg gaat maar ik snap het wel. Ooit komt er een tijd dat je eenmaal ouder wordt en je tijd bij Q erop zit.


    Die laatste zin laat me echt mijn tenen, rug en vingers krommen. Zo van: nee dat kan ik nu nog niet accepteren.D=


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Die laatste zin laat me echt mijn tenen, rug en vingers krommen. Zo van: nee dat kan ik nu nog niet accepteren.D=


    Haha, misschien is het bij sommige nooit maar als ik eerlijk ben snap ik heel goed de punten hier boven. De gemiddelde leeftijd van Q zit toch wel tussen de 14 en 18 jaar, als je daar boven zit dan snap ik best dat je af en toe hebt van: 'Waarom is dit grappig?' of: 'Waarom maken mensen hier een probleem van?'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik vind het echt leuk dat er zo open geantwoord wordt! Ik geloof de redenen wel te begrijpen - al maak ik het zelf niet mee, uiteraard, maar super bedankt voor het heldere antwoord.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried