• Quote van Sanosuke... Thanks, man.

    Vandaar dit topic om uit te leggen wat "dafuq" Stach is. Als je dat nog niet had gezien aan mijn fancy profielfoto (cat)


    Stach, later ook wel Koning Stach, is het hoofdpersonage in Koning van Katoren. Het is geschreven door Jan Terlouw en veruit een van mijn lievelingsboeken.
    En een kinderboek, nou en ;D



    Verwar hem alleen niet met deze lapzwans, want dan laat ik je veranderen in een staartklok. ^^


    Wat is jullie lievelings (kinder)boek?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Oooh die film is zo super leuk!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Oehh, ik kan me nog heel vaag herinneren dat we dat eens in de klas hebben gelezen op de basisschool. :'D Leuke naam!
    Mijn fave kinderboek is The Hobbit. ^^


    Caution first, always.

    Ooh, die heb ik altijd willen lezen, maar ik vrees dat het er nooit van is gekomen. Mijn favorieten zijn "De gebroeders Leeuwenhart" van Astrid Lindgren én de Torak en Wolf reeks van Michelle Paver. Daartussen kan ik echt niet kiezen

    [ bericht aangepast op 7 juli 2015 - 20:21 ]


    Ex astris, sciencia

    Runescript schreef:
    Oooh die film is zo super leuk!


    Muh... Misschien is hij leuker als je het boek niet kent n.n


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Tranen van Glas was altijd mijn favoriet, samen met Bloedgeld. c;
    Oh en heel veel van Carry Slee.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oops, ja ik ken het boek wel, van naam en de schrijver ook. Heb ooit Pjotr van hem gelezen


    Swift as the Wind, Silent as a forest, Fierce as Fire, Immovable as a Mountain~Takeda Shingen, Fuurinkazan

    Ik ging figureren bij dat stuk van de film dat ze kussens gingen brengen (bij een toren in Rotterdam, maar dat is uiteindelijk helemaal niet in de film terug gekomen (in de film was het iets in Rome ofzo) ze hebben alleen de stemmen van de volwassenen gebruikt. Sinds dien vind ik de film niet leuk meer xD

    En die acteur die Stach speelde was er ook nog eens niet.


    Mijn favo kinderboek is de kinderen van boldeburen


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ken het niet, maar wel een leuke naam. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik ben een van 's werelds grootste kinderboekenfans, dus ik kan echt niet kiezen. Ik zie al een paar hele goede voorbij komen hierboven, maar ook nog op de lijst zou ik willen zetten: Stad in de Storm (Thea Beckman), Winterijs (Peter van Gestel), Brief voor de Koning en de Zevensprong (Tonke Dragt), Piraten (Celia Rees) Alle kinderboeken van Simone van der Vlucht, Enid Blyton en Roald Dahl, en dan nog heel veel jaren tachtig kinderboeken met titels als: Je doet het goed, Loes, Lola, Een Dozijn Vrienden en Vriendinnen.
    Als ik echt moet kiezen ga ik denk ik voor Zomerland van Michael Chabon.

    Maar ik zou nog veel en veel meer boeken kunnen noemen. Kinderboeken zijn leven.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Die ken ik hoewel het wel een hele lange tijd is geleden dat ik dat boek heb gelezen.

    Een kinderboek uitkiezen is echt niet te doen.

    - Ronja de roversdochter - Astrid Lindgren
    - De guillotine - Simone van der Vlugt (zo jammer dat daar nooit een vervolg op is gekomen/geschreven)
    - De bastaard van Brussel - Simone van der Vlugt (daar komt een gore situatie in voor)
    - Kruistocht in spijkerbroek - Thea Beckmann
    - Hasse Simonsdochter - Thea Beckmann (Van dit boek hou ik en tegelijkertijd haat ik het)
    - Saartje Tadema - Thea Beckmann (Toch wel mijn favoriet van Beckmann, omdat het zich in Amsterdam af speelt en heel mooi laat zien hoe mensen toen waarschijnlijk leefden)


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    Die ken ik hoewel het wel een hele lange tijd is geleden dat ik dat boek heb gelezen.

    Een kinderboek uitkiezen is echt niet te doen.

    - Ronja de roversdochter - Astrid Lindgren
    - De guillotine - Simone van der Vlugt (zo jammer dat daar nooit een vervolg op is gekomen/geschreven)
    - De bastaard van Brussel - Simone van der Vlugt (daar komt een gore situatie in voor)
    - Kruistocht in spijkerbroek - Thea Beckmann
    - Hasse Simonsdochter - Thea Beckmann (Van dit boek hou ik en tegelijkertijd haat ik het)
    - Saartje Tadema - Thea Beckmann (Toch wel mijn favoriet van Beckmann, omdat het zich in Amsterdam af speelt en heel mooi laat zien hoe mensen toen waarschijnlijk leefden)


    Daar zitten heel veel mooie boeken bij ♡


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ooohja, dat boek heb ik gelezen toen ik klein was. Mijn favoriete boeken waren altijd die van Thea Beckman ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik moet dat boek nog steeds lezen - heb het ooit van een leerkracht gekregen omdat ze het niet meer moest hebben, wa,t de rug was eraf, maar ik heb 'm nog steeds niet gelezen, haha.
    Mijn favo boeken zijn nog steeds de Harry Potter boeken. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Niceee c;

    Ik vond en vind Juniper echt een geweldig boek ^.^ Ik denk dat ik die tot mijn favoriet kan benoemen.
    Koning van Katoren is ook erg leuk tho :3 En daarbij wil ik ook nog even Nancy Drew en het Mysterie van de Zwarte Kat, Hoe Overleef Ik (de reeks), de eerste Harry Potter boeken en BOY 7 noemen.

    De Olijke Tweeling staat op mijn haatlijst, want dankzij dat boek heb ik een trauma aan lezen (cat) (Ik ben serieus, vanwege dat boek lukt het me regelmatig niet om te lezen...)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Koning van Katoren! *O* Ik vind vooral het hoofdstuk van de tovenaar van Ekilibrië echt geweldig. Echt een leuke naam!

    Mijn lievelingsjeugdboeken zijn toch wel die van Roald Dahl, denk ik.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2015 - 12:04 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it