• Halloo,

    Normaal gesproken ben ik niet zo actief op dit forumdeel, maar gezien ik weinig verstand heb van jongens en liefde e.d. wil ik graag jullie hulp vragen.

    Gisteren heeft een jongen na een aantal jaar weer contact met me opgenomen. Allemaal heel leuk enzo, want ik kon het prima met hem vinden.
    Vandaag stelde hij dus voor zondagavond af te spreken bij de mac. Hier ben ik mee ingestemt, omdat het me wel gezellig lijkt, alleen dus het volgende probleem:
    Toendertijd had ik het idee dat hij me leuk vond. Dit is niet wederzijds en ik zie hem gewoon als een vriend. Nu ben ik eigenlijk bang dat het zondagavond nogal awkward kan worden mede dankzij dit, dus ik wil jullie graag om tips vragen, om dit soort ongemakkelijke situaties te vermijden en hem ook niet de indruk te geven dat ik hem wel zie zitten.

    Dusss, wie kan mij hiermee helpen? ;3

    AT.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Soort van herkenbare situatie alleen ben al 10 jaar bevriend met iemand en hij vind mij of mij zus leuk (we zijn tweeling, dus het wisselt wel eens). Het beste wat je kan doen is normaal gedragen zoals je bij iedereen bent. Gewoon een leuke dag van maken c:. En jongens zijn soms vreemd. Het is soms onvermijdelijk dat ze het idee hebben dat je hem leuk vind. Sommige jongens zien aardig doen namelijk al een teken van 'leuk vinden'.

    [ bericht aangepast op 7 juli 2015 - 22:58 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik zou even kijken hoe het loopt, geen zin om je nu al voor te bereiden op dat soort situaties! Als hij signalen afgeeft, moet je wel eerlijk zijn - anders blijft 'ie op zo'n manier achter je aan lopen en dat is alleen maar awkward. Verder is er niet echt een manier om dit te ontwijken helaas.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Het is 'na een aantal jaar', dus ik ga er vanuit dat deze jongen niet meteen een move maakt omdat niemand zo lang gevoelens blijft houden voor iemand die hij al jaren niet meer ziet. En mocht het wel ongemakkelijk zijn of mocht je het gevoel hebben dat het wel die kant op gaat, dan kun je vriendelijk en casual zeggen dat je geen interesse hebt. (Of liegen, maar sommige mensen zijn daar op tegen. Dat je al een vriendje/vriendinnetje hebt, etc.)


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Anatomy schreef:
    Ik zou even kijken hoe het loopt, geen zin om je nu al voor te bereiden op dat soort situaties! Als hij signalen afgeeft, moet je wel eerlijk zijn - anders blijft 'ie op zo'n manier achter je aan lopen en dat is alleen maar awkward. Verder is er niet echt een manier om dit te ontwijken helaas.


    Dit precies ^^
    Verder vind ik dat soort dingen ook heel lastig, maar ik denk dat je het eerst inderdaad moet afwachten.


    ze had het universum op haar schouders maar droeg het als een paar vleugels

    Eerlijk zijn. Misschien is het moeilijk maar het is uiteindelijk het beste. Mocht het awkward worden of het onderwerp ter sprake komen geef hem dan geen false hoop en zeg hoe jij je erbij voelt.

    Succes


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Ik denk niet dat hij nog iets gaat proberen, maar wees eerlijk als hij dat wel doet, verder niet te veel zorgen maken en het leuk hebben!


    Spinning around, I'm weightless.

    Die "paar jaa" is trouwens misschien een beetje overdreven, gezien het nog geen twee jaar is, bedenk ik me net x)

    But bedankt iedereen c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Dan nog hahah, na een paar maanden zal het al minder worden dus je zal wel goed zitten c: laat je het weten ? (:


    Spinning around, I'm weightless.

    Jaa, dat denk ik opzich ook wel :3 Althans, ik hoop het! Heb namelijk gewoon echt geen zin in dat ongemakkelijke gedoe x) Maar ik laat het weten ja :3

    @Atonomy nouja, ik bereid me er toch wel al op voor, gezien ik er best tegenop zie hierdoor en ik vind het lullig om dat mn avond te laten verpesten x) Als ik met wat tips enzo er beter mee om kan gaan, hoef ik er ook niet zo tegenop te zien.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Misschien kun je het in je taal laten blijken, bijv. het zeggen van 'bro' oid, of dingen zeggen die aangeven die slaan op vrienden. Dit is een middenweg tussen 'hints' die jongens/mannen toch niet snappen en iemand misschien voor schut zetten door te direct te zijn. Of het werkt? I don't know. Maar als de middenweg niet werkt kun je er altijd een stapje bovenop doen ;D.


    No growth of the heart is ever a waste

    Owh shit, the friendzone ... Ik zou 'm gewoon behandelen zoals je je vriendinnen zou behandelen. Niet te duidelijk friendzonen, gewoon normaal doen tegen hem. Zodra hij begint te flirten, zou ik wel duidelijk tegen hem vertellen dat je hem ziet als vrienden, meer niet. Liefst geen subtiele hints geven, want ik hoor echt heel vaak jongens klagen over hoe pijnlijk ze de friendzone wel niet vinden. Ik zou er gewoon een leuke tijd van maken, misschien is hij wel helemaal niet op zoek naar een relatie, maar wil hij net zoals jij gewoon vrienden zijn en het contact terug opnemen. Voor hetzelfde geld heeft hij al een vriend(in).


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it