• Ik ben dus sinds kort Assassin's Creed 2 aan het spelen op aanraden van mijn vriend. Nu wilde ik als een soort van surprise-achtig iets een Assassin's Creed Cosplay maken, de female variant. Ik dacht dat mijn vriend het misschien wel leuk zou vinden, geen idee of het zo is, maar ik wil sowieso die cosplay zelf maken en het is sowieso al een plan dat ik had, nog voordat ik het als verrassingsachtig iets bedacht. Nu heb ik al eens op internet rond zitten kijken, maar ik heb nog totaal geen ervaring met het naaien van kleding (van die knuffeltjes kan ik wel, maar verder niks). Ik heb een paar voorbeeldjes gevonden waarvan ik het een beetje na wil gaan maken (deze zullen nog volgen).
    Alleen nu vraag ik mij dus een aantal dingen af. Wat voor stof kan ik het best gebruiken? Hoe kan ik die cape het best maken? Ook zit er eigenlijk zo'n metalen stukje op de band om de taille/middel/buik; met wat zou ik dit kunnen doen? En heeft misschien iemand een idee hoe ik het in elkaar kan zetten, of met welke patronen ik moet werken, etc.?
    Qua kleding zou ik dan graag zo'n lange jas hebben zoals op de eerste twee foto's. Voor de rest moet ik het nog even zien.

    Voorbeelden
    Eerst drie zijn aanklikbaar, de rest zijn gewoon links naar de sites








    [ bericht aangepast op 7 juli 2015 - 21:16 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oeehhhh dat lijkt me wel ontzettend awesome!
    The female Ezio Auditore da Firenze :D
    Ik ben erg benieuwd ^^


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    Oeehhhh dat lijkt me wel ontzettend awesome!
    The female Ezio Auditore da Firenze :D
    Ik ben erg benieuwd ^^


    Als het lukt zal ik waarschijnlijk ergens wel foto's posten :)


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Raisei schreef:
    (...)

    Als het lukt zal ik waarschijnlijk ergens wel foto's posten :)


    Awesome I really like those games! ^^
    Heb ze tot nu toe ook allemaal gespeeld.
    Zou willen dat ik meer wist van cosplay maken om je te helpen :d
    Wel ontzettend awesome dat je het gaat maken :D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Taka schreef:
    (...)

    Awesome I really like those games! ^^
    Heb ze tot nu toe ook allemaal gespeeld.
    Zou willen dat ik meer wist van cosplay maken om je te helpen :d
    Wel ontzettend awesome dat je het gaat maken :D


    Ik ben met 2 dus begonnen, maar ik denk dat ik ze ook wel allemaal wil gaan spelen.
    En ja, op hoop van zegen dat ik hulp kan vinden voor deze cosplay


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oh leuk Maxime show me als ie af is :)


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    ROWYSO schreef:
    Oh leuk Maxime show me als ie af is :)


    Zal ik doen!


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Taka schreef:
    Oeehhhh dat lijkt me wel ontzettend awesome!
    The female Ezio Auditore da Firenze :D
    Ik ben erg benieuwd ^^

    Ezia? (nerd)
    OT: Ik weet het niet, heb je al eens op het internet gezocht naar patronen voor capes? Mss kan je daarmee beginnen en dan je eigen ding ervan maken?

    [ bericht aangepast op 24 juli 2015 - 16:26 ]


    If I were once a planet, you were the axis

    Nehemia schreef:
    (...)
    Ezia? (nerd)
    OT: Ik weet het niet, heb je al eens op het internet gezocht naar patronen voor capes? Mss kan je daarmee beginnen en dan je eigen ding ervan maken?


    Enig idee wat voor soort stof ik het best kan gebruiken? En ik ben ook nog niet helemaal zeker of ik gewoon Ezio (de witte) of the armour of Altaïr wil doen. Dus alle hulp is welkom xD


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik ken iemand die ervaring heeft met naaien, misschien dat zij je wilt helpen Maxime.
    Mystic-thewolf


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    Ik ken iemand die ervaring heeft met naaien, misschien dat zij je wilt helpen Maxime.
    Mystic-thewolf


    Ik zal eens kijken


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Raisei schreef:
    (...)

    Enig idee wat voor soort stof ik het best kan gebruiken? En ik ben ook nog niet helemaal zeker of ik gewoon Ezio (de witte) of the armour of Altaïr wil doen. Dus alle hulp is welkom xD

    Ik denk dat in het plaatje die persoon begonnen is met een wit hemd.
    Gewoon katoen denk ik? Niks dat glad is of te dik want dat naait moeilijk. Ook zou ik uitkijken om een naaimachine te gebruiken.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2015 - 18:41 ]


    If I were once a planet, you were the axis

    Nehemia schreef:
    (...)
    Ik denk dat in het plaatje die persoon begonnen is met een wit hemd.
    Gewoon katoen denk ik? Niks dat glad is of te dik want dat naait moeilijk. Ook zou ik uitkijken om een naaimachine te gebruiken.


    Uitkijken om een naaimachine te gebruiken?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    MT.
    Dat wil ik dus ook graag doen een vrouwelijke versie van Edward Kenway of Connor Kenway. _O_

    Hopelijk lukt het je succes! :3


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Raisei schreef:
    (...)

    Uitkijken om een naaimachine te gebruiken?

    Ja ik bedoel kijken om een naaimachine te gebruiken. Ik weet niet waarom die uit ervoor gekomen is. :')


    If I were once a planet, you were the axis

    ik zou van dat metale ding een riem van maken, heb ik vaker gezien


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."