• cover made/edited by Lolicia


    In 1954 worden een paar mensen die elkaar niet kennen uitgenodigd op een feestje in een landhuis in New England. Daar worden ze opgewacht door de butler, Wadsworth, die hen elk een pseudoniem geeft om hun ware identiteit te verbergen.

    Na het diner onthult Wadsworth de ware reden van het feestje; elke gast heeft een aantal geheimen waar Wadsworth van op de hoogte is, en wordt hiermee gechanteerd.
    Wadsworth is zelf ook slachtoffer van chantage. Hij weet echter dat Mr. Black de man is die hen allemaal chanteert. Mr. Black herinnert hen er echter allemaal aan dat hij hun geheimen makkelijk kan onthullen, ook in de gevangenis. Hij geeft elk van de gasten een wapen en nodigt hen uit om Wadsworth te vermoorden. Dan zal hij hun geheimen niet prijsgeven. Hij doet vervolgens het licht uit, maar wanneer het licht weer aangaat, blijkt niet Wadsworth maar Mr. Black zelf te zijn gedood. Alle gasten ontkennen dit op hun geweten te hebben. In plaats daarvan proberen ze allemaal te achterhalen wie de ware dader is.


    Hoeveel deelnemers zoek je?
          Omdat dit een Cluedo-gerelateerde Weerwolven van Wakkerdam is, is het nog onzeker hoe dit alles zal uitvallen. Daarom hebben we ook voor 6 deelnemers gekozen, echter kan ik dit ook uitbreiden tot 20 deelnemers als er genoeg interesse is.
    Vallen er deelnemers af of blijft iedereen meedoen gedurende de hele wedstrijd?
          Deelnemers vallen af. Het is net in Weerwolven van Wakkerdam dat de moordenaar mag kiezen wie hij/zij vermoordt. Als er uiteindelijk èèn iemand overblijft is diegene de winnaar. Ik heb zelf geen credits om uit te delen, dus het is meer een spel voor de lol dan om echt iets te winnen.
    Organiseer je het met iemand of zoek je nog juryleden?
          Ik organiseer het samen met Maia/Morticia.
    Hoeveel rondes zijn er? Hoe lang duurt één ronde?
          Dit gaat net zoals Weerwolven van Wakkerdam. Overdag stemmen, maar 's nachts wordt er gemoord. Er wordt niet met uitstel gewerkt. Degenen die dus niet hebben gestemd met de deadline aangebroken is, zitten nog wel in de wedstrijd. Echter als het meerdere keren voorkomt dat je niet stemt, zal ik overleggen met Maia of we je eruit halen.
    Elke dag en nacht duurt 3 dagen. Dan hebben jullie genoeg tijd om te stemmen en theorieën te verzinnen.


    Moordenaars: (De hoeveelheid laten we over hoeveel er meedoen.) Deze mensen komen 's nachts tevoorschijn en maken slachtoffers in het landhuis door met elkaar te overleggen. Tijdens de eerste nacht kiezen ze wie de oppermoordenaar wordt, deze staat rechtstreeks in contact met de organisator om steeds het slachtoffer door te geven.
    Arts (1): De arts heeft twee drankjes die ze kan gebruiken, ze is niet verplicht ze te gebruiken. Het levenselixer om slachtoffers weer tot leven te wekken en het dodelijk gif om iemand te vermoorden. Ze kan beide maar één keer gebruiken.
    Dominee (1): Tijdens de eerste nacht kiest de Dominee twee mensen die hij/zij samen vindt horen en deelt dit mee aan de organisator. Sterft het koppel, dan mag de Dominee een nieuw koppel aanduiden en moet hij/zij deze opnieuw doorgeven aan de organisator. Er mogen niet telkens dezelfde gekozen worden.
    Detective (1): De detective is 's nachts het meest waakzaam. Hij/zij mag de organisator elke avond contacteren met welke rol hij/zij wil inkijken, hij/zij mag een rol niet tweemaal inkijken.
    Slet (2-3): De sletten sluipen 's nachts bij iemand anders in bed. Als de persoon waar zij die avond zijn het slachtoffer is, wordt de slet zelf ook een slachtoffer.
    Burgers: Deze personen hebben geen speciale rol, zij kunnen enkel speculeren over wie de moordenaar(s) kunnen zijn.
    Waarom geen burgemeester? Omdat ik die in dit spel de butler maak en niemand die rol op zich zal krijgen, Maia en ikzelf zullen de burgemeester zijn, deze kan dan ook niet sterven doorheen het spel.


    STORY

    Vol!
    Deelnemers:
    Liopleurodon • Felicia Burger
    Sublatti • Lisanna Detective
    Phxntasia • Jo-Anne Moordenaar
    Marijsel • Annemarije
    Runescript
    FAYZ • Fay Moordenaar
    Furiosa • Nikki Burger
    Manjasang • Ruskow
    Athenalove Slet
    Scribe • Tialda
    Blurrierface • Britt
    Kishimoto • Sarita Burger
    Painkiller • Qing Burger
    Bluck • Julia Moordenaar
    Asil98 • Lisa
    Gaither • Ness
    Spotgaai • Marlies
    Magnus • Fleur Heks/Arts
    Orvieto • Melissa
    Khronos • Savannah

    Regels:
    • Aan de huisregels van Quizlet houden. Dit houdt in dat schelden, pesten, ruzie maken en elkaar bedreigen ten strengste verboden is.
    • Rollen mogen niet doorgegeven worden. Houdt deze voor jezelf.
    • Geef naamsveranderingen en afwezigheden alsjeblieft door.

    Beste Lolicia,

    Hierbij geef ik je toestemming om te beginnen met je Weerwolven van Wakkerdam wedstrijd. Erg leuk dat je het over Cluedo doet! Heel origineel. Mijn complimenten. Ik wens je veel plezier met het organiseren van de wedstrijd.

    Met vriendelijke groet,
    Marijsel
    Wedstrijdmoderator

    [ bericht aangepast op 3 aug 2015 - 21:36 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Er hebben nog vier mensen niet gestemd. Vergeet niet te stemmen!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Morticia schreef:
    (...)
    Sorry, er wordt hier niet 'gefuckt'. Zeker niet met minderjarigen.


    (puh)

    Ja, mensen! Stem snel :') I wanna know xd


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Me wanna know too!


    What would Emma do?

    Painkiller schreef:
    (...)
    (puh)

    Ja, mensen! Stem snel :') I wanna know xd

    I know I'm irresistible. :Y)


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    MT.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Degenen die niet hebben gestemd (en waarbij het vaker is voorgekomen), gaan er de volgende keer uit. Ik stuur nog èèn keer een melding door, maar dat blijf ik niet doen.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2015 - 18:19 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    VIERDE NACHT.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    NEE NEE NEE! D: It can't be true D: Alles, maar niet heks D: — Ik had wel al een wrang gevoel dat het zoiets zou kunnen zijn... Of course ben je heks :') Omg D: Don't be mad at me now, okay. You've got reasons, but... D:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Kan je anders mijn schuilnaam naar Felicia veranderen? Het ziet er steeds zo vreemd uit :')


    What would Emma do?

    Tja. En is goed, StephenFry.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2015 - 22:52 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    StephenFry schreef:
    Kan je anders mijn schuilnaam naar Felicia veranderen? Het ziet er steeds zo vreemd uit :')

    Felicia is zo'n mooie naam. *-*

    @ Painkiller: We konden niets zeggen over haar rol, dat zal niet eerlijk zijn geweest. Maar het was niet mijn intentie om je een schuldgevoel aan te praten, ik wilde alleen even mijn zusje een aandenken geven hehe. ^^


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Morticia schreef:
    (...)
    Felicia is zo'n mooie naam. *-*

    @ Painkiller: We konden niets zeggen over haar rol, dat zal niet eerlijk zijn geweest. Maar het was niet mijn intentie om je een schuldgevoel aan te praten, ik wilde alleen even mijn zusje een aandenken geven hehe. ^^


    Ja haha snap ik wel, hoor ;p
    Meh nu voel ik me slechg D: Ik verdien het niet om nog te leven xd Like, ik heb m'n redder in nood eruit gestemd o.o moest er vast grappig uitgezien hebben bij jullie :')


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Ja haha snap ik wel, hoor ;p
    Meh nu voel ik me slechg D: Ik verdien het niet om nog te leven xd Like, ik heb m'n redder in nood eruit gestemd o.o moest er vast grappig uitgezien hebben bij jullie :')

    Ik vond 't wel pretty komisch ja, haha.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Ik vond 't wel pretty komisch ja, haha.

    Niet voor Fleur, maar alsnog: redelijk amusant.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Weet je :') Anders houd ik mijn mond vanaf nu gewoon haha wie weet speel ik de ziener er nog uit en dan is het helemaal om zeep D:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys