• Een tijd terug poste ik al een keer over het feit daf het nooit echt lekker is gaan lopen tussen mij en mijn schoonmoeder, en nu, na twee jaar, weet ik eindelijk wat maakt dat ze me zo verschrikkelijk vind!

    Mijn vriend en ik hebben ongeveer een maandje terug een brief naar zijn ouders geschreven om op een goede en heldere manier over te kunnen brengen wat ons nou zo stoorde in de omgang, dat we hier graag aan willen werken en hebben ook gevraagd aan zijn ouders om hetzelfde te doen voordat we een gezamenlijk gesprek zouden voeren om eventuele struikelpunten uit de weg te kunnen ruimen en zo hopelijk een beter contact tot stand te kunnen brengen.

    De brief die we van zijn moeder, zijn vader mengt zich eigenlijk nooit ergens in, als antwoord kregen liet weinig aan de verbeelding over.
    Ik ben iemand die zichzelf niet snel blootgeeft aan mensen bij wie ik me niet op mijn gemak voel dus wanneer ik bij mijn schoonouders ben staak ik na drie pogingen mijn idee om een gesprek op gang te brengen, en dat vind ze niet kunnen, er zijn nog wel meer verwijten gemaakt maar het verwijt dat continu terugkomt is dit: ik. ben. dik.
    Dit is een feit en ga ik niet ontkennen. Nu beweeg ik wel gewoon, doe leuke dingen en zit daar niet de hele dag op mijn kont.
    Maar nu vriendlief vandaag bij z'n ouders was kwam het hoge woord eruit; ze walgt van me. Snapt niet dat hij tussen al deze lagen vet redenen heeft gevonden om verliefd op te worden, durft niet samen met me over straat omdat ze bang is aangestaard te worden en dan plaatsvervangende schaamte voelt. Ik ben iets vies en verschrikkelijks. Iets dat ze niet in haar omgeving wil hebben omdat ze er onpasselijk van word.

    En dan word je altijd verteld dat het innerlijk telt en dat ook al ik gezonder moet gaan worden en daar aan werken je goed bent zoals je bent.

    Ja vast. Niet dus. Ik ben walgelijk en er is geen enkele reden waarom mensen vrijwillig contact met me zouden willen.

    [ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 17:35 ]


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    OUTLANDERS schreef:
    Wat een belachelijke reactie zeg. Hoe kortzichtig kan iemand zijn! Misschien had ze haar zoon graag met een superslank meisje gezien, maar om je daardoor meteen niet te mogen, dat slaat nergens op. Lijkt me dat zij geen enkele fatsoenlijke reden heeft om jou niet te mogen, en dat jij er genoeg fatsoenlijke redenen hebt om haar niet te mogen.

    Hoe heeft je vriend er trouwens op gereageerd?


    Hij is nogal boos geworden op haar haha. Hij geeft gewoon aan wel genoeg in mij te kunnen vinden om leuk te vinden en hij vind het jammer dat zijn moeder dat blijkbaar niet kan.


    In my life I had so many setbacks, but oh darling, recovery is so much better.

    serein schreef:
    Dat is echt vreselijk, alsjeblieft laat die negatieve commentaar gewoon op zij liggen meid. Ik weet dat het niet simpel is, maar zo te horen heeft die moeder wat te veel vooroordelen. Het belangrijkste is dat je jezelf goed voelt in jouw vel en dat alles goed loopt met je vriendje ^^


    26 - 02 - '16

    Iemand die met een bord voor haar kop loopt dus. Ze is volledig de realiteit kwijt en snapt niet wat belangrijk is in het leven. Lekker laten stikken die vrouw. Zo iemand ben je beter kwijt dan rijk.


    Life is hard and then we die

    Square schreef:
    Ugh ugh ugh, ik haat zoiets. Wat naar voor je. D:
    Dat mens zou zich ten diepste moeten schamen. Zoiets hoor je niet eens te denken, want het is volkomen belachelijk om iemand wegens zijn of haar uiterlijk op die manier te veroordelen, maar het ook nog hardop zeggen is wel het laagste punt van lage dingen. Wat ja joh, waarom zouden mensen die niet perfect slank zijn enige vorm van zelfvertrouwen mogen hebben? Never mind dat iedereen ongeacht gewicht ook gewoon een mens is met gevoelens. Bleh, bah.
    Ik snap dat dit kan overkomen als nogal een klap, maar laat je niet door dat soort mensen naar beneden halen. De moeder van je vriend klinkt als een perfect voorbeeld van iemand waar je nooit naar zou moeten luisteren. Je bent nog steeds goed zoals je bent en het is wel degelijk nog steeds het innerlijk dat telt. Geef die ene persoon niet de macht om je aan alles te doen twijfelen, want het klinkt niet alsof ze iets heeft gedaan om dat te verdienen.


    Precies dit. Laat haar maar stikken in haar stomme vooroordelen. Jij bent veel meer dan 'dik'. Jij bent namelijk een geweldig en mooi persoon met een leuke persoonlijkheid.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Fat is a word used to negatively bring down the girls with a little extra junk in their trunk
    But being called fat is just a label
    A label put on to us by others who can't handle all this
    So take that label and wear it
    Because it does not define you
    You wanna call people F.A.T?
    Well you'd be right, they are
    Fabulous And Tasty


    -Thrisa Paytas


    God meid; wat een naar mens. Laat je alsjeblieft boeien wat dat mens zegt; ook al is het je schoonmoeder. Ze is je niet waard. Zolang jij en hij gelukkig zijn samen. Dan hoeft het niemand te boeien wat die oude knar denkt <3

    [ bericht aangepast op 15 juli 2015 - 23:26 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Damn, wat een gebrek aan respect, zeg. Laat je vooral niet kwetsen hierdoor, want jij kunt er absoluut niets aan doen dat zij zo'n slechte attitude heeft. (cat) Ik zou eerder van haar walgen. Hopelijk vind je steun bij je vriend!


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    PUKKELxDING schreef:
    Iemand die met een bord voor haar kop loopt dus. Ze is volledig de realiteit kwijt en snapt niet wat belangrijk is in het leven. Lekker laten stikken die vrouw. Zo iemand ben je beter kwijt dan rijk.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wow, dit vond ik wel heftig om te lezen. Wat verschrikkelijk voor je, meid. :/ Wat een respectloosheid! Laat je hier niet door naar beneden halen, dat is zij helemaal niet waard. Ik hoop dat je bij veel mensen steun kunt vinden en ik hoop echt echt echt dat je je niet door die kortzichtige vrouw laat doen - ik zou haar in jouw plaats gewoon laten vallen. Die negativiteit heb je niet nodig in je leven.


    help

    Dit soort dingen maakt me echt kwaad, ik heb hier zelf geen woorden voor. Wat een valse persoonlijkheid heeft dat mens.

    Ik snap dat de reactie van je schoonmoeder kwetsend kan overkomen maar ik hoop dat je je het niet te hard aantrekt. Er zijn veel meisjes die een maatje meer hebben en er absoluut geweldig uitzien. Wat maakt het allemaal nou uit, zolang je zelf gelukkig bent samen met je vriendje, en wat je schoonmoeder betreft, ik vind dat zij op zen minst wel haar excuses kan aanbieden.


    None but ourselves can free our minds.

    Ik zou plaatsvervangende schaamte hebben voor je schoonmoeder. Bah, wat een vreselijk mens.

    Je schoonmoeder zo naast je zetten is natuurlijk lastig, maar ik vind dat zij hier een grove fout maakt. Hoe kun je iemand daar nou op beoordelen? Weet in ieder geval dat het waarschijnlijk alleen aan haar oordeel ligt en dat wat ze zegt niet waar is. Je vriend heeft hele leuke dingen aan je gevonden, daarom is hij je vriend. En wie weet, misschien overdrijft zijn schoonmoeder wel. Ik heb een vriendin die iets breder is, maar dat zie je totaal niet aan haar als je haar persoonlijk kent (: Het moet allemaal niets uit maken. Mensen die daar wel een punt van maken, zijn zelf dom.

    [ bericht aangepast op 16 juli 2015 - 10:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Ugh wat vreselijk. Die vrouw die is echt niet wijs. Laat haar maar een partij weg kletsen wij weten allemaal dat er niks mis met je uiterlijk is. Hoe je er ook uit mag zien. Je bent zijn vriendin niet de hare. En dat ze zich er zo in mengt is echt walgelijk. Het lijkt er op dat ze gewoon een bang kipje is die niets van de wereld snapt. Dat is haar probleem en fout. Niet die van jou.


    The truth is out there.

    Watblief? Heeft je schoonmoeder dat echt zo gezegd? Jeetje. Natuurlijk ken ik haar niet, dus eigenlijk kan ik niet zo goed over haar oordelen. Maar dat doe ik nu toch. Ik vind niet dat ze het recht heeft jou zo de grond in te boren met zulk soort harde woorden. Is het niet algemeen bekend dat woorden net zo pijnlijk kunnen zijn als fysieke pijn? Als jij en je vriend gelukkig zijn samen, wie is zij dan om daar over te oordelen? En wie is zij om over joú te oordelen? Zíj heeft toch geen relatie met jou? Zíj hoeft die liefde toch niet te vinden?

    Nu ben ik geen moeder, maar het lijkt me dat ouders het geluk van hun kinderen boven alles zetten. Wilt zij echt de vrouw beledigen waarvan haar zoon zo veel houd? Sorry dat ik het zeg, maar wat een ouder ben je als je je kind het geluk niet gunt met iemand waarvan hij houd.

    Ik weet dat ik makkelijk zeggen heb, en geen idee of je iets aanneemt van een vreemde, maar hopelijk heeft je schoonmoeder je niet té erg gekwetst met haar rotopmerkingen. Ik had het er toevallig nog geen half uur geleden met mijn beste vriendin over: Mensen die iemand de grond in boren waarvan ze weten dat het een dierbaar persoon is van een ander... Dat zijn geen goede mensen.


    Inspiration can hit you any time

    Je schoonmoeder heeft vast veel vrienden (cat)
    Ze is niet goed wijs. Niet naar haar luisteren, want het is echt een rot reden om jouw niet te mogen. Mensen zijn meer dan uiterlijk.


    Seasons will change, but I shall remain

    Dit is echt gewoon te erg. Ik vind zelfs niet dat die vrouw het recht heeft om zo over je te praten, zelfs al is het je schoonmoeder. Niemand versient het om zo'n haat te krijgen. Zeker niet als het zo'n (sorry voor mijn woordenschat) bullshit is. Het maakt toch helemaal niet uit als je wat molliger bent? Zelfs al zou je iets dikker zijn , dan meg je nog mooi. Iedereen is mooi op zijn of haar manier. En ten tweede hoe haalt het ment het in haar hoofd om niet met jou over straat te lopen? Als ik het zo hoor zou ik mij eerder schen om met haar over straat te lopen. Daarbij ben ik blij voor je dat je vriend je wel waardeerd. Sorry , maar je verdient het echt niet om zo gehaat te worden. Ur perfect the way you are. En ik hoop dat zij dat ook gaat inzien


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    Weet je bro.. ik denk dat je nooit lelijker zal zijn dan iemand met zo'n persoonlijkheid. Jouw gewicht zal nooit op wegen tegen het gewicht van haar kortzichtige en kinderachtige manier van handelen. Ik weet wel waar ik de meeste afkeer voor voel :].
    Ik verbaas me er keer op keer over hoe mensen die zo lang geleefd hebben zo weinig geleerd lijken te hebben. Met zulke mensen kan ik aan één kant alleen maar medelijden hebben omdat ze zelf niet realiseren hoe ontieglijk sneu ze zijn.
    Sterkte met dit alles bro, maar onthou één ding: door hoe je samen hebt gehandeld om alsnog het ijs te laten dooien tussen jullie ben jij bent degene die met opgeheven schouders kan lopen. Laat je nooit anders wijsmaken.


    No growth of the heart is ever a waste