• Mijn kat is een buiten kat, gegarandeerd, ondanks dat hij tot nu toe alleen nog maar in een appartement heeft gewoont.
    Hij is zo zelfstandig dat ik bang ben dat als ik in een appartement woon op de beganegrond en ik laat hem ooit eens een
    keer buiten, dat hij voor een hele lange tijd of helemaal niet meer terug komt.

    Hij kan elke deur open krijgen die hij wil. Als hij in de slaapkamer ligt te slapen en ik heb de deur dicht gedaan, dat maakt hem niet uit.
    Als hij wakker is en hij wil de kamer uit dan springt hij gewoon op de deurklink en duwt of trekt hij de deur open.
    Rondsnuffelen in nachtkastjes? Geen probleem, ik was ooit iets aan het zoeken in mijn nachtkastje en ik had zo'n nachtkastje met 2
    laatjes die je zo met 1 vinger moet opentrekken. Minion (mijn kat) zat gewoon op bed naar mij te kijken. Toen ik 's avond ging slapen en
    het licht uitdeed, hoorde ik telkens iets openschuiven. Ik deed het licht terug aan om te zien wat het was. Mijn kat stond voor mijn
    nachtkastje met open la en zijn poot in het gat van waar je je vinger moet haken om het open te trekken en keek me aan me een blik van:
    IK WAS HET NIET! O_O En hij duwde de la weer dicht. Dit heb ik 4 avonden op een rij gehad dat hij de la opentrekt en gewoon weer
    terug dicht duwt!
    Als mijn vriend en ik klaar zijn met eten, moeten wij direct alles afwassen en wegzetten, want anders dan wast mijn kat alle borden wel af!

    Hebben jullie ook een huisdier die zelfstandig is? xD


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    Die kat is klaar om op kot te gaan, hoor ik al. :')

    Ik heb op het moment geen huisdieren (allergisch, ugh), maar tot een jaartje geleden had ik een hamster die allesbehalve zelfstandig was. Ik werd zelfs bang om haar uit haar hok te halen en over mijn bed te laten lopen, want ze kreeg het al voor elkaar om in haar eigen hok het trappetje te missen en van de tweede verdieping te flikkeren, laat staan van mijn randjesloze bed. :') O, en ze wilde het liefst al haar eten met de hand aangereikt krijgen, maar ik geloof dat dat meer prinsessengedrag dan afhankelijkheid was.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Als het echt voor op kot is, zou ik toch iets anders overwegen, want de kans is groot dat het niet is toegestaan. Daarnaast zit je ook met weekends, vakanties, kotgenoten (die allergisch kunnen zijn) en de kans bestaat inderdaad dat hij/zij buiten zijn niet gewoon is of aankan.
    Ik ga zelf een slang nemen op kot, omdat daar niemand allergieën voor heeft (voor zover ik weet toch) en je geen problemen hebt met weekends. Let wel: er staat bij mij niets in de regels over huisdieren, dus ze zijn ook niet verboden. Je moet er wel even goed over nadenken of zo'n kleine kamer wel geschikt is voor een kat.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 23:00 ]


    What would Emma do?

    Katten komen altijd terug naar de mensen die hij kent en die hem voeren. :Y) Mijn katten zijn wel zelfstandig, maar vertonen vaak prinsessengedrag. Zo willen ze altijd dat je de deur voor ze open doet, ook al staat er een andere deur open.


    Your make-up is terrible

    Nu ik zit niet op kot, ik woon echt alleen en mijn vriend en ik willen het liefst een appartement op de gelijksvloers, daar zijn we ook voor aan het kijken nu. Dus ik hoop dat we er een vinden, dan kan hij namelijk wel naar buiten. We zijn gewoon bang dat hij niet meer terug komt.


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    xMinion schreef:
    Nu ik zit niet op kot, ik woon echt alleen en mijn vriend en ik willen het liefst een appartement op de gelijksvloers, daar zijn we ook voor aan het kijken nu. Dus ik hoop dat we er een vinden, dan kan hij namelijk wel naar buiten. We zijn gewoon bang dat hij niet meer terug komt.


    Oh, op die manier. Normaal gezien kan je je kat dat wel leren, hoor. Als je verhuisd bent, moet je je kat de eerste maanden binnen houden, dan leert hij zijn nieuwe thuis kennen. Na een tijdje kan je hem normaal gezien wel buiten laten. Echt details ken ik niet, want ik heb alleen maar binnenhuiskatten.


    What would Emma do?

    Als je het deuren open maken vervelend vindt kan je de hendels om (laten) draaien, wij hadden er vroeger ook zo een :')
    Verder snap ik dat je hem niet buiten wilt laten, maar als het een buitenkat is zal hij dat waarschijnlijk wel graag willen. Luistert hij goed naar jullie?
    Je kan bijvoorbeeld proberen hem te 'trainen' op snoepjes, whiskas heeft van die bakjes met snoepjes die over het algemeen heel goed vallen bij katten. Ik hoef mijn snoepbakje maar te schudden en ik heb twee katten voor mijn neus staan, ook als ik buiten ben (ze moeten natuurlijk wel op gehoorafstand zijn). Dus als ze buiten zijn en ik wil gaan slapen is dat de beste truc. Dus als hij gek is op snoepjes zou je dit kunnen proberen. Je kan het ook proberen met een tuigje aan een lijntje, meeste katten willen het niet en het is ook niet de beste manier, maar je kan ze zo wel aan buiten laten wennen. Vooral de eerste keren kan het heel spannend zijn als hij nog niet eerder buiten geweest is, hij kan schrikken of achter andere katten aan willen gaan..


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Bugs schreef:
    Als je het deuren open maken vervelend vindt kan je de hendels om (laten) draaien, wij hadden er vroeger ook zo een :')
    Verder snap ik dat je hem niet buiten wilt laten, maar als het een buitenkat is zal hij dat waarschijnlijk wel graag willen. Luistert hij goed naar jullie?
    Je kan bijvoorbeeld proberen hem te 'trainen' op snoepjes, whiskas heeft van die bakjes met snoepjes die over het algemeen heel goed vallen bij katten. Ik hoef mijn snoepbakje maar te schudden en ik heb twee katten voor mijn neus staan, ook als ik buiten ben (ze moeten natuurlijk wel op gehoorafstand zijn). Dus als ze buiten zijn en ik wil gaan slapen is dat de beste truc. Dus als hij gek is op snoepjes zou je dit kunnen proberen. Je kan het ook proberen met een tuigje aan een lijntje, meeste katten willen het niet en het is ook niet de beste manier, maar je kan ze zo wel aan buiten laten wennen. Vooral de eerste keren kan het heel spannend zijn als hij nog niet eerder buiten geweest is, hij kan schrikken of achter andere katten aan willen gaan..



    Ik ken die bakjes, mijn kat vind ze geweldig xD Meestal als mijn vriend of ik van die bakjes gaat halen, dan weet die kat dat, die heeft ze al op nog voordat wij ze aan hem willen geven bij wijze van spreken xD
    Nou toen mijn vriend en ik een tijdje bij zijn moeder woonden hebben we ook zo'n soort riempje gekocht, maar helaas was het niet goed uit gedraaid. We probeerden hem aan de voortuin te laten wennen want daar was onze slaapkamer (het was een gelijksvloershuis) en in de achteruin loopt namelijk een hond rond een duitse herder en dat klikte niet bepaald met die twee xD
    Nu kwam ik een keer 's avonds op de slaapkamer en toen stond het raam open! O_o (Ik vraag me nog steeds af hoe hij dat gedaan heeft) en ik was helemaal in paniek dus zijn mijn vriend, zijn zusje en ik die kat gaan zoeken en naar het schijnt zat hij 500 meter verderop bij mensen in de voortuin. Die kat zat erbij alsof hij ons elk moment kon aanvallen, zijn staart was helemaal dik, zijn rugharen stonden helemaal omhoog en hoe hij "mauwde", zo heb ik no nooit een kat horen "mauwen".
    Anyways, daarom wil ik hem ook eigenlijk niet naar buiten laten, nu hij is wel gechipt, dus ik denk dat dat wel een voordeel is of niet?


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    Ik heb een kat die de zomer in zijn bol heeft en alleen maar buiten wilt spelen. Hij is daarentegen een angsthaas en durft niet buiten het hek te komen :'). Ik zou de kat eerst een paar maanden laten wenen aan het huis, zodat hij kan wenen en ook weet dat het zijn huis is. Daarna kan je proberen hem voorzichtig te wenen aan buiten, door hem bijvoorbeeld eerst in de tuin te laten (ik weet niet of jullie een tuin hebben of niet).


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    Ik heb een kat die de zomer in zijn bol heeft en alleen maar buiten wilt spelen. Hij is daarentegen een angsthaas en durft niet buiten het hek te komen :'). Ik zou de kat eerst een paar maanden laten wenen aan het huis, zodat hij kan wenen en ook weet dat het zijn huis is. Daarna kan je proberen hem voorzichtig te wenen aan buiten, door hem bijvoorbeeld eerst in de tuin te laten (ik weet niet of jullie een tuin hebben of niet).


    Momenteel hebben wij een appartement met een (redelijk van grootte) terras, maar wij zijn opzoek naar een appartement op begane grond met hopelijk) een tuintje :P


    If you look before you jump, maybe you jump never.