• Bij het bedenken van personages weet ik vaak meestal de meeste dingen al snel, naam, uiterlijk en innerlijk. Daarna details waardoor het personage meer gaat leven, dat is soms nog puzzelen, omdat het wel realistisch moet blijven en dan niet altijd kan wat ik wil.

    Alleen een ding om te bedenken vind ik nogal moeilijk het gezicht van het personage. Wat wel een probleem is, want na twee personages met bijvoorbeeld blond haar en bruine ogen die allebei vrouw/man zijn, aangezien de gezichten in mijn hoofd op een gegeven moment op elkaar gaan lijken. Omdat ze dezelfde haarkleur en kleur ogen hebben en omdat ik geen duidelijk beeld van hun gezicht heb.

    Daarnaast vind ik het moeilijk om een gezicht te beschrijven, want meningen verschillen. Wat ik een rond gezicht vind, kan iemand anders zien als iemand met bolle wangen bijvoorbeeld. Iedereen kan het anders opvatten en voor zich zien, want verschillende mensen hebben verschillende beelden bij wat zij verstaan onder een lang en smal gezicht bijvoorbeeld.

    Dus ik vroeg mij af hoe jullie dat doen. Bedenken jullie hoe het gezicht van je personage eruit ziet?

    [ bericht aangepast op 16 juli 2015 - 23:25 ]


    Physics is awesome

    Iedereen heeft een ander beeld van personages, dat moet je niet erg vinden. Op zo'n moment word er met fantasie gespeeld, als iemand ander een rond gezicht als bolle wangen ziet moet je je hier niet aan storen, dat is simpelweg zijn/haar beeld van een personage. Je kunt dan ook bewust kiezen om niet teveel details te geven, daar kies ik vaak voor. Maar als jij als schrijfster hier wel problemen mee hebt, kun je gerust een foto op internet zoeken voor jezelf, en misschien dit laten zien aan de lezers.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    MT. Hier kan ik misschien ook wel wat aan hebben. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Croyance schreef:
    Iedereen heeft een ander beeld van personages, dat moet je niet erg vinden. Op zo'n moment word er met fantasie gespeeld, als iemand ander een rond gezicht als bolle wangen ziet moet je je hier niet aan storen, dat is simpelweg zijn/haar beeld van een personage. Je kunt dan ook bewust kiezen om niet teveel details te geven, daar kies ik vaak voor. Maar als jij als schrijfster hier wel problemen mee hebt, kun je gerust een foto op internet zoeken voor jezelf, en misschien dit laten zien aan de lezers.


    Daar heb ik aan gedacht, een foto op zoeken en die laten zien aan de lezers. Maar op de een of andere manier kan ik meestal geen goeie foto vinden, er is altijd wel iets wat er dan niet goed is. Misschien ben ik wat dat betreft echt te kritisch.


    Physics is awesome

    Probeer anders je personages eens te tekenen? Je hoeft deze voorstelling van je personage niet per se aan iedereen te laten zien, maar beschrijf eens zo gedetailleerd mogelijk wat je ziet. Grote ogen, kleine ogen. Babyface, redelijk normale gezichtsproporties. Lang en slungelig of klein en gezet. Dik, dun, een maatje meer, slank. Iets dat opvalt, zoals een litteken in het gezicht, sproetjes, een hipsterbaard, enorme flaporen, lange wimpers. Probeer ze iets bijzonders te geven en laat dat min of meer overeenkomen met de indruk die je personage moet maken op de lezers. Als je je ideale faceclaim niet vindt, kun je misschien zelfs gewoon even lekker kliederen met Photoshop en je eigen gezicht maken. Dat maakt het uiterlijk veel origineler. :3


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Mt


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Eigengrau schreef:
    Probeer anders je personages eens te tekenen? Je hoeft deze voorstelling van je personage niet per se aan iedereen te laten zien, maar beschrijf eens zo gedetailleerd mogelijk wat je ziet. Grote ogen, kleine ogen. Babyface, redelijk normale gezichtsproporties. Lang en slungelig of klein en gezet. Dik, dun, een maatje meer, slank. Iets dat opvalt, zoals een litteken in het gezicht, sproetjes, een hipsterbaard, enorme flaporen, lange wimpers. Probeer ze iets bijzonders te geven en laat dat min of meer overeenkomen met de indruk die je personage moet maken op de lezers. Als je je ideale faceclaim niet vindt, kun je misschien zelfs gewoon even lekker kliederen met Photoshop en je eigen gezicht maken. Dat maakt het uiterlijk veel origineler. :3


    Goeie tip, van het tekenen. Hopelijk kan ik mijn tekenkunsten nog een beetje bij schaven, zodat het eruit komt te zien zoals ik wil.

    Kan je duidelijk in het gezicht zien dat iemand een maatje meer is? Of bedoel je dat ik ze van top tot teen moet tekenen?

    Met photoshop proberen kan inderdaad, ik ga binnenkort wel even uitproberen of dat voor mij werkt met mensen.


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Goeie tip, van het tekenen. Hopelijk kan ik mijn tekenkunsten nog een beetje bij schaven, zodat het eruit komt te zien zoals ik wil.

    Kan je duidelijk in het gezicht zien dat iemand een maatje meer is? Of bedoel je dat ik ze van top tot teen moet tekenen?

    Met photoshop proberen kan inderdaad, ik ga binnenkort wel even uitproberen of dat voor mij werkt met mensen.

    Nou ja, soms wel. Je hoeft ze niet van top tot teen te tekenen, hoor, het was enkel om je een idee te geven van hoeveel mogelijkheden je allemaal hebt voor het uiterlijk van je personages. c;


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Eigengrau schreef:
    (...)
    Nou ja, soms wel. Je hoeft ze niet van top tot teen te tekenen, hoor, het was enkel om je een idee te geven van hoeveel mogelijkheden je allemaal hebt voor het uiterlijk van je personages. c;


    Oké, ik was al van plan om zo'n poppetje ergens vandaan te halen (zo een die je wel eens in misdaad series ziet, waarop ze dan aangeven waar de verwondingen zijn) en daar dan op aangeven waar tatoeages en littekens zitten. Misschien kan ik zoiets ook wel gebruiken als standaard en dan aanpassen voor het vorm geven van het personage. Dus de pop (als het ware) dunner, dikker of gespierder maken.


    Physics is awesome

    Zijn er nog mensen die tijdens het bedenken van hun personages ook bedenken hoe de gezichten van de personages eruit zien?


    Physics is awesome

    Ik heb altijd wel een beeld van mijn personages, maar om eerlijk te zijn, schrijf ik zo weinig mogelijk beschrijvingen van personages en plaatsen. Ik heb graag dat mijn lezers zelf kiezen hoe alles er uit ziet.


    What would Emma do?

    Liopleurodon schreef:
    Ik heb altijd wel een beeld van mijn personages, maar om eerlijk te zijn, schrijf ik zo weinig mogelijk beschrijvingen van personages en plaatsen. Ik heb graag dat mijn lezers zelf kiezen hoe alles er uit ziet.


    Dat snap ik, ik vind dat (als lezer zijnde) fijn want dan kan ik mijn eigen beeld vormen bij een personage.

    Maar voor jezelf dan?


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Dat snap ik, ik vind dat (als lezer zijnde) fijn want dan kan ik mijn eigen beeld vormen bij een personage.

    Maar voor jezelf dan?


    Voor mezelf heb ik een beeld ja, maar dat kan wel veranderen omdat ik het nergens opschrijf. ;)


    What would Emma do?

    Liopleurodon schreef:
    (...)

    Voor mezelf heb ik een beeld ja, maar dat kan wel veranderen omdat ik het nergens opschrijf. ;)


    Verandert het door het verhaal heen?

    Of gaat dat anders?


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    Verandert het door het verhaal heen?

    Of gaat dat anders?


    Soms vergeet ik hoe ik hen voorstel en dan verandert het gewoon :') Ik heb geen vast uiterlijk voor mijn personages. Als ik het wel ga beschrijven weet ik ook van mezelf dat het te cliché gaat zijn, dus laat ik het zo.


    What would Emma do?

    Ik vind het eigenlijk wel awesome als mensen er een verschillend beeld van hebben XD. Ik doe het eigenlijk niet bewust.


    No growth of the heart is ever a waste