• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:18 ]

    Ik ben op die locatie nog nooit geweest, maar ik heb wel voldoende kampeer ervaring. Met warm weer sliep ik alsnog altijd met een slaapzak. Soms lag ik erop, en andere keren ritste ik hem helemaal los zodat ik maar één laag van de slaapzak over me heen had liggen.

    Ik had dan vaak ook nog wel zo'n kleine ventilator erin gepleurd, want Zuid-Frankrijk was altijd sauna, maar ik kan me voorstellen dat je dat daar niet hebt. Wat wel prettig is, is om de ventilatieroosters van de tent overdag open te laten zodat het een beetje door waait.

    Tja verder gewoon een zomerse pyjama, want mocht het echt koud worden dan kan je je nog wel in een slaapzak wikkelen en eventueel een trui erbij aan trekken.

    Elvenking schreef:
    Ik ben op die locatie nog nooit geweest, maar ik heb wel voldoende kampeer ervaring. Met warm weer sliep ik alsnog altijd met een slaapzak. Soms lag ik erop, en andere keren ritste ik hem helemaal los zodat ik maar één laag van de slaapzak over me heen had liggen.

    Ik had dan vaak ook nog wel zo'n kleine ventilator erin gepleurd, want Zuid-Frankrijk was altijd sauna, maar ik kan me voorstellen dat je dat daar niet hebt. Wat wel prettig is, is om de ventilatieroosters van de tent overdag open te laten zodat het een beetje door waait.

    Tja verder gewoon een zomerse pyjama, want mocht het echt koud worden dan kan je je nog wel in een slaapzak wikkelen en eventueel een trui erbij aan trekken.


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Elvenking schreef:
    Ik ben op die locatie nog nooit geweest, maar ik heb wel voldoende kampeer ervaring. Met warm weer sliep ik alsnog altijd met een slaapzak. Soms lag ik erop, en andere keren ritste ik hem helemaal los zodat ik maar één laag van de slaapzak over me heen had liggen.

    Ik had dan vaak ook nog wel zo'n kleine ventilator erin gepleurd, want Zuid-Frankrijk was altijd sauna, maar ik kan me voorstellen dat je dat daar niet hebt. Wat wel prettig is, is om de ventilatieroosters van de tent overdag open te laten zodat het een beetje door waait.

    Tja verder gewoon een zomerse pyjama, want mocht het echt koud worden dan kan je je nog wel in een slaapzak wikkelen en eventueel een trui erbij aan trekken.

    Dit ^

    De enige tip die ik kan geven als je daar al bent: Ga in de ochtend op tijd de tent uit. Zeker met warm weer + zon kan het in een tent echt heel snel een benauwde sauna worden. Niet fijn om daarin wakker te worden :')


    Seasons will change, but I shall remain

    Nog nooit op die locatie geweest, en ik heb maar 1x in m'n leven gekampeerd, met een gevoelstemperatuur van 38 graden (een aantal weken terug)

    Ik sliep toen dus voor het eerst in een (best wel kleine) tent met twee andere mensen (was een eenpersoonstent) dus toen we hem op hadden gezet was het echt verstikkend warm. Maar in de avond was het echt aanzienlijk afgekoeld (tot een graad of 25) en toen hadden we de tent open gezet, zodat hij af kon koelen.

    Ook sliep ik niet in een slaapzak, maar had ik een dekbedovertrek meegenomen waar ik in lag. En als jij beschikking hebt over een fleecedeken, kun je die er natuurlijk altijd nog overheen leggen!

    Ik werd om half 6 al wakker van de benauwdheid in de tent, maar ik kon er pas om 7.00 uit want toen werden eindelijk de anderen wakker. Om eruit te gaan moest ik over de andere twee (die een ochtendhumeur hebben) heen klimmen en dat leek me niet zo'n succes.

    Bij de blokker verkopen ze voor 2,99 (o.i.d.? Weet niet meer precies) van die kleine ventilators met wieken van foam. Je kan er batterijen in doen, maar ook in een powerbank/laptop/stopcontact pluggen. Heel handig meeneembaar en zeer praktisch als het heel warm is.

    Koop genoeg flesjes water (ik nam er toen 6 mee voor een nacht kamperen en ze raakte allemaal op) of neem er een of twee alvast mee (als dat mag in een vliegtuig)

    Verder, ga je tent op tijd uit, dus voordat het extreen warm en verstikkend wordt, want dat is echt niet fijn. En koop/neem zonnebrand mee! (Bij de Etos verkopen ze miniverpakkingen Vision, factor 30, volgens mij 1,99 voor 10 of 25 mililiter)

    Veel plezier!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben wel eens in Frankrijk gaan kamperen, daar was het overdag heel warm en 's avonds heel koud, haha. Ik droeg geen pyjama 's nachts, gewoon een trui en een lange broek. ;x Maar erg veel advies kan ik je niet geven, want ik ben het type dat 10x teveel meeneemt.


    Your make-up is terrible

    Ik ben niet naar Sziget geweest, maar wel naar Budapest zelf en ik kan je vertellen dat het daar 's nachts warm genoeg is om er in korte broek rond te lopen. Verder, als je bij die tent zelf al een fleecedeken krijgt, dan zou ik niet ook nog een slaapzak meenemen, gezien je beperkt bent in wat je mee kan nemen doordat je met het vliegtuig gaat. Ik zou dan eerder voor het geval dat een (extra) warme broek en trui meenemen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik ga ook naar Sziget! Maar met de reden dat ik ook niet van kamperen houd, ga ik in een hostel slapen haha.
    Maar ik denk dus niet dat ik je heel goed kan helpen, maar als ze je daar alleen een fleecedeken geven, is dat misschien al genoeg? Idk


    As travars

    Milquetoast schreef:
    Ik ga ook naar Sziget! Maar met de reden dat ik ook niet van kamperen houd, ga ik in een hostel slapen haha.
    Maar ik denk dus niet dat ik je heel goed kan helpen, maar als ze je daar alleen een fleecedeken geven, is dat misschien al genoeg? Idk


    Ah tof! Ik slaap alleen de eerste en laatste nacht in een hostel (goat hostel, als je daar toevallig ook bent) omdat ik een dag eerder en een dag langer in Boedapest blijf. En ik had niet genoeg geld om elke nacht in een hostel te slapen :') En we nemen zelf een tent mee, maar we zagen dat je als je daar een tent huurde dat je er dan een fleecedeken bij kreeg (dus het leek ons 'normaal' dat je geen slaapzak nodig had, maar dat wisten we niet zeker)

    Lupton schreef:
    Nog nooit op die locatie geweest, en ik heb maar 1x in m'n leven gekampeerd, met een gevoelstemperatuur van 38 graden (een aantal weken terug)

    Ik sliep toen dus voor het eerst in een (best wel kleine) tent met twee andere mensen (was een eenpersoonstent) dus toen we hem op hadden gezet was het echt verstikkend warm. Maar in de avond was het echt aanzienlijk afgekoeld (tot een graad of 25) en toen hadden we de tent open gezet, zodat hij af kon koelen.

    Ook sliep ik niet in een slaapzak, maar had ik een dekbedovertrek meegenomen waar ik in lag. En als jij beschikking hebt over een fleecedeken, kun je die er natuurlijk altijd nog overheen leggen!

    Ik werd om half 6 al wakker van de benauwdheid in de tent, maar ik kon er pas om 7.00 uit want toen werden eindelijk de anderen wakker. Om eruit te gaan moest ik over de andere twee (die een ochtendhumeur hebben) heen klimmen en dat leek me niet zo'n succes.

    Bij de blokker verkopen ze voor 2,99 (o.i.d.? Weet niet meer precies) van die kleine ventilators met wieken van foam. Je kan er batterijen in doen, maar ook in een powerbank/laptop/stopcontact pluggen. Heel handig meeneembaar en zeer praktisch als het heel warm is.

    Koop genoeg flesjes water (ik nam er toen 6 mee voor een nacht kamperen en ze raakte allemaal op) of neem er een of twee alvast mee (als dat mag in een vliegtuig)

    Verder, ga je tent op tijd uit, dus voordat het extreen warm en verstikkend wordt, want dat is echt niet fijn. En koop/neem zonnebrand mee! (Bij de Etos verkopen ze miniverpakkingen Vision, factor 30, volgens mij 1,99 voor 10 of 25 mililiter)

    Veel plezier!


    Een dekbedovertrek meenemen is ook best slim, daar had ik nog niet aan gedacht! Tsja, het enige wat jammer is, is dat ik waarschijnlijk niet zo vroeg mijn bed uit wil daar..

    Ik doe in de zomer aan reenactment. Dat houd in dat ik zo historisch mogelijk in de weekenden leef.
    maar in de tent ben ik niet zo historisch haha.

    Ik neem mee om te slapen:
    -stretcher (dan lig je boven de grond en trekt de kou niet op)
    - traagschuimen matje (isloleert heel goed en is zacht, je kan het klein oprollen. Te koop voor een klein prijsje bij xenos)
    - slaapzak
    - kussen
    - wollen deken
    Daarnaast neem ik altijd sportbroeken mee die zijn makkelijk als het echt koud is.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Gewoon niet gaan kamperen :Y)

    Als het warm is zou ik gewoon je normale pyjama aan doen en een slaapzak. Wel eentje die je kan open ritsen. Mocht het dan warm zijn rits je hem open en gebruik je hem als deken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb geen tips, ik wilde gewoon even zeggen dat het super tof is dat je Sziget gaat. Hopelijk ben ik er volgend jaar!

    [ bericht aangepast op 28 juli 2015 - 19:37 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."