• Hallo.

    Ik had een idee voor een thriller verhaal, maar ik heb nog een klein beetje hulp nodig met wat kleine details. Het is idee is als volgt:

    Een vrouw wordt wakker in een kamer met enkel een telefoon. De telefoon rinkelt en aangezien ze opgesloten zit besluit ze op te nemen. Aan de andere kant van de lijn is een stem van een jong meisje te horen die haar patiënt [nummer] noemt en dat ze enkel levend uit de kamer komt als ze doet wat het meisje zegt. Uiteindelijk geraakt de vrouw uit de kamer en blijkt dat er heel wat meer gaande is dan ze verwacht had; ze komt in een dorp uit waarin iedereen in een coma ligt gevuld met nachtmerries. Zij is de enige die het kan stoppen. Zal het haar lukken? En wat heeft dat kleine meisje met dit alles te maken?


    Nu heb ik dus een nummer nodig voor de vrouw, het patiëntennummer zeg maar, een titel en een cover. Een cover ga ik waarschijnlijk óf zelf maken óf in een coverstore vragen. Dus nu is mijn vraag:

    Weten jullie een goed nummer voor de vrouw en een leuke titel voor het verhaal? c;


    26 - 02 - '16

    Blackfyre schreef:
    (...)

    It is allright, is alleen zo dat ik dit gewoon een wat onzinnige vraag vond, als er later beter zouden komen op dit topic is het geen probleem though, maar ikzelf houd gewoon het liefst van originaliteit van de auteur zelf, niet dat je voor dit soort dilemma's om hulp gaat vragen.

    Nah, titels zijn toch wel belangrijk in mijn opinie. :'D
    Liever een pakkende titel die een ander oppert dan een crappy titel die je wel zelf hebt bedacht. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ruitenburg schreef:
    Neem een rekenmachine en rammen maar. c:

    I laughed, haha.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Nah, titels zijn toch wel belangrijk in mijn opinie. :'D
    Liever een pakkende titel die een ander oppert dan een crappy titel die je wel zelf hebt bedacht. xD


    Welke titels zijn dan door anderen bedacht in de geschiedenis van boeken? Titel is iets wat je zelf bedenkt, maar ach.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Welke titels zijn dan door anderen bedacht in de geschiedenis van boeken? Titel is iets wat je zelf bedenkt, maar ach.


    Wat maakt het uit zeg. Doe niet zo moeilijk. (cat)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Welke titels zijn dan door anderen bedacht in de geschiedenis van boeken? Titel is iets wat je zelf bedenkt, maar ach.


    Titel kan je inderdaad zelf bedenken, maar anderen kunnen je altijd op ideeën brengen en soms is het gewoon zo dat iemand een pakkende titel aanvoert als idee en je uiteindelijk die titel kiest. Zo raar is het niet. Het is gewoon een kwestie van eigen belang. Wil jij zelf je titel bedenken, dan doe je dat. Wil iemand hulp, dan laat je diegene. Als iemand vraagt of iemand een goede titel weet en deze ook gebruikt is dat hun keuze. Easy peasy lemon squeezy


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Welke titels zijn dan door anderen bedacht in de geschiedenis van boeken? Titel is iets wat je zelf bedenkt, maar ach.

    Haha laat ik je alvast uit die droom helpen, de titel gaat in samenspraak met je redacteur en de uitgeverij. Zij bepalen of de titel aantrekkelijk genoeg is en zoeken uit of er de afgelopen jaren al een boek met die titel is verschenen. Verder zijn er best wat auteurs die middels een poll hun publiek laten meebeslissen. Dus ook in de professionele boekenwereld zijn deze vragen juist dus heel gewoon. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Septic schreef:
    Wil je mij dan ook een gb doen?^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik had je al gevraagd of je me wou waarschuwen, maar ik zal het voor het gemak ook maar even hier zetten :3

    En ik vind het nummer idee cool. Kort maar krachtig en prima voor thriller/horror. I luv it.

    En ik vind ook niks mis met hulp vragen. Vooral door de dingen die hierboven zijn gezegd. Waarom zou het opeens niet orgineel zijn als iemand je heeft geholpen? Denk dat zoveel dingen op de wereld spontaan niet meer "orgineel" zouden zijn dan.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik zal ook het nummer als de titel doen of gewoon: Patient (voer nummer in.) Ik ben zelf ook bezig met een verhaal over ee vliegtuig ramp en de titel word 90% zeker het nummer van die vlucht.

    Tips om nummers op te zoeken, kijk eens naar de kilometer teller op de auto en gebruik daar de nummers van, als iets lang in de magnetron/oven moet loop er op een random moment langs heen en kijk naar de teller, gebruik de laatste nummers van je telefoon.


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Patiëntennummers uit ziekenhuizen zijn echt vet lang. Ik kom zelf net uit het ziekenhuis, die van mij is 7 cijfers lang; 7069367 [niet mijn echte nummer, maar een voorbeeld]
    Maar ik weet niet of je dat als titel zou doen, want dat wordt wel een lange titel.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2015 - 11:46 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    Patiëntennummers uit ziekenhuizen zijn echt vet lang. Ik kom zelf net uit het ziekenhuis, die van mij is 7 cijfers lang; 7069367 [niet mijn echte nummer, maar een voorbeeld]
    Maar ik weet niet of je dat als titel zou doen, want dat wordt wel een lange titel.


    Bij dit verhaal heb ik toch maar gekozen voor een verhaal van drie nummers, omdat het om een kleinschalig experimentachtig iets gaat c;

    Toch bedankt ^^


    26 - 02 - '16

    Case 159 staat online


    26 - 02 - '16

    Heb meteen een abo genomen!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Abo!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Blackfyre schreef:
    (...)

    Welke titels zijn dan door anderen bedacht in de geschiedenis van boeken? Titel is iets wat je zelf bedenkt, maar ach.


    Mensen zijn de grootste inspiratiebron die je maar hebt. Om hulp vragen is vragen om inspiratie, vragen om goede ideeën. Je hoeft helemaal niet te vermelden welk idee je gaat gebruiken, wie weet voeg je wel wat samen.
    Vergeet niet dat je bij story's de titel vanaf het begin moet bedenken, bij een boek begin je te schrijven en dan kan je achteraf wat uitkiezen.
    Een story is niet hetzelfde als een boek, al lijkt het erop.


    obsessive rage