• Dit liedje roert me echter tot tranen.



    Hebben jullie dit ook bij een Nederlands liedje? Post hem dan hier!


    26 - 02 - '16

    Tegenwoordig hebben veel mensen een soort aversie tegen het Nederlands, haha. Nou ja, smaken verschillen nu eenmaal (;

    Ja, dat liedje staat in mijn afspeellijst! Ik houd wel van meer Nederlandse muziek, zoals bijvoorbeeld de onderstaande nummers:
    JURK! - Niemand
    Guus Meeuwis - Op straat
    Guus Meeuwis - Zo ver weg
    Acda en de Munnik - Halve Zinnen
    Klein Orkest - Over de muur
    Eefje de Visser - Hartslag
    Maaike Ouboter - Dat ik je mis
    Kenny B - Parijs

    Een aantal covers die in de Passion waren, vind ik ook erg leuk. Zoals deze:
    Jeroen van Koningsbrugge - Wit Licht
    Jan Dulles & Jamai - Margherita
    Charly en Danny - Wat is mijn hart
    Jim de Groot en Jeroen van Koningsbrugge - Donker Hart / Laat mij in die waan

    [ bericht aangepast op 11 aug 2015 - 15:14 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Oh ja, ook 'Beste Vriend' of iets in die richting van Jurk!. Daar moet ik altijd van huilen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    TARDlS schreef:
    Tegenwoordig hebben veel mensen een soort aversie tegen het Nederlands, haha. Nou ja, smaken verschillen nu eenmaal (;

    Ja, dat liedje staat in mijn afspeellijst! Ik houd wel van meer Nederlandse muziek, zoals bijvoorbeeld de onderstaande nummers:
    JURK! - Niemand
    Guus Meeuwis - Op straat
    Guus Meeuwis - Zo ver weg
    Acda en de Munnik - Halve Zinnen
    Klein Orkest - Over de muur
    Eefje de Visser - Hartslag
    Maaike Ouboter - Dat ik je mis
    Kenny B - Parijs

    Een aantal covers die in de Passion waren, vind ik ook erg leuk. Zoals deze:
    Jeroen van Koningsbrugge - Wit Licht
    Jan Dulles & Jamai - Margherita
    Charly en Danny - Wat is mijn hart
    Jim de Groot en Jeroen van Koningsbrugge - Donker Hart / Laat mij in die waan


    O damn ja, die covers van de Passion waren zo mooi. Vooral 'wat is mijn hart', daar kreeg ik echt een brok in mijn keel en dat terwijl ik ook vrijwel nooit wat heb met Nederlandse talige muziek.


    everything, in time

    Meraki schreef:


    Deze jongedame is allebei haar ouders verloren toen ze nog redelijk jong was en ze zingt erover hoe ze dingen van haar moeder nu in zichzelf herkent. Zelfs alle drie de juryleden huilen op het einde!


    Dit werd op de uitvaart van een pas overleden vriendin gedraaid. Ik heb het liedje nooit kunnen vinden en ik durfde de ouders er niet om te vragen, maar nu heb ik het gevonden. Bedankt <3

    TARDlS schreef:
    Tegenwoordig hebben veel mensen een soort aversie tegen het Nederlands, haha. Nou ja, smaken verschillen nu eenmaal (;

    Ja, dat liedje staat in mijn afspeellijst! Ik houd wel van meer Nederlandse muziek, zoals bijvoorbeeld de onderstaande nummers:
    JURK! - Niemand
    Guus Meeuwis - Op straat
    Guus Meeuwis - Zo ver weg
    Acda en de Munnik - Halve Zinnen
    Klein Orkest - Over de muur
    Eefje de Visser - Hartslag
    Maaike Ouboter - Dat ik je mis
    Kenny B - Parijs

    Een aantal covers die in de Passion waren, vind ik ook erg leuk. Zoals deze:
    Jeroen van Koningsbrugge - Wit Licht
    Jan Dulles & Jamai - Margherita
    Charly en Danny - Wat is mijn hart
    Jim de Groot en Jeroen van Koningsbrugge - Donker Hart / Laat mij in die waan


    Ojaaaa Jurk!


    Tell me about it, stud.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb toch een soort van liefde voor Nederlandstalige muziek ontwikkeld. Dit staat aan artiesten met Nederlandstalige muziek op mijn Spotify: 3JS, Acda en de Munnik, BLØF, De Dijk, De Poema's, Gers Pardoel, Guus Meeuwis, Jeroen van Koningsbrugge, JURK!, Maaike Ouboter, Marco Borsato, Nick & Simon, Nielson en Wudstik.
    JURK! en Nick & Simon hebben dan het meeste nummers in mijn afspeellijst.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Harris schreef:
    Ik heb toch een soort van liefde voor Nederlandstalige muziek ontwikkeld. Dit staat aan artiesten met Nederlandstalige muziek op mijn Spotify: 3JS, Acda en de Munnik, BLØF, De Dijk, De Poema's, Gers Pardoel, Guus Meeuwis, Jeroen van Koningsbrugge, JURK!, Maaike Ouboter, Marco Borsato, Nick & Simon, Nielson en Wudstik.
    JURK! en Nick & Simon hebben dan het meeste nummers in mijn afspeellijst.

    Nog een Nick en Simon luisteraar !


    No Music, No Life.

    Ah, Nederlandse muziek! Ik ben echt fan van de muziek van Spinvis. :3 't Hof van Commerce is ook al eens leuk om naar te luisteren, kwestie van de grootste blasé rap die België ooit heeft gekend. Dat lied van Maaike Outboter is inderdaad heel mooi. :3


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mignon schreef:
    Ik vind Zeg me dat het niet zo is van Frank Boeijen altijd een mooi, gevoelig nummer.


    Frank Boeijen heeft sowieso een paar goede nummers. Ik vind Kronenburger Park, Zwart Wit en Doe Iets echt super :)

    ~~~~~~~

    Ik heb ook niet echt zoiets met Nederlandstalige muziek, maar ik vind de 3JS ook opzicht wel goed (naast Frank Boeijen)


    "A star has no meaning without a starlight" - Ravi

    Ja, ik vind dat ook echt een super mooi nummer! En als m'n stem meewerkt kan ik 'm ook wel prima meezingen :D.
    Speeltuin van Marco Borsato, holy fuckin christ.


    No growth of the heart is ever a waste

    Mia - Gorki, gewoon prachtig!


    The soul needs autumn.

    Ik ben ook geen geweldig fan van Nederlandse muziek, maar Robert Long en Ramses Shaffy maken bij mij altijd wel wat los. Vooral Robert Long is echt een beetje een vergeten en zeer ondergewaardeerde muzikant. Liedjes met diepe betekenis, maar tegelijk ook liedjes met geweldige humor. Ik vind Settela van hem echt geweldig mooi, maar hij heeft er zoveel die geweldig zijn (alleen in Amstelveen is trouwens ook geweldig). Ik kan nog wel een tijdje doorgaan over die man en zijn geweldige nummers x'D En Laat me van Ramses Shaffy.


    (Voor Settela moet je naar 17:59!)

    [ bericht aangepast op 28 okt 2015 - 17:41 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik vind dit nummer helemaal geweldig.


    Verder Boudewijn de Groot, Ramses Shaffy, Acda & de Munnik kan ik wel erg waarderen.

    En deze kan natuurlijk niet ontbreken.

    [ bericht aangepast op 28 okt 2015 - 17:52 ]


    "I shut my eyes in order to see.'