• Hallo allemaal!
    Ik ben zojuist begonnen met het schrijven met een karakter die een bijzonder verhaal heeft. Ze is in een depressie terecht gekomen en zit in een opvangtehuis. Voor mij is dit een nieuwe uitdaging, want ik wil voor de verandering eens niet proberen het publiek aan het lachen te maken. Het probleem is dat ik nog vrij weinig 'ervaring' heb met depressies. Een van mijn vriendinnen heeft hier wel mee te kampen, maar die praat er liever niet over. Dus ik ben op zoek naar mensen die hun verhaal willen delen met mij. Ik hoop heel erg dat er mensen zijn die mij willen helpen, want het lijkt me heel interessant (misschien niet het juiste woord, maar ik kan niet echt de goede vinden :3) om hier meer over te weten. Ook in verband met school zou dit goed uitkomen! Dus, als er iemand is die een verhaal heeft, een depressie, een eetstoornis of dergelijken, die hij of zij wil delen, dan word ik daar heel gelukkig van. Nou ja... Bewijzen van spreken dan (:

    Clarice schreef:
    Ik kamp al meer dan twee jaar met ernstige depressie en daarvoor heb ik ook al problemen gehad. Ik zit er nog steeds volledig in, maar ik weet dat het verhaal delen geen kwaad kan, mocht je vragen hebben of iets willen horen mag je mij altijd een berichtje sturen. (:


    Oh Veerle dat is echt niet tof en had ik echt niet verwacht! Je komt altijd zo vrolijk over!
    Ik hoop echt dat je je beter zult gaan voelen!

    @Lieke,
    Ik heb wel van heel dichtbij een depressie meegemaakt en ben er ook drie jaar erg intensief mee bezig geweest, dus als je nog meer vragen aan iemand kwijt moet, ook hoe de directe omgeving daarop reageert, mag je altijd aan de bel trekken. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Meraki schreef:
    (...)

    Wat Jorah zegt: je mag altijd bij me terecht met verhalen en/of vragen! Je kunt zoveel hulp krijgen als je wilt, het probleem is dat jijzelf het licht moet zien en de wil moet hebben. Alleen jij kunt de schakel omzetten en daarvoor moet vaak iets gebeuren.


    Ja klopt, ik kan de schakel alleen momenteel nog niet omzetten.


    The truth is out there.

    Jotunheim schreef:
    (...)

    Oh Veerle dat is echt niet tof en had ik echt niet verwacht! Je komt altijd zo vrolijk over!
    Ik hoop echt dat je je beter zult gaan voelen!

    @Lieke,
    Ik heb wel van heel dichtbij een depressie meegemaakt en ben er ook drie jaar erg intensief mee bezig geweest, dus als je nog meer vragen aan iemand kwijt moet, ook hoe de directe omgeving daarop reageert, mag je altijd aan de bel trekken. c;


    Dank je wel Natas, jouw schat aan woorden zal mij altijd kunnen helpen, op deze manier of op een andere manier! (:

    [ bericht aangepast op 27 aug 2015 - 16:37 ]

    Jotunheim schreef:
    (...)

    Oh Veerle dat is echt niet tof en had ik echt niet verwacht! Je komt altijd zo vrolijk over!
    Ik hoop echt dat je je beter zult gaan voelen!

    @Lieke,
    Ik heb wel van heel dichtbij een depressie meegemaakt en ben er ook drie jaar erg intensief mee bezig geweest, dus als je nog meer vragen aan iemand kwijt moet, ook hoe de directe omgeving daarop reageert, mag je altijd aan de bel trekken. c;


    I know Natas, ik probeer het buiten mijn sociale leven te houden. Veel mensen kunnen er niet zo goed mee overweg. Maar no worries en je hoeft helemaal niet anders over me te denken hierdoor. (: Maar dankjewel, dat meen ik echt. (flower)


    The truth is out there.

    Clarice schreef:
    (...)

    I know Natas, ik probeer het buiten mijn sociale leven te houden. Veel mensen kunnen er niet zo goed mee overweg. Maar no worries en je hoeft helemaal niet anders over me te denken hierdoor. (: Maar dankjewel, dat meen ik echt. (flower)

    Oh, ik kijk zeker niet anders tegen je aan, hoor!
    Ik weet als geen ander hoe goed sommigen het kunnen verbergen, maar toch blijft het toch schokkend/verbazingwekkend om het te horen van mensen waar je het helemaal niet van zou verwachten. Maar goed. Mocht je er nog eens wat over kwijt willen dan mag dat altijd. Ik kan wel wat hebben hihi. <3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jorah schreef:
    (...)

    Het zijn juist de mooiste mensen die getest worden op zo'n zware manier (ja, ik ben gelovig)...
    Dank je wel Natas, jouw schat aan woorden zal mij altijd kunnen helpen, op deze manier of op een andere manier! (:

    Haha. Eh, dat is zo mooi gezegd dat ik niet weet op wie die schat aan woorden nou van toepassing is. ;x
    Maar ik vind het altijd fijn om te helpen, dus je weet me te vinden.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Oh, ik kijk zeker niet anders tegen je aan, hoor!
    Ik weet als geen ander hoe goed sommigen het kunnen verbergen, maar toch blijft het toch schokkend/verbazingwekkend om het te horen van mensen waar je het helemaal niet van zou verwachten. Maar goed. Mocht je er nog eens wat over kwijt willen dan mag dat altijd. Ik kan wel wat hebben hihi. <3


    Thanks Natas, I'll keep it in mind. (flower)


    The truth is out there.

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Haha. Eh, dat is zo mooi gezegd dat ik niet weet op wie die schat aan woorden nou van toepassing is. ;x
    Maar ik vind het altijd fijn om te helpen, dus je weet me te vinden.^^


    Een van jouw mooie eigenschappen, bescheidenheid die onterecht is (:

    Ik heb ook wel dingen te vertellen, maar ik weet niet waar ik dan moet beginnen. We kunnen wel via GB dan praten want ik weet niet wat je precies wil weten of zo.


    Caution first, always.

    Je mag mij altijd een pbtje sturen. Ik ben al een aantal jaar depressief en loop sinds een tijdje rond met suïcidale gedachtes, dus als je iets wilt weten; je mag het vragen.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Je kan me een pb sturen als je wilt. Ik heb zelf last van depressie en heb in mijn omgeving ook met verschillende klachten (van ernstige smetvrees, depressie, eetstornissen en zelfbeschadiging tot zelfmoordneigingen) sommigen worstelen nog, maar anderen hebben hulp gekregen en zijn er een stuk boven op gekomen.


    In my defense, I was left unsupervised.

    Als je het van een andere kant wilt horen, ik heb er zelf geen ervaring mee.. MAAR ik heb er wel onderzoek naar gedaan onder 150 meisjes die zich zo voelen (voor mijn studie psychologie). De ervaringen daarin verschillen van een onverklaarbaar ongelukkig gevoel, enorme onzekerheid, eetstoornissen, zelfbeschadiging en suïcidale gedachten. Vaak ook combinaties van problemen.. Een groot deel van deze meisjes heeft hulp gezocht, of zijn al jaren in behandeling om het te verbeteren, helaas gaat het niet van de een op de andere dag over ):

    Stuur gerust een pb met vragen


    Life is really simple, but we insist on making it complicated

    Meraki schreef:
    Ik worstelde sinds mijn 12e al met een depressie. Intussen ben ik 19 en heb ik laatst mijn laatste therapiesessie gehad. Nu ben ik er zo goed als klaar mee (je blijft ups and downs houden natuurlijk) en ook helemaal in staat om erover te praten. Dus als je vragen of zo hebt, mag je altijd bij mij terecht!


    Even uit pure interesse vanuit mijn studiegebied, zou ik mogen weten hoe lang je therapie hebt gehad?


    Life is really simple, but we insist on making it complicated

    Illicit schreef:
    Je mag mij altijd een pbtje sturen. Ik ben al een aantal jaar depressief en loop sinds een tijdje rond met suïcidale gedachtes, dus als je iets wilt weten; je mag het vragen.


    Als je ooit hulp nodig hebt, talk (-:


    Life is really simple, but we insist on making it complicated

    Misschien heb je nu allang al genoeg mensen, maar als je nog extra bronnen nodig hebt, wil ik ook best het een en ander vertellen over depressie (eigen ervaring) en eetstoornissen (in mijn directe omgeving).


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.