• ////

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:07 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Wat vervelend dat je hier last van hebt! Het lijkt me wel moeilijk om mee om te gaan.(;
    Is er iets waar je heel zelfzeker in bent over jezelf? Misschien kun je jezelf daaraan herinneren? Zelfs al zijn die mensen beter in iets, of slimmer op een bepaald terrein, daarom is het nog niet mooi van hen, om zich zo hooghartig op te stellen tegenover jou.
    Als ze negatief doen tegenover jou, en je je ongemakkelijk voelt, kun je je misschien focussen op hun arrogantie en gemeenheid. Dat je het niet mooi vindt van hen, dat ze zo doen.
    Op die manier zullen ze misschien van hun podium vallen, en zul je minder naar hen opkijken, en beter in staat zijn om hierop te reageren. Ik vind het ook altijd moeilijk om om te gaan met aanvallende mensen, die je in alle subtiliteit beledigen, en blikken naar je werpen.
    Misschien kun je toch iets proberen te zeggen, rustig: 'Ik apprecieer je advies, maar ik zou het waarderen als je dat de volgende keer op een vriendelijkere manier zou overbrengen.' Dan houden ze meestal wel op. Mensen die zo uit de hoogte doen, hebben jou nodig als doelwit, om zich superieur te voelen, en goed over zichzelf. Sta het niet toe dat dat ten koste gaat van jouw zelfvertrouwen. Wees gewoon assertief, en zeg hen respectvol, maar niet onderdanig wat je niet leuk vindt. Hoe meer je dit oefent, hoe gemakkelijker het zal gaan.(:

    [ bericht aangepast op 2 sep 2015 - 13:12 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Je zegt het zelf al, je doet een hbo-OPLEIDING. Hoe hoog je opleiding dan ook mag zijn, je zit erop om te leren en niet omdat je alles al weet. Daarom doe je ook een stage, om zoveel mogelijk te leren en niet om hen te helpen met alles wat jij al weet, maar zij helpen jou met wat zij weten. Je moet je blijven voorhouden dat je er bent om te leren en dat zij dat ook weten. Je bent niet voor niks een stagiair.

    Ik raak echter niet zo snel geïntimideerd door mensen, dus ik weet ook niet zo goed wat je eraan moet doen. Mensen zeggen wel eens dat mantra's maken helpt.


    Your make-up is terrible

    ///

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 20:07 ]


    No growth of the heart is ever a waste