• Mijn usernaam is veranderd in Jugendstil. Grote kunststroom in de jaren 1890 en 1914, die ook wel Art Nouveau wordt genoemd. Jugendstil is een van mijn favoriete kunsstromingen, die zich kenmerkt door haar innovatie. Enkele voorbeeldjes:




    Aubrey Beardsley:







    Wat is jullie favoriete kunststroming?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb een hele mooie username, maar ik heb echt geen idee wat voor kunststromingen er zijn. Haha.


    She was always looking for more..

    Ik weet veel te weinig van kunst om iets over mijn favoriete kunststroming te kunnen zeggen, ben ik bang, maar ik vind het wel een leuke username. Ik wist niet dat dit een andere naam was voor Art Nouveau - jeugdstijl, dat klinkt erg hip. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh die term "jugendstil" ken ik wel. Toen ik een kot ging zoeken, zij een vrouw dat de koten waren ingericht met jugendstil. Verder ken ik eerlijk gezegd ook geen kunststromingen. Ik vind Pop Art niet zo leuk als dat een kunststroming is. :')
    Leuke naam, in ieder geval!


    Ik wil een tuin vol egels

    Gave username.
    ik ben echt helemaal van deze kunststroming. Al vind ik Realisme ook erg mooi.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2015 - 7:21 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    Ah, slaoliestijl :Y).
    Ik vind Art Deco heel gaaf omdat het me zo doet denken aan de roaring twenties, vroege filmindustrie en the great Gatsby en zo. Magisch realisme vind ik qua schilderkunst denk ik het leukst, omdat het technisch heel veel vaardigheid vereist en inhoudelijk veel fantasie. En er gaat natuurlijk niets boven een lekker overdadig barok/rococo paleis.


    i put the fun in funeral

    God, nu krijg ik allemaal war flashbacks van tekenen in mijn examenjaar. Mooie naam though! ^^
    Ik weet niet meer of ik ooit een fave stroming heb gehad. Ik heb al die info weer verwijderd denk ik. :')


    Caution first, always.

    Mooie usernaam!

    Mijn favoriete stroming is denk ik de Romantiek, hoewel ik niet zeker ben of dat telt, omdat het ook gewoon een historische periode is. Nou ja, ze maakten wel heel goede kunst.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Leuke naam! Ik ben zelf helemaal weg van pop-art (weet niet of dat nou een stroming is, maar oke, dat soort kunst vind ik mooi).


    26 - 02 - '16

    Ik ben fan.
    Jugendstil is ook mijn favoriete stroming, denk ik. Al vind ik het impressionisme ook wel schattig.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2015 - 10:23 ]

    Oooeeh, ik hou van Art Nouveau. :Y)

    Maar ik vind Surrealisme ook wel leuk. Maar ik ben niet een enorm kunstzinnig mens, hahaha.


    wat was dit ookalweer

    Oh. Jugendstil. I like ^^
    Mijn favoriet is denk ik of Barok of Rennaissance. So many details and double meanings.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Oooh, ik houd van je username *-*.
    Mijn favoriet is en blijft prerafaëlitisch :3.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Thanks guys! Voorkeuren voor heel veel verschillende kunststijlen merk ik haha. Veel van de dingen die genoemd zijn vind ik ook erg mooi (prerafaëlitisch, barok, impressionisme, realisme, rococo, pop art en art deco kan ik allemaal waarderen).

    @Inge dit is de Duitse en Oostenrijkse naam (goh onverwachts) en is vernoemd naar het tijdschrift Die Jugend geloof ik. Art Nouveau wordt vooral gebruikt in Frankrijk en België en verder heeft het nog veel meer namen in andere landen (Modern Stil in Rusland, Liberty style in Engeland, Secession wordt ook gebruikt in Oostenrijk)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Wow computer ging crazy en nu heb ik een 4-dubbelpost

    [ bericht aangepast op 16 maart 2015 - 22:01 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Nog meer dubbelpost

    [ bericht aangepast op 16 maart 2015 - 22:02 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.