• ! Let op deze video is best heftig, kijk hem alleen als je er echt zeker over bent !


    Ik ben altijd al best fan geweest van Stromae en wat hij maakt, maar de clip die hij zojuist uitgebracht heeft. Wow. Ik ben behoorlijk impressed. Het is een best gruwelijke clip, het gaat namelijk over kanker, maar ik vind het zo goed verwoord en de clip is zo goed gebracht echt wauw.

    Wat vinden jullie er van? Té heftig? Vinden jullie dat hij dit kan maken of niet?



    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Eigenlijk vind ik het echt reuze meevallen hoe heftig die clip is. Hij is mooi, maar hij heeft me nou niet in het bijzonder geraakt. Schokkend of heftig zou ik hem dus niet noemen, maar wel goed dat hij het er zo duidelijk over heeft. Bespreekbaarheid scheppen is altijd een goed ding.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Hier zag ik gisteren iets over bij het nieuws.
    Ik vind het eigenlijk wel mooi gemaakt. Niet te heftig eigenlijk.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Het is inderdaad een mooie clip, een sterke uitbeelding ervan en een goed nummer. Niet echt heftig maar wel heel sterk. Ik vind het mooi. Verder sluit ik me aan bij Wiarda.


    The truth is out there.

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk vind ik het echt reuze meevallen hoe heftig die clip is. Hij is mooi, maar hij heeft me nou niet in het bijzonder geraakt. Schokkend of heftig zou ik hem dus niet noemen, maar wel goed dat hij het er zo duidelijk over heeft. Bespreekbaarheid scheppen is altijd een goed ding.

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk vind ik het echt reuze meevallen hoe heftig die clip is. Hij is mooi, maar hij heeft me nou niet in het bijzonder geraakt. Schokkend of heftig zou ik hem dus niet noemen, maar wel goed dat hij het er zo duidelijk over heeft. Bespreekbaarheid scheppen is altijd een goed ding.

    Ik denk dat dat wel verschilt per persoon, ik kreeg er wel een beetje een naar gevoel van en ik snap dat als je te maken hebt/hebt gehad met kanker, dat het best wel hard binnen kan komen. Dus ik bedoel het heftige meer op die manier (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik waardeer muziek (en clips) als deze, die je met de neus op de feiten drukt zonder er doekjes omheen te winden. Ik hou van het rouwe eraan, zeg maar.
    Ik vind het ook zeker niet gruwelijk, zoals je het beschrijft, maar meer kippenvelgevend omdat het zo diep is en laat zien hoe het eigenlijk werkelijk is. Je hebt nog altijd heel veel mensen die heel luchtig over kanker doen, en zoiets hebben van 'het is MAAR kanker', maar deze clip laat overduidelijk zien wat kanker nu echt doet inwendig.
    Het einde vind ik dan ook briljant, aangezien dat nog zoveel meer benadrukt dat kanker een ziekte is die je van binnenuit aanvalt.

    Ondanks het zware onderwerp, kan ik het echt wel meer dan appreciëren. Zoals je zelf al zegt, het is indrukwekkend.


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk vind ik het echt reuze meevallen hoe heftig die clip is. Hij is mooi, maar hij heeft me nou niet in het bijzonder geraakt. Schokkend of heftig zou ik hem dus niet noemen, maar wel goed dat hij het er zo duidelijk over heeft. Bespreekbaarheid scheppen is altijd een goed ding.


    I don't think you quite understand, honey

    Hmm, ja. Ik denk eigenlijk wel dat deze clip impact op je kan hebben, als je zelf kanker hebt, of iemand in je nabije omgeving kanker heeft. Kan me voorstellen dat het dan heel naar is om te zien, aangezien je wel keihard met je neus op de feiten gedrukt wordt. Maar ik kan het wel waarderen dat hier aandacht aan geschonken wordt. Het is een heftige ziekte die op de dag van vandaag nog steeds niet te genezen is, en waar teveel mensen aan lijden. Het is je eigen lichaam dat zich tegen je keert, en je kan het alleen maar aanschouwen en laten gebeuren. Je gaat langzaam de dood tegemoet, en er is niks dat je er aan kunt doen om het te laten stoppen. Lijkt me echt één van de ergste dingen die je kan overkomen. Bah. Alsof je belandt in een horrorfilm.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2015 - 11:50 ]


    Alis volat propriis.

    Ik vind Stromae zo'n geweldige artiest. De kanker die wordt afgebeeld deed me denken aan een spin met lange, dikke poten en ik werd er toch even ongemakkelijk van. Ik vind het een heel sterke clip, maar ik wordt er zelf niet heftig door geraakt aangezien ik niemand ken die kanker heeft.

    Zelf ben ik niet zo van zijn soort muziek, maar ik heb toch even gekeken. Het heeft zo'n creepy sfeer in de video. Zo van 'I will get you, no matter what'. Maar ik vind het echt mooi uitgebeeld in het begin als hij danst, ziet er wel vet uit eigenlijk.
    Op een gegeven moment zie je later in de video dat er zwarte dingen op hem af komen, maar dat deed me echt aan die dingen van Harry Potter denken :'D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wiarda schreef:
    Eigenlijk vind ik het echt reuze meevallen hoe heftig die clip is. Hij is mooi, maar hij heeft me nou niet in het bijzonder geraakt. Schokkend of heftig zou ik hem dus niet noemen, maar wel goed dat hij het er zo duidelijk over heeft. Bespreekbaarheid scheppen is altijd een goed ding.


    26 - 02 - '16

    Ik zag 'm al. Het is niet reuze heftig, maar het maakt het wel bespreekbaar, zoals Jip zegt. Daarbij vind ik het een heel mooi beeld scheppen - het is echt verschrikkelijk mooi, vind ik.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind het meer een hele enge clip, omdat ik het niet versta en niet kan kijken en lezen tegelijk en zo. Ik krijg er de kriebels van omdat het net allemaal spinnen lijken, brr.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Valkyries schreef:
    Ik waardeer muziek (en clips) als deze, die je met de neus op de feiten drukt zonder er doekjes omheen te winden. Ik hou van het rouwe eraan, zeg maar.
    Ik vind het ook zeker niet gruwelijk, zoals je het beschrijft, maar meer kippenvelgevend omdat het zo diep is en laat zien hoe het eigenlijk werkelijk is. Je hebt nog altijd heel veel mensen die heel luchtig over kanker doen, en zoiets hebben van 'het is MAAR kanker', maar deze clip laat overduidelijk zien wat kanker nu echt doet inwendig.
    Het einde vind ik dan ook briljant, aangezien dat nog zoveel meer benadrukt dat kanker een ziekte is die je van binnenuit aanvalt.

    Ondanks het zware onderwerp, kan ik het echt wel meer dan appreciëren. Zoals je zelf al zegt, het is indrukwekkend.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik zag net de clip voor het eerst. Ik vind het een aangrijpende clip en hopelijk kan hij zo inderdaad de taboe rond kanker mee helpen doorbreken.
    Het maakt kanker ook meer visueel met de tentakels van de kanker en wanneer hij verloren heeft, zie je dat de kanker eigenlijk veel meer is dan alleen maar enkele van die tentakels. Het is een hele wirwar van grotere gehelen waar mensen soms niet tegen op kunnen en het leven laten omdat de wirwar hun leven te hard aangetast heeft. Het is een groot monster. Ik vind die beeldspraak enorm pakkend en het liet me even stil achter.

    Ook vind ik niet alleen de beeldspraak van de clip enorm mooi. De titelkeuze is ook dubbel. Wanneer hij quand c'est zingt, lijkt het heel hard of hij cancer zingt. Wat wil zeggen dat tussen de lijntjes zijn titel ook 'cancer' heet en niet gewoon quand c'est. Vind ik echt mooi gedaan en hij heeft daarmee een knap staaltje werk geleverd met dat liedje.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury