• Oke, normaal maak ik nooit sims topics aan maar oke.

    Onlangs ben ik begonnen met mijnn eerste vaste baan die aan mijn studie sluit. Namelijk werken met border collies. Jullie kunnen dan vast snappen dat het verzorgen van 30 border collies onder de 1 veel stress geeft xd

    Nu vind ik het heel ontspannen om na me werk zo af en toe sims 3 te spelen. En heb onlangs 2 uitbreidingen gekocht, helaas blijkt dit net te veel te zijn voor mijn oude armen laptop die ik alleen op kan laden door hem op zijn kant onder een la te leggen met 20 boeken er bovenop

    Dus... gezien mijn vaste inkomen denk ik laat ik eens een nieuwe kopen. Waar alle uitbreidingen (of een paar) op kunnen draaien zonder steeds de melding "sims 3 werkt niet meer" of zonder vast lopen. Mijn buget is 700 euro omdat ik me ouders ga overtuigen samen te delen en ze de helft betalen ^^ dus... wie heeft een laptop maar de sims 3 met uitbreidingen zonder problemen op draait


    Edit: wat een lang topic bericht alleen voor wat advies haha


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    waar is Erieka? Zij heeft daarvan het meeste verstand hahahaha


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Dat zou ik zo niet weten, maar ik weet wel dat Sims 3 altijd op iedere computer wel iets van problemen geeft. Het werkt nooit zo perfect als Sims 2 en 4. Hou dat wel in je achterhoofd.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb zelf deze laptop en die kan de Sims 4 goed draaien, dus ik denk Sims 3 ook wel, oh nevermind die is niet meer leverbaar ;x

    Ehh. Ik heb wel deze gevonden die past binnen je budget en is goed, naar mijn mening. Alleen ontbreekt een dvd/cd-speler. Als je dus de Sims 3 op cd'tjes hebt, kan je beter een alternatief zoeken. Zelf raad ik Toshiba laptops aan, maar het is gewoon een kwestie van de juiste laptop van het merk vinden. Zo heeft ieder merk goede en minder goede laptops ^^

    [ bericht aangepast op 22 jan 2016 - 13:12 ]


    26 - 02 - '16

    Volgens mij kunnen de meeste laptops de Sims 3 met twee uitbreidingspakketten inderdaad wel draaien (want mijn suffe laptop kan het ook en die was ongeveer 250 euro), maar er zullen altijd glitches blijven en je hebt altijd kans op crashes, want het spel zelf zit gewoon niet zo goed in elkaar. De afgelopen dagen heb ik ook veel Sims 3 gespeeld en als je er echt veel last van hebt, zijn er wel een paar mods op het internet te vinden die het spel een beetje "opschonen" van tijd tot tijd, zodat de laadtijden niet zo lang meer zijn en de kans kleiner is dat je spel vastloopt.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    De Sims 3 geeft op letterlijk elke pc of laptop problemen, zoals Tabai al aangegeven heeft. Dit komt mede ook doordat De Sims automatisch maximaal één of twee GB RAM gebruikt. Als je, zoals ik, 16GB RAM hebt, kun je hem op 8 zetten, zodat hij wat soepeler draait. Ook kun je mods downloaden die je spel 'verbeteren' als het ware. Soms komen sims of dieren (als je de Pets EP hebt) vast te zitten, waardoor je spel gaat laggen. Hiervoor kun je Nraas Overwatch gebruiken. Dat is natuurlijk mits je mods gebruikt, maar het kan geen kwaad om het erop te zetten. Als je niet weet hoe je mods moet installeren, kun je naar deze pagina.

    Op dit moment speel ik op een Lenovo laptop; die vind ik persoonlijk erg fijn. Zijn wel aan de prijzige kant, maar voor 820 euro heb je er één met 16GB Ram, wat heerlijk is bij games en in het algemeen. Multitasken is een droom geworden. Zie de linkjes voor meer info. Bloop, bleep, blap, bwob.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Eigenlijk zijn laptops helemaal niet gemaakt op cd-roms om af te spelen. Des al niet ben ik zeer tevreden met mijn Sony Vaio. Daar draait de Sims 2 wel prima op, maar volgens mij worden die niet meer verkocht in Europa helaas :(.


    ©1998

    Ik heb een ThinkPad en dat zijn heel goede laptops. Vroeger waren het voornamelijk duurdere laptops voor bedrijven en zakenmensen, maar nu hebben ze ook betaalbare modellen voor studenten en dergelijke. De mijne kwam uit een promotie en heeft een heel erg goede harde schijf, dus ik weet dat ik ermee kan spelen, maar ik weet niet of je die nog voor jouw budget kan krijgen.


    What would Emma do?

    Er is zo'n fansite van de Sims die altijd de systeemeisen delen, maar ik weet niet meer meteen welke site dat was. Je kan het misschien wel eens opzoeken en dan vergelijken met wat laptops?


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    Er is zo'n fansite van de Sims die altijd de systeemeisen delen, maar ik weet niet meer meteen welke site dat was. Je kan het misschien wel eens opzoeken en dan vergelijken met wat laptops?


    Ik ben echt een dodo met systeen eisen. Ik had het idd al op gezocht maar je kan het net zo goed in chinees schrijven want ik begrijp er echt geen sikkepit van.
    Mss dat ik keer langs een winkel ga xp


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Voiles schreef:
    (...)

    Ik ben echt een dodo met systeen eisen. Ik had het idd al op gezocht maar je kan het net zo goed in chinees schrijven want ik begrijp er echt geen sikkepit van.
    Mss dat ik keer langs een winkel ga xp


    Haha, oei.


    16 - 09 - '17

    http://www.systemrequirementslab.com/cyri

    Controleer het even via de CanYouRunIt site. ^


    ars moriendi

    oke, ik heb er denk ik een gevonden die in mijn budget past en sims 3 met uitbreidingen prima aan kan.
    Anders kom ik denk ik aan een game laptop aangezien ik ook gewoon wil internetten en films wil kijken, en andere programma's wil kunnen gebruiken zoals word. maar dan kom je al snel in een prijsklasse van 1000 euro.

    ik heb deze gevonden: Asus K501LX-DM007T

    Prijs € 797,39 - € 807,07 bij Notebookshop.nl en Bol.com
    Besturingssysteem Windows 10 Home
    Processor Intel Core i5-5200U
    Werkgeheugen 8 GB DDR3 (1600 MHz)
    Ongebruikte geheugenbanken onbekend (uitbreidbaar tot 12 GB RAM)
    Videokaart GeForce GTX 950M
    Opslagcapaciteit 1 TB HDD
    Beeldschermdiagonaal 15,6 inch
    Schermresolutie 1920 x 1080
    Scherm mat/glanzend mat
    Optische drive geen
    Gewicht 2 kg
    Afmetingen 382 x 255 x 21,7 mm
    USB aansluitingen 2x usb 3.0
    2x usb 2.0

    wat denken jullie?????


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Heb je je sims 3 als DVD's? Want dan zal je je uitbreidingen via Origin moeten downloaden (of nog apart een cd-drive kopen). Ik denk dat 'ie voor de rest geen problemen zou moeten geven, maar dat weet je met de sims nooit 100% zeker. Vooral als je Pets hebt, is het een beetje hit & miss.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2016 - 15:08 ]


    Ex astris, sciencia

    Lijjkt me een goede laptop. Kijk anders ook eens naar de DELL laptops. Dell is, naar mijn opinie, één van de meest betrouwbare laptop.
    Bv deze?
    En inderdaad, vergeet niet te checken of de laptop een cd/dvd lezer heeft (:


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Je hebt trouwens helemaal geen cd-romspeler nodig voor de Sims 3 ^^. Je kunt je codes uit de hoesjes gewoon invoeren op Origin en dan kun je daar de spellen downloaden.
    Origin is dan wel een verschrikkelijk platform, maar wel veilig.


    I am an idiot, I move.