• Een fan of aficionado is een enthousiast bewonderaar of liefhebber van een publiek persoon, muziekgroep, schrijver, kunstenaar, televisieserie, film, et cetera. Het woord is een afkorting van het Engelse ‘fanatic’ en werd aan het eind van de negentiende eeuw in Amerika geïntroduceerd als een benaming voor een gedreven aanhanger van een honkbalteam. Hoewel tegenwoordig de term ‘fan’ in deze context nog wel in zwang is (bijvoorbeeld voetbalfan), wordt voor fanatieke sportliefhebbers vaker het synoniem supporter gebruikt.

    ‘fan’ wordt vandaag de dag meer gebruikt bij de aanduiding van bewonderaars van muzikanten en acteurs. Soms organiseren fans zich in zogenaamde fanclubs, schrijven fanbrieven (of fanmail) aan hun idolen in de hoop op positieve respons en onderhouden of volgen fansites (pagina’s op het Internet) over het idool. Een fan is vaak intensief met zijn idool bezig en steekt daar doorgaans veel tijd, geld en moeite in.


    Kijk ook bij:
    -Groupie
    -Hooligan


    WHAHAHA. bij dat laatste had ik het niet meer. :x


    ...

    xD

    Haha, vet vaag. Hoe erg moet je jezelf wel niet vervelen wil je dit opzoeken en plaatsen op wikipedia??
    En je hebt de als-er-veel-fans-zijn-ben-ik-ook-fan fan :) Ik heb zo'n stom kind bij mij in de klas zitten.

    (H) Ik verveelde me.

    wmhuahahahaa. examens, dus heb nu al vakantie.

    Die zijn vervelend ja ^^

    Wat ik niet snap , wat ik van de meeste hoor:

    "Ja, ze zijn 'zogenaamd fan' om erbij te horen"...

    O________________________________________o

    WTF. Wat voor wereld kom jij dan?

    Dán heb je een .. TH-sfeervolle school zeg.

    geen idee wat dat allemaal te zeggen heeft maar als dat vn wikipedia komt hebben ze het mis een fan is iemand die geniet van de muziek fsoo en rustig toekijkt en niet zo mongolisch staat te zwaaien met een spandoek met daarop "bill ich liebe dich"......da's mijn zegje erover

    geen idee wat dat allemaal te zeggen heeft maar als dat vn wikipedia komt hebben ze het mis een fan is iemand die geniet van de muziek fsoo en rustig toekijkt en niet zo mongolisch staat te zwaaien met een spandoek met daarop "bill ich liebe dich"......da's mijn zegje erover


    Ik zeg ook niet dat fans 24/7 met TH bezig moeten zijn.

    Dat zeg 'wikipedia' ... xD

    Het was ook een en al cynisme. Ik bedoel als dat een fan is. ^^

    Geen idee wat ik dan ben.

    ^^


    I'll take you to another world

    een fan is iemand die rustig staat te luisteren in een hoekje naar de muziek
    een fan is niet iemand die staat te jengelen en gillen op de eerste rij
    een fan is iemand die in de persoon himself is geïnteresseerd
    een fan is niet iemand die flauwvalt als ze zijn/haar idool ontmoet

    Hooligan OhMyGod.. *Ligt Dubbel*
    Nee, Groupie dan x'D, dat hoeven niet eens fans te zijn..:P


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Wikipedia.


    Spirits move me, every time I'm near you.