• ... fanart / stuff te maken voor je eigen verhalen?
    Ik weet het niet, maar ik stel het schrijven zelf altijd uit door andere dingen te gaan maken. Dingen die ik heel vaak niet nodig heb.

    Ik ben gewoon graag in Photoshop en Final Cut Pro bezig en dat gebeuren dingen zoals dit:

    Dit heb ik gemaakt met enkele vectors van planeten die ik gevonden had, maar die "Aardse" planeten heb ik uiteindelijk toch nog zelf moeten maken want die zaten er niet tussen.




    Dit heb ik volledig zelf gemaakt.




    En dit ook. Een tijdlijn - lekker nutteloos.



    En oh ja, dit.



    En dan nog eens drie opening credits voor de drie verschillende delen die ik in mijn hoofd heb.





    Ik weet het niet. Covers en trailers worden vaak gemaakt, maar ik ben bang dat ik wat begin te overdrijven.
    Anyway, doen jullie dat ook? If so, sharen want ik wil graag zien wat jullie allemaal maken voor jullie eigen verhalen.


    If I were once a planet, you were the axis

    Haha, dat vind ik juist vet leuk. Zo ga je als schrijver ook steeds meer van je verhaal houden lijkt me. Ben zelf niet zo goed in dat soort dingen, helaas.

    Blaeu schreef:
    Haha, dat vind ik juist vet leuk. Zo ga je als schrijver ook steeds meer van je verhaal houden lijkt me. Ben zelf niet zo goed in dat soort dingen, helaas.

    Ja, dat klopt wel. Maar soms verleg je dan de focus wat van het schrijven zelf naar die dingen maken en uiteindelijk zit je op het einde van de dag met al die dingen waar je trots over bent, maar ook met een leeg word document.


    If I were once a planet, you were the axis

    Blaeu schreef:
    Haha, dat vind ik juist vet leuk. Zo ga je als schrijver ook steeds meer van je verhaal houden lijkt me. Ben zelf niet zo goed in dat soort dingen, helaas.

    Agree.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Blaeu schreef:
    Haha, dat vind ik juist vet leuk. Zo ga je als schrijver ook steeds meer van je verhaal houden lijkt me. Ben zelf niet zo goed in dat soort dingen, helaas.


    16 - 09 - '17

    Dat herken ik!
    En dan ben je zo blij met je creaties als het af is is, en wil je eindelijk gaan schrijven... tot je het word-document opent en je beseft dat je geen inspiratie en fut meer hebt omdat je al uren bezig ben geweest met je 'verhaal' :'D

    Zelf ben ik nu al een paar dagen bezig met een wereldkaart te maken voor een nieuw verhaal, maar ik ben veel te perfectionistisch dat ik telkens opnieuw begin. En dus komt er voorlopig niks van schrijven, want het beetje tijd dat ik heb, besteed ik dus vooral aan tekenen aangezien ik die kaart eerst af wil hebben, met alle nodige informatie die ik (denk) nodig te hebben voor m'n verhaal :'D

    En inderdaad, covers en trailers - al ben ik in dat laatste niet zo supergeweldig, maar het passeert allemaal waardoor het schrijven zelf telkens wordt uitgesteld. Maar het is gewoon zo leuk en motiverend om ermee bezig te zijn. En voor mij werkt het als inspiratiebron mocht ik een writersblock krijgen ^_^
    En als ik helemaal in een zotte bui ben doe ik ook gewoon nog wat fanart tekenen omtrent de personages of bepaalde scene's, zo van die inside jokes en dergelijke, gewoon voor m'n amusement dat nergens op slaat en met tijd die ik gewoon veel beter kan gebruiken voor te schrijven. Maar goed, where's the fun in that :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Heel herkenbaar. Nou ben ik echt een kneus met movie maker en is mijn laptop met mijn fotobewerkprogramma's helemaal dood, maar in de afgelopen twee weken ben ik meer bezig geweest met de "voorkant" van een nieuwe story die ik nu aan het maken ben dan met het werkelijke verhaal. Ach ja, nu weet ik in ieder geval wel zeker dat de tekst precies de juiste tint rood is. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Valkyries schreef:
    Dat herken ik!
    En dan ben je zo blij met je creaties als het af is is, en wil je eindelijk gaan schrijven... tot je het word-document opent en je beseft dat je geen inspiratie en fut meer hebt omdat je al uren bezig ben geweest met je 'verhaal' :'D

    Zelf ben ik nu al een paar dagen bezig met een wereldkaart te maken voor een nieuw verhaal, maar ik ben veel te perfectionistisch dat ik telkens opnieuw begin. En dus komt er voorlopig niks van schrijven, want het beetje tijd dat ik heb, besteed ik dus vooral aan tekenen aangezien ik die kaart eerst af wil hebben, met alle nodige informatie die ik (denk) nodig te hebben voor m'n verhaal :'D

    En inderdaad, covers en trailers - al ben ik in dat laatste niet zo supergeweldig, maar het passeert allemaal waardoor het schrijven zelf telkens wordt uitgesteld. Maar het is gewoon zo leuk en motiverend om ermee bezig te zijn. En voor mij werkt het als inspiratiebron mocht ik een writersblock krijgen ^_^
    En als ik helemaal in een zotte bui ben doe ik ook gewoon nog wat fanart tekenen omtrent de personages of bepaalde scene's, zo van die inside jokes en dergelijke, gewoon voor m'n amusement dat nergens op slaat en met tijd die ik gewoon veel beter kan gebruiken voor te schrijven. Maar goed, where's the fun in that :'D


    Haha jup, that's me alright. Het is indd zeer motiverend vooral omdat je bij een kaart ook echt de indruk hebt dat je nuttig bezig bent. Een kaart gaat echt wel van pas komen, denk ik dan - iedereen zou altijd een kaart moeten hebben!

    Ik wou echt dat ik kon tekenen, dan kon ik mijn characters eens goed voor me zien en dat zou zo mega zijn want nu heb ik soms wat moeite om ze vast voor te stellen (klinkt dat logisch?) Als ik een vast voorbeeld zou hebben, een tekening zegmaar, dan zou ik veel gemakkelijker vinden, maar helaas.


    If I were once a planet, you were the axis

    Wiarda schreef:
    Heel herkenbaar. Nou ben ik echt een kneus met movie maker en is mijn laptop met mijn fotobewerkprogramma's helemaal dood, maar in de afgelopen twee weken ben ik meer bezig geweest met de "voorkant" van een nieuwe story die ik nu aan het maken ben dan met het werkelijke verhaal. Ach ja, nu weet ik in ieder geval wel zeker dat de tekst precies de juiste tint rood is. (cat)


    Haha kleur is belangrijk. :Y)


    If I were once a planet, you were the axis

    Wauw, je hebt sowieso echt talent!! Zelf ben ik echt een hele grote prutser wat betreft photoshop en videos bewerken. Maar ik vind het echt meer waarde geven aan je verhaal als je zoiets kan, je leeft je meer in en krijgt ook gewoon een beter beeld erdoor.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Vrataski schreef:
    Wauw, je hebt sowieso echt talent!! Zelf ben ik echt een hele grote prutser wat betreft photoshop en videos bewerken. Maar ik vind het echt meer waarde geven aan je verhaal als je zoiets kan, je leeft je meer in en krijgt ook gewoon een beter beeld erdoor.

    Aww, bedankt!

    Klopt volledig! Het is ook leuker dan een lap tekst of document met word building dat iets omschrijft. Het is soms echt gemakkelijker om het visueel te zien.

    [ bericht aangepast op 16 sep 2015 - 22:16 ]


    If I were once a planet, you were the axis

    Ooh, je weet hoe mooi ik alles vind wat je maakt! Ik vind dat het de wereld die je schrijft echter maakt en als je iets uitlegt, kan je ook beter een beeld scheppen voor jezelf en voor anderen.

    Cordelia schreef:
    Ooh, je weet hoe mooi ik alles vind wat je maakt! Ik vind dat het de wereld die je schrijft echter maakt en als je iets uitlegt, kan je ook beter een beeld scheppen voor jezelf en voor anderen.

    Aww sweet bibi. Groot gelijk.


    If I were once a planet, you were the axis

    Juist supergaaf! Zeker wat je hier hebt laten zien!!
    zlef ben ik er ook goed in ("

    [ bericht aangepast op 16 sep 2015 - 22:38 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Vrataski schreef:
    Wauw, je hebt sowieso echt talent!! Zelf ben ik echt een hele grote prutser wat betreft photoshop en videos bewerken. Maar ik vind het echt meer waarde geven aan je verhaal als je zoiets kan, je leeft je meer in en krijgt ook gewoon een beter beeld erdoor.


    Your make-up is terrible

    Rikiah schreef:
    Juist supergaaf! Zeker wat je hier hebt laten zien!!
    zlef ben ik er ook goed in ("

    Show me, show me.


    If I were once a planet, you were the axis