• Ik wed dat een hoop mensen dit wel zullen kennen, maar ik kwam het vandaag weer tegen in een college en ik blijf het erg interessant vinden. Het is een filmpje van iets meer dan een minuut met een simpele test. Let goed op. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Toevallig kende ik hem al, maar de eerste keer dat ik hem zag, had ik het totaal niet door. Grappig, hoe het menselijk brein werkt.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik had hem nog nooit gezien, maar ik wist gewoon zo'n beetje wat er zou gebeuren.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Wat studeer je?


    Mhm?

    Chandler schreef:
    Toevallig kende ik hem al, maar de eerste keer dat ik hem zag, had ik het totaal niet door. Grappig, hoe het menselijk brein werkt.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik vind het ook heel interessant! Toen we het vorig jaar tijdens een college over de betrouwbaarheid van getuigenverklaringen hadden, kregen we ook een soortgelijk filmpje te zien. Misschien ken je hem al, maar anders vind je deze misschien ook nog wel leuk. :)

    [ bericht aangepast op 21 sep 2015 - 20:20 ]


    She's imperfect but she tries

    Haha, hij is echt leuk! ^^ Grappig en interessant hoe de hersenen dan blijkbaar werken (:

    Ik zag de gorilla trouwens wel, maar ik had niet door wanneer hij binnenkwam of wegging. Het aantal passes had ik dan weer niet goed.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Haha, helaas ben ik zelden geconcentreerd genoeg om zo'n taak goed te volbrengen. Ik had hem dus wel meteen door, maar dat ligt er meer aan dat ik veel te snel afgeleid raakte dan dat ik zo'n genie ben. Het tellen had ik dus wel fout. (krul)

    Mignon schreef:
    Ik vind het ook heel interessant! Toen we het vorig jaar tijdens een college over de betrouwbaarheid van getuigenverklaringen hadden, kregen we ook een soortgelijk filmpje te zien. Misschien ken je hem al, maar anders vind je deze misschien ook nog wel leuk. :)

    *video*


    Hier trapte ik dus wel volledig in. :')

    De enige verandering die ik merkte was dat de klok anders was. Niet eens de man zelf, lol.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik heb het aantal juist geraden en zag de gorilla ook.

    Betekent dit dat ik bovennatuurlijke krachten heb? (Grapje (joehoe))

    [ bericht aangepast op 21 sep 2015 - 21:51 ]


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Vrataski schreef:
    Ik heb het aantal juist geraden en zag de gorilla ook.

    Betekent dit dat ik bovennatuurlijke krachten heb? (Grapje (joehoe))


    Haha, inderdaad. Ik had het aantal ook goed en ik zag de gorilla. Weliswaar niet toen hij binnen kwam lopen, maar zo opeens.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Sonder schreef:
    Wat studeer je?


    Taalwetenschap. ^^
    Dit kwam voor in een college bij een vak over tweede taalverwerving. Deze week ging het over verklaringen voor hoe het mogelijk is nieuwe talen te leren en er was iets over een cognitief perspectief daarop met een stukje over information processing in het brein, vandaar. En volgens mij wilde de docent dit gewoon heel graag laten zien, haha.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mignon schreef:
    Ik vind het ook heel interessant! Toen we het vorig jaar tijdens een college over de betrouwbaarheid van getuigenverklaringen hadden, kregen we ook een soortgelijk filmpje te zien. Misschien ken je hem al, maar anders vind je deze misschien ook nog wel leuk. :)



    Oooh, die heb ik inderdaad ook al een keer gezien! Vorig jaar bij psycholinguïstiek, denk ik. Dat is wel echt prachtig gedaan, haha. Het is gewoon onmogelijk om alles op te merken. :'D



    Vrataski schreef:
    Ik heb het aantal juist geraden en zag de gorilla ook.

    Betekent dit dat ik bovennatuurlijke krachten heb? (Grapje (joehoe))


    Sowieso. Doorslaggevend bewijs. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ik had hetzelfde als Megan. Wij bemiddelaars hebben bijzondere krachten


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Die heb ik eens op school gehad :'D Ik had de gorilla gezien, want door dat was ik afgeleid en zat ik 1 pas ernaast :')


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik ben veelste snel afgeleid door kleine dingetjes om het niet op te merken haha. Toevallig had ik het tellen wel goed c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik ken hem al! Maar ik heb hem al gehad tijdens college (ik studeer psychobiologie en ik moet alles van de hersenen weten voor aankomende vrijdag. HALP ME). Ik weet nog wel een leuk testje, haha. Probeer van het volgende plaatje de kleuren op te noemen van de woorden. Vervolgens de woorden. (Spreek het uit, dan merk je het verschil.)



    De informatie hierachter:
    Ons brein leest alles automatisch. Dat is letterlijk het eerste wat we doen als we woorden zien. Vooral als je die ook kan lezen. Bij dit testje moet letterlijk je "Broca's area", zoals dat heet uitzetten zodat je alleen naar de kleuren kijkt.

    [ bericht aangepast op 21 sep 2015 - 22:53 ]


    Deep inside, I've never felt alive