• Ik begin het een beetje zat te worden om rollen te maken voor RPG's, waar vervolgens nooit een speeltopic van gemaakt wordt of het speeltopic snel doodloopt. Nu had ik het volgende bedacht, namelijk dat een user een bepaalde periode geen RPGs mag opstarten wanneer hij/zij een rollentopic open heeft staan zonder een speeltopic te openen. Nu kan het natuurlijk zijn dat er geen animo voor de RPG was, waardoor het speeltopic niet geopend is, maar het gebeurd ook vaak genoeg dat een user simpelweg geen tijd meer besteed aan zijn/haar geopende RPG. Ik denk dat met zo'n soort maatregel mensen er beter over nadenken voor ze klakkeloos een aantal rollentopics openen.

    [ bericht aangepast op 23 sep 2015 - 19:17 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    I totally agree.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    I totally agree.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Is er eigenlijk al een bepaalde regel hoeveel je aan mag maken in een bepaalde tijd? Want ik had zoiets volgens mij eens voorbij zien komen. Zou wel wat handiger zijn denk ik, aangezien ik bij sommigen weleens zie dat ze een rollentopic aanmaken zonder dat het echt een goed onderwerp is (naar mijn mening; Ja, het liefst wil ik er een goede verhaallijn in) of dat ze er nog naar omkijken.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik moet zeggen, ik begrijp je frustratie, maar ik vind dit wat vreemd, want zoals je zelf zegt: Als niemand z'n rollen invult, kun je onmogelijk een speeltopic starten. Bij mijn laatste RPG is het zo gelopen en dat is extreem vervelend. Langs de andere kant zou het inderdaad wel fijn zijn als er een regel om kwam, want hoewel ik er oorspronkelijk tegen was, loopt het wat de spuigaten uit.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Perrette schreef:
    Ik moet zeggen, ik begrijp je frustratie, maar ik vind dit wat vreemd, want zoals je zelf zegt: Als niemand z'n rollen invult, kun je onmogelijk een speeltopic starten. Bij mijn laatste RPG is het zo gelopen en dat is extreem vervelend. Langs de andere kant zou het inderdaad wel fijn zijn als er een regel om kwam, want hoewel ik er oorspronkelijk tegen was, loopt het wat de spuigaten uit.


    Dat van die rollen is zo, maar ik doel er meer op wanneer de rollen wel gemaakt zijn maar de TS er gewoonweg geen aandacht meer aan besteed. Het komt ook vaak genoeg voor dat er wel rollen gemaakt worden, maar de TS interesse verliest o.i.d. en het speeltopic niet opent.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ik dacht dat er wel een max. zou worden ingesteld.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Rhysre schreef:
    (...)

    Dat van die rollen is zo, maar ik doel er meer op wanneer de rollen wel gemaakt zijn maar de TS er gewoonweg geen aandacht meer aan besteed. Het komt ook vaak genoeg voor dat er wel rollen gemaakt worden, maar de TS interesse verliest o.i.d. en het speeltopic niet opent.

    Ik denk inderdaad dat het ook een pakkie an is van de topicmaakster zelf, want wat doe je als er geen rol wordt ingevuld of als er geen antwoord volgt? Dan stuur je diegene een berichtje. Daar moet de topicmaakster ook zelf rekening mee houden, want dit hoort toch wel bij het 'zorgen' van de RPG. We kunnen het wel zeggen dat de rollen niet worden gemaakt, maar ik heb vaak genoeg gezien dat als je ze herinnert met een berichtje dit gebeurd en als je erachteraan gaat. Natuurlijk is niet alles de schuld van de topicmaakster, maar als je er geen moeite voor doet is het wel enigszins logisch.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als de TS geen tijd meer heeft, kan iemand anders toch gewoon het speeltopic starten?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Als de TS geen tijd meer heeft, kan iemand anders toch gewoon het speeltopic starten?


    Het gaat niet om geen tijd, het gaat om geen interesse.
    En iemand heeft genoeg tijd als hij het speeltopic van rollentopic A niet opent, maar een paar dagen later wel weer een nieuw rollentopic met een nieuw idee opent.
    Ik heb bij een user gehad dat ik me in had geschreven voor haar RPG, nou gebeurde niks mee. Een paar dagen later opende deze user weer een RPG, deed ze weer niks mee. Nog wat later, opende deze user - je raad het vast al wel - opnieuw een RPG.
    Ik vind gewoon dat er best wat aangedaan mag worden als iemand meerdere malen een RPG opent en er vervolgens geen hol mee doet, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zo denkt.

    [ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 13:39 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Soms ligt het ook gewoon aan de spelers en heeft de TS gewoon geen zin meer om tig berichtjes te versturen. Zolang er daar ook naar gekeken wordt - en de TS dus niet gestraft wordt doordat anderen niet meer mee willen doen - ben ik zeker akkoord!


    Mhm?

    Sonder schreef:
    Soms ligt het ook gewoon aan de spelers en heeft de TS gewoon geen zin meer om tig berichtjes te versturen. Zolang er daar ook naar gekeken wordt - en de TS dus niet gestraft wordt doordat anderen niet meer mee willen doen - ben ik zeker akkoord!


    Ik doel ook echt alleen op wanneer de TS het zelf verwaarloosd, niet door geen animo of interesse van andere users ^^. Ik had bijvoorbeeld bij wat ik zonet tegen Vikings zei, meerdere malen in die rollentopics gevraagd of er nog wat ging gebeuren, maar gewoon geen reactie. Of wel een reactie, maar alsnog niks doen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Rhysre schreef:
    (...)

    Het gaat niet om geen tijd, het gaat om geen interesse.
    En iemand heeft genoeg tijd als hij het speeltopic van rollentopic A niet opent, maar een paar dagen later wel weer een nieuw rollentopic met een nieuw idee opent.
    Ik heb bij een user gehad dat ik me in had geschreven voor haar RPG, nou gebeurde niks mee. Een paar dagen later opende deze user weer een RPG, deed ze weer niks mee. Nog wat later, opende deze user - je raad het vast al wel - opnieuw een RPG.
    Ik vind gewoon dat er best wat aangedaan mag worden als iemand meerdere malen een RPG opent en er vervolgens geen hol mee doet, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zo denkt.

    Geen zin/tijd maakt niet heel veel uit wat dat betreft. Als de TS geen zin heeft, kan iemand anders alsnog het speeltopic openen, toch? Dan zijn je rollen niet voor niets gemaakt. Maar goed, ik snap wel dat het irritant is als dezelfde users dat steeds doen, maar daar zou ik me gewoon niet meer voor inschrijven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Needles schreef:
    I totally agree.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ik wil graag ook op deze regel even de aandacht vestigen omdat ik iets soortgelijks ter sprake zag komen. "Het is niet toegestaan om gestopte RPG's over te nemen, tenzij je kan aantonen dat je de toestemming hebt. Indien de bedenker van de RPG minstens een maand inactief is, mag je om toestemming komen vragen bij een moderator." Inactief hoeft niet per se letterlijk te zijn dat de user een maand op inactief staat. Je mag ook om toestemming vragen wanneer het topic gewoon die tijd op inactief staat.

    Ik heb deze suggestie al zovaak voorbij zien gaan en ik weet het echt niet meer. Ik dacht eigenlijk dat we geen regels hierom willen maken omdat we niemand willen beperken. Want je moest maar net eens een idee teveel hebben dan de limiet en rollentopics die niet opschieten waar je zelf niets aan kan doen. Dan moet je dat ene idee teveel dat mogelijk wel tot een speeltopic kan leiden maar overboord gooien omdat het zo traag gaat.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik wil graag ook op deze regel even de aandacht vestigen omdat ik iets soortgelijks ter sprake zag komen. "Het is niet toegestaan om gestopte RPG's over te nemen, tenzij je kan aantonen dat je de toestemming hebt. Indien de bedenker van de RPG minstens een maand inactief is, mag je om toestemming komen vragen bij een moderator." Inactief hoeft niet per se letterlijk te zijn dat de user een maand op inactief staat. Je mag ook om toestemming vragen wanneer het topic gewoon die tijd op inactief staat.

    Ik heb deze suggestie al zovaak voorbij zien gaan en ik weet het echt niet meer. Ik dacht eigenlijk dat we geen regels hierom willen maken omdat we niemand willen beperken. Want je moest maar net eens een idee teveel hebben dan de limiet en rollentopics die niet opschieten waar je zelf niets aan kan doen. Dan moet je dat ene idee teveel dat mogelijk wel tot een speeltopic kan leiden maar overboord gooien omdat het zo traag gaat.


    Maar iemand kan er wel zelf wat aan doen als hij/zij geen tijd meer besteed aan een rpg terwijl er wel interesse is, daar gaat het hier om. Nu is er helemaal Niks tegen dus in principe zou iemand gewoon meerdere rpgs per maand kunnen op starten en er vervolgens geen hol mee doen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered