• Sorry voor als dit hier niet goed staat.

    Aangezien in dit topic een filosofisch gesprek wel erg lang werd, ontstond het idee om een officieel topic over filosofie te maken. Hier kan het gesprek eventueel doorgaan en natuurlijk kunnen er altijd nieuwe gesprekken worden gestart. Ik zal misschien nog eens werken aan een betere en uitgebreidere beginpost, maar we kunnen wel alvast een lijst opstellen van onze lieve Quizlet-filosoofjes. Zie hieronder. Zeg het maar als je erbij wilt (en of je je naam of schuilnaam erbij wilt hebben staan). Iedereen is welkom!

    De filosofen van Quizlet:
    - Grassi / Eva
    - Ratonhnhake / Wendy
    - Diplodocus / Felicia
    - Sherrinford / Sophie
    - BlueJays / Charlotte
    - OPETH / Colibre
    - Serenata / Loïs
    - Misfire / Niet Sarah
    - Velvetoscar / Eva
    - Ledecky / Melissa
    - Martian / Veerle
    - Perrette / Leah
    - Mercator / Margot
    - Hooverphonic / Sarah
    - TheGirlOnFire / Sofie
    - WolfieBlackfire / Cheyenne
    - FirefIy / Marjolein

    (Ik zet bij niemand zijn of haar naam wanneer degene dat niet heeft aangegeven.)


    Betere titels mag je trouwens altijd voorstellen. (cat)

    [ bericht aangepast op 12 nov 2015 - 20:23 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    MT. Dit wil ik graag volgen. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Diplodocus schreef:
    (...)

    Oke, nu begin ik weer paranoïde te worden... Ik zit op kot (kamers), dus een neushoorn past hier niet binnen, maar een iets 'duisterdere' vraag is misschien: Hoe zeker ben je dat er geen moordenaar in je huis zit? Niet over nadenken als het te laat in de nacht is ;D

    Hmmmm, ja dat kan ook nog. En hoe weet je dat je ouders/broers en zussen/vrienden/huisgenoten/buren geen spionnen zijn (dat is tegenwoordig onwaarschijnlijk maar tijdens de koude oorlog dus iets waar mensen zich echt zorgen om konden maken)?
    Ik vind de neushoorn dan toch een leuker voorbeeld, omdat het in de eerste instantie totaal belachelijk lijkt, maar je als je erover nadenkt toch minder zeker over wordt. Je kunt immers niet zien wat er achter je is (behalve met een spiegel dan, maar als het nou een kleine neushoorn is, of hij verder achter je staat?). Je kunt je hoofd draaien, maar dan kan de neushoorn ook verplaatst zijn. Je kunt aan iemand anders vragen of die een neushoorn achter je ziet staan, maar hoe weet je dan of die persoon de waarheid spreekt. En hoe ver achter je geldt nog als achter je? :'D


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Hallo ik ben eerstejaars filosofie aan de VU.
    Mijn schuilnaam is Niet Sarah.


    i put the fun in funeral

    BlueJays schreef:
    (...)
    Hmmmm, ja dat kan ook nog. En hoe weet je dat je ouders/broers en zussen/vrienden/huisgenoten/buren geen spionnen zijn (dat is tegenwoordig onwaarschijnlijk maar tijdens de koude oorlog dus iets waar mensen zich echt zorgen om konden maken)?
    Ik vind de neushoorn dan toch een leuker voorbeeld, omdat het in de eerste instantie totaal belachelijk lijkt, maar je als je erover nadenkt toch minder zeker over wordt. Je kunt immers niet zien wat er achter je is (behalve met een spiegel dan, maar als het nou een kleine neushoorn is, of hij verder achter je staat?). Je kunt je hoofd draaien, maar dan kan de neushoorn ook verplaatst zijn. Je kunt aan iemand anders vragen of die een neushoorn achter je ziet staan, maar hoe weet je dan of die persoon de waarheid spreekt. En hoe ver achter je geldt nog als achter je? :'D


    Haha, ergens, kilometers van me vandaan, achter mijn rug, staat er een neushoorn ;D


    What would Emma do?

    Hallo hallo ik meld me aan en mijn naam is Eva. Ik heb nooit Filosofie gehad op school (gotta love TL onderwijs !!), maar ik vond het altijd heel interessant en wilde het eigenlijk heel graag volgen. :c

    [ bericht aangepast op 8 okt 2015 - 22:23 ]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ledecky schreef:
    MT. Dit wil ik graag volgen. ^^

    Wil je niet ook op de lijst? Hoeft niet hoor, maar ik vraag het even voor de zekerheid. (;


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Trouwens erg leuk dat er al best wat mensen zijn! ^^
    Ik heb nu even geen tijd om dat gedoe over die neushoorn na te lezen, want ik ga slapen, hehe (veel te laat naar bed, ik ril nu helemaal van moeheid O.o)


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Homura schreef:
    (...)
    Wil je niet ook op de lijst? Hoeft niet hoor, maar ik vraag het even voor de zekerheid. (;


    Ach ja, waarom ook niet. :'D Melissa is mijn naam.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Joah dit klinkt wel interessant


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    BlueJays schreef:
    (...)
    Hmmmm, ja dat kan ook nog. En hoe weet je dat je ouders/broers en zussen/vrienden/huisgenoten/buren geen spionnen zijn (dat is tegenwoordig onwaarschijnlijk maar tijdens de koude oorlog dus iets waar mensen zich echt zorgen om konden maken)?
    Ik vind de neushoorn dan toch een leuker voorbeeld, omdat het in de eerste instantie totaal belachelijk lijkt, maar je als je erover nadenkt toch minder zeker over wordt. Je kunt immers niet zien wat er achter je is (behalve met een spiegel dan, maar als het nou een kleine neushoorn is, of hij verder achter je staat?). Je kunt je hoofd draaien, maar dan kan de neushoorn ook verplaatst zijn. Je kunt aan iemand anders vragen of die een neushoorn achter je ziet staan, maar hoe weet je dan of die persoon de waarheid spreekt. En hoe ver achter je geldt nog als achter je? :'D


    En dat is een hele leuke vraag voor iemand met paranoia, want inderdaad, hoe kun je dat ooit zeker weten? Dit is voor mensen met paranoïde gevoelens en de mensen zonder: Hoe kun je ooit leven in de wetenschap dat je nooit zal weten of de mensen dichtbij je niet stiekem spionnen, etc. zijn? Kan je jezelf daarover heen zetten en als je iemand kent met paranoïde gevoelens, kan je die dan ooit overtuigen dat dat niet het geval is?

    [ bericht aangepast op 8 okt 2015 - 23:50 ]


    Tijd voor koffie.

    Sign me up. Ik ben Veerle. Ik lees later de rest wel even en de vragen. (:


    The truth is out there.

    College over Plotinus en Proclus. Neushoorns zijn interessanter.


    i put the fun in funeral

    Ah I'm in. Mijn naam is Leah. (=


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zou het een idee zijn als er een onderwerp wordt opgegeven? Niet dat je je er echt aan moet houden, meestal lopen zo'n gesprekken toch helemaal andere kanten uit na een tijdje ;D


    What would Emma do?

    Mercator schreef:
    Joah dit klinkt wel interessant

    Zal ik je erbij zetten, met je naam? ^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…