• Wat is NaNoWriMo?
    NaNoWriMo staat voor National Novel Writing Month. Het is de bedoeling dat je binnen een maand, tussen 1 en 30 november, 50.000 woorden schrijft. Dat komt neer op 1.666 woorden per dag.


    Hoe kan ik meedoen?
    Door je aan te melden op nanowrimo.org! Vanaf 1 november kun je op de site bijhouden hoeveel woorden je al hebt geschreven. Je krijgt ook af en toe bemoedigende berichtjes of schrijftips en er is een forum vol andere schrijvers. (:



    FAQ
    [list][*]Moet ik mijn verhaal op de website zetten?
    Nee. Sterker nog, dat kan niet eens. Je schrijft het verhaal niet op de site zelf, maar in Word, op papier, op Q of ergens anders waar jij normaal gesproken schrijft. Het enige wat je met je verhaal moet doen op de site, is iedere dag aangeven hoeveel woorden je hebt. Als je wint, krijg je aan het einde van de maand een badge.

    [*]Kan ik een ander wordgoal nemen dan 50k?
    Dat kan, maar als ik me niet vergis is het alleen bij Camp NaNo (NaNoWriMo in de zomer) mogelijk om dat ook echt in te voeren op de site. In november moet iedereen automatisch voor 50.000 woorden gaan. Je kunt natuurlijk alsnog voor jezelf een ander doel nemen. Je krijgt dan alleen niet de officiële status van "winnaar" op de NaNo site.

    [*]Waar staat k voor?
    1.000 woorden. 50k zijn dus 50.000 woorden.

    [*]Mag ik fanfic/in het Engels/meerdere verhalen/... schrijven?
    Ja! Je mag helemaal zelf weten hoe je die 50k invult. [/list]


    Quizlet users die meedoen
    Q naam | NaNo naam | Titel verhaal
    Square | Squares | Voorlopig naamloos
    Rosencrantz | Antithese | Alléén maar hemelsblauw
    Wiarda | Wiarda | dineeggs
    Delfino | xSunshineee | Dinsdag de 12de
    Polovina | Geen account | Elementrials & Playing with Fire
    Gayle | Sushita | Donderwolk
    Martian | Veerlaa | The Paper Girl
    Hiiragi | EmptyStairs | Voorlopig naamloos
    Vikings | Elladan | Leviathan
    Starlord | Asmodom | Schimmenspel
    Monteriggioni | Nog geen account | Donkere Dagen
    Surefire | Chanice | Limbo
    wervelwind | littledovess | Arabella
    SecondStar | LovePan | Morgensstrijd
    Yayde | Yadinn | Deadman's Alley
    tubbietoost | Irmiej | Voorlopig naamloos
    Madrugada | ElfCitadel | Unnamed
    Stevenson | Nog geen account | Voorlopig naamloos
    volturilover | janevolturi | my life||volturi and cullens
    Quies | Dubio | LGBTQ safehouse
    gleggie | OneNatascha | Voorlopig naamloos

    Zijn er meer Q'ers die al weten dat ze weer deelnemen? Laat hier je NaNo account en de titel van je verhaal achter. ^^

    [ bericht aangepast op 2 nov 2015 - 13:20 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Sjitterdesjit, was ik het toch helemaal vergeten! Ik start vanaf morgen (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Alright, ik heb 419 woorden geschreven in een half uur ^^ I'm proud of myself. In totaal 1252 woorden geschreven vandaag, in ieder geval tot nu toe. Weliswaar nog niet de 1667 woorden die het doel zijn, maar toch.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 23:07 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Cersei schreef:
    (...)

    Hahahaha. Mijn personage was de hele dag in het verhaal al op vage plekken. Hoort allemaal bij het plot. :')
    Al een beetje zin in morgen?


    Haha, mijn personages reizen door India. En jaaaaa ik heb er echt zin in.

    Ik heb het afgelopen half uur overigens 962 woorden geschreven. Hoe is het bij de andere WW'ers gegaan?


    Happy Birthday my Potter!

    Ik stop bij de 389 woorden. Het is niet veel maar wel een begin en aangezien ik had verwacht vandaag niks te kunnen schrijven ben ik er tevreden mee.

    Mijn eerste zin:
    De schoolbel echode nog een paar seconde naar door de gangen.

    Mijn laatste zin:
    Toen de bel ging stond hij als eerste op en liep zonder iemand een blik waardig te gunnen weg.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik had 675 woorden tijdens de word war, waarmee mijn totaal nu op 2.687 ligt. Het lijkt erop dat ik de 3k gewoon serieus nog zal halen vandaag. Ik ben zeer tevreden. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb 100 woorden geschreven in een halfuur. Hoezee. :W

    Maar goed, ik vind het wel een goed gelukt handjevol woorden, dus ik ben best tevreden. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Square schreef:
    Ik had 675 woorden tijdens de word war, waarmee mijn totaal nu op 2.687 ligt. Het lijkt erop dat ik de 3k gewoon serieus nog zal halen vandaag. Ik ben zeer tevreden. ^^


    Netjes! Ik heb de 5k niet gehaald maar ik ben blij met de 4200 woorden. (:
    Nu slapen!


    The truth is out there.

    Monteriggioni schreef:
    (...)

    Meh, ik ben bang dat dit nog wel even aan zal houden.. Zelfvertrouwen heeft nogal een deuk opgelopen zeg maar :')


    Aw. :c Wat is er dan gebeurd, als ik dat vragen mag?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb trouwens mijn verhaal "Donderwolk" genoemd. Maar ik twijfel of ik hem niet in donderwolf zou veranderen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Gayle schreef:
    Ik heb trouwens mijn verhaal "Donderwolk" genoemd. Maar ik twijfel of ik hem niet in donderwolf zou veranderen.


    Ik zal er voorlopig Donderwolk neerzetten. Laat het maar weten als je het toch verandert. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mijn eerste geschreven zin van vandaag: Penny’s explanation had thrown Percy off.

    Mijn laatste zin tot nu toe (ik ga door tot het hoofdstuk af is): “Hey Percy, haven’t seen you in a while. I guess we both had different times that we came here the past two weeks.” Oliver smiled at Percy and leaned over the counter while Katie started making Percy’s coffee.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 23:25 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Nou ik ben met 1162 woorden toch nog van de 0 afgekomen vandaag, maar loop wel meteen achter. Morgen maar beginnen met het creëren van een flinke voorsprong ipv een achterstand :')

    Laatste woorden:

    ‘”Klinklare onzin”,’ herhaalde hij hem echter slechts en gaf het boekje terug aan Iwo. ‘Dan is het nu zaak uit te vinden wat hun volgende stap moet zijn geweest.’


    Happy Birthday my Potter!

    Wiarda schreef:
    (...)
    Oh, dat klinkt echt best wel leuk! Een vriendin van me doet ook zoiets voor onze schoolkrant, alleen gooit ze dan allerlei leraren bij elkaar en schrijft ze een soort crack fanfic over die leraren en wat ze meemaken, waarin ze allemaal ernstig getypeerd worden. :')
    O
    Zo gaat er in één van die verhalen mijn geschiedenisdocent (een jonge vent die erg vaak zalmkleurige truien draagt en waarvan een groot deel van de school ervan overtuigd is dat hij biseksueel is) in een tijdmachine terug in de tijd, wordt Lodewijk XIV verliefd op hem en hebben ze romantische dinertjes tot die leraar hem afwijst en in de cel wordt gesmeten. Dan moet een andere geschiedenisleraar (die door veel mensen wordt beschouwd als de meest ijdele en arrogante persoon die er bestaat) docent 1 redden, maar dat wil docent 2 niet, tot de bètadocenten zijn spiegel in de tijdmachine gooien en hij er geschrokken achteraan rent. Echt ongecensureerde kritiek, in die verhalen. De wiskundedocent doet niets anders dan met zijn wimpers flapperen, de conciërge doet niets anders dan flauwe grappen uithalen, een van de Frans docenten praat alleen maar over dat "ik mis je" in het Frans "tu me manque" is en over de zin van het leven, de receptioniste praat aan één stuk door over haar zoon, noem maar op. Het verbaast me eigenlijk nog best dat geen van de docenten er iets op tegen heeft.



    Dat is echt pure genialiteit

    [ bericht aangepast op 1 nov 2015 - 23:39 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik had precies om twaalf uur 3334 woorden. Ik ben volgens mij nog nooit zo mooi begonnen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Ik had precies om twaalf uur 3334 woorden. Ik ben volgens mij nog nooit zo mooi begonnen. ^^

    Goed bezig, ik zit nu net op 1653 woorden :'D Ik ga dan toch maar proberen in ieder geval de 1667 te halen. Wel net te laat, but oh well. Vandaag maar extra schrijven (: Het zielige stukje moet wel nog steeds geschreven worden... Procastination? Where? :"D


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis